abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:50:19 #126
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_101123704
Proficiat aan de Nederlanders! :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:03:38 #127
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101124202
Het enige land dat de ranglijst heeft aangevoerd zonder ooit wereldkampioen geweest te zijn. Hopelijk kunnen we ooit van die status aparte af
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_101124395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:03 schreef Mark het volgende:
Het enige land dat de ranglijst heeft aangevoerd zonder ooit wereldkampioen geweest te zijn. Hopelijk kunnen we ooit van die status aparte af
Spanje stond ook 1e zonder wereldkampioen te zijn.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:09:43 #129
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101124438
Ja, maar dat telt sinds vorig jaar niet meer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:13:15 #130
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_101124595
Uiteraard word dit wel in spaanse sportbladen vermeldt, al is het alleen maar om elke dag die shit vol te krijgen met onzin, want hoe vaak kan je over een vinger van mou praten (heel vaak kan ik je vertellen)... Maar dit terzijde..

Die ranking gaat ook nergens over Spanje is EK en WK en alsnog kunnen ze ingehaald worden, doordat ze hun vriendschappelijke potjes minder goed op orde hebben.. Zou het zelfde zijn als het kind dat voor spek en bonen meedoet wint....

Echte lijst zou natuurlijk gewoon als volgt moeten zijn

1. Spanje
2. Duitsland
3. Uruguay
4. Nederland

Ik bedoel,, wat de neuk doet engeland op #4??? die hebben al eeuwen niks meer bereikt,, deden niet eens mee met ek2008 volgens mij.. onzinnig lijstje zonder betekenis... 2012 worden de prijzen weer verdeeld 1 = winaar 2 = net als de rest verliezer...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:17:30 #131
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101124730
Engeland had een hele knappe kwalificatiereeks neergezet
Dommage arachide-fromage
pi_101125020
Jippie, eerste.

quote:
Oekraïne - Nederland 1-1
Nederland - Turkije 1-0
Nederland - Oostenrijk 3-1
Brazilië - Nederland 0-0
Uruguay - Nederland 1-1
Nederland - Zwitserland
Duitsland - Nederland

Mexico - Spanje 1-1
Argentinie - Spanje 4-1
Portugal - Spanje 4-0
Spanje - Columbia 1-0
VS - Spanje 1-3
Venezuela - Spanje 0-3
Italie - Spanje 2-1
Spanje - Brazilie
Engeland - Spanje
Argentinie, Portugal, Italie, Brazilie, Engeland.

Vs

Brazilie, Uruguay, Duitsland

Ze mogen best iets doen aan de gelijkwaardigheid. Maar ach, laat ik het maar niet verpesten.

EERSTE *O*
★★★
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:29:13 #133
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_101125162
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef DAMH het volgende:
Uiteraard word dit wel in spaanse sportbladen vermeldt, al is het alleen maar om elke dag die shit vol te krijgen met onzin, want hoe vaak kan je over een vinger van mou praten (heel vaak kan ik je vertellen)... Maar dit terzijde..

Die ranking gaat ook nergens over Spanje is EK en WK en alsnog kunnen ze ingehaald worden, doordat ze hun vriendschappelijke potjes minder goed op orde hebben.. Zou het zelfde zijn als het kind dat voor spek en bonen meedoet wint....

1. Spanje
2. Duitsland
3. Uruguay
4. Nederland

Ik bedoel,, wat de neuk doet engeland op #4??? die hebben al eeuwen niks meer bereikt,, deden niet eens mee met ek2008 volgens mij.. onzinnig lijstje zonder betekenis... 2012 worden de prijzen weer verdeeld 1 = winaar 2 = net als de rest verliezer...
Echt veel verstand van statistieken heb je niet hè?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:44:20 #134
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_101125768
quote:
19s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:29 schreef voice-over het volgende:

[..]

Echt veel verstand van statistieken heb je niet hè?
Wat snap jij niet aan mij post? Als je het had begrepen had je kunnen begrijpen dat ze andere criteria hadden kunnen gebruiken om tot hun statistieken te komen. Ipv een antwoord dat een lijst per definitie statistieken is en ik het daarom niet begrijp :')...
-the Dude-
pi_101125864
Tsja, hartstikke leuk en aardig, maar het draait uiteindelijk om titels. Robben had die bal er gewoon in moeten schieten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:36:39 #136
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_101127766
*O*
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_101130712
quote:
8s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:46 schreef marcodej het volgende:
Tsja, hartstikke leuk en aardig, maar het draait uiteindelijk om titels. Robben had die bal er gewoon in moeten schieten...
Ja precies. Mij doet het ook niks. Natuurlijk hartstikke leuk. Maar ja het stelt echt niets voor. De beschermde status bij lotingen hadden we als nummer 2 toch al..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_101136325
NEDERLAND OP 1 !!!!!! :D :D :D :9~ :9~ :9~ *O* *O* *O* w/ w/ w/

ff n printscreentje maken hoor, want dan kan ik over 50 jaar nog navertellen dat Nederland op 1 stond (als ik er dan nog ben tenminste) :P

Oh ja, volgende interland de nummer 1 van de FIFA ranglijst tegen de nummer laatst :D _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:32:41 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101136347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef DAMH het volgende:

1. Spanje
2. Duitsland
3. Uruguay
4. Nederland

Wat een onzin. Als je je een beetje verdiept in de manier waarop de punten tot stand komen, dan weet je dat het gewoon een goede graadmeter is voor de prestaties over de afgelopen 4 jaar. Nederland heeft de afgelopen 4 jaar zeer consistent gespeeld en nauwelijks een wedstrijd verloren, daarom staan ze (terecht) 1e.

Zeer goede prestatie dus, eentje waarop je trots mag zijn. Natuurlijk had ik liever wereldkampioen geworden, maar dat is nou eenmaal niet zo. Desondanks is het iets om trots op te zijn, want de meeste landen is het nooit gelukt (zoals bijv. die afgunstige Belgen). Landen die eerder de FIFA World Ranking leidden waren landen zoals Brazilië, Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland. Allemaal grote landen die op het moment dat ze nummer 1 waren echt nagenoeg onverslaanbaar waren. Je wordt dus niet zomaar nummer 1, dus het stelt wel degelijk wat voor.

Daarnaast vind ik hem best representatief eigenlijk. Duitsland heeft een zeer goed elftal en is lastig te verslaan, kwam ver op het WK. Spanje is regerend EK en WK, dus die staan ook hoog. Uruguay heeft zojuist de Copa gewonnen en kwam tot de halve finale van het WK, Engeland presteerde inderdaad teleurstellend op het WK maar wint in de kwalificatiewedstrijd wél praktisch elke wedstrijd. Brazilië doet de laatste jaren niet echt meer mee (relatief vroeg uitgeschakeld op het WK en in de Copa) en staat daarom ook 6e en niet 1e. En daarna beginnen de verschillen te klein te worden om ze uit te leggen :P .

Maar ik laat je zeker vrij om op basis van onderbuikgevoelens in plaats van statistiek en historische data een ranglijst te creëren hoor.
2000 light years from home
pi_101149675
Merkie _O_
pi_101150923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:44 schreef DAMH het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan mij post? Als je het had begrepen had je kunnen begrijpen dat ze andere criteria hadden kunnen gebruiken om tot hun statistieken te komen. Ipv een antwoord dat een lijst per definitie statistieken is en ik het daarom niet begrijp :')...
Volgens mij ben je gewoon aan het trollen. Nederland is 2de geworden op het WK, heeft daar ook gewonnen van Uruguay en heeft dat land met een B-elftal nog makkelijk op een gelijkspel gehouden in een vriendschappelijk duel. Hoe kun je die dan BOVEN Nederland plaatsen? 8)7
pi_101158605
Van een belgen site

quote:
24 augustus om 14:48
Sorry maar in mijn ogen is Spanje HEEL wat beter dan Nederland! en binnen een paar jaar staat belgie voor nederland in de stand!
:')
pi_101159367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 03:05 schreef Dj_Day-V het volgende:
Van een belgen site

[..]

Waar is de grap? Het klopt toch? Ok dat Spanje zoveel beter is valt best mee, maar wat beter zijn ze wel.
De kans dat Belgie over een jaar of 5 boven Nederland staat is vrij groot.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_101159491
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 03:50 schreef Thas het volgende:

[..]

Waar is de grap? Het klopt toch? Ok dat Spanje zoveel beter is valt best mee, maar wat beter zijn ze wel.
De kans dat Belgie over een jaar of 5 boven Nederland staat is vrij groot.
Hoezo is die kans groot dan. Enige die dan boven de 34 jaar zijn, zijn Mathijsen, van Bommel en Kuijt. De grote 4 zijn er nog. Steek is 33. Heitinga 32.

Afellay, Bruma, Strootman, Luuk de Jong, Elia, Wijnaldum, Krul en zelfs Pieters worden steeds beter. Kijk naar alle jongen talenten. En er komen ALTIJD nieuwe toppers erbij. Een jongen die nu 15 is kan dan op zijn 20ste de nieuwe Robben, van Persie, v.d. Vaart of Sneijder worden.

Maargoed jij hebt vast een glazen bol...
pi_101159639
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:00 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Hoezo is die kans groot dan. Enige die dan boven de 34 jaar zijn, zijn Mathijsen, van Bommel en Kuijt. De grote 4 zijn er nog. Steek is 33. Heitinga 32.

Afellay, Bruma, Strootman, Luuk de Jong, Elia, Wijnaldum, Krul en zelfs Pieters worden steeds beter. Kijk naar alle jongen talenten. En er komen ALTIJD nieuwe toppers erbij. Een jongen die nu 15 is kan dan op zijn 20ste de nieuwe Robben, van Persie, v.d. Vaart of Sneijder worden.

Maargoed jij hebt vast een glazen bol...
Tsja, misschien krijg je gelijk, ik vind het 50/50. Ik denk in ieder geval dat Nederland en Belgie rond die tijd hetzelfde niveau selectie zullen hebben. Er is nu al wat voor te zeggen dat hun verdediging beter is en ik vind ons niet niveau Hazard/Fellaini/Witsel/Hazard/Lukaku beloftes hebben, maar goed.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_101161037
Belgie gaat nooit het niveau van Nederland halen...
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:24:33 #147
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_101161242
Uite
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:29 schreef jeoff het volgende:

[..]

Volgens mij ben je gewoon aan het trollen. Nederland is 2de geworden op het WK, heeft daar ook gewonnen van Uruguay en heeft dat land met een B-elftal nog makkelijk op een gelijkspel gehouden in een vriendschappelijk duel. Hoe kun je die dan BOVEN Nederland plaatsen? 8)7
Uiteindelijk draait het om prijzen, en aangezien Uruguay net de copa heeft gewonnen, vandaar dus...

Maar wat in mijn optiek aan deze lijst mankeert is dat spanje uberhaupt nog voor het komende EK ingehaald kan worden, ze hebben nota bene 2 toernooien achter elkaar gewonnen,, dat zou genoeg punten moeten opleveren + dat ze volgens mij ook al hun kwalificatie wedstrijden hebben gewonnen (correct me if iam wrong)... Dus maw,, Spanje wint alle kwali wedstrijden + 2 titels. NL wint alle kwali weedstrijden maar gaat er in de kwart finale en finale af... Dus uiteindelijk gaan ze er nu overheen omdat ze het beter in de vriendschappelike potjes doen, waar niemand ene kudt omgeeft...

Maaar als ik echt zou willen trollen met een zekere zin van waarheid,,, Wat de neuk stelt het winnen van een WK nog voor.. Je speelt op zo'n toernooi hooguit 2 potjes tegen gelijkwaardige of betere teams,, en als je die wint ben je al WK..
-the Dude-
pi_101161308
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 03:05 schreef Dj_Day-V het volgende:
Van een belgen site

[..]

Slechte ogen heeft die belg :')

Jammer dat Spanje volgende maand weer 1e staat.
pi_101161803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:12 schreef Tallie1982 het volgende:
Belgie gaat nooit het niveau van Nederland halen...
Dat hebben ze vroeger toch ook nog gehaald, zie dus niet in waarom dat over enkele jaren niet zou kunnen. Veel zal afhangen van de verdere ontwikkeling Vd spelers, maar als Lukaku, Witsel, Fellaini, Mertens, Hazard, Defour, Vertonghen, ... Verder blijven ontwikkelen, kan Belgie een zeer aardige ploeg krijgen.
pi_101163106
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:24 schreef DAMH het volgende:
Uite

[..]

Uiteindelijk draait het om prijzen, en aangezien Uruguay net de copa heeft gewonnen, vandaar dus...

Maar wat in mijn optiek aan deze lijst mankeert is dat spanje uberhaupt nog voor het komende EK ingehaald kan worden, ze hebben nota bene 2 toernooien achter elkaar gewonnen,, dat zou genoeg punten moeten opleveren + dat ze volgens mij ook al hun kwalificatie wedstrijden hebben gewonnen (correct me if iam wrong)... Dus maw,, Spanje wint alle kwali wedstrijden + 2 titels. NL wint alle kwali weedstrijden maar gaat er in de kwart finale en finale af... Dus uiteindelijk gaan ze er nu overheen omdat ze het beter in de vriendschappelike potjes doen, waar niemand ene kudt omgeeft...
Wist je dat ze de ranking in 2006 helemaal herzien hebben om het simpeler en transparanter te maken?

En dan kom jij met dit ingewikkelde en ondoorgrondelijke alternatief, vol uitzonderingen voor prijswinnaars en uitsluitingen van wedstrijden waar jij niks om geeft?

Het is heel simpel: Nederland presteert constant, Spanje niet (11 gespeeld dit jaar, 3 verloren). Dus Nederland krijgt meer punten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')