SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
7 weken is peanuts. Ik vind het een beetje van die beachboypraat. Die gaan begin mei naar de sportschool, eten dan maar 3 keer per week shoarma i.p.v. 4 keer, hangen wat aan de biceps- en borstapparaten en zijn dan in juni teleurgesteld dat ze in Salou geen Schwarzenegger-body kunnen showen op het strand.quote:![]()
Ik ken(de) die regel niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:18 schreef Weissman het volgende:
wat is er gebeurd met lapo opent nieuw deel ? kon je geen 3 seconden wachten ?![]()
Denk je dat ik dat denk? T enige wat ik nu wil bereiken is slank worden, daarna zien we wel verder alleen dringt nu tot me door dat dat er misschien niet inzit door lichaamstype meso endo![]()
idd, met zijn 7 wekenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
7 weken is peanuts. Ik vind het een beetje van die beachboypraat. Die gaan begin mei naar de sportschool, eten dan maar 3 keer per week shoarma i.p.v. 4 keer, hangen wat aan de biceps- en borstapparaten en zijn dan in juni teleurgesteld dat ze in Salou geen Schwarzenegger-body kunnen showen op het strand.![]()
wat voor mindset heb je dan ?en al lid sinds 2008quote:![]()
![]()
Vertel dan eens wat meer over je schema, je voedingspatroon e.d. Dan valt er iets zinnigs over te zeggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:20 schreef mtchel112 het volgende:
Denk je dat ik dat denk? T enige wat ik nu wil bereiken is slank worden, daarna zien we wel verder alleen dringt nu tot me door dat dat er misschien niet inzit door lichaamstype meso endo
Ja, ik denk dat je dat denkt. Als je na 7 weken al loopt te zeuren dat het niet opschiet...![]()
Slank worden is net als dik worden niet een proces van enkele weken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:20 schreef mtchel112 het volgende:
Denk je dat ik dat denk? T enige wat ik nu wil bereiken is slank worden, daarna zien we wel verder alleen dringt nu tot me door dat dat er misschien niet inzit door lichaamstype meso endo![]()
Inderdaad. Al zou hij niet dik zijn geweest, dan nog zou hij na 7 weken nog geen spierbundel zijn geweest. Het heeft z'n tijd nodig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
idd, met zijn 7 weken![]()
wat voor mindset heb je dan ?
[..]
en al lid sinds 2008
Ja, maar ik post nog niet zo lang in dit topic.![]()
![]()
Kijk dit filmpje, en als je daarna nog durft te zeuren over je 7 weken ben je gew een beachboi en mag je oprotten uit dit topic.![]()
Ja, het komt zeurderig over. Beter vertel je eens wat over je schema en je voeding. Misschien dat mensen je dan tips kunnen geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:32 schreef mtchel112 het volgende:
Noem je het zeuren? Na 7 weken mag ik toch wel even een dip hebben en hier mededelen?![]()
Vind ik wel hoor, kom maar bij opdekop!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:32 schreef mtchel112 het volgende:
Noem je het zeuren? Na 7 weken mag ik toch wel even een dip hebben en hier mededelen?
Je denkt toch wel in de eerste twee maanden een klein verschil te merken.
Maar misschien zie je het zelf ook wel niet, omdat je elke dag in de spiegel kijkt en met jezelf leeft.. maar is er onbewust toch wel iets veranderd?Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.![]()
een dip snap ik wel, heeft iedereen wel eens maar na 7 weken ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:32 schreef mtchel112 het volgende:
Noem je het zeuren? Na 7 weken mag ik toch wel even een dip hebben en hier mededelen?
als je ons nou meer verteld over je eetpatroon, trainings-schema en doel kunnen mss wat aardiger zijn.![]()
Ik had al een dip na 30minuten, toen het toch iets zwaarder bleek dan verwacht in de sportschool.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:34 schreef Weissman het volgende:
[..]
een dip snap ik wel, heeft iedereen wel eens maar na 7 weken ?
als je ons nou meer verteld over je eetpatroon, trainings-schema en doel kunnen mss wat aardiger zijn.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.![]()
Wil je mn trainschema? Voedingspatroon is 4-5 maaltijden per dag. Ontbijt is een shake met magere melk en 2 boterhammen pindakaas, middageten ook brood en avondeten met aardappel groente vlees. De rest zijn tussendoortjes zoals banaan of mueslireep.
3x per week trainen met halfuur op de crosstrainer shirt kun je erna letterlijk uitwringen. Afgelopen 7 weken ben ik hier niet van afgeweken![]()
Precies. Tot nu toe komt het nogal over als 'ik eet voortaan friet zonder mayonaise en ik loop dagelijks drie uur aan de bicepsapparaten te raggen en het schiet niet op'.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:34 schreef Weissman het volgende:
[..]
een dip snap ik wel, heeft iedereen wel eens maar na 7 weken ?
als je ons nou meer verteld over je eetpatroon, trainings-schema en doel kunnen mss wat aardiger zijn.![]()
Ik zie nu al te veel koolhydraten. en vergeet niet. hard trainen is niet altijd efficiënt trainenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:35 schreef mtchel112 het volgende:
Wil je mn trainschema? Voedingspatroon is 4-5 maaltijden per dag. Ontbijt is een shake met magere melk en 2 boterhammen pindakaas, middageten ook brood en avondeten met aardappel groente vlees. De rest zijn tussendoortjes zoals banaan of mueslireep.
3x per week trainen met halfuur op de crosstrainer shirt kun je erna letterlijk uitwringen. Afgelopen 7 weken ben ik hier niet van afgeweken![]()
![]()
Wat voor brood? Wat voor vlees? Je kunt sowieso al de boterhammen en de aardappels laten schieten als je af wilt vallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:35 schreef mtchel112 het volgende:
3x per week trainen met halfuur op de crosstrainer shirt kun je erna letterlijk uitwringen. Afgelopen 7 weken ben ik hier niet van afgeweken
Wat doe je behalve dat half uur op de crosstrainer nog qua training? Crosstrainer zou ik sowieso, als je echt af wilt vallen, anders doen, namelijk voor de oefeningen 25 minuten en na de oefeningen 25 minuten. Van die drie keer per week kun je ook wel vier keer per week maken.![]()
zeg maar friet laten staan en aardappeltjes bakken in olijfolie zonder mayosnaise.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Tot nu toe komt het nogal over als 'ik eet voortaan friet zonder mayonaise en ik loop dagelijks drie uur aan de bicepsapparaten te raggen en het schiet niet op'.![]()
Nooit voor je training cardio doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor brood? Wat voor vlees? Je kunt sowieso al de boterhammen en de aardappels laten schieten als je af wilt vallen.
Wat doe je behalve dat half uur op de crosstrainer nog qua training? Crosstrainer zou ik sowieso, als je echt af wilt vallen, anders doen, namelijk voor de oefeningen 25 minuten en na de oefeningen 25 minuten. Van die drie keer per week kun je ook wel vier keer per week maken.Deathlift or Die.![]()
nee je blijft eeuwig dik...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:20 schreef mtchel112 het volgende:
Denk je dat ik dat denk? T enige wat ik nu wil bereiken is slank worden, daarna zien we wel verder alleen dringt nu tot me door dat dat er misschien niet inzit door lichaamstype meso endo
next![]()
![]()
Als je gaat om af te vallen, helpt dat wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:38 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nooit voor je training cardio doen.![]()
Tja, gebakken aardappels... Wat voor vlees eet je? Varkensvlees of zo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:38 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
zeg maar friet laten staan en aardappeltjes bakken in olijfolie zonder mayosnaise.![]()
nuff saidquote:![]()
verkeerde mindset, niet goed voorbereid op je doelen, je huiswerk niet gedaan.
NEXT
als je alleen op zoek bent naar motivatie, zeg dat dan gewoon
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 23:42:02 ]![]()
Ik begon ook pas echte vorderingen te maken toen ik me er eens wat meer in had verdiept. Het lijkt allemaal heel simpel, maar het is iets meer dan een paar uur per week op die apparaten raggen.![]()
Nooit varkensvlees, vis biefstuk kipfilet en gehakt is zom beetje wat ik op mn bord krijg in een weekquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, gebakken aardappels... Wat voor vlees eet je? Varkensvlees of zo?![]()
Ik zou die boterhammen en aardappels achterwege laten. Als avondeten gewoon kip/vis met groenten. In plaats van mueslirepen kun je ook beter magere kwark eten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Nooit varkensvlees, vis biefstuk kipfilet en gehakt is zom beetje wat ik op mn bord krijg in een week![]()
QFTquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:41 schreef Halcon het volgende:
Ik begon ook pas echte vorderingen te maken toen ik me er eens wat meer in had verdiept. Het lijkt allemaal heel simpel, maar het is iets meer dan een paar uur per week op die apparaten raggen.
same hereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op het moment dat je je er echt in hebt verdiept, kom je er ook al snel achter dat je voorheen niet al te snugger bezig bent geweest en begrijp je precies waarom het toen niet opschoot.
Iedereen heeft weleens een dip, maar zeuren helpt helemaal niets. Eens goed analyseren waar het fout gaat en daar wat aan doen helpt wel.![]()
Cutler is ook meso/endo, en moet je kijken hoe droog die erbij kan staan als hij het wil. Maar daar gaat veel tijd en toewijding in zitten. Kop op, man. Dat je er als endo meer op moet letten dat je niet fatty wordt, betekent niet dat je niet shredded kan worden.![]()
Zie het juist als motivatie. Dan kun je zeggen dat je er veel werk in het gestopt en dat het resultaat er mag wezen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:20 schreef mtchel112 het volgende:
Ik ben zelf een hard-gainer. Ecto-bouw maar endo kwaliteiten. Ik bouw slecht spieren op maar vet komt er wel aan. Ik heb er een jaar en een paar maanden over gedaan om een van 28% vet naar 10-12% vet te gaan (en met enige definitie). Ik zie nu wat ik allemaal bereikt heb in die tijd en ben daar trots op.
De volgende stap is om toch te proberen zoveel mogelijk droge massa op te bouwen (aangezien al mijn vet zich vormt rond mijn middel).
edit- en wat Halcon zegt. Toen ik me er wat in ben gaan verdiepen een paar maanden terug (sinds maart ofzo) en sinds 2 maanden terug ook serieus bezig met voedsel ben ik veel vooruit gegaan.na na na na na na na Badjasman!![]()
Bodybuilding is één van de zwaarste levensstijlen die er is imo. Altijd op je eten letten, niet drinken, geen drugs, enkele malen trainen per week(als je het helemaal perfect wil doen). Het is geen toeval dat er zo weinig buffe mensen zijn, het is zwaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:41 schreef Halcon het volgende:
Ik begon ook pas echte vorderingen te maken toen ik me er eens wat meer in had verdiept. Het lijkt allemaal heel simpel, maar het is iets meer dan een paar uur per week op die apparaten raggen.
En wat krijg je als dank? Hatelijke reacties.
Bedankt Hans.![]()
hatelijke reacties IRL of op internet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Bodybuilding is één van de zwaarste levensstijlen die er is imo. Altijd op je eten letten, niet drinken, geen drugs, enkele malen trainen per week(als je het helemaal perfect wil doen). Het is geen toeval dat er zo weinig buffe mensen zijn, het is zwaar.
En wat krijg je als dank? Hatelijke reacties.![]()
IRL meestal. je ziet die afgunst van je nicht in haar ogen als je je neefje van 8 zonder moeite oppakt en boven je hoofd tilt, terwijl ze liever heeft dat haar partner geen buikje heeft. Je ziet het in de gym, als je beestachtig bezig bent en mensen zijn aan het zeuren dat de airco het niet doet. Je ziet het, als je probeert uit te leggen waarom je niet mee komt eten, mee gaat zuipen of gaat snacken. Je ziet het, als je zegt dat je niet kan afspreken omdat je gaat trainen. Je ziet het als je verteld dat het ijzer je beste vriend is...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef ukga het volgende:
[..]
hatelijke reacties IRL of op internet?
I see it all the time...but it remembers me...I'm an animal !!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 23:58:56 ]![]()
Je zegt het zelf al: pure afgunst, omdat die lui ook wel inzien dat zij de discipline niet hebben om zoiets vol te kunnen houden.![]()
Dus, op respect van de meeste mensen om je heen hoef je niet te wachten. Daar doe je het ook niet voor. de eckte eckte weten het wel
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 00:08:00 ]![]()
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Hoi,
Heb ruim een maand niks gedaan (lange vakantie) en ben in die tijd enorm achteruit gegaan. Ik zit er aan te denken met een schone lei te beginnen en het volgende rippetoe-style full-body schema op te pakken:
Workout A
• Squat 3x5
• Deadlift 3x5
• Bench press 3x5
• Chin-ups 3xMax
• Cable crunch 3x8
• Hanging leg-raise 3x8
Workout B
• Squat 3x5
• Military press 3x5
• Bent-over row 3x5
• Dips 3xMax
• Side bends 3x8
• Torso twists 1xMax
Weekplanning
Maandag: 1 uur hardlopen
Dinsdag: workout A + 30 min cardio
Woensdag: rust
Donderdag: 1 uur hardlopen
Vrijdag: workout B + 30 min cardio
Zaterdag: rust
Zondag: workout A + 30 min cardio
De volgende week draai ik workouts A en B om.
Ik weet dat het niet helemaal Rippetoe is, omdat ik buik in twee delen train (obliques en recht) en veel cardio doe, maar ik houd nu eenmaal van hardlopen (halve marathons). Als ik iedere week mijn gewichten opschroef en netjes veel eet, kan ik met dit schema in een maand of drie volgens mij redelijk droog groeien en sterker worden tot een punt waar ik een zinvolle push-pull-leg split kan oppakken.
Meningen?
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 10-08-2011 03:16:27 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
3x in de week squaten en dan ook nog eens om de week 6 sets deadlift lijkt mij erg veel. Bij rippetoe doe je niet voor niets maar 1 of 2 werksetjes(afhankelijk van ABA/BAB) deadlift.Bedankt Hans.![]()
Voeding van vandaag (rustdag)
Opstaan (8u): whey shake (25g)
Ontbijt (9u): Yoghurt met muesli, wat honing en bessen (10g)
Snack (11u): mueslireep en appel (0g)
Lunch (12.30u): stuk zwaardvis met bruine rijst en salade (~40g)
Snack (15u): blik tonijn (20g)
Snack (17u): 2 volle glazen magere melk (20g) en sinaasappel (0g)
Diner (19u): 250g rump steak met aardappelpuree (~50g)
Avond (22u): handje pinda's (5g)
Da's een totaal van 25+10+40+20+20+50+5=170 gram eiwit. Weeg 75 kilo, dus moet ongeveer goed zijn lijkt me! Op een workout day gooi ik er nog een post workout shake in van nog eens 25g. Ik weet dat ik 's avonds eigenlijk nog een langzaam eiwit moet nemen, maar ik vind huttenkase niet te vreten. Misschien toch maar een flink glas melk ofzo...
Feedback?
[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 10-08-2011 08:40:05 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat is dat toch met die muesli-repenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:24 schreef star_gazer het volgende:
Voeding van vandaag (rustdag)
Opstaan (8u): whey shake (25g)
Ontbijt (9u): Yoghurt met muesli, wat honing en bessen (10g)
Snack (11u): mueslireep en appel (0g)
Lunch (12.30u): stuk zwaardvis met bruine rijst en salade (~40g)
Snack (15u): blik tonijn (20g)
Snack (17u): 2 volle glazen magere melk (20g) en sinaasappel (0g)
Diner (19u): 250g rump steak met aardappelpuree (~50g)
Avond (22u): handje pinda's (5g)
Da's een totaal van 25+10+40+20+20+50+5=170 gram eiwit. Weeg 75 kilo, dus moet ongeveer goed zijn lijkt me! Op een workout day gooi ik er nog een post workout shake in van nog eens 25g. Ik weet dat ik 's avonds eigenlijk nog een langzaam eiwit moet nemen, maar ik vind huttenkase niet te vreten. Misschien toch maar een flink glas melk ofzo...
Feedback?![]()
![]()
Echt belachelijk om te lezen dat ecto's per definitie al denken dat ze niet gespierd gaan worden en daarom maar hun doelen bijstellen.
Tuurlijk heeft een meso een stuk sneller spieren, maar dat wil nog niks zeggen over dat een ecto niet gespierd kan zijn.
Wou Zyzz als voorbeeld aanhalen maar helaas heeft hij het bij mij helemaal verknapt door het nieuws dat hij anabolen gebruikt.![]()
Zijn jullie bekend met het zogenaamde Afterburn Effect waarbij je in de 48 uur na je training nog volop carbs verbrand in plaats van tijdens de training.If not now, then when.![]()
QFT, dacht ook altijd dat ik er maar mee moest leven dat ik geen spier aan zou komen, maar na 2 maanden sportschool en goed op mn voeding letten merk ik echt al verschil. Veel mensen in mn omgeving vonden me er ook gezonder en breder uitzien, wat alleen maar meer motivatie is. Kwestie van erin verdiepen en bewust zijn van hetgeen je doet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:25 schreef obsama het volgende:
Echt belachelijk om te lezen dat ecto's per definitie al denken dat ze niet gespierd gaan worden en daarom maar hun doelen bijstellen.
Tuurlijk heeft een meso een stuk sneller spieren, maar dat wil nog niks zeggen over dat een ecto niet gespierd kan zijn.
Wou Zyzz als voorbeeld aanhalen maar helaas heeft hij het bij mij helemaal verknapt door het nieuws dat hij anabolen gebruikt.
@respectdiscussie: Bodybuilders krijgen van mij duidelijk wel respect, kijk er sinds ik er meer over weet heel anders tegenaan. Ik vind de echte BB'ers vrijwel altijd lelijk qua lichaam en over the top, maar dat neemt niet weg dat het wel verschrikkelijk knap is dat je het kan en wil!![]()
OK; hij had een goed lichaam, voorbij beachboy-look. Maar dat hebben er meer. Waarom was dan juist deze persoon, met zijn puberale gedrag en tokkie-IQ<80 blik zo populair?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:21 schreef star_gazer het volgende:
The real Zyzz is dood
http://www.dailytelegraph(...)freuzi-1226111960086
Verder een schemavraag. Train al tijden afwisselend Fullbody en 2 daagse split, wissel elke 6-8 weken. Wil nu wel eens een 3-daagse split. Welke spiergroepen combineer je dan? Dat je benen, borst en rug spreidt, snap ik. Maar doe je biceps dan juist wel of niet op dezelfde dag als je rug? Bij het roeien gebruik je je biceps ook. Kun je ze dan beter op dezelfde dag pakken of juist op een andere dag?![]()
+1quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
@respectdiscussie: Bodybuilders krijgen van mij duidelijk wel respect, kijk er sinds ik er meer over weet heel anders tegenaan. Ik vind de echte BB'ers vrijwel altijd lelijk qua lichaam en over the top, maar dat neemt niet weg dat het wel verschrikkelijk knap is dat je het kan en wil!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: