Dat kan zeker wel. Beter kort gezeik en de mogelijkheid wat van je leven te maken, dan tijd verspillen in een waardeloze relatie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:10 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik kan deze relatie ook eigenlijk niet verbreken. Aangezien we pas geleden een huis hebben gekocht.
Als je twijfelt en geen actie onderneemt zit het fout. Als je bij elke twijfel stopt met het project (baan, relatie, whatever) zit het ook fout. Als je twijfelt en het probleem aanpakt, heb je een kans om het op te lossen, te groeien als persoon, jezelf en relaties beter te begrijpen, etc.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:15 schreef Isis20 het volgende:
Als je twijfelt is het toch sowieso al fout...
Ik wil er wel moeite insteken. Ik heb alleen het gevoel dat hij het wel goed vindt zoquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Beter kort gezeik en de mogelijkheid wat van je leven te maken, dan tijd verspillen in een waardeloze relatie.
Je zou kunnen gaan uitzoeken waarom je geen behoefte meer hebt aan intimiteit. Ik neem aan dat dit vroeger anders was. Het kan door stress komen, mindere communicatie, langs elkaar heen leven, etc. Bij vrouwen moet het vaak 'goed' zitten voordat ze zin krijgen. Praten is toch de sleutel om het op te lossen.
Als je geen interesse hebt om eraan te werken, moet je eerlijk tegen jezelf zijn en er ook mee kappen. Want het zal nooit VANZELF beter gaan. Dus, wil je die moeite erin steken of niet?
Communicatie is bij ons wel erg slecht. We praten amper.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als je twijfelt en geen actie onderneemt zit het fout. Als je bij elke twijfel stopt met het project (baan, relatie, whatever) zit het ook fout. Als je twijfelt en het probleem aanpakt, heb je een kans om het op te lossen, te groeien als persoon, jezelf en relaties beter te begrijpen, etc.
Je kan ook het hazepad kiezen, maar wie vertelt TS dat in de volgende relatie niet precies hetzelfde gebeurt.
Tsja stel jezelf eens de volgende vraag, denk je dat het gevoel nog terug kan komen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:35 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Communicatie is bij ons wel erg slecht. We praten amper.
Hij is constant bezig met zijn pc. En is dan geheel afgesloten van de wereld.
Daarbij ben ik erg angstig aangelegd. En durf niet zomaar te praten over deze twijfels
We hebben katten. Dat maakt het inderdaad nog lastigerquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja stel jezelf eens de volgende vraag, denk je dat het gevoel nog terug kan komen?
(Meestal is dat namelijk niet zo, soms wel)
En wat ik hierboven ook al zeg, straks heb je kinderen een hond een kat en een sociaal leven dan is de klap nog groter. En terug kunnen naar je ouders is een groot voorrecht.
We zijn allebei veranderd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:51 schreef Frag_adder het volgende:
Als ik dit zo lees heb je je keuze al gemaakt. Je vind hem aardig maar alles wat intiem is vind je te ver gaan. Laat ik het anders stellen, het is geeneens een relatie meer.
Laat het gekocht hebben van een huis niets uitmaken, een huis verkopen desnoods met wat verlies weegt niet op tegen 15 jaar ongelukkig zijn in een relatie. Voor jou is dit over. Ga een goed gesprek met hem aan waarin je dit uit legt.
Wat ik me dan wel af vraag, als ik het zo lees heb je deze gevoelens wel ooit voor hem gehad. In het begin moeten de kusjes en de seks leuk en lekker geweest zijn. Wat is er gebeurd? Zeggen dat er niets gebeurd is kan er bij mij dus echt niets in. Er moet iets veranderd zijn.
En daarna besluit je om maar even samen een huis te kopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ook zijn we 4 maanden uit elkaar geweest vorig jaar. Hij had na 1 maanden al een ander gehad.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin.
Foutje is menselijk. Nu zoeken naar oplossingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:17 schreef Bart het volgende:
[..]
En daarna besluit je om maar even samen een huis te kopen.
Juist! dus je weet voor jezelf het antwoord al. Dan kun je beter gaan bekijken hoe je het zo netjes mogelijk kunt afhandelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
We zijn allebei veranderd.
Ook zijn we 4 maanden uit elkaar geweest vorig jaar. Hij had na 1 maanden al een ander gehad.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin. Ik heb het gevoel dat hij niet alleen kan zijn.
En daarom bij me blijft. Niet omdat hij echt van me houdt.
Misschien is het wel van beide kanten voorbij maar durven we het allebei niet toe te geven.
Ik zou het verkleinwoord in dit geval toch niet gebruikenquote:
Da's waar.quote:Nu zoeken naar oplossingen.
Maar waarom ben jij bij hem?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
We zijn allebei veranderd.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin. Ik heb het gevoel dat hij niet alleen kan zijn.
Misschien is het wel van beide kanten voorbij maar durven we het allebei niet toe te geven.
Ja, eens. Ik wil alleen alles eerst goed op een rijtje hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist! dus je weet voor jezelf het antwoord al. Dan kun je beter gaan bekijken hoe je het zo netjes mogelijk kunt afhandelen.
Ik wil hem niet kwetsen. Het is goede jongen.quote:
Tsja zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik wil hem niet kwetsen. Het is goede jongen.
Mensen kwetsen zit sowieso niet in mijn aard.
Waarom zou ik het recht hebben om iemand te kwetsen?
Ik weet dat het leven nou eenmaal zo in elkaar zit. Je moet iemand soms wel pijn doen.
Maar ik vind dat enorm moeilijk
Als je een man zou ik zeggen, grow some balls. Maar omdat je een vrouw bent zeg ik , grow some balls! Hoe kwets je hem erger? Als je kind van hem hebt en dan uit elkaar gaat? Of als jullie 10 jaar getrouwd zijn?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik weet dat het leven nou eenmaal zo in elkaar zit. Je moet iemand soms wel pijn doen.
Dus toen het uit was, hij zo weer een ander had, en jullie daarna toch weer bij elkaar kwamen was dat omdat je hem niet wilde kwetsen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik weet ook dat er dingen zijn waar ik aan moet werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef eleusis het volgende:
Het lijkt mij ook vreselijk om met iemand samen te leven die grote problemen met mij heeft maar het niet durft te zeggen en me aan het lijntje houdt. Alleen maar neukt omdat ik het wil en verder mij niet wil aanraken. Misschien is dat nog wel veel kwetsender.
Conflictvermijdend gedrag is wel iets waar je wat mee moet doen. Dat gaat je in een volgende relatie ook opbreken. Een gelukkige relatie is bijna niet mogelijk wanneer je niet kunt zeggen wat je wil en hoe je het wil. Dit probleem blijft iets om aan te pakken anders komt het weer terug. Met je huidige partner proberen te praten kan je altijd nog zien als 'oefenen'.
Ik denk dat je een partner hebt gezocht die hetzelfde conflictvermijdings-probleem heeft, vandaar het achter de pc kruipen. Misschien is het onhaalbaar. Misschien ook niet. Misschien hebben jullie te lang gewacht en is de vonk weg. Kan gebeuren. Maar als je niet eraan wil werken, wees dan eerlijk tegen hem. Beter ga je dan rustig en gepland uit elkaar, dan dat een keer de bom barst omdat jullie allebei de spanning laten oplopen.
Natuurlijk zijn er meerdere redenen om het niet uit te willen maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:48 schreef Devion het volgende:
[..]
Als je een man zou ik zeggen, grow some balls. Maar omdat je een vrouw bent zeg ik , grow some balls! Hoe kwets je hem erger? Als je kind van hem hebt en dan uit elkaar gaat? Of als jullie 10 jaar getrouwd zijn?
Maar zoals een andere poster al zei, ga eerst aan je relatie werken, want je komt er nu veel te makkelijk vanaf. Daarnaast heb ik gevoel dat het je niet gaat om hem niet te kwetsen, maar vrees je de gevolgen van de restschuld van het huis dat jullie hebben gekocht en wil je niet alleen eindigen.
De "maar het is een goede jongen" routine heb ik al zo vaak voorbij zien komen, vaak zit er toch echt wel een andere reden achter waarom je het niet wil uitmaken.(Wil niet alleen zijn e.d.)
Dus dan lees ik hier 3 redenen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meerdere redenen om het niet uit te willen maken.
Het is wel iemand waarmee ik al meerdere jaren mijn leven deel.
We hebben inmiddels een hoop samen opgebouwd. Niet iets wat je zomaar even weggooit.
Ik wil echt wel aan de relatie werken.
Ook is hij de enige persoon die ik in mijn leven heb. Ik heb geen vrienden waar ik op kan terugvallen.
Dat maakt me ook bang.
Ik ben echt niet harteloos. Die schuld is een grote zorg. Maar echt niet de enige. Het gaat hier om iemand van wie ik houd. En niet om een schoolverkering!
quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij niet alleen kan zijn.
En je hebt tal keer aangehaald dat je al zoveel in de relatie hebt gestopt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:29 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik heb mijn werk hier en verdien niet genoeg om mijn eigen woonruimte te betalen.
Ik zal dan terug moeten naar mijn ouders. Die niet bepaald om de hoek wonen.
Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen.
Als ik het zo lees, ben je vooral bang dat je dadelijk met een lading problemen zit en er alleen voor staat. Klaarblijkelijk is jezelf dus iets waar je in deze relatie niet echt aan toe kwam.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meerdere redenen om het niet uit te willen maken.
Het is wel iemand waarmee ik al meerdere jaren mijn leven deel.
We hebben inmiddels een hoop samen opgebouwd. Niet iets wat je zomaar even weggooit.
Ik wil echt wel aan de relatie werken.
Ook is hij de enige persoon die ik in mijn leven heb. Ik heb geen vrienden waar ik op kan terugvallen.
Dat maakt me ook bang.
Ik ben echt niet harteloos. Die schuld is een grote zorg. Maar echt niet de enige. Het gaat hier om iemand van wie ik houd. En niet om een schoolverkering!
Da's wel heel veel ik in 1 post!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik
Ik
Ik
Ik . Ik.
Ik . Ik . Dus . Mijn . Misschien . Ik .
Ik .
Ik . Ik .
Ik .
Ik . Onnodig. En .
Ik . Maar ik .
En . .
Het hoeft helemaal niet iemands schuld te zijn als het niet blijkt te werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik heb sowieso besloten eens flink te gaan praten.
Ik heb het al vaker geprobeerd. Maar misschien moet ik het anders aanpakken.
Ik realiseer me dat het niet zijn schuld is. Voor zover er schuld is dan..
Niemand is makkelijk iedereen heeft zijn nukken in een relatie.quote:Ik ben niet makkelijk en ik weet dat. Ik probeer ook echt aan mezelf te werken.
Ik denk dat er maar een juiste keuze is en dat andere keuzes vallen onder zachte heelm,eesters.quote:Ik kan heel goed alleen zijn. Ik heb geen vriend nodig. Dus mocht ik deze relatie verbreken ga ik niet gelijk door naar de volgende. Mijn huidige vriend is ook mijn eerste vriend. Misschien dat dat ook niet meewerkt. Ik heb nooit iets anders gekend dan deze jongen.
Ik moet goed bij mezelf nagaan wat ik wil in een relatie en waarom ik twijfel.
Ik wil het niet gelijk uitmaken. Ik wil de juiste beslissing nemen.
Ik kan niet met zijn gevoelens gaan spelen door het uit te maken en me dan later te realiseren dat dit de verkeerde beslissing was en weer op mijn knietjes terug te gaan.
Ik heb hem al vaker pijn gedaan. Onnodig pijn. En dat wil ik niet nog eens doen.
Ik snap dat jullie geen beslissing voor me kunnen nemen. Maar ik hoopte dat jullie me meningen zouden kunnen geven en rake vragen konden stellen die mij meer inzicht zouden geven.
En gelukkig zijn er een hoop reacties waar ik iets mee kan. Bedankt daarvoor.
haha viel mij ook op.quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:10 schreef Frag_adder het volgende:
Knoop een goed gesprek aan, denk er van te voren goed over na wat de zaken zijn die je hoe dan ook wilt over brengen en zorg tijdens dit gesprek dat dit over gebracht wordt. Hoor zijn kijk eropmaar doe er iets aan, zoals je nu door sukkeld is geen optie...
Overigens, bij hem blijven omdat je hem geen pijn wilt doen, maar het resultaat is dat jezelf ongelukkig bent, is ook een belabberde reden. Juist zo een situatie is een reden voor een goed gesprekwant hoe je het ook wendt of keert, je moet beiden jezelf kunnen zijn in een relatie.
whoopsy daisy!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:12 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dankje voor de tips. Ik moet denk ik even zorgen dat ik een aantal zaken op papier heb.
Anders gaat het gesprek mis.
Ik wist dat het mis zou gaanquote:
het is pas te laat als je dood bent lijkt me, maar een beter moment dan meteen bestaat meestal nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:14 schreef Saisai het volgende:
je moet het uitmaken voordat het écht te laat is
ik zal het niet doorvertellen sorrquote:
Overhaast is trouwens niet goed hoor in een relatie. Je kan beter goed nadenken voordat je handeltquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:14 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
het is pas te laat als je dood bent lijkt me, maar een beter moment dan meteen bestaat meestal niet
quote:
Ik hoop dat je vriend niet meeleestquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:20 schreef MissVanity het volgende:
Positieve kant is dat ik niet meer hoef te wisselen tussen accounts
Hij zit zelf niet op fok maar kent wel mijn gebruikersnaam.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vriend niet meeleest.
Alhoewel dat de boel ook wel weer versimpelt.
Wat heeft 'vertrouwen' te maken met 'meelezen'?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Hij zit zelf niet op fok maar kent wel mijn gebruikersnaam.
Dus als hij me niet vertrouwt kan het zijn dat hij nu mee leest.
Is dit overhaast dan? Hoe lang heb je dat gevoel al. Als je niet meteen handelt loop je denk ik het risico dat je het blijft vermijden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:17 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Overhaast is trouwens niet goed hoor in een relatie. Je kan beter goed nadenken voordat je handelt
Dit gevoel heb ik denk ik al een jaarquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:29 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Is dit overhaast dan? Hoe lang heb je dat gevoel al. Als je niet meteen handelt loop je denk ik het risico dat je het blijft vermijden.
Maar misschien kunnen we het nog oplossen en uitpraten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:33 schreef Saisai het volgende:
als ik dit zo lees, zijn jullie beiden niet gelukkig met de situatie zoals deze nu is.
Dat denk ik ook, of TS haar volgende relatie, als ze die een beetje uitkiest dan vraagt ze zich over 2 jaar af waarom ze dat al niet veel eerder had gedaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:36 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij wordt het voor beiden uiteindelijk een feestje als jullie uit elkaar gaan. Gewoon het voor beide partijen goed regelen en dan kan het ook een opluchting zijn. Een frisse nieuwe start voor beiden. En misschien houd je er wel een goede vriend aan over, wie weet.
Ik weet niet of het zo is hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:36 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij wordt het voor beiden uiteindelijk een feestje als jullie uit elkaar gaan. Gewoon het voor beide partijen goed regelen en dan kan het ook een opluchting zijn. Een frisse nieuwe start voor beiden. En misschien houd je er wel een goede vriend aan over, wie weet.
als je je niet aangetrokken voelt tot je vriend, zie ik dit niet gebeuren. Persoonlijk geloof ik niet in "naar elkaar toe groeien" maar dit kan aan mij liggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:35 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Maar misschien kunnen we het nog oplossen en uitpraten.
Dat heeft toch wel de voorkeur hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+
O, ik wel hoor. maar het kan jaren duren en de vraag is of je dat wil investeren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:41 schreef Saisai het volgende:
[..]
als je je niet aangetrokken voelt tot je vriend, zie ik dit niet gebeuren. Persoonlijk geloof ik niet in "naar elkaar toe groeien" maar dit kan aan mij liggen.
Een leuke en lieve jongen alleen is niet goed genoeg voor een relatie. Ik neem aan dat je zo nu en dan ook wel eens uit elkaar getrokken wil worden.
hehe ik kan nog geen geduld opbrengen voor een weekquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
O, ik wel hoor. maar het kan jaren duren en de vraag is of je dat wil investeren.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:41 schreef Saisai het volgende:
[..]
als je je niet aangetrokken voelt tot je vriend, zie ik dit niet gebeuren. Persoonlijk geloof ik niet in "naar elkaar toe groeien" maar dit kan aan mij liggen.
Een leuke en lieve jongen alleen is niet goed genoeg voor een relatie. Ik neem aan dat je zo nu en dan ook wel eens uit elkaar getrokken wil worden.Wat ik dacht. Door te praten verandert een lieve jongen niet in een erg aantrekkelijke jongen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er wel een hoop voor over hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
O, ik wel hoor. maar het kan jaren duren en de vraag is of je dat wil investeren.
Het kan ook kort duren. Naar mijn idee is de eerste hobbel het zwaarst om een communicatie/ intimiteitsprobleem op te lossen. Als je eenmaal weer een beetje 'levelt' en weet wat de ander beweegt kan er in 1x veel op gang komen. Herkenning, heftige discussies, geyle neuckseks, slaande ruzie ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wij missen wel een aantal dingen uit je rijtjequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het kan ook kort duren. Naar mijn idee is de eerste hobbel het zwaarst om een communicatie/ intimiteitsprobleem op te lossen. Als je eenmaal weer een beetje 'levelt' en weet wat de ander beweegt kan er in 1x veel op gang komen. Herkenning, heftige discussies, geyle neuckseks, slaande ruzie ookMaar in ieder geval weer zinvol tweerichtingsverkeer.
Natuurlijk, als de aantrekkingskracht helemaal weg is, is 't einde verhaal. En je kan ook best tot de conclusie komen dat je bent veranderd en niet meer bij elkaar past. Of dat je sowieso niet zo goed paste en op de verkeerde basis bent ingestapt. Maar tot zo'n conclusie moet je imho beredeneerd komen, niet door vermijding!
Ja, maar dat is omdat jullie niet echt meer communiceren. Elke ruzie moet je weer goed maken, doe je dat niet dan stapelt het zich op de grote "zie je nou wel"-stapel. En een man heeft altijd wel zin in seks ook als de communicatie niet veel voorstelt, maar de vrouw moet dan weer libidoproblemen krijgen van moeder natuur. Ik praat wel uit ervaring helaas.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Wij missen wel een aantal dingen uit je rijtjeHerkenning, heftige discussies, geyle neuckseks, slaande ruzie ook We maken wel eens ruzie maar we maken het niet goed. We praten het niet uit maar er volgt ook nooit goedmaakseks. Dus al die kleine dingetjes blijven hangen...
Ik ben het met je eens.
Zijn jullie eruitgekomen? Of is het stukgelopen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, maar dat is omdat jullie niet echt meer communiceren. Elke ruzie moet je weer goed maken, doe je dat niet dan stapelt het zich op de grote "zie je nou wel"-stapel. En een man heeft altijd wel zin in seks ook als de communicatie niet veel voorstelt, maar de vrouw moet dan zonodig weer libidoproblemen krijgen. Ik praat wel uit ervaring helaas.In die situatie gaven een paar sessies met de psycholoog (apart en samen) toch wel de doorslag. Uiteindelijk bleek het nog vrij simpel te zijn, dat communiceren, terwijl het zo lastig lijkt als je het ontwend bent
Dat is goed afgelopen en daarom ben ik ook een grote fan van (goede) psychologen gewordenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Zijn jullie eruitgekomen? Of is het stukgelopen?
Ik zou wel meer mijn eigen leven moet hebben. Dat weet ik.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:05 schreef simmu het volgende:
ts, klinkt misschien suf hoor. maar als je nou eens eerst eens gewoon zorgt je eigen leven op poten te krijgen? gewoon een eigen leven. met eigen vrienden, werk enzo. je weetz wel; een leven. eentje waarin je vriend welswaar een rol heeft, maar jouw leven. met eigen dingen. combineer dat dan met betere communicatie en wellicht kom je dan een heel eind. want al die dingen die je noemt hebben eigenlijk allemaal niks met hem te maken, maar allemaal met jou!
ga in een praatgroep, kan je erover praten met mensen die hetzelfde meemaken. dikke kans dat je daar vrienden aan overhoudt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:12 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ik zou wel meer mijn eigen leven moet hebben. Dat weet ik.
Ben alleen nooit zo goed geweest in vriendschappen. En met het gaan samenwonen heb ik mijn allerlaatste vriendin achtergelaten. Ik zie haar heel soms nog wel eens.
Maar nieuwe vrienden maken lukt me totaal niet. Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Door mijn angsten durf ik een hoop dingen niet te doen. Maar zoals ik eerder al aangaf ben ik daar in elk geval mee bezig. Er wordt aan gewerkt
Ga in een praatgroep voor je uit elkaar gaat. Er bestaan van die groepen voor jonge vrouwen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:16 schreef Saisai het volgende:
[..]
ga in een praatgroep, kan je erover praten met mensen die hetzelfde meemaken. dikke kans dat je daar vrienden aan overhoudt.
Ik denk dat ik het liever met mijn moeder bespreek die de situatie kent.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ga in een praatgroep voor je uit elkaar gaat. Er bestaan van die groepen voor jonge vrouwen.
Dikke kans dat ze je heel erg gaan aansporen je relatie te verbreken aangezien die niet gezond is.
een relatie heb je in principe voor jezelf, om jezelf goed te voelen, om iemand te hebben die je blij maakt en waarbij je je goed voelt. Als dit niet het geval is, wat heeft de relatie dan voor zin?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het liever met mijn moeder bespreek die de situatie kent.
Het verbaast me wel dat sommige hier zo makkelijk zijn in het weggooien van een relatie
Ik ben helemaal niet makkelijk in het weggooien van een relatie. Maar als het gevoel er niet meer is en de kans is klein dat het terugkomt, dan hou je jezelf voor de gek, dan speel je een poppenkast.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat sommige hier zo makkelijk zijn in het weggooien van een relatie
Ach, komt ook wel doordat in een R&P-topic de negatieve kanten naar voren komen en niet de leuke dingen die je hebt meegemaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef MissVanity het volgende:
[..]
sorry hoor, maar met goed kunnen praten met iemand ga ik hem niet ineens porno vinden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach, komt ook wel doordat in een R&P-topic de negatieve kanten naar voren komen en niet de leuke dingen die je hebt meegemaakt.
En wat mensen ook nog wel eens vergeten is de factor eigen gedrag/eigen patronen. Als je niet goed bent in praten over problemen, dan kun je wel elke partner gaan weggooien, "ja met deze kan ik OOK al niet goed praten". Beetje verkeerde oplossing voor op zich een goed probleem
Nee, maar andersom werkt het wel: NIET goed kunnen praten in een relatie, is voor vrouwen wel een aanleiding om de partner NIET porno te vinden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:40 schreef Saisai het volgende:
sorry hoor, maar met goed kunnen praten met iemand ga ik hem niet ineens porno vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+
Ik kan me het begin van de relatie nog wel herinneren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:44 schreef Saisai het volgende:
nja wellicht heb de gelijk.. heeft TS ooit wel seksuele gevoelens gehad voor haar vriend?
In principe als ik deze relatie verbreek loop in weg voor mijn problemen met communicatie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach, komt ook wel doordat in een R&P-topic de negatieve kanten naar voren komen en niet de leuke dingen die je hebt meegemaakt.
En wat mensen ook nog wel eens vergeten is de factor eigen gedrag/eigen patronen. Als je niet goed bent in praten over problemen, dan kun je wel elke partner gaan weggooien, "ja met deze kan ik OOK al niet goed praten". Beetje verkeerde oplossing voor op zich een goed probleem
Leuke van aan een relatie werken is ook dat je er altijd wat aan hebt ook als het niks wordt, want bij de volgende maak je niet meer zo snel dezelfde fouten
Ik zie het zo: als de lust en de passie er nog steeds zijn, dan zijn alle problemen te overkomen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:14 schreef MissVanity het volgende:
[..]
In principe als ik deze relatie verbreek loop in weg voor mijn problemen met communicatie.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk namelijk dat het meeste van onze problemen wel eens aan mij kunnen liggen. Dat ik ben veranderd. Ik ga straks eens vragen wat hij denkt.
Of ik ben veranderd en of hij wel gelukkig is.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als de lust en de passie er nog steeds zijn, dan zijn alle problemen te overkomen.
Als die er niet zijn, dan kun je ouwehoeren over je "communicatie problemen" tot je een ons weegt. Maar daar komt de passie niet mee terug.
Ga lekker praten, vraag maar of je veranderd bent, en of hij wel gelukkig is. Komt daar de passie mee terug? Nee.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als de lust en de passie er nog steeds zijn, dan zijn alle problemen te overkomen.
We hebben gister al even gepraat. Maar ik dring denk ik niet echt tot hem door..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:29 schreef LePoo het volgende:
Tja, life sucks.
Wel apart, ik heb een scharrel die geen relatie wil (ik na de shit die ik heb mee gemaakt met haar ook allang niet meer, maar dat terzijde), maar niks anders wil dan knuffelen en seks.
Dat laat ze dan ook op wat voor manier ook gewoon weten (door het letterlijk te zeggen of te smsen).
Af en toe denk ik gewoon dat ze bindingsangst heeft (nooit een relatie gehad, 24 jaar), en gewoon naar kleine dingen in een persoon zoekt waar ze zich aan kan vast klampen dat ze geen relatie wil.
En dan zoen en fozel ik met een ander, en dan flipt ze (jaloersheid, mn facebook in de gaten houden, etc) en wist ze niet dat 'het haar zo veel zou doen' en wil ze me terug (waren even uit elkaar).
Maar dat is mijn eigen shit (waar mensen best een mening over mogen geven btw, kan wel wat advies gebruiken).
Maar naar jouw probleem:
Ik denk dat je gewoon goed moet praten, en moet praten over wat je mist.
Wat mis je in hem waardoor je niet verder wil met hem? Je relatie moet een vriendschap factor hebben, vind ik.
Anders gaat het nooit werken, je moet dingen kunnen delen, maatjes zijn.
Wat betreft je seksleven kan je altijd iets anders proberen, iets om het weer spannend te maken/houden.
Je hebt toch ooit wel van de seks genoten? Je vond ooit het knuffelen toch ook fijn?
Communiceren, praten!
Je strategie is tot nu toe praten geweest. Maar dat werkt niet als de passie weg is, en daar ben ik door schade en schande lang geleden achtergekomen ben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:36 schreef MissVanity het volgende:
[..]
We hebben gister al even gepraat. Maar ik dring denk ik niet echt tot hem door..
We wonen samen. En hebben allebei geen plek om heen te gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:34 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Je strategie is tot nu toe praten geweest. Maar dat werkt niet als de passie weg is, en daar ben ik door schade en schande lang geleden achtergekomen ben.
Is het niet een idee om tijdelijk elkaar eens niet te zien? Gewoon een paar weken geen contact. Ga leuke dingen doen met je vriendinnen, eens kijken hoe het bevalt. Ga eens lekker een week of twee alleen op vakantie.
Blijf dan maar lekker in je comfort zone.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:13 schreef MissVanity het volgende:
[..]
We wonen samen. En hebben allebei geen plek om heen te gaan. [...] Dat is en duur en kost veel tijd.
Zo zwart wit is het niet..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:30 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Blijf dan maar lekker in je comfort zone.
Maar ik kan je wel 1 ding vertellen: ik heb een zeer matige relatie gehad, en nu heb ik een nieuwe. Ik moest een tijdelijk huis huren, de oude verkopen, een nieuw huis kopen, tweede keer verhuizen en daarna opknappen en inrichten. "Dat is en duur en kost veel tijd." (Jouw woorden.)
En het is haast niet te beschrijven hoeveel beter dit is. Als jij jezelf een heerlijke, aantrekkelijke, spannende, ondersteunende en positievere relatie wilt ontzeggen -- be my guest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |