abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100440794


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.



ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Licentie: Nee
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 23 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux



ursel


dutch_cyclist / Wielracer


No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km



Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour



rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.



Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken


SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)


actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)


Narcotical
Leeftijd: 21
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets


Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België


Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km


nodisch18
Leeftijd: 30
Regio: Eindhoven
Fiets: Canondale Caad 9
Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km)



Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje



Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:37:52 #2
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100440828
Je moet trouwens tijdens het rijden helemaal niet willen weten in welk verzet je zit.. Je moet gewoon proberen zo hard mogelijk te knallen en je verzet op het gevoel zoeken.. ;)

Tevens fipo
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100440860
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar die geeft niet aan hoeveel tandjes dat verzet heeft ;)
klopt, maar onder het rijden kan je toch niet de tandjes tellen, dus kan je net zo goed naar de pijltjes kijken, zegt net zo veel ;)

Tevens eerste keer dat ik een topic open op FOK! 8-)
pi_100440889
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:30 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

zonder enige wedstrijdervaring, maar met 50 voorblad moet je toch ook wel makkelijk meekomen met 50+kmph en een redelijk cadans? Als ik aanzet op 39-12 komt ik er ook wel overheen. Ik heb dan wel een cadans wat ik niet lang vol kan houden, maar als je dan nog kan schakelen naar een 50 voor...

maar zoals ik al zei, ik heb geen wedstrijdervaring. Het enige waar ik af en toe om sprint zijn de plaatsnaambordjes
Even zal het te doen zijn. Maar een hele wedstrijd lang kan je beter op 53 rijden. De efficiëntie is dan veel hoger. Op een 50-11 kan je ook lang mee maar wordt niet aanbevolen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:38 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt, maar onder het rijden kan je toch niet de tandjes tellen, dus kan je net zo goed naar de pijltjes kijken, zegt net zo veel ;)
Klopt maar dan moet je van te voren wel weten wat voor verzet er onder de pijltjes zit he. En daarvoor kijk je even op het tandwiel waar het altijd opstaat.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:40:11 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100440923
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:37 schreef Narcotical het volgende:
Je moet trouwens tijdens het rijden helemaal niet willen weten in welk verzet je zit.. Je moet gewoon proberen zo hard mogelijk te knallen en je verzet op het gevoel zoeken.. ;)

Tevens fipo
Nouja, als ik tijdens het rijden naar mijn cassette kijk en ik zit op de 3e van rechts dan weet ik dat 't de 13 is hé?
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:42:00 #6
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100441011
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja, als ik tijdens het rijden naar mijn cassette kijk en ik zit op de 3e van rechts dan weet ik dat 't de 13 is hé?
Klopt, maar ga je daar beter van fietsen? ;). Uiteindelijk moet je gewoon een verzet zoeken waarbij je een goeie cadans hebt en niet gericht op een 53-13 gaan rijden ofzo.. ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100441108
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:42 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Klopt, maar ga je daar beter van fietsen? ;). Uiteindelijk moet je gewoon een verzet zoeken waarbij je een goeie cadans hebt en niet gericht op een 53-13 gaan rijden ofzo.. ;)
Tuurlijk dat begrijp ik ook. Maar als je tijdens een wedstrijd als een gek voorbij wordt gereden door de 53's en ik kijk naar mijn voorblad en zie 50 dan zit je niet goed :D

Vandaar dat ik even vroeg wat voor verzet gebruikelijk is. Niet om tijdens het fietsen een strak schema qua verzet aan te houden, dat doe ik op gevoel.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100441133
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Even zal het te doen zijn. Maar een hele wedstrijd lang kan je beter op 53 rijden. De efficiëntie is dan veel hoger. Op een 50-11 kan je ook lang mee maar wordt niet aanbevolen.

[..]

Klopt maar dan moet je van te voren wel weten wat voor verzet er onder de pijltjes zit he. En daarvoor kijk je even op het tandwiel waar het altijd opstaat.
ik geef je op beide punten gelijk

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet weet hoe mijn vertanding achter is. Ik weet dat de kleinste 12 is, en de grootste 23. De eerste kransjes zijn steeds 1 hoger, maar vanaf wanneer het 2 hoger wordt weet ik niet.
Ik weet ook niet op welke kransjes achter het buitenblad hetzelfde is als het binnenblad.
Ik doe dat allemaal op gevoel en als ik even in de verkeerde versnelling zit is het ook geen drama voor de tourtochtjes die ik fiets.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:44:41 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100441142
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:42 schreef Narcotical het volgende:


Klopt, maar ga je daar beter van fietsen? ;). Uiteindelijk moet je gewoon een verzet zoeken waarbij je een goeie cadans hebt en niet gericht op een 53-13 gaan rijden ofzo.. ;)
Nee natuurlijk niet :') maar ik kan op de fiets wel zien in welk verzet ik op dat moment rijd.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:47:50 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100441317
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

ik geef je op beide punten gelijk

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet weet hoe mijn vertanding achter is. Ik weet dat de kleinste 12 is, en de grootste 23. De eerste kransjes zijn steeds 1 hoger, maar vanaf wanneer het 2 hoger wordt weet ik niet.
Ik weet ook niet op welke kransjes achter het buitenblad hetzelfde is als het binnenblad.
Ik doe dat allemaal op gevoel en als ik even in de verkeerde versnelling zit is het ook geen drama voor de tourtochtjes die ik fiets.
Het staat er allemaal op. Even goed poetsen en je weet 't.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:47:54 #11
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100441323
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet :') maar ik kan op de fiets wel zien in welk verzet ik op dat moment rijd.
Ja, het kan natuurlijk wel.. Het heeft alleen niet echt een meerwaarde vind ik.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:49:13 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100441382
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:47 schreef Narcotical het volgende:

Ja, het kan natuurlijk wel.. Het heeft alleen niet echt een meerwaarde vind ik.. :P
Als je zonder tellertje rijd zoals ik dan heb je er best wat aan. Je weet dan ongeveer hoe hard het gaat.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:49:46 #13
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100441405
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je zonder tellertje rijd zoals ik dan heb je er best wat aan. Je weet dan ongeveer hoe hard het gaat.
Mits je je cadans constant houdt natuurlijk ;).
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100441499
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:49 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Mits je je cadans constant houdt natuurlijk ;).
en uberhaupt weet wat je cadans is zonder teller...
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:52:48 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100441584
Ja, gevoelsmatig wel. Als ik in het peloton zit en ik zit al op de 14 te draaien met 60rpm terwijl het nog niet hard gaat, dan heb ik geen beste benen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:54:30 #16
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100441684
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

en uberhaupt weet wat je cadans is zonder teller...
Ik denk dat je cadans wel redelijk op gevoel constant kan houden

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, gevoelsmatig wel. Als ik in het peloton zit en ik zit al op de 14 te draaien met 60rpm terwijl het nog niet hard gaat, dan heb ik geen beste benen.
60 rpm is ook wel een beetje weinig ja, mits het niet omhoog gaat.. ;). Hoeveel ik een verzetje als Gesink ronddraait ook vreselijk vind om aan te zien. Die zei tijdens de tour dat hij probeert om op de 104 rpm te blijven draaien..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:55:55 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100441752
Ach, in de wedstrijd rijd ik meestal wel met een iets lager beentempo dan met trainen, dat maakt niks uit. Zeker in de groep gezeten kan je dan met weinig energie volgen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:58:01 #18
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100441888
Hou eens op over wedstrijden.. :P. Het gaat steeds meer kriebelen, maar ik ben nog lang niet goed genoeg :N
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100441996
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je zonder tellertje rijd zoals ik dan heb je er best wat aan. Je weet dan ongeveer hoe hard het gaat.
Wat voor reden heeft het dat je zonder tellertje rijdt? Ik heb dat in het verleden tijdens de koersen ook wel gedaan maar had er meer profijt van dat ik zonder hartslagmeter fietste. Door te zien dat je maximaal boven je omslagpunt zit te rammen kan het psychologisch negatief invloed op je hebben.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100442749
Ik rijd nu 50-34 voor en 11-28 achter maar heb ook een set wielen met 11-25 cassette erop. Ik rijd op cadans 90 op het vlak.
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:21:50 #21
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_100448326
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat voor reden heeft het dat je zonder tellertje rijdt? Ik heb dat in het verleden tijdens de koersen ook wel gedaan maar had er meer profijt van dat ik zonder hartslagmeter fietste. Door te zien dat je maximaal boven je omslagpunt zit te rammen kan het psychologisch negatief invloed op je hebben.
Precies. Bij ons was het altijd trainen met hartslagmeter maar koersen vaak zonder. Dat getuur zorgt voor verminderde aandacht evenals die kilometerteller. Tijdens koers keek ik er vaak niet aan na, want dan had ik wel wat anders aan mijn hoofd. Verzet interesseerde mij ook geen bal, want voor toch het grote blad en je gebruikt achter hoogstens 4 tandjes.

Ik fiets nu zoals eerder gezegd ook zonder kilometerteller en ik vind het heerlijk! Binnenkort alleen maar weer even aan de hartslagmeter om af en toe lekker te trainen en het lichaam wat beter in de gaten te houden, maar verder is het gewoon fietsen op het gevoel en dat bevalt me best.

Ik kan me wel ergeren aan die droeftoeters die gaan melden dat ze maar liefst 34km/h fietsen tijdens de training. Tijdens de koerstijd hadden we ook altijd van die helden die ging opscheppen hoe hard ze wel niet fietsen tijdens de training. Wat voelde ik mij de eerste keer lullig, want wanneer ik op hartslag trainde dan haalde ik hoogstens 32 in het uur en die gasten minstens 36 km/h. Tijdens de koers trapte ik ze echter volledig weg en waren ze nergens te bekennen! Dat was bij de gasten gewoon een kwestie van het lichaam negeren en trainen zonder hartslagmeter. Gewoon volle bak trainen en je hele lichaam de vernieling in helpen. Veel mensen weten niet wat echt trainen inhoudt en vernielen meer dan ze opbouwen.

Maar goed volgende week maandag vertrek ik voor 17 dagen naar Fréjus! Heerlijk fietsen in een lekker klimaat, kan niet wachten. Kan ik na al die regen hier ook eindelijk een keertje bruin worden. :')
  maandag 8 augustus 2011 @ 06:48:49 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100451179
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:21 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Precies. Bij ons was het altijd trainen met hartslagmeter maar koersen vaak zonder. Dat getuur zorgt voor verminderde aandacht evenals die kilometerteller. Tijdens koers keek ik er vaak niet aan na, want dan had ik wel wat anders aan mijn hoofd. Verzet interesseerde mij ook geen bal, want voor toch het grote blad en je gebruikt achter hoogstens 4 tandjes.

Ik fiets nu zoals eerder gezegd ook zonder kilometerteller en ik vind het heerlijk! Binnenkort alleen maar weer even aan de hartslagmeter om af en toe lekker te trainen en het lichaam wat beter in de gaten te houden, maar verder is het gewoon fietsen op het gevoel en dat bevalt me best.

Ik kan me wel ergeren aan die droeftoeters die gaan melden dat ze maar liefst 34km/h fietsen tijdens de training. Tijdens de koerstijd hadden we ook altijd van die helden die ging opscheppen hoe hard ze wel niet fietsen tijdens de training. Wat voelde ik mij de eerste keer lullig, want wanneer ik op hartslag trainde dan haalde ik hoogstens 32 in het uur en die gasten minstens 36 km/h. Tijdens de koers trapte ik ze echter volledig weg en waren ze nergens te bekennen! Dat was bij de gasten gewoon een kwestie van het lichaam negeren en trainen zonder hartslagmeter. Gewoon volle bak trainen en je hele lichaam de vernieling in helpen. Veel mensen weten niet wat echt trainen inhoudt en vernielen meer dan ze opbouwen.

Maar goed volgende week maandag vertrek ik voor 17 dagen naar Fréjus! Heerlijk fietsen in een lekker klimaat, kan niet wachten. Kan ik na al die regen hier ook eindelijk een keertje bruin worden. :')
Daar kan ik me wel in vinden. Ik ga trouwens eind volgende week naar Noord Italië. :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:19:04 #23
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_100451498
gister ronde van de utrechtse heuvel rug gefietst! was weer leuk.

Maar moet toch echt nieuwe velgjes.. budget is ong 300 euro.. iemand goede voorstellen?!?!?
Vorrige velgjes waren de R500.
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
pi_100451548
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:19 schreef Mausalicious het volgende:
gister ronde van de utrechtse heuvel rug gefietst! was weer leuk.

Maar moet toch echt nieuwe velgjes.. budget is ong 300 euro.. iemand goede voorstellen?!?!?
Vorrige velgjes waren de R500.
Heb je een link naar die route op gpsies ofzo?

Velgjes:
Fulcrum
of
Mavic
pi_100451579
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:19 schreef Mausalicious het volgende:
gister ronde van de utrechtse heuvel rug gefietst! was weer leuk.

Maar moet toch echt nieuwe velgjes.. budget is ong 300 euro.. iemand goede voorstellen?!?!?
Vorrige velgjes waren de R500.
Fulcrum Racing 7, misschien Racing 5. Zou kunnen zijn dat de R5's net buiten budget vallen, durf ik niet 100% zeker te zeggen. R7's kostten om en nabij de ¤180, maar betalen zich dubbel en dwars terug in kwaliteit en ratel O+
pi_100451584
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Fulcrum Racing 7, misschien Racing 5. Zou kunnen zijn dat de R5's net buiten budget vallen, durf ik niet 100% zeker te zeggen. R7's kostten om en nabij de ¤180, maar betalen zich dubbel en dwars terug in kwaliteit en ratel O+
Fulcrum Racing 3 zijn 350. Ik zou voor die gaan :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:32:02 #27
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_100451601
nee heb geen gps'je voor je:(
me endomondo was uit gevallen.. telefoon leeg..
ga zo even naar velgjes kijken!
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
pi_100451622
Of vraag hier een offerte met je budget en eisen: http://www.bikexperto.com/index.asp
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:39:28 #29
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_100451683
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
pi_100451723
quote:
ja maar 70 euro te duur ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:45:02 #31
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_100451758
ahja.. ik die het.. hopmans is goedkoper..
Zijn er nog betere opties voor mijn budget.. kan helaas neit hoger als 300.. dan krijg ik ruzie met de directrice ;D


Ksyrium Equipe ook een optie??
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
pi_100451772
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:54 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik denk dat je cadans wel redelijk op gevoel constant kan houden

[..]

60 rpm is ook wel een beetje weinig ja, mits het niet omhoog gaat.. ;). Hoeveel ik een verzetje als Gesink ronddraait ook vreselijk vind om aan te zien. Die zei tijdens de tour dat hij probeert om op de 104 rpm te blijven draaien..
Gesink fietst dan ook als een boekhouder.

Route van die toertocht van gister kun je wel ergens online vinden.. hij is ongetwijfeld ook weer hetzelfde als voorgaande jaren.
pi_100451799


[ Bericht 100% gewijzigd door Huisvraag op 08-08-2011 08:49:12 ]
pi_100451823
FF gewoon onder m'n eigen naam :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:45 schreef Mausalicious het volgende:
ahja.. ik die het.. hopmans is goedkoper..
Zijn er nog betere opties voor mijn budget.. kan helaas neit hoger als 300.. dan krijg ik ruzie met de directrice ;D


Ksyrium Equipe ook een optie??
Die handgespaakte wielen van Bikeexperto. Dan heb je gegarandeerd een superstevige, stijve wielset. Nooit meer omkijken naar.

Anders: http://www.bike-discount.de/shop/k632/a15983/racing-5-black.html Heb je ze binnen 2 dagen in huis.
pi_100451876
Wat een baggerweekend, zaterdag te moe om te trainen, moesten naar Heerhugowaard om wat te regelen voor onze huwelijksreis. Gisteren regende het telkens en ik ben nog verkouden dus ik rij liever niet in de regen, voor vanavond ga ik regen of niet!
Haters gonna hate.
pi_100451965
ik ook weinig gefietst. Zaterdag vanaf vroeg mijn broer geholpen met verhuizen en toen had ik savonds geen fut meer. Gisterenochtend met de kleine lekker uitgeslapen en smiddags naar NAC. Verder als ik het weer zo zie zal het wel een paar dagen duren voor ik de fiets weer op ga. :{
pi_100452312
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:56 schreef CyclingGirl het volgende:
voor vanavond ga ik regen of niet!
Nou, wees gerust: die regen krijg je echt wel. De hele week zeikweer ^O^
Blij dat ik gisteren nog 100 km gemaakt heb, dan kan ik vandaag en morgen wel even uitzingen zonder fietsen, en later in de week hopen op een (enigszins) droog momentje.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_100452378
Ja zucht ik moet wel, ik heb komend weekend 2 wedstrijden en afgelopen week te weinig kunnen trainen. Ach ja regenjasje aan en gaan.
Haters gonna hate.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:29:46 #39
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_100452384
is dr geen nederlandse webshop waar ik de fulcrum 5's kan bestellen voor een leuke prijs ?
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
pi_100452764
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:21 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Ik kan me wel ergeren aan die droeftoeters die gaan melden dat ze maar liefst 34km/h fietsen tijdens de training. Tijdens de koerstijd hadden we ook altijd van die helden die ging opscheppen hoe hard ze wel niet fietsen tijdens de training. Wat voelde ik mij de eerste keer lullig, want wanneer ik op hartslag trainde dan haalde ik hoogstens 32 in het uur en die gasten minstens 36 km/h. Tijdens de koers trapte ik ze echter volledig weg en waren ze nergens te bekennen! Dat was bij de gasten gewoon een kwestie van het lichaam negeren en trainen zonder hartslagmeter. Gewoon volle bak trainen en je hele lichaam de vernieling in helpen. Veel mensen weten niet wat echt trainen inhoudt en vernielen meer dan ze opbouwen.
Precies, veel mensen maken de fout door te denken dat als je hard traint je ook sneller beter wordt. Het is juist de combinatie van verschillende trainingsoorten op het juiste moment toe te passen met de juiste hoeveelheid rust er tussen. Elke keer een zo hoog mogelijk gem. halen is nooit goed. Soms doe ik een rustige duurtraining van 100km om met een gemiddelde hartslag van 150. Dat is handjes op het stuur en 28/29 per uur ronddraaien, ga je niet stuk van maar dat is de bedoeling ook niet. Ik had toen een keer een toerder mee en die wilde steeds sneller omdat hij niks voelde :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100455281
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:50 schreef Patroon het volgende:

[..]
hartslag 150
is dat niet aan de hoge kant?
pi_100455450
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:19 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

is dat niet aan de hoge kant?
Voor (jonge) mensen zal de max ergens rond de 200 zitten, en dan is 150 slagen 75%
Dat zit bovenaan het duurgedeelte van je trainingspyramide. Kan dus best.

Grofweg is de verdeling zo:
65-75 % rustige duurtraining / herstel, 75-85 % is duurkracht / krachtuithouding, 85-95% is voor de intervallen op volle verzuring.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:25:17 #43
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100455483
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:19 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

is dat niet aan de hoge kant?
Ligt er maar net aan wat je max is natuurlijk.. ;)

edit: kut, net te laat :')
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100455739
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Voor (jonge) mensen zal de max ergens rond de 200 zitten, en dan is 150 slagen 75%
Dat zit bovenaan het duurgedeelte van je trainingspyramide. Kan dus best.

Grofweg is de verdeling zo:
65-75 % rustige duurtraining / herstel, 75-85 % is duurkracht / krachtuithouding, 85-95% is voor de intervallen op volle verzuring.
Hoe voelt dat dan bij jullie, als je bijvoorbeeld die 2e trainingsvorm doet (duurkracht)?

Mijn max ligt ergens tussen de 195 en 200. Als ik dan die duurkracht training zou doen betekend dat dat ik tussen de 146 en 165 zou moeten blijven. Als ik dit echter doe fiets ik ruim onder de 30, zal ik niet zweten en geen versnelde ademhaling. Het voelt voor mij dus niet echt alsof ik aan het sporten ben.

Toen ik vorige week achter dat groepje aan ging zat m'n hartslag constant tussen de 180 en 190 maar zelfs dat deed nog niet echt pijn. Had het gevoel dat ik dat makkelijk nog een kilometer of 50 kon volhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 08-08-2011 11:41:03 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:33:51 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100455742
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:25 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je max is natuurlijk.. ;)

edit: kut, net te laat :')
En eigenlijk ook je rusthartslag.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_100456142
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Voor (jonge) mensen zal de max ergens rond de 200 zitten, en dan is 150 slagen 75%
Dat zit bovenaan het duurgedeelte van je trainingspyramide. Kan dus best.

Grofweg is de verdeling zo: 65-75 % rustige duurtraining / herstel, 75-85 % is duurkracht / krachtuithouding, 85-95% is voor de intervallen op volle verzuring.
Voor het berekenen van mijn zones gebruik ik de formule van Karvonen. Deze maakt een berekening adhv mijn rustpols en max hf. Mijn rustpols is 65 en mijn max hf is 190.

Mijn zones zijn als volgt:
Herstel: 121 tot 140 (45-60%)
Rustige DT: 140 tot 153 (60-70%)
Intenstieve DT: 153 tot 165 (70-80%)
MLSS training: 165 tot 178 (80-90%)
Weerstand: 178 tot 190 (90-100%)

Met 150 slagen zat ik dus prima qua rustige DT. Volgens mij was het 148 wat ik als gemiddelde had die training.

Mijn max hf heb ik op de volgende wijze berekend:
Eerst ben ik 10-15 minuten vol gaan rijden tegen de wind in op een tracject waar op het einde een lang viaduct zat. Die 10 minuten reed ik op zo'n 170-175 slagen. Op het einde ging ik het viaduct vol op sprinten tot ik niet meer kon. De hf die ik toen zag was mijn max. Voor mijn leeftijd (27) is hij nog wat aan de lage kant maar hij gaat nog wel een 1-3 slagen stijgen als ik iets getrainder ben. Volgens de berekening moet ik 193 hebben en heb nu 190, klopt dus wel aardig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 08-08-2011 11:51:16 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100456421
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoe voelt dat dan bij jullie, als je bijvoorbeeld die 2e trainingsvorm doet (duurkracht)?

Mijn max ligt ergens tussen de 195 en 200. Als ik dan die duurkracht training zou doen betekend dat dat ik tussen de 146 en 165 zou moeten blijven. Als ik dit echter doe fiets ik ruim onder de 30, zal ik niet zweten en geen versnelde ademhaling. Het voelt voor mij dus niet echt alsof ik aan het sporten ben.

Toen ik vorige week achter dat groepje aan ging zat m'n hartslag constant tussen de 180 en 190 maar zelfs dat deed nog niet echt pijn. Had het gevoel dat ik dat makkelijk nog een kilometer of 50 kon volhouden.
Toch moet je jezelf dwingen om in je zones te blijven trainen. Je hoeft neit altijd helemaal kapot te gaan. Je hart wordt ook sterker als je het niet merkt. Juist met een duurtraining is het belangrijk dat je lichaam leert om te gaan met de energiehuishouding en je lichaam leert omgaan met de duur belasting. Je moet dus gewoon kunnen blijven praten met elkaar. Wanneer je een intensieve duurtraining doet zit ik zo rond de 160 slagen per minuut. Doe dat maar eens 4 uren, zal je nog lelijk tegenvallen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100456611
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toch moet je jezelf dwingen om in je zones te blijven trainen. Je hoeft neit altijd helemaal kapot te gaan. Je hart wordt ook sterker als je het niet merkt. Juist met een duurtraining is het belangrijk dat je lichaam leert om te gaan met de energiehuishouding en je lichaam leert omgaan met de duur belasting. Je moet dus gewoon kunnen blijven praten met elkaar. Wanneer je een intensieve duurtraining doet zit ik zo rond de 160 slagen per minuut. Doe dat maar eens 4 uren, zal je nog lelijk tegenvallen.
Ik probeer het ook wel, het is alleen zo lastig.. :) Hoop dat ik snel een beetje resultaat ga zien van het trainen op deze manier anders weet ik niet of ik het vol ga houden.

4 uur @ 160 gaat zeker lukken hoor ;) Het probleem is bij mij echt dat ik er gewoon heel snel over heen schiet..
pi_100456755
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toch moet je jezelf dwingen om in je zones te blijven trainen. Je hoeft neit altijd helemaal kapot te gaan. Je hart wordt ook sterker als je het niet merkt. Juist met een duurtraining is het belangrijk dat je lichaam leert om te gaan met de energiehuishouding en je lichaam leert omgaan met de duur belasting. Je moet dus gewoon kunnen blijven praten met elkaar. Wanneer je een intensieve duurtraining doet zit ik zo rond de 160 slagen per minuut. Doe dat maar eens 4 uren, zal je nog lelijk tegenvallen.
Kun jij je hartslag trouwens ook goed constant houden? Dat je kilometers achter elkaar tussen bv de 140 en 145 zit? Want zelfs dat lukt mij al niet..
pi_100457106
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kun jij je hartslag trouwens ook goed constant houden? Dat je kilometers achter elkaar tussen bv de 140 en 145 zit? Want zelfs dat lukt mij al niet..
Ja ik kan hem vrij stabiel houden met schommelingen van zo'n 3 slagen per minuut. Ik fiets dan ook constant op hartslag en zodra ik zie dat mijn hf omhoog gaat dan hou ik ook even licht in met trappen. Dus dat ik bewust even inhoudt.

Ik zou eens even lezen op www.zitvlees.nl staat veel interessant info op over training op hartslag. Probeer eens je max hf goed vast te stellen en je rustpols te meten. Ga dan kijken aan de hand van de formule van Karvonen wat je zones zijn. Je zal meer conditie en uithoudingvermogen krijgen door te trainen op 60% van je max hf dan op 80% van je hf. Staat ook beschreven op de site die ik je hierboven gaf.

Ik citeer:

Door specifiek te trainen op hartslag kun je ook op een goede manier progressie maken in je conditie. Door te trainen, verbetert namelijk de hart-/longfunctie waardoor je bij dezelfde inspanning een lagere hartslag hebt. Je kan dus steeds sneller fietsen, terwijl je hartslag over de trainingen hetzelfde blijft. Hierdoor maak je wel progressie, maar neemt de vermoeidheid na een training niet toe, en hoe minder vermoeid je bent, hoe minder je hoeft te herstellen en daardoor kan je eerder beginnen aan de volgende training.

De rustige duurtraining hoort de belangrijkste te zijn in je trainingsschema. Door veelvuldig doen van deze training bouw je een belangrijke basisconditie op, welke je later verder kunt uitbouwen. Tijdens een rustige duurtraining leer je je lichaam effectief om te gaan met de beschikbare middelen (voeding, water, zuurstof etc.), waardoor je in een later stadium, zoals tijdens een zware tocht, deze beter kunt volhouden.

Een rustige duurtraining is ook écht rustig. Vooral mensen die dit niet gewend zijn, zullen het idee hebben te langzaam te fietsen. Dit is slechts een kwestie van gewenning, want na een tijdje zal de gemiddelde snelheid tijdens deze training hoger komen te liggen dan voorheen bij de hoge hartslag.

De lage intensiteit van de training kent 2 grote voordelen: het herstel is kort, waardoor je snel weer kunt beginnen met trainen en de kans op blessures is erg klein.


Interval training is erg belangrijk om je hart sterker te maken. Gewoon in een training 2 blokken met intensieve stukken er in en rust er tussen. Door je hartslag bijv 2 minuten op 95% te hebben en daarna 2 minuten rust, dat 4 herhalingen wordt je hart getraind.

Staat allemaal beschreven op zitvlees.nl onder het kopje trainingsadvies.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:24:46 #51
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100457327
Ik geloof dat ik me daar ook maar eens wat verder in moet gaat verdiepen wil ik echt beter worden.. :P. Meestal probeer ik nu gewoon een zo constant mogelijk tempo aan te houden, terwijl ik weet dat dit eigenlijk geen goede manier van trainen is.. Maar ik moet ook gewoon de discipline zien op te brengen om het rustiger aan te doen, ik kijk nogal gauw op mn snelheid en het eerste wat ik dan denk is: "Dat moet harder" :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')