Dan klopt je photobucket mapnaam nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:21 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Tof?Irl heb ik er wel wat mee, mijn allereerste motor in 1992 was een Jawa 640.
Deze is hetzelfde jaar nieuw verkochtals een Jawa 638 met zijspan.
(640 had een schijfrem en moderner plaatwerk, maar wel hetzelfde blok, de bijzondere kickstarter/schakelpedaal/automatische koppeling en choke op de carburateur wist ik dus zonder uitleg al te vinden)
Het is historisch gezien zelfs de eerste motor waarbij ik de olie ververste.
En dan zelfs nog de voorvork olie.Want ja de motor had toendertijd al 300 km gelopen na aankoop als nieuw.
![]()
je kan ook door de regen rijden hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:30 schreef mark_dabomb het volgende:
HopsakeeHopen dat het vanavond een beetje droog is. Ik heb zo'n om weer rond te knetteren
De allereerste serie van Braking had in een zeldzaam geval haarscheurtjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Kewl, ze zijn ook voor mijn brommer verkrijgbaar, maar op de club roepen telkens diverse mensen dat dat niet zo heel geweldig schijnt te zijn; slecht remmen, piepen, scheurtjes erin enzo.. maar dat zullen dan wel lulverhalen zijn. staat 10 keer beter als de originele frisbee's in ieder geval
Beetje leesbaar houden.quote:
Mooi gebaar.quote:Ik vind zijspannen ook wel kewleen kennis van me zijn pa is recentelijk overleden, en zijn goldwing met zijspan moest naar Duitsland worden gereden; ik heb het aangeboden, maar om dezelfde redenen als jij nu al ondervonden hebt wilden ze er niet aan; schijnt echt heel tricky te rijden, hebben ze het toch maar aan een clublid gevraagd
Had het best willen proberen
quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:35 schreef Roderick2085 het volgende:
Dan klopt je photobucket mapnaam niet
Regen heeft weer vele aan en uit standen vandaag.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef Blackviper het volgende:
zo ff rondje doenKijken of ik mijn gear indicator goed geprogrammeerd heb.
Ah, ok, dus dat scheurtjes verhaal is net zoiets als roestende Opels; ooit deden ze het, en dan heb je dat imago voor de rest van je levenquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:36 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
De allereerste serie van Braking had in een zeldzaam geval haarscheurtjes.
Om het dan tien, vijftien jaar later nog te noemen....![]()
Komt me wel bekend voor dat iedereen er een mening over heeft.
Het is ook nooit goed.
Pas nog een hele discussie over Ruud Freriks gehad, ging iemand anders hem weer afkraken..
(en diegene die ik geadviseerd had twijfelen.. de afkraker had alleen niet door dat de injectiebox niet op een carburateurfiets past..daar was het dan elders weer goedkoper/beter in de combinatie)
Je moet ook tegenhangen in de rechterbochten heahquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:36 schreef Worldbeater het volgende:
Mooi gebaar.
Beter van niet inderdaad, na een kort proefritje in de bebouwde kom leek het wel wat op de quad.
Maar elke >40 km/u bocht aan de kant van het span is tricky, heel tricky.
Rechtuit op de snelweg had ik meer problemen verwacht. Dat viel weer mee.
Alleen bij Utrecht met een betonafscheiding naast me en spoorvorming..
Liever in het midden van de drie banen gereden.
Hoe werkt zo'n ding eigenlijkquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef Blackviper het volgende:
zo ff rondje doenKijken of ik mijn gear indicator goed geprogrammeerd heb.
Bandit van dat smaatje zeker, om der neue Auspuff te tjoenen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Regen heeft weer vele aan en uit standen vandaag.
Had eerst om half acht naar Goes gemoeten.
Even een Bandit op een testbank zetten.
Maar weertje en conditie waren te machtig.
Misschien zo nog een rondje, moet nog even andere dichtringen voor de VX halen.
De remvloeistof voor moet nog op druk. En als er mensen willen proefrijden moet dat wel.
Valt me nu op dat zelfs de extreme tegenstanders van Chinese pannenkoeken/pannekoeken over de streep gaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, ok, dus dat scheurtjes verhaal is net zoiets als roestende Opels; ooit deden ze het, en dan heb je dat imago voor de rest van je levenAch ja, as said: ik ga ze leker toch proberen tzt, en dan zie ik het wel.. ze zijn volgens mij bijna de helft goedkoper als die originele buttugly pannenkoeken, en evt piepen hebben we wel trucjes voor
quote:[message=20517540,noline]Desmodroom schreef op 04 augustus 2011 @ 15:05[/message]:
Wave remschijven in China gekocht voor ¤ 132 inclusief verzendkosten. Zien er top uit en remmen ontzettend goed.
Heb ze nu tijdens vakantie 3 weken intensief gebruikt in Duitsland, Zwitserland en Italie.
Ondanks meerdere negatieve verhalen, ik zou ze zo weer kopen
[afbeelding]
Ik denk dat die stiekem met een aambeeld in de bak rijden.quote:Je moet ook tegenhangen in de rechterbochten heah![]()
Ik moet dan meteen denken aan de WOII films, waarin ze 'als een dolle' met die dingen rondscheurden; helden
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
Bandit van dat smaatje zeker, om der neue Auspuff te tjoenen?
Nah, ik ben nog steeds anti-chinese eigenlijk, jaar geleden een tondeuse gekocht (redelijk gerenommeerd merk), en nu issie voor de 2 keer naar de kleaute; wordt wel weer gefikst natuurlijk, maar toch issie kaduuk, en dat irriteert. Tevens heb ik liever een falende tondeuse als een falende remschijfquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:20 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Valt me nu op dat zelfs de extreme tegenstanders van Chinese pannenkoeken/pannekoeken over de streep gaan.
Misschien is dit nog wat voor je.
[..]
Zou zomaar kunnen, ik heb al grindtegels gelezen en gezien, rollen lood, zakken zand, you name itquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:22 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik denk dat die stiekem met een aambeeld in de bak rijden.
Het is een stijf en star geheel, schat dat hangen vanaf de motor weinig doet.![]()
(zei de oude eigenaar gisteren nog.. daarom had hij er twee oude computermonitoren en printers inen komt dan bij een klant op bezoek met het span)
[..]![]()
Ok, will doquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:51 schreef Den_Haag het volgende:
SD, gewoon waves halen
was voor mij ook veel goedkoper dan standaard schijven
Ook bedankt voor het eerste filmpjequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Deze is ook grappig![]()
[edit] deze bedoelde ik, geen Ural, maar een Dnepr![]()
Mwah, die metertjes kloppen meestal van geen kant, maar je krijgt er wel lucht inquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je een motorband een beetje deftig oppompen met zo'n voetpompje met bar meter?
Hier schijnt de zon nu ook; zonet nog een kleine wolkbreuk met een paar dikke onweersklappen.. neem een regenpakkie mee; het is een beetje wisselvallig daar buitenquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Roderick2085 het volgende:
Zonnetje schijnt weer in Utrecht, tijd voor een ritje naar huisalleen jammer dat het alleen snelweg is met dus die lekkere turbulentie net onder m'n helm
Hoop dat mijn nieuwe schermpje vandaag is binnengekomen
Learning firmware gebruikt de RPM en snelheidquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n ding eigenlijkheb ik me altijd al afgevraagd
programmeer je dat ding op snelheid, of telt ie schakelingen dmv een switch of wat?
Dus hij programmeert eigenlijk zichzelf?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:54 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Learning firmware gebruikt de RPM en snelheidBij programmeren hoef je alleen maar door de gears heen te shiften.
Check hier dan naar Gipro X-type, dan F.A.Q. en dan de eerste vraag
Maar hij deed het perfect dus dat is mooi
Moet je dus wel een digitaal RPM en spd signaal hebben, gaat bij mij niet werken dus denk ik.. daarbij weet ik zelf wel in welke versnelling ik zit; is eigenlijk alleen maar kermisquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:54 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Learning firmware gebruikt de RPM en snelheidBij programmeren hoef je alleen maar door de gears heen te shiften.
Check hier dan naar Gipro X-type, dan F.A.Q. en dan de eerste vraag
Maar hij deed het perfect dus dat is mooi
Nee eerste keer weet hij nog van nietsquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:03 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dus hij programmeert eigenlijk zichzelf?
Heb het droog geredquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon nu ook; zonet nog een kleine wolkbreuk met een paar dikke onweersklappen.. neem een regenpakkie mee; het is een beetje wisselvallig daar buiten![]()
Wat heb je voor scherm gekauft?
Ja kan primaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je een motorband een beetje deftig oppompen met zo'n voetpompje met bar meter?
Ik heb nog geen scherm gevonden waarbij ik geen last heb van het gebulder, maar ik ga binnenkort ook een andere voorruit bestellen; eens kijken of dat wat isquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Heb het droog geredMaar de A27 uitrijden (in plaats van A1 en A6 wat ik normaal doe) is niet echt een goed idee met die wind
![]()
Heb zo'n vario schermpje besteld... die zouden het meeste de turbulentie moeten breken....
Alp is nu met 130 / 140 minder comfortabel dan dat de gs en bandit waren
Wat ga je bestellen? Die vario is zo'n scherm met zo'n spoilertje erop... van wat ik lees zou dat toch het beste moeten werken. Morgen komt ie binnen (omdat gls blijkbaar geen pakketjes bij de buren afgeeftquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog geen scherm gevonden waarbij ik geen last heb van het gebulder, maar ik ga binnenkort ook een andere voorruit bestellen; eens kijken of dat wat is
Ook een vario-touring met spoilertjequote:Op maandag 8 augustus 2011 18:44 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Wat ga je bestellen? Die vario is zo'n scherm met zo'n spoilertje erop... van wat ik lees zou dat toch het beste moeten werken. Morgen komt ie binnen (omdat gls blijkbaar geen pakketjes bij de buren afgeeft) dus kan je van de week wel vertellen of het wat is
Klopt, maar als die doet wat ie beloofd, namelijk de turbulentie breken ipv verplaatsen zoals een verhoogd ruitje volgens mij vaak doet, zal dat iig wel hetzelfde werken... of het dan ook comfortabel is is natuurlijk een tweedequote:Op maandag 8 augustus 2011 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook een vario-touring met spoilertje![]()
Mijn brommer is de jouwe niet, en mijn lengte is ook de jouwe niet; wat jou werkt kan bij mij ruk zijn, en andersommaar ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt natuurlijk
die ken ik volgens mij nietquote:De andere optie is die MRA touring in 2 delen die kun je heel ernstig hoog maken, maar dat ziet er belachelijk uit.
Zal wel wat gekost hebbenquote:Ik heb -/- 40 mm steppies, custom made by Nikotech, héél erg relaxed om offroad te rijden; kun je echt ongelimiteerd op staan zonder een centje pijn; zeker in combi met mijn 50 mm ROX risers. Staand rijdt 'ie net zo lekker als zittend![]()
Valt wel mee, is een clublid die het tof vindt om zulke dingen te fabrieken, denk dat ze goedkoper zijn als wat je nu hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:03 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Klopt, maar als die doet wat ie beloofd, namelijk de turbulentie breken ipv verplaatsen zoals een verhoogd ruitje volgens mij vaak doet, zal dat iig wel hetzelfde werken... of het dan ook comfortabel is is natuurlijk een tweede
[..]
die ken ik volgens mij nietDoe is een linkje
[..]
Zal wel wat gekost hebbenHeb deze gekocht ivm de hoek die mijn benen nu maken tov m'n lichaam, is voor wat langere stukken eigenlijk net niet lekker.
Standaard was dit het enige wat ik kon vinden, kunnen overigens ook op normale hoogte gemonteerd worden
Huh? nee, maar ik heb ook geen Alp hequote:Op maandag 8 augustus 2011 19:03 schreef Roderick2085 het volgende:
Heb jij trouwens geen last van je spiegels? Die van mij kunnen eigenlijk net niet ver genoeg kantelen. Ben al even met de vijl bezig geweest, maar is nog niet ideaal. Heb wel naar die verhogers/verbreders gekeken, maar weet niet of dat helpt.
Dan zal het idd misschien wel meevallenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt wel mee, is een clublid die het tof vindt om zulke dingen te fabrieken, denk dat ze goedkoper zijn als wat je nu hebt![]()
[ afbeelding ]
Dit is een vario touring met spoiler :
[ afbeelding ]
En dit is die lelukke vario :
[ afbeelding ]
Nou, dat je vooral asfalt ziet als je gewoon rechtop zit, ipv auto's die achter je rijdenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Huh? nee, maar ik heb ook geen Alp heOok al had ik op die van Anne ook nergens problemen mee.. hoe bedoel je; niet ver genoeg kantelen?
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:38 schreef ikookhier het volgende:
Goede avond![]()
Wat een schuit WBSucces met de verkoop
Ja, moest ik idd een beetje aan knutselen, maar dat was wel te overzien hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:30 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Dan zal het idd misschien wel meevallenHeb je vast ook je schakel en rempook aan moeten passen, of niet?
Oh, die.. die is lelijk jamaar het kan nog erger... kan hem alleen niet meer vinden
maar je hebt ook nog zo'n 'opzet scherm', met zo'n gigantische zilveren klem om hem vast te zetten
huh? staat je stuur dan niet veel te ver achterover of zo?quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:31 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Nou, dat je vooral asfalt ziet als je gewoon rechtop zit, ipv auto's die achter je rijdenSpiegeltje kantelt standaard niet ver genoeg naar boven om beter te kunnen zien
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:38 schreef ikookhier het volgende:
Goede avond![]()
Wat een schuit WBSucces met de verkoop
Dat idee ja, alleen was dan het ruitje nog 2 a 3 keer zo hoogquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, moest ik idd een beetje aan knutselen, maar dat was wel te overzien hoor
Ik denk dat je de Touratech oplossing bedoelt :
[ link | afbeelding ] Clickable voor de backside view ; klein stukkie naar onderen scrollen![]()
En je hebt er ook nog een die met een bandje onderaan ergens vastzit
Heb ik even aan zitten denken, maar vind eigenlijk koppeling en rem wel relax zo. Zal morgen wel ff foto makenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
huh? staat je stuur dan niet veel te ver achterover of zo?
Volgens mij kan ik die van mij 360 graden ronddraaien
koppeling en rem kun je ook los van het stuur verdraaienquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:52 schreef Roderick2085 het volgende:
Heb ik even aan zitten denken, maar vind eigenlijk koppeling en rem wel relax zo. Zal morgen wel ff foto maken
zorg voor een goede bakkenist dan komt alles goedquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:36 schreef Worldbeater het volgende:
Beter van niet inderdaad, na een kort proefritje in de bebouwde kom leek het wel wat op de quad.
Maar elke >40 km/u bocht aan de kant van het span is tricky, heel tricky.
Rechtuit op de snelweg had ik meer problemen verwacht. Dat viel weer mee.
Alleen bij Utrecht met een betonafscheiding naast me en spoorvorming..
Liever in het midden van de drie banen gereden.
bij mijn XR600 zitten de spiegelsteunen aan de rem en koppelingshendel niet dat er spiegels opzitten maar het zou kunnenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koppeling en rem kun je ook los van het stuur verdraaien
Vandaar ook dat me afvraag hoe dat stuur dan staat. Besides nog het feit dat mijn (en Anne d'r) spiegels 360 graden kunnen ronddraaienquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:46 schreef densmee het volgende:
bij mijn XR600 zitten de spiegelsteunen aan de rem en koppelingshendel niet dat er spiegels opzitten maar het zou kunnen
Lijken beetje op dit van mijquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:20 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Valt me nu op dat zelfs de extreme tegenstanders van Chinese pannenkoeken/pannekoeken over de streep gaan.
Misschien is dit nog wat voor je.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |