zijn er trouwens nog truukjes als je ze wel durft aan te kijken waar je dan moet kijken enzo?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:33 schreef Axel1988 het volgende:
*Van een paar uur geleden, maar ik vond dit wel interessant:
[..]
Ik heb deze techniek een keer geleerd bij een vak op de uni over cultuurverschillen bij het zaken doen. In sommige culturen is het heel gebruikelijk om sterk oogcontact te houden en dat kan vaak nogal onprettig aanvoelen. De truc was dan ook om naar de wenkbrauwen ipv naar de ogen te kijken om een wat gemakkelijker aan te laten voelen. We hebben dit (en meer) in de praktijk getest... je gesprekspartner merkt het verschil niet! Goede tip ook_Gek!
Bij vlagen herken ik me wel in dat gevoel van MLiG; vooral een paar maanden geleden toen ik heel erg in de knoop zat. Strawberry heeft echter gelijk; dit zit puur in je hoofd. Voor mij heeft het ook geholpen door eens wat realistischer om me heen te kijken en in me echt te realiseren dat andere mensen ook vaak dingen verkeerd doen; maar dat ze er vaak anders mee omgaan. Het is zelfs zo dat de mensen die jou vertellen hoe je bepaalde dingen moet doen of aanpakken, zelf ook nog fouten in die dingen maken. Het gaat er niet om dat je dingen foutloos kunt doen; het gaat er niet om om de allerbeste in iets te zijn, alles perfect te willen doen; het gaat erom dat je je dingen probeert en ervan leert en op de juiste manier je fouten interpreteert (bij kleine zaken betekend dit vaak gewoon je schouders ophalen en niets meer dan dat).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:27 schreef -Strawberry- het volgende:
MLiG, als jij angsten overwint, je studie afmaakt en daarna eventueel een baan krijgt, waarom zou je dan kansloos blijven bij vrouwen? Als je studeert leer je ook een beetje communicatieskills. Als je dat hebt en gewoon wat te doen hebt zoals werk/studie, dan ben je echt niet kansloos. Blijf jezelf verbeteren als persoon en groeien, dan zal je zien dat het enige wat jou kansloos maakt dat negatieve denken is.
ik heb goed advies(via pm) van firefly gekregen. hij heeft het erover dat je vooral bij openingsfase en spontaan doen meer in "het moment" moet blijven leven. alleen denken op de kortere termijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:46 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Bij vlagen herken ik me wel in dat gevoel van MLiG; vooral een paar maanden geleden toen ik heel erg in de knoop zat. Strawberry heeft echter gelijk; dit zit puur in je hoofd. Voor mij heeft het ook geholpen door eens wat realistischer om me heen te kijken en in me echt te realiseren dat andere mensen ook vaak dingen verkeerd doen; maar dat ze er vaak anders mee omgaan. Het is zelfs zo dat de mensen die jou vertellen hoe je bepaalde dingen moet doen of aanpakken, zelf ook nog fouten in die dingen maken. Het gaat er niet om dat je dingen foutloos kunt doen; het gaat er niet om om de allerbeste in iets te zijn, alles perfect te willen doen; het gaat erom dat je je dingen probeert en ervan leert en op de juiste manier je fouten interpreteert (bij kleine zaken betekend dit vaak gewoon je schouders ophalen en niets meer dan dat).
Alleen dit soort dingen al. Als je daar tijdens het praten met iemand allemaal over na moet denken, vind je het gek dat het gesprek dan niet soepel verloopt? Ik snap dat je een soort houvast wil, maar al die regeltjes gaan je alleen maar belemmeren in het contact.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:39 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
zijn er trouwens nog truukjes als je ze wel durft aan te kijken waar je dan moet kijken enzo?
ik heb bijv altijd het idee dat als het lawaaiig is, en je moet wat in elkaars oor praten, je beter in HAAR rechteroor kan praten. omdat ik een keer ergens had gelezen dat meeste mensen het gevoel hebben dat alles wat van links komt gevaar is, en van rechts iets "veiliger". (daarom is opzich rechts gaat voor in het verkeer eigenlijk precies verkeerdom. daarom heb ik het goed onthouden). als ik het zelf in me 1tje probeer voor te stellen dan voelt het ook wel een beetje zo.
ik weet niet meer of het zo zat, en of ik het niet toch precies verkeerd om zeg. is ook moeilijk wat over te vindenfeedback is gewenst.
en is er nog een truukje in welk oog je moet kijken enzo? haar linker oog of rechter?
viel mij trouwens op dat toen ik ooit LEUK met een meisje was, ik in haar ogen keek, en zij precies hetzelfde terug.
en dat ik toen dacht van " wat doen mensen met ervaring, in welk oog kijken ze toen het een beetje lang duurde en ik bijna moeie ogen kreeg. maar ze was zo mooi. en ik vroeg me ook af of mensen gewoon stopte met focussen, en gewoon parallel hun ogen zetten(op oneindig kijken).
dus ik zal wel wat heen en weer hebben gekeken.
en toen later vroeg ik of ik haar mocht zoenen. en ik zal wel naar haar mond hebben gekeken.
precies het goede verleiden met triangulatie is dat eigenlijk als ik dat nu erop plak. (op toestemming vragen na).
en altijd naar rechtsboven kijken als je omhoog kijkt, nooit naar links. daar ga ik ook proberen op te letten(als het me allemaal lukt).
naar linksboven kijken is alsof je een leugen gaat zeggen dacht ik.
Haha, je leest veel joh! Dit zijn trouwens misschien wel interssante dingen om eens als gespreksonderwerp aan te snijden met een meid, probeer dat een keerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:39 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
zijn er trouwens nog truukjes als je ze wel durft aan te kijken waar je dan moet kijken enzo?
ik heb bijv altijd het idee dat als het lawaaiig is, en je moet wat in elkaars oor praten, je beter in HAAR rechteroor kan praten. omdat ik een keer ergens had gelezen dat meeste mensen het gevoel hebben dat alles wat van links komt gevaar is, en van rechts iets "veiliger". (daarom is opzich rechts gaat voor in het verkeer eigenlijk precies verkeerdom. daarom heb ik het goed onthouden). als ik het zelf in me 1tje probeer voor te stellen dan voelt het ook wel een beetje zo.
ik weet niet meer of het zo zat, en of ik het niet toch precies verkeerd om zeg. is ook moeilijk wat over te vindenfeedback is gewenst.
en is er nog een truukje in welk oog je moet kijken enzo? haar linker oog of rechter?
viel mij trouwens op dat toen ik ooit LEUK met een meisje was, ik in haar ogen keek, en zij precies hetzelfde terug.
en dat ik toen dacht van " wat doen mensen met ervaring, in welk oog kijken ze toen het een beetje lang duurde en ik bijna moeie ogen kreeg. maar ze was zo mooi. en ik vroeg me ook af of mensen gewoon stopte met focussen, en gewoon parallel hun ogen zetten(op oneindig kijken).
dus ik zal wel wat heen en weer hebben gekeken.
en toen later vroeg ik of ik haar mocht zoenen. en ik zal wel naar haar mond hebben gekeken.
precies het goede verleiden met triangulatie is dat eigenlijk als ik dat nu erop plak. (op toestemming vragen na).
en altijd naar rechtsboven kijken als je omhoog kijkt, nooit naar links. daar ga ik ook proberen op te letten(als het me allemaal lukt).
naar linksboven kijken is alsof je een leugen gaat zeggen dacht ik.
Die tip van firefly is met name hier heel goed voor; "in het moment blijven". Ofwel... niet dingen gaan overdenken op die momenten; niet denken aan waar je mee bezig bent, maar gewoon doen! Analyseren kan altijd achteraf nog (al begin ik steeds meer te twijfelen of dit uberhaupt wel goed is om te doen?).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:56 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik voel me nog steeds alsof ik een hartaaninfarct aan het hebben ben bij meisjes.
Wanhoop is een negatieve eigenschap MLiG. Het komt door onzekerheid en onzekerheid betekent dat je niet lekker in je vel zit en dat stoot af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:56 schreef mylifeisgrey het volgende:
niet als je het heel snel stapsgewijs uitvoert. stappen snel doorlopen gaat heel snel na wat oefening.
en ik wil erbij zeggen, dat al dat soort dingen op een "natuurlijke" manier gaan als je je daadwerkelijk echt lekker voelt, en iemand bent die de meisjes graag willen.(over dat wat meisjesas willen heb ik nog wel wat aan te merken. ik vind het een defect van hun dat ze jongens willen die niet wanhopig zijn . het is oneerlijk)
ik voel me nog steeds alsof ik een hartaaninfarct aan het hebben ben bij meisjes en elk moment onderuit kan gaan van de stress.
Stressen waarvoor? Dat ze je niet leuk vinden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:56 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik voel me nog steeds alsof ik een hartaaninfarct aan het hebben ben bij meisjes en elk moment onderuit kan gaan van de stress.
Ach dat is allemaal ook een beetje doen alsof hoor, laat je niet foppenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:37 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja maar ook heel zelfverzekerd he.
5 jaar terug (ofzoiets.)
toen ging ik een keer de taktiek toepassen van alleen en eenzaam aan het begin van pauze aan een tafeltje in de kantine gaan zitten.
en toen kwam er zon groep meisjes bij. en die waren allemaal aan het praten over hoe vol hun teletop(toen nog geen blackboard) en alles was, en al hun activiteiten waar ze zonder problemen hunzelf helemaal dol voor draaiden. echt veels te succesvol enzo zijn hun allemaal.
hoe het afliep maakt niet uit. maar gewoon zoals altijd. dat ik steeds meer onopvallend een klein stukje wegschuif, en dan "nonchalant toevallig ineens wegloop".
Ik denk het niet (tot op zekere hoogte natuurlijk, je moet er gewoon niet te lang over nadenken), er is altijd wel een reden om iets niet te zeggen, dus uiteindelijk zeg je dan helemaal niks meerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:59 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Die tip van firefly is met name hier heel goed voor; "in het moment blijven". Ofwel... niet dingen gaan overdenken op die momenten; niet denken aan waar je mee bezig bent, maar gewoon doen! Analyseren kan altijd achteraf nog (al begin ik steeds meer te twijfelen of dit uberhaupt wel goed is om te doen?).
nee, denk het niet. of ze zitten voor elkaar te doen alsof.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:10 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ach dat is allemaal ook een beetje doen alsof hoor, laat je niet foppen
Eerlijkheid is een utopie. Als je wat wil dan moet je er gewoon alles aan doen om het te bereiken; geen excuses!quote:
Waarom praat je zo negatief over jezelf? Het is onnodig, je bereikt er het tegenovergestelde mee van wat je wil EN het is NIET realistisch. Ik weet zeker dat die meiden bij lange na niet zo negatief dachten over jou als dat je zelf doet. Ze dachten in het meest negatieve geval helemaal niets over jou, omdat je simpelweg niets zei en dus niet opviel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:24 schreef mylifeisgrey het volgende:
maar het is niet alsof ze indruk op mij probeerde te maken. dat wil ik er wel even bijzeggen. dat doet geen enkele groep meisjes die erbij komt zitten om de tafel te confisceren. bij een jongen die alleen maar naar ze broodtrommel naar beneden staart, en afentoe even dom probeert mee te kijken maar daar kansloos in faalt om iets te zeggen.
en dan kansloos wegschuift, terwijl hij niets te doen heeft, en dan maar weggaat omdat hij het ongemakkelijk bij ze in de buurt vind.
dit is alleen maar angst geven dat men niet mag stressen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Stressen waarvoor? Dat ze je niet leuk vinden?
Als je zo stresst dan zullen ze je zeker niet leuk vinden. Self-fulfilling prophecy. Je hebt dus niets te verliezen. Realiseer je dat en dan zal je minder panisch worden.
ik kan nu die situatie niet meer veranderen hoor. ik ben gewoon realistisch over toen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:33 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Waarom praat je zo negatief over jezelf? Het is onnodig, je bereikt er het tegenovergestelde mee van wat je wil EN het is NIET realistisch. Ik weet zeker dat die meiden bij lange na niet zo negatief dachten over jou als dat je zelf doet. Ze dachten in het meest negatieve geval helemaal niets over jou, omdat je simpelweg niets zei en dus niet opviel.
Is het niet met alle angsten gewoon hetzelfde... je moet ze overwinnen door gewoon precies datgene te doen waar je precies bang voor bent? Als jij angstig wordt bij een gesprek met een meid, dan moet je zoveel mogelijk gesprekken met meiden aangaan om daar overheen te komen. Daar kun je heel veel moeilijke theorieën op los laten en heel veel over na gaan denken over hoe het zou moeten zijn, maar daar gaat je angst niet van weg.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
dit is alleen maar angst geven dat men niet mag stressen.
firefly's advies is veel beter, over het reactiezoeken/acceptatiezoeken/valiatiezoeken enzo, en hoe je "wel moet zijn".
kort door de bocht, jij zegt : "niet stressen!" en that's it(op nog wat rampen na dat het allemaal misgaat en self-fullfilling-prophecy als je wel stresst).
firefly post hoe je wel "moet zijn".
Ja. Als een vriend aan me vraagt hoe het gaat, en ik voel me kut, zeg ik 9 van de 10 keer ook gewoon dat het goed gaat. Ik weet niet eens waarom, het is gewoon om niet zwak te lijken ofzo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:24 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee, denk het niet. of ze zitten voor elkaar te doen alsof.
Als iemand je gaat vertellen hoe jij moet zijn ben jij je zelf niet meer en zul je falen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
Uhm ik zie geen nieuwe mensen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:21 schreef Catbert het volgende:
En zoals altijd zijn er weer nieuwe mensen die MLIG weer aandacht gaan geven
Relatief nieuw.quote:
Omdat hij dat gewoon wil; aandacht. Met al die tips die hem gegeven worden doet 'ie gewoon helemaal niets.quote:En waarom geen aandacht geven?
Dat vraag ik me af of het om aandacht gaat. Genoeg andere manieren om meer aandacht te vragen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Relatief nieuw.
[..]
Omdat hij dat gewoon wil; aandacht. Met al die tips die hem gegeven worden doet 'ie gewoon helemaal niets.
Jammer, ik snap wat je bedoeltquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:25 schreef heloef het volgende:
Van uit de bus meld ik dat het met die meid niks gaat worden. Waarom hoor ik u zeggen? Ik krijg haar ten eerste niet te pakken. Ten tweede de kans dat ik er een intelligent kan voeren acht ik aan de manier waarop ze praat en waar over nihil. Ten derde mist er een soort gevoel, vrij moeilijk om het te omschrijven wat ik nou precies daarmee bedoel.
Als je het graag kwijt wilt moet je het gewoon posten natuurlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Jammer, ik snap wat je bedoelt![]()
Geen interesses in het verhaal?
oke leg uit, want kennelijk moet je een manier bedenken hoe je haar wel te pakken kan krijgen. Je moet kansen creeren! Ze niet afwachten!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:25 schreef heloef het volgende:
Ik krijg haar ten eerste niet te pakken.
slecht excuus! Muziek films en hobbys doen het altijd goed. Dus er is gesprekstof!quote:Ten tweede de kans dat ik er een intelligent kan voeren acht ik aan de manier waarop ze praat en waar over nihil.
is dat niet zo omdat je voor je eigen idee geen kans maakt en je het gevoel negeert / blokkeert? Zeg maar je zelf tegen mogelijke teleurstelling beschermen?quote:Ten derde mist er een soort gevoel, vrij moeilijk om het te omschrijven wat ik nou precies daarmee bedoel.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:43 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Is het niet met alle angsten gewoon hetzelfde... je moet ze overwinnen door gewoon precies datgene te doen waar je precies bang voor bent? Als jij angstig wordt bij een gesprek met een meid, dan moet je zoveel mogelijk gesprekken met meiden aangaan om daar overheen te komen. Daar kun je heel veel moeilijke theorieën op los laten en heel veel over na gaan denken over hoe het zou moeten zijn, maar daar gaat je angst niet van weg.
Ik zeg misschien 'niet stressen' en firefly 'accepteer jezelf', maar kun je dat laatste wel dan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
dit is alleen maar angst geven dat men niet mag stressen.
firefly's advies is veel beter, over het reactiezoeken/acceptatiezoeken/valiatiezoeken enzo, en hoe je "wel moet zijn".
kort door de bocht, jij zegt : "niet stressen!" en that's it(op nog wat rampen na dat het allemaal misgaat en self-fullfilling-prophecy als je wel stresst).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |