abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100805298
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus wel.
Oh, niet bij alle pathés gelukkig.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:05:34 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100805376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh, niet bij alle pathés gelukkig.
Kan zijn dat ze in sommige pathe's te schijterig zijn :P. Maar ik weet dat mensen gewoon niet de zaal werden ingelaten met hun abo :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_100805512
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Kan zijn dat ze in sommige pathe's te schijterig zijn :P. Maar ik weet dat mensen gewoon niet de zaal werden ingelaten met hun abo :7.
Mag dat eigenlijk wel, tassen doorzoeken?

En nee het heeft niet met schijterig te maken, bij ons vinden ze het niet klantvriendelijk.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:11:06 #29
65252 Bart
pi_100805594
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mag dat eigenlijk wel, tassen doorzoeken?

En nee het heeft niet met schijterig te maken, bij ons vinden ze het niet klantvriendelijk.
Als het duidelijk aangegeven is dan mag dat. Je hoeft tenslotte niet naar de bios, en met een abo ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (die niet in strijd zijn met de wet).
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:11:40 #30
65252 Bart
pi_100805628
En uiteraard is het niet klantvriendelijk, maar sommige zaken gaan wat verder dan andere om winst te maken :7.
pi_100805790
Dat is waar.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:24:47 #32
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100806186
Door tassen te controleren maken ze verlies op de lange termijn, want:

- 1. De persoon zal toch geen eten bestellen uit onvrede en als dat toch gebeurt, is het niet veel.
- 2. De persoon zal niet meer naar zo'n bioscoop gaan.

Stel dat je op een dag besluit zo'n controle te houden en dat gedurende een maand. Je controleert 5000 mensen, waarvan er 1000 drinken/eten bij hadden. Gemiddeld gaat een mens zo'n 2 a 4x, laten we zeggen 3 keer per jaar naar de bioscoop.

1000 x gemiddeld 10 euro entree x 3 = 30.000 loop je al mis.
De overige 4000 die gecontroleerd zijn, zijn er vast 500 die het onbeschoft vonden, dus + 15.000 en je loopt 45.000 + eventueel gekochte eten/drinken mis.

Nee, bioscopen denken wel na voordat ze aan zoiets beginnen. xD
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:29:37 #33
65252 Bart
pi_100806374
Alleen gaat je verhaal niet op voor abohouders, die gaan toch wel naar de bios, en voor minder omzet zorgen doen ze niet als ze niet meer zouden gaan (abo is immers per maand betaald, niet per film). Als een abohouder echter 3x wordt weggestuurd bij een film, dan heb je echter wel kans dat ie zwicht en dan toch maar zijn flesje cola daar koopt. Voila, meer omzet.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:37:39 #34
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100806757
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:29 schreef Bart het volgende:
Alleen gaat je verhaal niet op voor abohouders, die gaan toch wel naar de bios, en voor minder omzet zorgen doen ze niet als ze niet meer zouden gaan (abo is immers per maand betaald, niet per film). Als een abohouder echter 3x wordt weggestuurd bij een film, dan heb je echter wel kans dat ie zwicht en dan toch maar zijn flesje cola daar koopt. Voila, meer omzet.
Ja, maar de meesten mensen zijn geen abohouder. :P
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:48:55 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100807269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Uiteraard. Bioscopen gokken erop dat mensen niet meer dan 2/3 keer per maand naar de bios gaan en zo kaart voornamelijk voor het gemak kopen.
Dat lijkt me iets te simpel. Zeker in grote steden is er ook flinke concurrentie tussen bioscopen. Je wilt de regelmatige bezoeker daarom graag vangen zonder de prijs van een kaartje te laten zakken voor de incidentele bezoeker. Dan is zo'n abonnement een uitstekende manier van klantenbinding. Het kan dan zijn dat ze niet per se 'winstegevend' zijn, maar je maakt sowieso geen verlies op een klant. Meer klanten is altijd beter, al betalen ze maar 1 cent. Je had natuurlijk liever dat ze elke keer de volle pond neerleggen, maar dan komen ze niet.

Ook zijn bezoekersaantallen belangrijk voor reclame-inkomsten, drank en popcorn e.d. en vast ook voor de distributeur.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:52:56 #36
65252 Bart
pi_100807446
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, maar de meesten mensen zijn geen abohouder. :P
Maar volgens mij worden dan ook alleen abohouders hierop gecontroleerd ;).
pi_100815391
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Als het duidelijk aangegeven is dan mag dat. Je hoeft tenslotte niet naar de bios, en met een abo ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (die niet in strijd zijn met de wet).
Je mag geen tassen doorzoeken, ook niet als je dat op je deur zet.
Graag op anoniem
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:07:56 #38
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_100826909
Ben zelf eigenlijk maar een paar keer gecontroleerd (met rugzak), maar dat was alleen bij premières van grote films. En dan werd er dus gecontroleerd op camera's.

Verder verdienen zoals eerder gezegd natuurlijk vooral ook geld met reclame inkomsten. Maar de kosten die ze hebben zijn natuurlijk ook niet gering. Verzekering van een film is al niet echt goedkoop, maar vooral onderhoud en afschrijving op de projectoren zijn zeker niet mis.

Wat dat betreft wordt het interessant hoe het straks gaat worden met het digitale systeem. Maar dat duurt nog even voor dat dit echt gaat werken. Weliswaar moeten alle bioscopen al vrij snel de digitale systemen in huis hebben (ben even vergeten om welke 'wetgeving' dat ook alweer ging). Maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan digitaal vertonen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:11:58 #39
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100827171
Elke film heeft reklame aan het begin. Ik vraag mij af of een bioscoop niet geld toekrijgt vanwege de reklame. Of mogen reklame bureau's zich zomaar opdringen in een grote filmzaal zonder compensatie vergoeding aan de genen die dienen als "uithangbord" ?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100827581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Elke film heeft reklame aan het begin. Ik vraag mij af of een bioscoop niet geld toekrijgt vanwege de reklame. Of mogen reklame bureau's zich zomaar opdringen in een grote filmzaal zonder compensatie vergoeding aan de genen die dienen als "uithangbord" ?
Zit een mediabureau tussen (bijv. Jean Mineur - tariefkaart kan je online checken: http://www.jeanmineurmedi(...)iefkaart_jmm_web.pdf ), adverteerder gaat naar mediabureau, mediabureau heeft vaste plekken bij bioscopen en koopt daar reclame op in voor de adverteerder. Grootste gedeelte van het budget van de adverteerder gaat naar de bioscoopexploitant, gedeelte naar mediabureau.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:03:22 #41
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_100830377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Natuurlijk krijgen bioscoop voor de reclame's, zoals Thetallguy al vermeldt. Overigens is ook duidelijk te zien dat Jean Mineur er als bemiddelaar tussenzit en er sprake is van pakketten, want het zijn altijd maar een paar merken/fabrikanten die een reclame er tussen hebben zitten. En het zijn dan nog vrij vaak en lang dezelfde reclame's.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_100836533
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:16 schreef Mainport het volgende:

[..]