abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:28:24 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100459385

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)
Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon)
... update :? :') ...

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een week lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:28:54 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100459396
Nieuwe topics, nieuwe kansen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_100459451
Hopsakee :) Hopen dat het vanavond een beetje droog is. Ik heb zo'n om weer rond te knetteren :)
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:33:28 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100459569
Daar hoeft het niet droog voor te zijn ;)
pi_100459634
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:21 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Tof? :+ Irl heb ik er wel wat mee, mijn allereerste motor in 1992 was een Jawa 640.
Deze is hetzelfde jaar nieuw verkocht :Y als een Jawa 638 met zijspan.

(640 had een schijfrem en moderner plaatwerk, maar wel hetzelfde blok, de bijzondere kickstarter/schakelpedaal/automatische koppeling en choke op de carburateur wist ik dus zonder uitleg al te vinden) :)

Het is historisch gezien zelfs de eerste motor waarbij ik de olie ververste. :@
En dan zelfs nog de voorvork olie. _O- Want ja de motor had toendertijd al 300 km gelopen na aankoop als nieuw. :+

Dan klopt je photobucket mapnaam niet :%

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:30 schreef mark_dabomb het volgende:
Hopsakee :) Hopen dat het vanavond een beetje droog is. Ik heb zo'n om weer rond te knetteren :)
je kan ook door de regen rijden hoor ;) maar gelukkig heb ik het wel droog gehouden op de heenweg, op een paar druppels na
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:36:23 #6
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100459678
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Kewl, ze zijn ook voor mijn brommer verkrijgbaar, maar op de club roepen telkens diverse mensen dat dat niet zo heel geweldig schijnt te zijn; slecht remmen, piepen, scheurtjes erin enzo.. maar dat zullen dan wel lulverhalen zijn. staat 10 keer beter als de originele frisbee's in ieder geval _O_
De allereerste serie van Braking had in een zeldzaam geval haarscheurtjes.
Om het dan tien, vijftien jaar later nog te noemen.... :+
Komt me wel bekend voor dat iedereen er een mening over heeft.
Het is ook nooit goed. ;)

Pas nog een hele discussie over Ruud Freriks gehad, ging iemand anders hem weer afkraken.. :')
(en diegene die ik geadviseerd had twijfelen.. de afkraker had alleen niet door dat de injectiebox niet op een carburateurfiets past.. :+ daar was het dan elders weer goedkoper/beter in de combinatie)
quote:
14s.gif [b]Op maandag 8 augustus 2011 13:27 schreef Sounddragon het volgende:[/b
Lekker aan de edit? :+
Beetje leesbaar houden. O-)
quote:
Ik vind zijspannen ook wel kewl :Y een kennis van me zijn pa is recentelijk overleden, en zijn goldwing met zijspan moest naar Duitsland worden gereden; ik heb het aangeboden, maar om dezelfde redenen als jij nu al ondervonden hebt wilden ze er niet aan; schijnt echt heel tricky te rijden, hebben ze het toch maar aan een clublid gevraagd :) Had het best willen proberen :Y)
Mooi gebaar. :Y

Beter van niet inderdaad, na een kort proefritje in de bebouwde kom leek het wel wat op de quad.
Maar elke >40 km/u bocht aan de kant van het span is tricky, heel tricky. :)

Rechtuit op de snelweg had ik meer problemen verwacht. Dat viel weer mee.
Alleen bij Utrecht met een betonafscheiding naast me en spoorvorming..
Liever in het midden van de drie banen gereden. ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:38:11 #7
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100459730
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:35 schreef Roderick2085 het volgende:
Dan klopt je photobucket mapnaam niet :%
_O-

Blok is een 350 :Y type is een 638, maar de typen 634, 638, 639, 640, 641 verschillen onderling nauwelijks.
Communistisch blokje is al sinds de jaren zestig praktisch ongewijzigd. O-)
pi_100459805
Ik rij alleen voor mijn plezier :) en dus preferrable niet in de regen...
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:41:40 #9
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_100459856
zo ff rondje doen ;) Kijken of ik mijn gear indicator goed geprogrammeerd heb.
Bla Bla Bla :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:07:35 #10
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100460870
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef Blackviper het volgende:
Regen heeft weer vele aan en uit standen vandaag. O-)

Had eerst om half acht naar Goes gemoeten.
Even een Bandit op een testbank zetten.
Maar weertje en conditie waren te machtig. :+

Misschien zo nog een rondje, moet nog even andere dichtringen voor de VX halen.
De remvloeistof voor moet nog op druk. En als er mensen willen proefrijden moet dat wel. :+
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:11:21 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100461003
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:36 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

De allereerste serie van Braking had in een zeldzaam geval haarscheurtjes.
Om het dan tien, vijftien jaar later nog te noemen.... :+
Komt me wel bekend voor dat iedereen er een mening over heeft.
Het is ook nooit goed. ;)

Pas nog een hele discussie over Ruud Freriks gehad, ging iemand anders hem weer afkraken.. :')
(en diegene die ik geadviseerd had twijfelen.. de afkraker had alleen niet door dat de injectiebox niet op een carburateurfiets past.. :+ daar was het dan elders weer goedkoper/beter in de combinatie)
Ah, ok, dus dat scheurtjes verhaal is net zoiets als roestende Opels; ooit deden ze het, en dan heb je dat imago voor de rest van je leven :) Ach ja, as said: ik ga ze leker toch proberen tzt, en dan zie ik het wel.. ze zijn volgens mij bijna de helft goedkoper als die originele buttugly pannenkoeken, en evt piepen hebben we wel trucjes voor :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:36 schreef Worldbeater het volgende:

Mooi gebaar. :Y

Beter van niet inderdaad, na een kort proefritje in de bebouwde kom leek het wel wat op de quad.
Maar elke >40 km/u bocht aan de kant van het span is tricky, heel tricky. :)

Rechtuit op de snelweg had ik meer problemen verwacht. Dat viel weer mee.
Alleen bij Utrecht met een betonafscheiding naast me en spoorvorming..
Liever in het midden van de drie banen gereden. ;)
Je moet ook tegenhangen in de rechterbochten heah :7
Ik moet dan meteen denken aan de WOII films, waarin ze 'als een dolle' met die dingen rondscheurden; helden _O_
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:12:57 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100461066
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef Blackviper het volgende:
Hoe werkt zo'n ding eigenlijk :? heb ik me altijd al afgevraagd :) programmeer je dat ding op snelheid, of telt ie schakelingen dmv een switch of wat?
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:16:40 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100461210
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Regen heeft weer vele aan en uit standen vandaag. O-)

Had eerst om half acht naar Goes gemoeten.
Even een Bandit op een testbank zetten.
Maar weertje en conditie waren te machtig. :+

Misschien zo nog een rondje, moet nog even andere dichtringen voor de VX halen.
De remvloeistof voor moet nog op druk. En als er mensen willen proefrijden moet dat wel. :+
Bandit van dat smaatje zeker, om der neue Auspuff te tjoenen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:20:18 #14
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100461343
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, ok, dus dat scheurtjes verhaal is net zoiets als roestende Opels; ooit deden ze het, en dan heb je dat imago voor de rest van je leven :) Ach ja, as said: ik ga ze leker toch proberen tzt, en dan zie ik het wel.. ze zijn volgens mij bijna de helft goedkoper als die originele buttugly pannenkoeken, en evt piepen hebben we wel trucjes voor :P
Valt me nu op dat zelfs de extreme tegenstanders van Chinese pannenkoeken/pannekoeken over de streep gaan. :)

Misschien is dit nog wat voor je. :)
quote:
[message=20517540,noline]Desmodroom schreef op 04 augustus 2011 @ 15:05[/message]:
Wave remschijven in China gekocht voor ¤ 132 inclusief verzendkosten. Zien er top uit en remmen ontzettend goed.

Heb ze nu tijdens vakantie 3 weken intensief gebruikt in Duitsland, Zwitserland en Italie.

Ondanks meerdere negatieve verhalen, ik zou ze zo weer kopen

[afbeelding]
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:22:21 #15
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100461419
quote:
Je moet ook tegenhangen in de rechterbochten heah :7
Ik moet dan meteen denken aan de WOII films, waarin ze 'als een dolle' met die dingen rondscheurden; helden _O_
Ik denk dat die stiekem met een aambeeld in de bak rijden. _O-
Het is een stijf en star geheel, schat dat hangen vanaf de motor weinig doet. oO<
(zei de oude eigenaar gisteren nog.. daarom had hij er twee oude computermonitoren en printers in _O- en komt dan bij een klant op bezoek met het span)
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
Bandit van dat smaatje zeker, om der neue Auspuff te tjoenen?
:+ O-)
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:37:05 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100461998
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:20 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Valt me nu op dat zelfs de extreme tegenstanders van Chinese pannenkoeken/pannekoeken over de streep gaan. :)

Misschien is dit nog wat voor je. :)

[..]

Nah, ik ben nog steeds anti-chinese eigenlijk, jaar geleden een tondeuse gekocht (redelijk gerenommeerd merk), en nu issie voor de 2 keer naar de kleaute; wordt wel weer gefikst natuurlijk, maar toch issie kaduuk, en dat irriteert. Tevens heb ik liever een falende tondeuse als een falende remschijf :X

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:22 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Ik denk dat die stiekem met een aambeeld in de bak rijden. _O-
Het is een stijf en star geheel, schat dat hangen vanaf de motor weinig doet. oO<
(zei de oude eigenaar gisteren nog.. daarom had hij er twee oude computermonitoren en printers in _O- en komt dan bij een klant op bezoek met het span)

[..]

:+ O-)
Zou zomaar kunnen, ik heb al grindtegels gelezen en gezien, rollen lood, zakken zand, you name it :P Ik zie ze op filmpjes e.d. toch altijd een beetje tegenhangen, maar dat zal voor jezelf wel meer gevoelsmatig zijn als dat het daadwerkelijk effect heeft ;) Lijkt me leuk om gewoon eens te proberen :Y

Had ik niet ooit dat filmpje gepost van die mafkees met die Ural in de sneeuw op een parkeer terrein? of was dat in motormeuk? :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:40:33 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100462135
Deze is ook grappig _O-

[edit] deze bedoelde ik, geen Ural, maar een Dnepr :7

[ Bericht 37% gewijzigd door Sounddragon op 08-08-2011 14:45:45 ]
pi_100462553
SD, gewoon waves halen :Y
was voor mij ook veel goedkoper dan standaard schijven
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:58:58 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100462822
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:51 schreef Den_Haag het volgende:
SD, gewoon waves halen :Y
was voor mij ook veel goedkoper dan standaard schijven
Ok, will do ;)

Ik zie ze wel regelmatig op de achteras zitten bij Alpjes en Twins, maar nog nooit op het voorwiel gezien dacht ik, terwijl ze wel volop worden aangeboden op iebee :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:12:23 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100463229
Wat is trouwens aan te raden als ik ga kijken voor een dikke naakte? ik zit al een poosje te gluren naar XJR's, deze bijvoorbeeld : http://link.marktplaats.nl/471268758, of een soes : http://link.marktplaats.nl/471785247, of een Kwaak : http://link.marktplaats.nl/471339300

Wat zijn acceptabele km standen en valkuilen voor die dingen? anyone?
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:13:24 #21
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_100463271
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Deze is ook grappig _O-

[edit] deze bedoelde ik, geen Ural, maar een Dnepr :7

Ook bedankt voor het eerste filmpje :Y dan denk je dat je het kan.. en dan... :')

Die gasten zijn gek dat ze bij die gozer instappen. Al die bomen.
Mongolen. _O- _O_

Ik pak even een bak. :Y i (dichtringen voor de VX halen..)
pi_100463981
Kan je een motorband een beetje deftig oppompen met zo'n voetpompje met bar meter?
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:37:19 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100464098
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je een motorband een beetje deftig oppompen met zo'n voetpompje met bar meter?
Mwah, die metertjes kloppen meestal van geen kant, maar je krijgt er wel lucht in ;)
pi_100464140
Zonnetje schijnt weer in Utrecht, tijd voor een ritje naar huis :9 alleen jammer dat het alleen snelweg is met dus die lekkere turbulentie net onder m'n helm }:| Hoop dat mijn nieuwe schermpje vandaag is binnengekomen :Y)
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:41:33 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100464279
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Roderick2085 het volgende:
Zonnetje schijnt weer in Utrecht, tijd voor een ritje naar huis :9 alleen jammer dat het alleen snelweg is met dus die lekkere turbulentie net onder m'n helm }:| Hoop dat mijn nieuwe schermpje vandaag is binnengekomen :Y)
Hier schijnt de zon nu ook; zonet nog een kleine wolkbreuk met een paar dikke onweersklappen.. neem een regenpakkie mee; het is een beetje wisselvallig daar buiten ;)

Wat heb je voor scherm gekauft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')