Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:13 schreef tarantism het volgende:
Beste TS,
Heeft de apotheker niets gezegd over de tijd tussen het innemen van de eerste pil en het optreden van enig effect?
Dit zal wel(ik gok nu) rond de 4 weken liggen
excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarringquote:Op maandag 8 augustus 2011 01:17 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk.Het is geen antidepressivum ofzo.
Dat ja..quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Temazepam is vooral een middel om te helpen in slaap te vallen. Na inname gaat het zo rond de 20-30 min werken. Dan werkt het ook gelijk het sterkst. Na een uurtje begint de werking weer af te nemen,
Het is dus de bedoeling dat je hem vlak voor het naar bed gaan inneemt. Dat je van 20 mg niks merkt is wel erg vreemd.
Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon naar de huisarts en niet op een forum vragen. Je zou ipv van een inslaper een doorslaper kunnen proberen.
En als het puur om de trouwdag te doen is kun je natuurlijk ook een weekje apart gaan slapen.
Geeft nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef tarantism het volgende:
[..]
excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarring
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:14 schreef Bonno het volgende:
Je kan er toch gewoon meer dan één nemen?
Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.
Weet ik wel, maar zonder overleg met je arts zou ik dat niet doen. Het zijn geen dingen waar je snel zomaar 5x zoveel kan nemen, dat kan ook nadelige effecten hebben. Het zijn geen paracetamolletjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Het zijn geen paracetamolletjes.
Haha ja weet ik ook welquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef altootje86 het volgende:
[..]
die zijn ook schadelijk wanneer je er meer dan 3000 mg van binnenkrijgt (= dus 6 tabl. van 500 mg, moet ook nog bepaalde tijd tussen zitten)
nee, maar zo bedoel ik het ook niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja weet ik ook welPff. Maar als je 6 paracetamol inneemt geeft dat nog geen leverschade, als jij 6 temazepam 20mg inneemt vraag ik me af of je het serieus overleeft en of je geen ademhalingsdepressie krijgt.
Haha nee snap ik. Ja, ik weet ook hoe het zit met teveel, maar dat is met alles zo. Alhoewel je voor paracetamol een antagonist hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:47 schreef altootje86 het volgende:
[..]
nee, maar zo bedoel ik het ook niet.
als je 5x (jouw voorbeeld) 6 paracetamol inneemt kan dat zeker wel fout gaan. en dat is ook weer anders als ibuprofen (om het dan toch een kleiiin beetje in dezelfde geneesmiddelengroep te houden)
was meer bedoeld om duidelijk te maken dat geneesmiddelen i.h.a. in hoge doses niet echt bevorderlijk zijn...
Zo'n vaart loopt dat niet, en als je het ook te lang gebruikt werkt het een stuk minder goedquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:11 schreef mar9 het volgende:
Allemaal heel erg bedankt!!
Ik zit nog te twijfelen of ik het vanavond ga nemen, zou de 5e avond op rij worden en wil niet hebben dat k er aan verslaafd raak. Hoe snel zal dat gaan?
Volgens mij zit TS hoog in de cortisol en kan ze daarom gewoon uberhaupt niet rusten....daar moet je geen pillen voor willen slikken om te verhelpen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 06:14 schreef starla het volgende:
Maar je zit wel tot 00:15 achter de computer... tsja.
niet snel.. vooral als je er geen voordelen in ziet. Vraag aan je huisarts melatonine, dat is een stofje wat zich aanmaakt als je moe wordt, is niet verslavend, maar het stopt geen angst/denken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:11 schreef mar9 het volgende:
Allemaal heel erg bedankt!!
Ik zit nog te twijfelen of ik het vanavond ga nemen, zou de 5e avond op rij worden en wil niet hebben dat k er aan verslaafd raak. Hoe snel zal dat gaan?
TS gebruikt al melatonine, maar dat werkt dus niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
niet snel.. vooral als je er geen voordelen in ziet. Vraag aan je huisarts melatonine, dat is een stofje wat zich aanmaakt als je moe wordt, is niet verslavend, maar het stopt geen angst/denken.
Ik weet wel dat sommige pammetjes pas laat na inname gaan werken. Zo is het bij oxazepam pas na een uur of twee goed merkbaar. Ik hoop dat dit je wel helpt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:42 schreef mar9 het volgende:
heb vandaag Nitrazepam gekregen. En het is natuurlijk niet van de één op de andere dag dat ik niet slaap, ik slaap al zo slecht sinds ik me kan heugen. ik merk ook best wat van de Temazepam, maar m'n hoofd zit zoooo vol dat ik wel helemaal uitgeput en doodmoe en helemaal slap van de slaap in bed lig, maar niet slaap (en ja, ik weet dat ik me moet proberen te ontspannen, doe ik ook, maar wat niet lukt, lukt niet)...
Hopen dat dit gaat werken, neem hem lekker vroeg, dan werkt die minder lang door. Ben toch de hele avond alleen, dus kan vroeg naar bed
Lijkt me hoogst overdreven. Die slaapmiddelen van vroeger, daar ging je idd van knockout, maar van 10-20 mg temazepam of iets echt niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.
Is niet overdrevenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:26 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Lijkt me hoogst overdreven. Die slaapmiddelen van vroeger, daar ging je idd van knockout, maar van 10-20 mg temazepam of iets echt niet.
Ik zou alleen niet over de 40-50 mg gaan.
40 is toch écht wel de bovengrens, en zoals er ook staat; in uitzonderlijke gevallen en dan zeker niet langdurig.quote:Dosering
10–20 mg, in uitzonderlijke gevallen verhogen tot 30–40 mg per dag. Ouderen: 10 mg per dag, in uitzonderlijke gevallen verhogen tot 20 mg.
Bij mensen met een gestoorde leverfunctie of chronische respiratoire insufficiëntie (vanwege de kans op ademhalingsdepressie) lager dan gewoonlijk doseren De capsules innemen vanaf 30 min vóór het slapen gaan. Maximale gebruiksduur (incl. uitsluipen) is 4 weken.
Dat heb ik toch ook gezegd. Er staat nergens op die site dat je knockout zou gaan van 20 mg, ook niet van 40 mg trouwens. En als je dat vergelijkt met wat ze je vroeger gaven, is het nog steeds niks als je nog normaal wakker kunt blijven.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:30 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Is niet overdreven
Even van de site van het Farmacotherapeutisch kompas: http://www.fk.cvz.nl/
[..]
40 is toch écht wel de bovengrens, en zoals er ook staat; in uitzonderlijke gevallen en dan zeker niet langdurig.
ha ha, ik heb als kind wel eens een halve slaappil van mijn vader gejat (sliep toen ook al slecht) en werd pas volgende middag om 16 uur wakkerquote:Op zondag 4 september 2011 08:58 schreef diginoob2 het volgende:
Mijn moeder kreeg eens 1 slaappilletje 40 jaar terug. Die heeft 2,5 dag geslapen. Dat is knockout gaan.
Dat helpt niet, daar bereik je juist het tegenovergestelde mee. Doordat je actief word komt je lichaam in een energie stand waardoor je juist klaarwakker van wordt.quote:Op zondag 4 september 2011 19:21 schreef Pamplemoussie het volgende:
Valeriaan is nog het meest natuurlijkst...je kunt ook 's avonds flink gaan sporten
Neem iets homeopaties?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 03:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit topic net tegengekomen. Temazepam 20 mg werkt bij mij totaal niet. Ik heb er vannacht al drie gehad en ik val maar niet in slaap. Ik overweeg om er nog maar eens 2 bij te nemen, maar dan heb ik 100 mg achter de kiezen. Waarom werkt dat spul niet?
lol, ik ben een gast van 100 kg en bij mij slaap ik door de wekker heen als ik er 2 van 20mg gebruik.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 03:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit topic net tegengekomen. Temazepam 20 mg werkt bij mij totaal niet. Ik heb er vannacht al drie gehad en ik val maar niet in slaap. Ik overweeg om er nog maar eens 2 bij te nemen, maar dan heb ik 100 mg achter de kiezen. Waarom werkt dat spul niet?
Ik had inderdaad ook 4 gram (?) melatonine genomen, veel meer dan anders en dat werkte vreemd genoeg wel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:09 schreef Puntenjager het volgende:
Die ***zepam-zooi werkt bij mij ook niet. Vond 'mijn' neuroloog niet raar. Komt gewoon voor namelijk dat die moleculen niet op jouw receptoren passen in je hersenen waardoor ze dus niet werken.
Ik gebruik melatonine (lichaamseigen hormoon). Dat is een heel licht middel, maar geeft toch wel net dat beetje extra om redelijk te kunnen slapen. Echter als ik loop te stressen is de zwaarste uitputting nog niet genoeg om in slaap te vallen.
ik heb in mijn hoofd zitten dat jij vol staat van de antidepressiva?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had inderdaad ook 4 gram (?) melatonine genomen, veel meer dan anders en dat werkte vreemd genoeg wel.
Ik weet niet wat jij in je hoofd hebt zitten, maar gezond klinkt het niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb in mijn hoofd zitten dat jij vol staat van de antidepressiva?
is dit srs? wil je dood ofzo. Ik zou maar even met een huisarts overleggen eerst.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 03:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik liep een beetje halfduizelig rond te zombieën van die 60 mg, maar meer ook niet. Dus dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:05 schreef madeliefff het volgende:
[..]
is dit srs? wil je dood ofzo. Ik zou maar even met een huisarts overleggen eerst.
Dat klopt ook. Temazepam is een inslaper en raakt vrij snel weer uitgewerkt. Daarnaast is er gewenning bij temazepam (en alle andere benzodiazepinen), en is de werking na een week of 2 verloren.quote:Op zondag 13 juli 2014 12:44 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik slik het ook al een hele tijd. Werkt inderdaad niet of nauwelijks. Ik slaap er meestal wel op in, maar na een uur ben ik weer klaarwakker en lijkt het weer uitgewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |