Nicequote:Op woensdag 28 september 2011 00:26 schreef Reeleezee het volgende:
Ik ben een beetje aan het oriënteren welke robot ik wil gaan aanschaffen. Ik twijfelde toch echt tussen de Navibot en de Roomba.
De Roomba is een domme robot als ik iedereen hier hoor, maar ik heb toch liever dat hij 4 x dezelfde plek doet. itt tot de Samsung, welke beweert dat hij overal maar 1 keer overheen gaat.
Na het zien van de filmpjes wist ik genoeg. Die Roombas zijn gewoon meesterlijk. :-D
Test Navibot:
Test iClebo : (oftewel de Philips Homerun)
Test Roomba:
En de hekkensluiter": (deze kun je beter laten liggen, net zoals hij dat ook met vuil doet)
Als je nu niet overtuigd bent, dan weet ik het ook niet meer.
Ikquote:Op donderdag 8 september 2011 00:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verkeerde forum gepost![]()
Wilde iets over Saab posten![]()
Naja mijn Klarstein doet ut nog steedsaanrader dus
![]()
Als je toch voor een nieuwe roomba gaat, zou ik voor de 760 770 of 780 gaan. Zijn wat duurder, maar dan heb je ook wat.quote:]Qunix
[..]
Nice
Ik ga er ook eentje kopen en het wordt een Roomba. Alleen weet ik niet welke type...
Is dit het geluid?quote:Scorpie
Voorzitter van de Re-fanclub! Mijn roomba maakt onze huiskamer niet meer goed schoon, hij laat dingen liggen en maakt een klikkend geluid. Iemand enig idee?
Morgen ff kijken!quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:39 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Is dit het geluid?
Dan is dit de oplossing:
ipv in m2 kan je beter in tijd rekenen. Als je apartement simpel is (in de zin van niet al teveel obstakels, gladde vloer) dan zal een roomba op 1 lading prima de hele apartement kunnen doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef mol_air het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit. Net maar even de helpdesk gebeld, misschien dat zij me konden adviseren.
situatie:
drempelloos appartement, 125m2 over 4 ruimten.
Volgens de helpdesk doen de roomba's, m.u.v. dan 625 70-80m2 voordat ze moeten opladen. Dit betekent dat de roomba tussendoor naar zn dockingstation moet, maar daarna verder gaat.
Vraag: gaat 'ie dan opnieuw hetzelfde stuk doen, of 'weet' de roomba nog waar 'ie gebleven was?
Dan de lighthouses. Dit klinkt goed, zijn 30,- p.s. en als ik er één in elke kamer zou zetten, dan zou de roomba pas moeten stoppen met stofzuigen als 'ie alle kamers gehad heeft.
Vraag 1: klopt dit?
Vraag 2: Volgens de website van irobot kunnen de lighthouses alleen gebruikt worden op de modellen 560/562/580/581/625/780. De 560/562/580zijn inmiddels opgevolgd door o.a. de 555, waarom kunnen deze dan geen lighthouses gebruiken? Klopt dit dan inderdaad?
Lastige materie!
Ik had al gehoopt op een discussie..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
ALDI actueel vanaf woensdag 12 oktober
Robotstofzuiger Per stuk 149.00
Nu ook al bij de aldi
Ik heb sletvana en das een klarstein, die kan ook niet alle kamers vinden, de oplossing is heel simpel, ff oppakken en daar laten beginnen, vervolgens naar je werk gaan. Soms weet ie zn standplaats terug te vinden en andere keren moet ik m zelf ff terug zetten. Daarnaast heb je toch deuren die je sowieso open zou moeten zettenquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:44 schreef mol_air het volgende:
Dit is de plattegrond:
[ afbeelding ]
witte appartement: L-vormig, waarbij de woonkamer rechtsonder is.
In de woonkamer staan inderdaad wel aardig wat obstakels. Ik vraag me vooral af of de Roomba z'n weg gaat vinden naar de meest achterste kamer (linksboven zegmaar)?
Of zou ik z'n dock bijvoorbeeld in die kamer kunnen zetten en een lighthouse in de woonkamer, dan gaat íe daar automatisch heen toch?
Oh, ik ben heeeeeeeeel benieuwd of hij een beetje werktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:08 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik had al gehoopt op een discussie..
Is dit niet een Infinuvo Cleanmate?
[edit] gevonden, een QQ2L: [ afbeelding ]
De vraag is: is het wat?
[edit2] meer gevonden: http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=10&t=5561
Nu hoor je alleen maar *zomp*quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:21 schreef Erasmo het volgende:
Hier ook, hij botst me toch net te hard tegen alles op.
Hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:08 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag de Roomba voorzien van 2 stootkussentjes
Een rijdende tiet op de grondquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijft tenslotte een vrouw
Stuk isolatiemateriaal, beetje lijm op de voorkant en klaar is lezzer. Het is geen raketwetenschap.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef lezzer het volgende:
Dat lijkt me allemaal heel bewerkelijk eigenlijk...
Nee, die boobs er op, dat leek me bewerkelijkquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Stuk isolatiemateriaal, beetje lijm op de voorkant en klaar is lezzer. Het is geen raketwetenschap.
Da's meer voor de patsfactorquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:50 schreef lezzer het volgende:
Ze doen daar of je tijdens het koffiedrinken met de visite dat ding kunt laten draaien. Maar dat vind ik toch niet hoor. Ik ben er zelf toch het liefste niet bij als onze Roomba d'r ding doet.
Dat dus. Als rijdt ie nu wel rondjes omdat er straks visite komtquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:50 schreef lezzer het volgende:
Ze doen daar of je tijdens het koffiedrinken met de visite dat ding kunt laten draaien. Maar dat vind ik toch niet hoor. Ik ben er zelf toch het liefste niet bij als onze Roomba d'r ding doet.
Goed idee zeg!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hij ligt dus op zijn kop, de strip zit ONDEROP, onder de sensoren die je erboven ziet.
Dat probleem heb ik hier op de bovenverdieping, door de borstels zit ie binnen de kortste keren vol met vloerbedekking. Daar mag ie nou ook niet meer komen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 14:52 schreef Cat22 het volgende:
Truus is weer eens uit logeren.Een vriendin wilde kijken of ze kon omgaan met de franjes van haar tapijt. Ze maakte zich wel zorgen dat ze Truus ging stukmaken. Ik maak me dan eerder zorgen over haar tapijt wat door Truus vermorzeld wordt.
Ik weet dat bestekeus.nl (even googlen voor de goede zit in brabant) een van de goedkoopste is. Je kunt hem ophalen of laten verzendenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:34 schreef junkiexp het volgende:
Ga de 564 PET bestellen, even kijken waar ?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:43 schreef lottumracing het volgende:
Zijn er ook exemplaren die door een kattenluik kruipen?Dan hoef ik de deur richting de garage niet op te laten?![]()
.........
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze Aldi Stofzuiger gaan halen! prijs is goed, zeker als je cleanmate onderdelen zou kunnen gebruiken...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:24 schreef robber57 het volgende:
Ik heb al maar de knoop doorgehakt en ga er volgende week 1 halen.
De prijs is zo laag dat het niet echt tegen kan vallen, ik heb alleen harde vloeren in huis en geen huisdieren en dat schijnt hij wel goed te doen...
Het ding is overigens de chinese scooter onder de robozuigers, ze worden door een veelvoud aan chinese bedrijven geproduceerd/gekopieerd en verkocht en het ontwerp is schaamteloos gestolen/gekopieerd.
Wat mij dan over de streep trekt is dat de aftersales van aldi/lidl prima is en je dus redelijk gerust er van uit kunt gaan dat er spares voor te krijgen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |