abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:47:27 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100512458

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX


Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage




Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_100512504
speculatieve achtbaan, niet economisch. Of is het GDP opeens met 20% gekrompen in twee weken?
pi_100512543
Staat de AEX nou stil?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:49:06 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100512547
Kon 't bijvoegelijk naamwoord van beurs zo snel niet bedenken :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_100512590
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
speculatieve achtbaan, niet economisch. Of is het GDP opeens met 20% gekrompen in twee weken?
koersen zijn normaal de geprojecteerde winsten verdisconteerd in de huidige koers. Het gaat er dus om wat je verwacht wat de toekomstige winsten gaan worden..Die verwachtingen kunnen snel veranderen..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:50:33 #6
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100512630
Behoorlijke plussen bij sommige aandelen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100512643
Nog nooit zo'n volatiele dag meegemaakt denk ik.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_100512647
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:49 schreef Bowny het volgende:
Staat de AEX nou stil?
Er moest een handelaar plassen, en nu hebben ze de handel even stilgelegt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100512723
AEX staat al 6 min stil. Aandelen gaan nog wel op en neer.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:51:57 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100512724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:49 schreef the85mc het volgende:

[..]

koersen zijn normaal de geprojecteerde winsten verdisconteerd in de huidige koers.veranderen.
Je vergeet hierbij een factor piramidespel en een factor Greater Fool Theory. Over het algemeen zijn koersen niet alleen gebaseerd op winstverwachtingen, maar ook op "iemand anders wil m'n aandelen straks wel voor meer kopen".
censuur :O
pi_100512739
Fuck me, dan denk je dat je veilig in Londen woont. Liepen ze met machetes gister avond rond in een straat op nog geen 2 minuten lopen afstand van waar ik woon.

"Police advised residents of Notting Hill, Ladbroke Grove and Fulham to stay indoors as residents reported seeing men carrying machetes in the road"

:{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100512840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet hierbij een factor piramidespel en een factor Greater Fool Theory. Over het algemeen zijn koersen niet alleen gebaseerd op winstverwachtingen, maar ook op "iemand anders wil m'n aandelen straks wel voor meer kopen".
je bedoelt "ik hoop dat ik het morgen goeiekoper ken kopen"? Da's inderdaad een piramidespel voor mensen die denken dat ze slimmer zijn dan een ander maar uiteindelijk 'nothing to show' hebben.....
pi_100512931
Ik snap nooit dat ze 't leger niet inzetten in zo'n geval. Oké, je wil niet overkomen als een bananenrepubliek, maar de situatie is ook wel extreem...
pi_100512942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck me, dan denk je dat je veilig in Londen woont. Liepen ze met machetes gister avond rond in een straat op nog geen 2 minuten lopen afstand van waar ik woon.

"Police advised residents of Notting Hill, Ladbroke Grove and Fulham to stay indoors as residents reported seeing men carrying machetes in the road"

:{
weet je direct waarom huizenprijzen steeds meer trendmatig zijn aan de wijk waarin je woont, en waarom veiligheid een steeds belangrijkere rol daarin speelt....
pi_100513082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

weet je direct waarom huizenprijzen steeds meer trendmatig zijn aan de wijk waarin je woont, en waarom veiligheid een steeds belangrijkere rol daarin speelt....
Notting Hill wordt altijd wel gezien als 1 van de veiligere wijken en heeft een enorm politie bureau dicht in de buurt. Maar zoals je las in dat artikel was er gewoon een roofoveral op dat michelin restaurant dicht in de buurt gisteren. Ik ga vanavond iig. voor het donker wordt naar huis. Gekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100513206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Notting Hill wordt altijd wel gezien als 1 van de veiligere wijken en heeft een enorm politie bureau dicht in de buurt. Maar zoals je las in dat artikel was er gewoon een roofoveral op dat michelin restaurant dicht in de buurt gisteren. Ik ga vanavond iig. voor het donker wordt naar huis. Gekken.
Veiligheid is iets wat we hier heel erg voor 'normaal' aannemen, maar wat het in toenemende mate dus niet is. De rest van de wereld weet dat al (of weet het nog steeds)
pi_100513222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:

"Police advised residents of Notting Hill, Ladbroke Grove and Fulham to stay indoors as residents reported seeing men carrying machetes in the road"
Machette is dan wel een toepasselijke film die je dan vanavond kan kijken. :D
pi_100513258
het is wel wat volatiel vandaag. Iets te eigenlijk.
pi_100513327
volgens ABN zit er een gat van 10 minuten op de aex, toen ie bleef hangen op 280.
pi_100513481
he, +0.08 :?
pi_100513612
wat heb ik gemist, soms goed nieuws uit de VS gekomen ?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:08:34 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100513614
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
he, +0.08 :?
Moet kunnen, dagje omhoog :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100513649
Zo te zien is de economische winter aangebroken,er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen in Amerika b.v. , nu is het vertrouwen weggevallen en willen velen hun aandelen kwijt,helaas zijn zij niet de enigen.

Het advies is stil blijven zitten als je geschoren word en op dit moment maar even niets in aandelen steken en je geld bewaren tot betere tijden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_100513680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap nooit dat ze 't leger niet inzetten in zo'n geval. Oké, je wil niet overkomen als een bananenrepubliek, maar de situatie is ook wel extreem...
Ze zijn bang daarmee alleen maar méér geweld uit te lokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door dvr op 09-08-2011 16:18:04 ]
pi_100513779
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Moet kunnen, dagje omhoog :Y
-0,21%, daar gaan we weer :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')