Je bent best bescheiden hoor.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:09 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het valt mee, het is echt niet knap dat ik met enkele vrienden op vakantie ben geweest. Dat is trouwens alweer 9 jaar geleden. Ik wil inderdaad ook een kwalitatief goed bestaan naast het werk. Vroeger besteedde ik daar wel meer aandacht aan, zal wel komen omdat het werk toen anders was: bij de post bijvoorbeeld was er eens in paar jaar geld voor een etentje.
Het wordt ook wel van mensen verwacht. De focus komt doordat ik de verschillen tussen het wel en niet hebben van werk heel goed ken. Werkloosheid kan als gevolg hebben dat je wensen vanzelf gaan dalen. Bijvoorbeeld: geen behoefte meer hebben aan een vliegreis of een nieuwe fiets. Of niet meer van winkelen houden. Ik denk dat het daardoor wel moeilijker kan zijn om een eigen leefstijl te ontwikkelen.
Ik denk dat je sterk de nadruk legt op het standaardplaatje wat bij ASS hoort. Vind je het knap als iemand met eenzelfde diagnose dingen voor elkaar krijgt die voor jou een uitdaging zijn?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bent best bescheiden hoor.
Ik vind het het hele prestatie voor iemand met ass die een reis met vrienden maakt en straks met een groepsreis....
Goed wat je zegt over de wens van een kwalitatief goed leven. Al snap ik dat je meer tijd nodig hebt voor rust en herstel als je van je werk thuis komt. Ook de reis met de trein kan best vermoeiend voor je zijn, omdat je daar ook aan prikkels wordt blootgesteld.
Ik hoop dat je naast inspanning die een vakantiereis met zich meebrengt, dat je ook energie uit kan putten.
Je wekt mij best de indruk dat je best tevreden bent over je huidige leven
2 september trouw ik en 9 september zit ik met schoonfamilie in vaals dus die zijn al bezet... de overige zou ik nog kunnen mits vanaf laat in de middagquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:45 schreef tijnbrein het volgende:
Als het de laatste 2 vrijdagen van september kan ik wel, maar de voorkeur gaat toch uit naar zaterdag
Wat ga je trouwen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
2 september trouw ik en 9 september zit ik met schoonfamilie in vaals dus die zijn al bezet... de overige zou ik nog kunnen mits vanaf laat in de middag
Oh ja vertelquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:50 schreef LostInSpace het volgende:
Als er een meet komt, lijkt het mij ook wel grappig om te kijken wie hier zoal rondloopt.
Ik heb niet echt autisme, maar wel trekjes ervan.. dus goede kans dat ik prima met jullie kan opschieten haha. Een vriend van vroeger had wel echt Asperger en we herkenden heel wat dingen in elkaar.. dus tsja.
Typisch bij mij is dat ik maar 1 ding tegelijk kan.. telefoneren is bijvoorbeeld dramatisch als er mensen in de buurt staan en gaan praten. Ik kan mij dan niet focussen op het gesprek en hoor alles door elkaar.
En zo zijn er wel meer dingen
Ik had vroeger inderdaad problemen met grapjes. Begreep ze vaak niet. Dat is wel iets dat ik mezelf heb aangeleerd en inmiddels geen moeite meer mee heb. En ik kon ook gewoon prima spelen met andere kinderen etc, dus dat valt wel mee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:53 schreef tijnbrein het volgende:
Oh ja vertelwat dan? Dingen letterlijk nemen bv.
Meer wie ;-)quote:
Oke wie dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Meer wie ;-)
Ik ga trouwen met een Fok!ster zelfs... hebben elkaar leren kennen in MUZ
nu 4.5 jaar samen en over 2 weken trouwen wij dus
Ik weet niet wie het is en of hij haar naam ook had gepost, maar hij had er eerder over gepostquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke wie dan?
Weet je het heel zeker? Je kan nu nog terug
Mjanquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke wie dan?
Weet je het heel zeker? Je kan nu nog terug
Heel herkenbaar ditquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik had vroeger inderdaad problemen met grapjes. Begreep ze vaak niet. Dat is wel iets dat ik mezelf heb aangeleerd en inmiddels geen moeite meer mee heb. En ik kon ook gewoon prima spelen met andere kinderen etc, dus dat valt wel mee.
Maar ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen als iets niet volgens planning loopt. Als ik in mijn hoofd heb dat ik om half 4 weg moet om ergens om 5 uur te zijn, dan raak ik nogal in paniek als ik niet op tijd weg kan (vrouwen tsja).
Ik wil vaak van tevoren weten waar ik aan toe ben.. dus zoek zoveel mogelijk op als ik ergens heen ga. Heb dus nogal de drang om orde te scheppen in dingen voor mezelf en hou ervan om dingen volgens een bepaalde routine te doen. Zodra dingen daarvan afwijken voel ik mij onrustig en probeer ik weer een alternatief traject te vinden dat okee is.
Voor de rest visualiseer ik bijna alles
En ja.. het kan voorkomen dat ik wel eens fladder (als ik iets spannend vind). Gelukkig kan ik dat meestal verbergen haha.
Last but not least, kan ik nogal opgaan in mijn hobbies en heel lang met bepaalde dingen bezig zijn. Zo begon ik met software programmeren toen ik 10 jaar oud was.. terwijl ik de pc kreeg om spelletjes te spelen. Voor mij was het een vervanging van lego, waarmee ik daarvoor van alles bouwde dagen lang.
Je hoort wel vaker dat mensen elkaar leren kennen via een forum en daarna een relatie krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het is en of hij haar naam ook had gepost, maar hij had er eerder over gepost![]()
Een mooie true lovestory on FOK!
Eensgezindheid vindt je, imho, tegenwoordig veel sneller via internetquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je hoort wel vaker dat mensen elkaar leren kennen via een forum en daarna een relatie krijgen.
Zelf ben ik te aromantisch voor true love stories.
Ik begrijp het ook wel.. moet het zelf ook nog meemaken. Maar ik geloof er wel in.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
Misschien niet goed verwoord. Ik geloof ook wel dat "true love stories" kunnen bestaan, maar ik zie mezelf gewoon als aromantisch en dus heb ik er niks mee.
Zeg ook niet dat het een true love story is, maar het werkte wel heel mooi in ons geval. Heb zelf ook niets met al dat romantische gezwijmel, ben er veel te nuchter voor. Wat niet wil zeggen dat ik niet dolgelukkig ben in mijn relatiequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je hoort wel vaker dat mensen elkaar leren kennen via een forum en daarna een relatie krijgen.
Heel veel plezier danquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mjan
En ja ik weet het heel zeker, heb haar niet voor niets gevraagd
Dus je geloofd niet in liefde op het eerste gezicht. Dus zal ik nog een keertje langs lopenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Liefde is een abstract begrip, toen ik wat meer over mezelf c.q. autisme leerde kennen, ben ik erachter gekomen dat autisten niet goed met "abstracte zaken" kunnen omgaan. Mischien dat daarom voor autisten liefde ook een moeilijk gebied vormt, gewoon omdat men zich weinig tot geen houding aan weet te meten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Herkenbaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Liefde is een abstract begrip, toen ik wat meer over mezelf c.q. autisme leerde kennen, ben ik erachter gekomen dat autisten niet goed met "abstracte zaken" kunnen omgaan. Mischien dat daarom voor autisten liefde ook een moeilijk gebied vormt, gewoon omdat men zich weinig tot geen houding aan weet te meten.
Dat wil echter niet zeggen dat autisten geen gevoelens voor liefde kennen, ik ben zelf ook zo aromantisch als de pest, maar toch vind ik het een erg prettig gevoel als een vrouw mij genegenheid toont d.m.v. bijv. kleine aanrakingen, een knuffel etc. Alleen weet ik het meestal dan zelf weer te verkloten omdat ik mij er geen passende houding bij aan weet te meten, c.q. niet weet hoe ik iemand duidelijk maar dat ik haar leuk vind.![]()
P.s. ik wil het nu niet veralgemeniseren, bovenstaande kan voor iedereen weer anders liggen.
Same here, daar ben ik al heel wat keren op stuk gelopen voor m'n eerste echte relatie een jaar of 9 terug. Daar veel van geleerd, maar ook veel frustratie. Zij was heel uitbundig, extravert en extreem in haar uitingen en ik volledig de andere kant op. Maar juist doordat ze het nogal extreem uitte was het voor mij weer makkelijker om te begrijpen waar ik mee te maken hadquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Liefde is een abstract begrip, toen ik wat meer over mezelf c.q. autisme leerde kennen, ben ik erachter gekomen dat autisten niet goed met "abstracte zaken" kunnen omgaan. Mischien dat daarom voor autisten liefde ook een moeilijk gebied vormt, gewoon omdat men zich weinig tot geen houding aan weet te meten.
Dat wil echter niet zeggen dat autisten geen gevoelens voor liefde kennen, ik ben zelf ook zo aromantisch als de pest, maar toch vind ik het een erg prettig gevoel als een vrouw mij genegenheid toont d.m.v. bijv. kleine aanrakingen, een knuffel etc. Alleen weet ik het meestal dan zelf weer te verkloten omdat ik mij er geen passende houding bij aan weet te meten, c.q. niet weet hoe ik iemand duidelijk maak dat ik haar leuk vind.![]()
P.s. ik wil het nu niet veralgemeniseren, bovenstaande kan voor iedereen weer anders liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |