Dan zeg ik ook nee, liever niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:38 schreef deadly_kiss het volgende:
en wat als je bezoek krijgt van mensen die van tevoren met je afspreken?
Ja wat niet? Er zijn zoveel mensen die in zekere mate slecht kunnen tegen (ongeplande) invasie van hun private space.quote:
Ja laten we iedereen naar de dokter sturen en een label opplakkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Misschien toch iets om met een arts te bespreken? Lijkt me namelijk niet helemaal normaal en ook heel irritant voor jou.
Wie had het over een label >.> Alleen een klein praatgroepje of iets dergelijks lijkt me geen kwaad te kunnen. Heb zelf erg slechte ervaringen met labels ....quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja laten we iedereen naar de dokter sturen en een label opplakken
Een praatgroep als je niet van bezoek houdt? What's next, een praatgroep voor mensen die niet van patat houden? Of voor mensen die niet van vakantie houden?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wie had het over een label >.> Alleen een klein praatgroepje of iets dergelijks lijkt me geen kwaad te kunnen. Heb zelf erg slechte ervaringen met labels ....
Hij word er paniekerig van en alles, dat is iets anders dan "niet van bezoek houden". Het lijkt me een duidelijke echte fobie. Maarja, hij mag doen wat ie wil, maakt mij ook niet uit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Een praatgroep als je niet van bezoek houdt? What's next, een praatgroep voor mensen die niet van patat houden? Of voor mensen die niet van vakantie houden?
Of dit?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Schaam je je ergens voor in je huis? Of denk je dat er iets niet goed genoeg is?
interessante gedachte. het gevoel ken ik wel. Het gaat me nit om mijn huis, maar om mijn personal space, ik ben niet meer in controle. Ook als ik langere tijd veel mensen om me heen heb, heb ik een gevoel dat ik alleen wil zijn. Dat kan zijn als ik bijvoorbeeld een weekend weg ben met de familie (25 man) of te lang op drukke feestjes ben. Mijn eigen gezin, daar heb ik totaal geen problemen mee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien heeft het er mee te maken dat je geen controle hebt over wat mensen doen in jouw personal space en wanneer ze weer weg gaan? Dat vind ik altijd het nadeel aan bezoek; je voelt je niet thuis in je eigen huis.
Hmm, ik heb ditzelfde 'probleem'. Wist wel dat ik wat controle issues hebquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien heeft het er mee te maken dat je geen controle hebt over wat mensen doen in jouw personal space en wanneer ze weer weg gaan? Dat vind ik altijd het nadeel aan bezoek; je voelt je niet thuis in je eigen huis.
Als je het idee hebt dat je alles onder controle hebt wanneer je alleen thuis bent dan is het toelaten van iemand in die situatie een afbreuk van die controle, en komt er spanning/angst op, waarschijnlijk omdat iets aan jou zegt dat het veiliger is om alles onder controle te houden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:34 schreef gewoonweg1 het volgende:
Hallo,
Ik zit met iets. Ik heb het gevoel als mensen bij mij op bezoek komen, dat ik dan benauwd begin te worden. Ook bij mijn partner die ergens anders woont, ik ga wel bij hem op bezoek, maar indien hij bij mij op bezoek komt dan heb ik het gevoel dat ik benauwd begin te raken, en daar heb ik erg last van. Ik heb dit al een forse tijd (zo'n 30 jaar). Ook was eens een goede vriend van mij gekomen, onverwachts, daarbij werd ik helemaal overspannen en had hem direct weg gestuurd. Ook als mensen op visite komen doe ik bijvoorbeeld de deur niet open. Het geeft mij geen fijn gevoel als ik de deur open doe.. Verder naast dit, heb ik wel een netwerk van mensen. Dus heb ik hier geen isolement
Maar wat zou het kunnen zijn..
Ik vind dit raar om 2 redenen:quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:25 schreef Johnny-V het volgende:
Hoewel ik het niet in deze mate heb, vind ik het zelf ook veel fijner om naar anderen te gaan. Onder andere omdat je zelf kan bepalen wanneer je weggaat.
Het heeft niets te maken met het feit of het wel of niet gezellig is, het heeft meer te maken met het gevoel dat iemand in je persoonlijke ruimte zit. De één kan daar makkelijker tegen dan de ander.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vind dit raar om 2 redenen:
a. Als ik bezoek krijg vind ik het 9 van de 10x harstikke gezellig. Kan ik me nog meer thuis voelen als ik al bij hen doe en kan ik hun eens flink in de watten leggen.
b. Mensen die ik uitnodig zijn vaak vrinden, die trap ik er gewoon uit als het moment daar is.
Apathie topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |