abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:09:49 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428790
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Niet meer actief op Fok!
pi_100428815
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef Viking84 het volgende:
Jumbo Voorburg, weet je wel hoe ver dat is? :'). Als je de volgende keer ook even voor me kunt checken of ze daar nog wel kriekbier hebben, dan is het miss nog de moeite waard :+.

Rozemarijn btw, niet rosemarijn :P.
Tsk, je fietst gewoon de Laan van NOI helemaal uit, na het viaduct onder de trein door links aanhouden, en dan ben je in dat kleine rare winkelcentrumpje. Echt niet verder dan de Jumbo Scheveningen!

Verder heb ik met bovenmenselijke wilsinspanning NIET gekocht: Tripel Karmeliet, Thai Chilichips, Heartbreakers, Heksehyl Caramel, Advocaatrepen, Katjang Pedis, Indische cake en Caramelcake. B-)
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:10:50 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100428819
Thnx :) zit nog chez mes parents
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:11:29 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428844
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef Laureline het volgende:

[..]

Tsk, je fietst gewoon de Laan van NOI helemaal uit, na het viaduct onder de trein door links aanhouden, en dan ben je in dat kleine rare winkelcentrumpje. Echt niet verder dan de Jumbo Scheveningen!

Verder heb ik met bovenmenselijke wilsinspanning NIET gekocht: Tripel Karmeliet, Thai Chilichips, Heartbreakers, Heksehyl Caramel, Advocaatrepen, Katjang Pedis, Indische cake en Caramecake.
Klinkt idd niet als heel ver :). Ik ga wel een keertje kijken. Maar niet vandaag nog :').

En _O_ voor alles wat je níet gekocht hebt!
Niet meer actief op Fok!
pi_100428875
Hoi. Poezen die in je armen kruipen O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100428902
En toen rosé weer inkwam (???8 jaar geleden ofzo?) kwamen al onze ouders ook vertellen dat ze dat in de hippietijd allemaal dronken. Hip hè!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:14:02 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428929
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:12 schreef Ewelina het volgende:
Hoi. Poezen die in je armen kruipen O+
Poezen die uit je armen springen zodra je ze oppakt :{w. Er kan geen bedankje voor de nieuwe kattenbak af :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_100428971
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klinkt idd niet als heel ver :). Ik ga wel een keertje kijken. Maar niet vandaag nog :').

En _O_ voor alles wat je níet gekocht hebt!
Normaal is deze trouwens niet op zondag open, dus ook niet doen vandaag hoor!

Ik heb nog wel een halve fles rosé in de ijskast staan, en rozemarijncrackers met humus en plakjes komkommer, dus ik kan altijd nog een liederlijk bacchanaal houden daarmee vanavond.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:18:22 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429077
Check net even waar die Jumbo zit en dat is idd heel niet ver!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:21:39 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429177
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:18 schreef Viking84 het volgende:
Check net even waar die Jumbo zit en dat is idd heel niet ver!
En beter gesorteerd en goeikopert dan de AH :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:22:05 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429194
Althans, die in Gouda :').
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:22:37 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429208
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En beter gesorteerd en goeikopert dan de AH :)
Alleen jammer dat 'ie niet op zondag open is (alhoewel die op Scheveningen miss wel). Wij doen altijd op zondag onze boodschappen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:24:03 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429242
Oja, dat ben ik niet gewend, aangezien je hier gestenigd wordt als je iets op zondag wilt kopen :').
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:27:21 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429357
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, dat ben ik niet gewend, aangezien je hier gestenigd wordt als je iets op zondag wilt kopen :').
Scheveningen is wel open op zondag. Nu Mark nog zo ver krijgen dat 'ie met mij naar Scheveningen ipv naar de XL wil fietsen voor de weekboodschappen :'). Als 'ie ziet dat het goedkoper is, wil 'ie het vast wel. Maar dat moet eerst even bewezen worden :+.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:30:46 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429459
Als ik op zondag boodschappen wil doen, moet ik idd naar Den Haag of R'dam. Of Warnsveld :').
pi_100429465
Pizza in de oven :9 met Ikea ansjovisjes, maar eigenlijk zijn het andere visjes en veel vetter. Toch wel goed denk :)
pi_100429879
Je moet Mark gewoon met iets dat de AH niet heeft naar de Jumbo lokken. Tripel Karmeliet bijvoorbeeld. Of Heartbreakers, Millies Baconknabbels, gerookte forelfilet of caramelcake!
pi_100429970
O/L: volle kwark met banaan
T: komkommer, tonijn, ei, paprika, tomaat, light mayo en diverse kruiden
D: zalm uit de oven, wortels met dille-roomsaus
T:handje amandelen
T: blokjes kaas
T: smoothie banaan-sinaasappel
S: 2 uur poetsen, stofzuigen, dweilen
S2: 6 km hardlopen, buikspieroefeningen, klooien met gewichtjes, optrekken aan klimrek

Geplande lijstje morgen:
O: volle kwark met aardbeien
S: half uur fietsen
T: gekookt ei
L: zelfde tonijnsalade als vandaag met nog een beetje pasta eraan toegevoegd en sla
T: paprika met yoghurtkruidendip
T: wortels
D: zelfgemaakte pizza met 4 soorten kaas en rucola
S: half uur wandelen en zelfde oefeningen als vandaag
pi_100430008
Volgens mij heeft Leiden geeneens een Jumbo, of wel? :?

Lijstje
O: witte biologische boterham met kipfilet, glas halfvolle melk
T: schaaltje kersen, glas spa & fruit
D: 2 opschepl. nasi rames, opschepl. boontjes met zoetzure saus, kroepoek, kwart banaan, geb. ei, glas halfvolle melk
T: schaaltje aardbeitjes met beetje suiker
T: vers geperst sinaasappelsap
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_100430011
:W

Straks opgeven voor bootcamp morgen, whaaah!

Lijstje:
O: 2x vk brood met omeletvan 2 ei
S: bodycombat met de leuke instructeur :@
T: 8 cherrytomaten + smoothie yogurt/aardbei
L: kleine salade met mozarella en tomaat
T: 3 blokjes chocola, wat blokjes kaas, 4 olijven
D: bonenstoofpot met varkensworstjes van masterchef :P
pi_100430178
Zou wel een jumbo willen hier.

Lijstje:
O/L=B: krentenbrood met spijs en een vleugje kaneel (zelfgebakken) nog warm en met roomboter en suiker en witbrood met filet AM en peper. Rode grape (helft) en vers geperste sinaasappelsap

T: Hollandse Blauwe druiven :9

D: http://www.ah.nl/recepten(...)inSource=vegetarisch + http://www.ah.nl/recepten/recept?id=704302
2 courgettes, 2 uien (tuin), 3 paprika's, 2 tomaten, 1 rode peper, 1 rode ui, 1 avocado, koriander,limoen, kapuchijners (tuin), kidneybonen (blik), tofu roerbakgehakt.

T: Bramen uit de tuin in de shake en misschien ook aardbeien in de shake (magere yoghurt)
T: misschien nog iets lekkers?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100430318
Er komen nog steeds Jumbo's bij; wel Super de Boer in de buurt? Dan maak je best kans op een Jumbo..

quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:49 schreef Xennia het volgende:

(), optrekken aan klimrek
Oh, kan jij een beetje optrekken? Doe je dat al lang en hoe vaak enzo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100430469
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:01 schreef sigme het volgende:
Er komen nog steeds Jumbo's bij; wel Super de Boer in de buurt? Dan maak je best kans op een Jumbo..

[..]

Oh, kan jij een beetje optrekken? Doe je dat al lang en hoe vaak enzo?
Nope :N hier hebben ze de Suoer vervangen door een C1000.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100430581
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nope :N hier hebben ze de Suoer vervangen door een C1000.
Jammer voor je. Niet alle SdB's worden Jumbo, helaas ;).
't Is wel een fijne winkel, de Jumbo. Dat ik dat nog zou moeten zeggen over zo'n Brabantse keten..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:10:46 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100430616
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Jammer voor je. Niet alle SdB's worden Jumbo, helaas ;).
't Is wel een fijne winkel, de Jumbo. Dat ik dat nog zou moeten zeggen over zo'n Brabantse keten..
Ik las van onder naar boven en dacht, wut, Shinyfaces die Jumbo worden? :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')