abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100473822
Hallo,

Ik zit met iets. Ik heb het gevoel als mensen bij mij op bezoek komen, dat ik dan benauwd begin te worden. Ook bij mijn partner die ergens anders woont, ik ga wel bij hem op bezoek, maar indien hij bij mij op bezoek komt dan heb ik het gevoel dat ik benauwd begin te raken, en daar heb ik erg last van. Ik heb dit al een forse tijd (zo'n 30 jaar). Ook was eens een goede vriend van mij gekomen, onverwachts, daarbij werd ik helemaal overspannen en had hem direct weg gestuurd. Ook als mensen op visite komen doe ik bijvoorbeeld de deur niet open. Het geeft mij geen fijn gevoel als ik de deur open doe.. Verder naast dit, heb ik wel een netwerk van mensen. Dus heb ik hier geen isolement

Maar wat zou het kunnen zijn..
pi_100474051
en wat als je bezoek krijgt van mensen die van tevoren met je afspreken?
pi_100474213
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:38 schreef deadly_kiss het volgende:
en wat als je bezoek krijgt van mensen die van tevoren met je afspreken?
Dan zeg ik ook nee, liever niet.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:45:09 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100474342
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:34 schreef gewoonweg1 het volgende:
Ja wat niet? Er zijn zoveel mensen die in zekere mate slecht kunnen tegen (ongeplande) invasie van hun private space.

Wat jij dan misschien in een wat ergere mate hebt, hebben veel mensen met hun slaapkamer.
(zal wel iets met seks te doen hebben, althans dat denk ik altijd).

Om daar nu een sticker op te plakken is lastig. Zou je dat willen dan, een sticker? Als het een probleem voor je is dan kun je beter zoeken naar een oplossing.

Heb je weleens samen gewoond en zoja, hoe was dat dan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 8 augustus 2011 @ 19:45:53 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_100474379
En weer open na goed gesprek. :)

[ Bericht 77% gewijzigd door Netsplitter op 08-08-2011 20:02:41 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_100475250
Ik heb ook een hekel aan bezoek, hoewel mijn vriendin er gelukkig voor zorgt dat er nog wel eens mensen langs komen. Als je er iets aan wilt doen, begin dan met je beste vrienden, ouders of zus/broer en vraag of ze niet langer dan een paar minuten willen langs komen en breidt dat langzaam uit naar meer tijd en andere mensen. Misschien dat het dan langzaam beter wordt.
pi_100476779
TS, ik laat ook niemand binnen. Zeker geen onverwachts bezoek. Alleen als het in mijn planning past, maar meestal zeg ik dat die vol zit.

Het fijnste aan bezoek is dat ze ook weer weggaan.
pi_100476836
Misschien toch iets om met een arts te bespreken? Lijkt me namelijk niet helemaal normaal en ook heel irritant voor jou.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_100476887
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Misschien toch iets om met een arts te bespreken? Lijkt me namelijk niet helemaal normaal en ook heel irritant voor jou.
Ja laten we iedereen naar de dokter sturen en een label opplakken
pi_100477083
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:39 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja laten we iedereen naar de dokter sturen en een label opplakken
Wie had het over een label >.> Alleen een klein praatgroepje of iets dergelijks lijkt me geen kwaad te kunnen. Heb zelf erg slechte ervaringen met labels ....
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_100477225
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Wie had het over een label >.> Alleen een klein praatgroepje of iets dergelijks lijkt me geen kwaad te kunnen. Heb zelf erg slechte ervaringen met labels ....
Een praatgroep als je niet van bezoek houdt? What's next, een praatgroep voor mensen die niet van patat houden? Of voor mensen die niet van vakantie houden?
pi_100477577
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Een praatgroep als je niet van bezoek houdt? What's next, een praatgroep voor mensen die niet van patat houden? Of voor mensen die niet van vakantie houden?
Hij word er paniekerig van en alles, dat is iets anders dan "niet van bezoek houden". Het lijkt me een duidelijke echte fobie. Maarja, hij mag doen wat ie wil, maakt mij ook niet uit.
pi_100478325
Misschien heeft het er mee te maken dat je geen controle hebt over wat mensen doen in jouw personal space en wanneer ze weer weg gaan? Dat vind ik altijd het nadeel aan bezoek; je voelt je niet thuis in je eigen huis.
Sarcasme. Herken het.
pi_100478535
Herkenbaar probleem, al hoewel het wel wat minder wordt. Maar ik ga nog altijd liever naar iemand toe dan dat iemand naar mij komt...
pi_100483372
Hoewel ik het niet in deze mate heb, vind ik het zelf ook veel fijner om naar anderen te gaan. Onder andere omdat je zelf kan bepalen wanneer je weggaat.
Whaaaat???? No money?
pi_100494252
Schaam je je ergens voor in je huis? Of denk je dat er iets niet goed genoeg is?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:05:35 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_100496796
Ben je bang dat mensen je spullen aanraken, dat het vies wordt? Of dat ze rotzooi maken?
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 02:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Schaam je je ergens voor in je huis? Of denk je dat er iets niet goed genoeg is?
Of dit?

Ik heb zelf liever dat mensen naar mij toekomen, ik voel me juist minder op mijn gemak in een ander huis, maar dat terzijde.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100498114
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien heeft het er mee te maken dat je geen controle hebt over wat mensen doen in jouw personal space en wanneer ze weer weg gaan? Dat vind ik altijd het nadeel aan bezoek; je voelt je niet thuis in je eigen huis.
interessante gedachte. het gevoel ken ik wel. Het gaat me nit om mijn huis, maar om mijn personal space, ik ben niet meer in controle. Ook als ik langere tijd veel mensen om me heen heb, heb ik een gevoel dat ik alleen wil zijn. Dat kan zijn als ik bijvoorbeeld een weekend weg ben met de familie (25 man) of te lang op drukke feestjes ben. Mijn eigen gezin, daar heb ik totaal geen problemen mee.
pi_100498743
Ik heb het ook, zit veel liever alleen thuis dan dat ik vrienden e.d. langs moet laten komen. Ik ervaar het ook als een inbreuk op mijn persoonlijke ruimte, alsof je met iemand staat te praten die net te dichtbij staat, als in je staat in mijn aura.

Er komt af en toe een vriend bij me gamen, hardstikke tof altijd, biertje en jointje erbij, lekker gamen, maar het voelt ook altijd weer als een bevrijdende opluchting als ik de deur weer achter hem dicht doe als hij naar huis gaat. Ook geef ik eigenlijk nooit feestjes thuis, geen verjaardag, niets, terwijl ik het wel leuk vind om naar een ander zijn verjaardag te gaan. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik niet zo van aandacht hou.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:06:11 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100498887
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
Hmm, ik heb ditzelfde 'probleem'. Wist wel dat ik wat controle issues heb :P Maar nooit over nagedacht dat dat ook wel eens de reden zou kunnen zijn van het (enigszins) vervelend vinden als er bezoek langskomt. Directe familie vind ik minder erg dan vrienden en andere mensen overigens. Misschien ook omdat ik ze goed ken, en toch wel weet hoe ze zich (gaan) gedragen om het zo maar even te zeggen.
pi_100523401
Nou, als iedereen het heeft dan is er dus geen probleem.
pi_100538444
Ik heb dit ook. Ik nodig weleens mensen thuis uit, maar liever ben ik op bezoek bij de ander. Gek genoeg voel ik me op dat moment daar dan meer thuis dan als ik diegene bij mij thuis had uitgenodigd. Onverwacht bezoek haat ik en doe ik niet aan (of het moet niet te voorkomen zijn zoals familiebezoekjes).
pi_100541977
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:34 schreef gewoonweg1 het volgende:
Hallo,

Ik zit met iets. Ik heb het gevoel als mensen bij mij op bezoek komen, dat ik dan benauwd begin te worden. Ook bij mijn partner die ergens anders woont, ik ga wel bij hem op bezoek, maar indien hij bij mij op bezoek komt dan heb ik het gevoel dat ik benauwd begin te raken, en daar heb ik erg last van. Ik heb dit al een forse tijd (zo'n 30 jaar). Ook was eens een goede vriend van mij gekomen, onverwachts, daarbij werd ik helemaal overspannen en had hem direct weg gestuurd. Ook als mensen op visite komen doe ik bijvoorbeeld de deur niet open. Het geeft mij geen fijn gevoel als ik de deur open doe.. Verder naast dit, heb ik wel een netwerk van mensen. Dus heb ik hier geen isolement

Als je het idee hebt dat je alles onder controle hebt wanneer je alleen thuis bent dan is het toelaten van iemand in die situatie een afbreuk van die controle, en komt er spanning/angst op, waarschijnlijk omdat iets aan jou zegt dat het veiliger is om alles onder controle te houden.

De realisatie dat controle angst is is misschien nog een stap te ver maar je zou voor jezelf je af kunnen vragen wat de spanning bij je veroorzaakt, dus op zoek gaan naar wat je gevoel je vertellen kan.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_100542220
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:25 schreef Johnny-V het volgende:
Hoewel ik het niet in deze mate heb, vind ik het zelf ook veel fijner om naar anderen te gaan. Onder andere omdat je zelf kan bepalen wanneer je weggaat.
Ik vind dit raar om 2 redenen:
a. Als ik bezoek krijg vind ik het 9 van de 10x harstikke gezellig. Kan ik me nog meer thuis voelen als ik al bij hen doe en kan ik hun eens flink in de watten leggen.
b. Mensen die ik uitnodig zijn vaak vrinden, die trap ik er gewoon uit als het moment daar is.

Apathie topic. ;(
pi_100542281
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik vind dit raar om 2 redenen:
a. Als ik bezoek krijg vind ik het 9 van de 10x harstikke gezellig. Kan ik me nog meer thuis voelen als ik al bij hen doe en kan ik hun eens flink in de watten leggen.
b. Mensen die ik uitnodig zijn vaak vrinden, die trap ik er gewoon uit als het moment daar is.

Apathie topic. ;(
Het heeft niets te maken met het feit of het wel of niet gezellig is, het heeft meer te maken met het gevoel dat iemand in je persoonlijke ruimte zit. De één kan daar makkelijker tegen dan de ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')