Dat kan zeker wel. Beter kort gezeik en de mogelijkheid wat van je leven te maken, dan tijd verspillen in een waardeloze relatie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:10 schreef OopsyDaisy het volgende:
Ik kan deze relatie ook eigenlijk niet verbreken. Aangezien we pas geleden een huis hebben gekocht.
Als je twijfelt en geen actie onderneemt zit het fout. Als je bij elke twijfel stopt met het project (baan, relatie, whatever) zit het ook fout. Als je twijfelt en het probleem aanpakt, heb je een kans om het op te lossen, te groeien als persoon, jezelf en relaties beter te begrijpen, etc.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:15 schreef Isis20 het volgende:
Als je twijfelt is het toch sowieso al fout...
Ik wil er wel moeite insteken. Ik heb alleen het gevoel dat hij het wel goed vindt zoquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Beter kort gezeik en de mogelijkheid wat van je leven te maken, dan tijd verspillen in een waardeloze relatie.
Je zou kunnen gaan uitzoeken waarom je geen behoefte meer hebt aan intimiteit. Ik neem aan dat dit vroeger anders was. Het kan door stress komen, mindere communicatie, langs elkaar heen leven, etc. Bij vrouwen moet het vaak 'goed' zitten voordat ze zin krijgen. Praten is toch de sleutel om het op te lossen.
Als je geen interesse hebt om eraan te werken, moet je eerlijk tegen jezelf zijn en er ook mee kappen. Want het zal nooit VANZELF beter gaan. Dus, wil je die moeite erin steken of niet?
Communicatie is bij ons wel erg slecht. We praten amper.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als je twijfelt en geen actie onderneemt zit het fout. Als je bij elke twijfel stopt met het project (baan, relatie, whatever) zit het ook fout. Als je twijfelt en het probleem aanpakt, heb je een kans om het op te lossen, te groeien als persoon, jezelf en relaties beter te begrijpen, etc.
Je kan ook het hazepad kiezen, maar wie vertelt TS dat in de volgende relatie niet precies hetzelfde gebeurt.
Tsja stel jezelf eens de volgende vraag, denk je dat het gevoel nog terug kan komen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:35 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Communicatie is bij ons wel erg slecht. We praten amper.
Hij is constant bezig met zijn pc. En is dan geheel afgesloten van de wereld.
Daarbij ben ik erg angstig aangelegd. En durf niet zomaar te praten over deze twijfels
We hebben katten. Dat maakt het inderdaad nog lastigerquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja stel jezelf eens de volgende vraag, denk je dat het gevoel nog terug kan komen?
(Meestal is dat namelijk niet zo, soms wel)
En wat ik hierboven ook al zeg, straks heb je kinderen een hond een kat en een sociaal leven dan is de klap nog groter. En terug kunnen naar je ouders is een groot voorrecht.
We zijn allebei veranderd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:51 schreef Frag_adder het volgende:
Als ik dit zo lees heb je je keuze al gemaakt. Je vind hem aardig maar alles wat intiem is vind je te ver gaan. Laat ik het anders stellen, het is geeneens een relatie meer.
Laat het gekocht hebben van een huis niets uitmaken, een huis verkopen desnoods met wat verlies weegt niet op tegen 15 jaar ongelukkig zijn in een relatie. Voor jou is dit over. Ga een goed gesprek met hem aan waarin je dit uit legt.
Wat ik me dan wel af vraag, als ik het zo lees heb je deze gevoelens wel ooit voor hem gehad. In het begin moeten de kusjes en de seks leuk en lekker geweest zijn. Wat is er gebeurd? Zeggen dat er niets gebeurd is kan er bij mij dus echt niets in. Er moet iets veranderd zijn.
En daarna besluit je om maar even samen een huis te kopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ook zijn we 4 maanden uit elkaar geweest vorig jaar. Hij had na 1 maanden al een ander gehad.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin.
Foutje is menselijk. Nu zoeken naar oplossingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:17 schreef Bart het volgende:
[..]
En daarna besluit je om maar even samen een huis te kopen.
Juist! dus je weet voor jezelf het antwoord al. Dan kun je beter gaan bekijken hoe je het zo netjes mogelijk kunt afhandelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
We zijn allebei veranderd.
Ook zijn we 4 maanden uit elkaar geweest vorig jaar. Hij had na 1 maanden al een ander gehad.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin. Ik heb het gevoel dat hij niet alleen kan zijn.
En daarom bij me blijft. Niet omdat hij echt van me houdt.
Misschien is het wel van beide kanten voorbij maar durven we het allebei niet toe te geven.
Ik zou het verkleinwoord in dit geval toch niet gebruikenquote:
Da's waar.quote:Nu zoeken naar oplossingen.
Maar waarom ben jij bij hem?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
We zijn allebei veranderd.
En daarna zelfs al een nieuwe vriendin. Ik heb het gevoel dat hij niet alleen kan zijn.
En daarom bij me blijft. Niet omdat hij echt van me houdt.
Misschien is het wel van beide kanten voorbij maar durven we het allebei niet toe te geven.
Ja, eens. Ik wil alleen alles eerst goed op een rijtje hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist! dus je weet voor jezelf het antwoord al. Dan kun je beter gaan bekijken hoe je het zo netjes mogelijk kunt afhandelen.
Ik wil hem niet kwetsen. Het is goede jongen.quote:
Tsja zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik wil hem niet kwetsen. Het is goede jongen.
Mensen kwetsen zit sowieso niet in mijn aard.
Waarom zou ik het recht hebben om iemand te kwetsen?
Ik weet dat het leven nou eenmaal zo in elkaar zit. Je moet iemand soms wel pijn doen.
Maar ik vind dat enorm moeilijk
Als je een man zou ik zeggen, grow some balls. Maar omdat je een vrouw bent zeg ik , grow some balls! Hoe kwets je hem erger? Als je kind van hem hebt en dan uit elkaar gaat? Of als jullie 10 jaar getrouwd zijn?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik weet dat het leven nou eenmaal zo in elkaar zit. Je moet iemand soms wel pijn doen.
Dus toen het uit was, hij zo weer een ander had, en jullie daarna toch weer bij elkaar kwamen was dat omdat je hem niet wilde kwetsen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef OopsyDaisy het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik weet ook dat er dingen zijn waar ik aan moet werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef eleusis het volgende:
Het lijkt mij ook vreselijk om met iemand samen te leven die grote problemen met mij heeft maar het niet durft te zeggen en me aan het lijntje houdt. Alleen maar neukt omdat ik het wil en verder mij niet wil aanraken. Misschien is dat nog wel veel kwetsender.
Conflictvermijdend gedrag is wel iets waar je wat mee moet doen. Dat gaat je in een volgende relatie ook opbreken. Een gelukkige relatie is bijna niet mogelijk wanneer je niet kunt zeggen wat je wil en hoe je het wil. Dit probleem blijft iets om aan te pakken anders komt het weer terug. Met je huidige partner proberen te praten kan je altijd nog zien als 'oefenen'.
Ik denk dat je een partner hebt gezocht die hetzelfde conflictvermijdings-probleem heeft, vandaar het achter de pc kruipen. Misschien is het onhaalbaar. Misschien ook niet. Misschien hebben jullie te lang gewacht en is de vonk weg. Kan gebeuren. Maar als je niet eraan wil werken, wees dan eerlijk tegen hem. Beter ga je dan rustig en gepland uit elkaar, dan dat een keer de bom barst omdat jullie allebei de spanning laten oplopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |