abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100416397

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:21:46 #2
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100416694
gaat het modje weg kom jij met zoiets :D :|W
Spreading the Word
pi_100416869
Ik maak geen vrienden zo :+
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:32:50 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100416917
quote:
8s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
gaat het modje weg kom jij met zoiets :D :|W
Ik kom misschien wat te streng over. :'(
Je moeder is een hamster
pi_100418715
Hehe, ben gister blijven hangen aan de bar. Was wel chill tot 4 uur toen de deur dicht was van mijn vakantie huis. :') Ben erg blij dat mijn broertje wakker werd.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:52:57 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100418940
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:45 schreef Tamashii het volgende:
Hehe, ben gister blijven hangen aan de bar. Was wel chill tot 4 uur toen de deur dicht was van mijn vakantie huis. :') Ben erg blij dat mijn broertje wakker werd.
Waar ben je op vakantie?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:26:49 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100420131
Graag ontopic. Teveel slow chat hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:57:21 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100421267
En gelijk valt het dood. _O-
C'est la vie
pi_100421434
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Graag ontopic. Teveel slow chat hier.
Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan. :')
pi_100421530
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:02 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan. :')
die van mij was ook weg

Crutch je bent niet te streng. Daniel is nog veel strenger.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:27:59 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100422509
Dit topic valt niet dood, want er is genoeg te bespreken wat betreft versieren.
Als jullie elkaar lief vinden en over koetjes en kalfjes willen praten dan is het een kleine moeite om elkaar in een van de SC's te treffen.

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar in tijden dat het werkelijk over versieren gaat komen er wel degelijk nieuwe posters bij om over hun situatie te discussiëren.
In tijden dat het weer over koetjes en kalfjes, tegeltjeswijsheden en verwijten gaat, is er weer veel teveel gezeik en nodigt deze reeks ook niet echt uit voor nieuwe posters om hier te komen.
Laat staan dat problemen die al openstaan besproken worden.

Dus heel simpel; offtopic geneuzel wordt verwijderd en genote. Blijven doorgaan met offtopic geneuzel valt onder het verpesten van de reeks en dat heeft gevolgen voor je reageerknopje.

Mocht je iets zien dat niet door de beugel kan, meld zoiets dan in het feedback topic of plaats een topic report. Het heeft geen zin om iemand daarop aan te vallen. Negeren en aangeven is het beste.

Ik hoop dat het duidelijk is. Vragenstellen kan bij feedback, want dan kunnen we hier verder met versieren.

Nou, luitjes, Ik ga er vandoor. Spreek jullie wel weer na Sziget. :)
Je moeder is een hamster
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:46:12 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100423183
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:53:40 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100423512
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
Wat houden die drie eigenlijk in.
Alpha is een soort van oerman en beta is er tussen in en omega een watje?
C'est la vie
pi_100423717
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:58:52 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100423718
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbieden ;)
Generaliseren is zooo makkelijk en een individu is zoveel interessanter.
Maatwerk is altijd beter dan een confectiepakkie, maar sommige hier zweren bij het confectiepakkie het zij zo. Als je het aan mij vraagt ben je dan niet echt. Sommigen komen daar ooit later pas achter en sommigen nooit. En de vraag is of wat er uit voortvloeit dan ook wel echt is.
pi_100423742
Ik ken de termen ook niet (behalve alpha)
Maar ik ga ervan uit dat het nurture vs. nature is.
Tevens denk ik dat alleen stoornissen zoals autisme aangeboren zijn. De meeste dingen komen toch vanuit je opvoeding en je omgeving.
Iemand die thuis weinig goed kan doen zal sowieso een onzekere houding hebben van jongs af aan.
en dat heeft weer zijn effect op school en hoe er door klasgenoten naar hem gekeken wordt.
Heeft dezelfde persoon een vader met losse handjes, is de kans aanwezig dat deze zelf een pestkop wordt.

Even overtrokken hoor.
pi_100423754
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

die van mij was ook weg

Crutch je bent niet te streng. Daniel is nog veel strenger.
Nee. Maar nu staat die vraag er nog wel en is mijn antwoord weggehaald. :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:25:37 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100424596
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbieden ;)
Generaliseren is zooo makkelijk en een individu is zoveel interessanter.
Maatwerk is altijd beter dan een confectiepakkie, maar sommige hier zweren bij het confectiepakkie het zij zo. Als je het aan mij vraagt ben je dan niet echt. Sommigen komen daar ooit later pas achter en sommigen nooit. En de vraag is of wat er uit voortvloeit dan ook wel echt is.
(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)

Maar ik snap je analogie over confectiepakkie niet. Wie is dan niet echt? Die guru's enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 07-08-2011 15:37:12 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:29:59 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100424738
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ken de termen ook niet (behalve alpha)
Maar ik ga ervan uit dat het nurture vs. nature is.
Tevens denk ik dat alleen stoornissen zoals autisme aangeboren zijn. De meeste dingen komen toch vanuit je opvoeding en je omgeving.
Iemand die thuis weinig goed kan doen zal sowieso een onzekere houding hebben van jongs af aan.
en dat heeft weer zijn effect op school en hoe er door klasgenoten naar hem gekeken wordt.
Heeft dezelfde persoon een vader met losse handjes, is de kans aanwezig dat deze zelf een pestkop wordt.

Even overtrokken hoor.
Maar ik denk ook dat sommige eigenschappen ook aangeboren zijn. Sommige mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden dan heel onzeker en kwetsbaar. Andere mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden criminelen.

Ze zeggen ook dat een persoonlijkheid nooit veranderd. Hooguit wordt het volwassen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:40:17 #20
238453 hasjman
utter madness
pi_100425084
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:

[..]

Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.

Opzich zit er wel een waarheid in, maar het is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten. Sowieso of het ene type mens beter of slechter is, onzin natuurlijk.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:41:23 #21
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100425127
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:40 schreef hasjman het volgende:

[..]

Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.

Opzich zit er wel een waarheid in, maar het is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten. Sowieso of het ene type mens beter of slechter is, onzin natuurlijk.
Ach vaker is het een combinatie van, in plaats een type specifiek.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:44:30 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100425269
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)

Maar ik snap je analogie over confectiepakkie niet. Wie is dan niet echt? Die guru's enzo?

confectiepakkie = one size fits all.

De mannelijke bevolking opdelen in de categorieen is een hele platte persoonlijkheidsleer.

quote:
Een vrouw die post over mannelijke frustatie. Over empathie gesproken. O+
Is deze strip ook geloofwaardig, als je de mannen in vrouwen veranderd en de vrouw in een man? Dwz hij leeft zich een aantal jaren seksueel uit op de lekkerste chicks en kijkt pas daarna naar een gewoon meisje voor een relatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door deelnemer op 07-08-2011 16:12:09 ]
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:47:38 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100425368
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:

[..]

alpha, is de eerste keus voor de vrouw
beta 2de keus
gamma 3de, enzevoorts
delta,epsylon,.........omega

wel grappig dat keep_walking omega er ook bijhaalt, ik voel me helemaal omega, echt het slechtste meest kansloze van kansloze.

ik had me voorgenomen om een tijdje niet online te komen, maar nu het rustig is wil ik dit graag weer doen.

ik was eergister ofzo op paiq(vlak nadat ik wegging tijdelijk van fok) en toen ging een meisje "hee" naar me zeggen. dus toen moest ik wel wat terugzeggen.....

nou heb ik daar een aantal vragen over. waar moet je het dan over hebben? of in welke fase zit je dan?
moet je meteen elkaar dingen gaan vragen ofzo?
ik heb nu dit gedaan:
quote:
Berichten van en naar Marije
2011-07-08, 20:27
Wanneer je zelf minimaal zes do's zou hebben ingevuld, zouden we hier drie do's van de ander tonen!
2011-08-04, 23:54
zij: Hee!
2011-08-05, 00:15
ik: *en nu, de volgende dag reageer ik....
hey daar
sorry, traagheid enzo van mij. ik werd een beetje beziggehouden door een vriend
van internet
denk jij dat zoenen vreemdgaan is?

zij: Dat hangt denk ik van de situatie af, maar echt vreemdgaan weet ik niet maar zeer zeker het vertrouwen schaden

ik: Oke situatie is zo, hij belt mij met een situatie
daar was ik net beetje mee beziggehouden
hij heeft dus(na wat dingen) gezoend met een ander meisje(door omstandigheden). en is nu volgens die vriendin vreemd gegaan
en ze heeft letterlijk gezegd dat het "Vertrouwen geschaad is" (ook jouw woorden), en dat hij het eerst moet terugwinnen

zij: Dat laastst snap ik zeker

ik: klinkt het als vreemdgaan?
ik vind het wel apart dat ze dat meld wat hij moet gaan doen
en dat na een "relatie" van anderhalve week ofzo, ik weet niet

zij:lligt eraan wat je onder de definitie van vreemgaan verstaat, maar of ik het echt vind kunnen..tja datniet
haha kijk dat is een ander verhaal

ik:Ja zij noemt het vreemdgaan he, en geschaad vertrouwen, en dat hij nu vertrouwen moet terugwinnen
hij noemde het. (of naja mannelijk perspectief dan he ), moeilijk en wispulturig
iets komt me te boven van de serie "friends" ....oud genoeg dat je het kent?

zij: haha ja dat ken ik

ik: ross: "we were on a break!"

zij: Maar hij vind haar wel echt leuk?

ik: ja jawel

zij: Het is een beetje lastig te begrijpen
Maar als je het niet heel erg vind ga ik naar bed toe
Zal het morgen nog eens rustig lezen

vertrouwen terugwinnen slaat eigenlijk helemaal nergens op , had ik het met hem over. het moet gewoon niet nog een keer gebeuren, en hij moet gewoon lange tijd betrouwbaar blijven
en dan gaat het vanzelf...

ok . laters

waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:56:43 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100425743
Het slaat er op dat ze het morgen even zal teruglezen.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:58:25 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100425828
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
Het is een moreel onderwerp. Zij vindt dat het vertrouwen is geschaad met dat zoenen. Ze snapt niet dat jij dat niet begrijpt en haakt af. Een valse ioi vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-08-2011 16:03:27 ]
The view from nowhere.
pi_100425926
quote:

[..]

ik was eergister ofzo op paiq(vlak nadat ik wegging tijdelijk van fok) en toen ging een meisje "hee" naar me zeggen. dus toen moest ik wel wat terugzeggen.....

nou heb ik daar een aantal vragen over. waar moet je het dan over hebben? of in welke fase zit je dan?
ik heb nu dit gedaan:

[..]

Leuk dat je met een vraag begint.
Maar vraag je haar nu om advies, of wil je gewoon een interessante vraag stellen?
Het komt een beetje over als een vaag relaas.

Verder heb je haar toch nog nooit eerder gesproken? En jij bent vooral aan het woord over het potentiële vreemdgaan van je vriend. Wat weet je nu over haar? Heb je interesse in haar getoond? Paar dingetjes die je voor jezelf kan beantwoorden.
Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ik heb een beetje het gevoel dat je opeens een bom op haar dropt met zo'n serieus verhaal en dat je haar daarmee hebt afgeschrikt.
pi_100426098
Vind het ook een beetje apart omdat op paiq aan een meisje te vragen die je nog amper hebt gesproken maar goed..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:10:18 #28
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426231
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:01 schreef palawan het volgende:

[..]

Leuk dat je met een vraag begint.
Maar vraag je haar nu om advies, of wil je gewoon een interessante vraag stellen?
Het komt een beetje over als een vaag relaas.

Verder heb je haar toch nog nooit eerder gesproken? En jij bent vooral aan het woord over het potentiële vreemdgaan van je vriend. Wat weet je nu over haar? Heb je interesse in haar getoond? Paar dingetjes die je voor jezelf kan beantwoorden.
Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ik heb een beetje het gevoel dat je opeens een bom op haar dropt met zo'n serieus verhaal en dat je haar daarmee hebt afgeschrikt.
in de pua methode (ik heb niets gelezen over internetversieren) staat dat je niet meteen directe interesse mag tonen in een meid, want dan ben je een afc/beta/omega.
maar ik snap dus niet waar je het over moet hebben, dat vraag ik toch ook. zoiets als ik deed is voor fase a1/a2 (van 9M model, een model die best wel algemeen is voor veel methodes).
zit je met internetgesprekken op paiq dan al in comfort ofzo?, of meteen allebei omdat het moet al in f2m en m2f interesse?
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:11:10 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100426261
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

confectiepakkie = one size fits all.

De mannelijke bevolking opdelen in de categorieen is een hele platte persoonlijkheidsleer.

[..]

Een vrouw die post over mannelijke frustatie. Over empathie gesproken. O+
Ja, het helpt met niks, maar het is wel makkelijk.
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:10 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

in de pua methode (ik heb niets gelezen over internetversieren) staat dat je niet meteen directe interesse mag tonen in een meid, want dan ben je een afc/beta/omega.
maar ik snap dus niet waar je het over moet hebben, dat vraag ik toch ook. zoiets als ik deed is voor fase a1/a2 (van 9M model, een model die best wel algemeen is voor veel methodes).
zit je dan al in comfort ofzo?, of meteen allebei omdat het moet al in f2m en m2f interesse?
Hoe directer, hoe beter.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:12:26 #30
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426310
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, het helpt met niks, maar het is wel makkelijk.

[..]

Hoe directer, hoe beter.
ja dat wel ja, maar alleen voor kino-escalatie en jezelf als "man" neerzetten.

niet in de zin van kwijlen omdat het een vrouw is die je verder nog helemaal niet kent. dat is niet alpha
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:14:21 #31
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426354
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het is een moreel onderwerp. Zij vindt dat het vertrouwen is geschaad met dat zoenen. Ze snapt niet dat jij dat niet begrijpt en haakt af. Een valse ioi vermoed ik.
dus het is afhaken? ze liegt...?(vind het echt vreemd van haar om te zeggen dat ze het morgen gaat teruglezen).
en ja wel jammer dat ze nog niets over mij weet. ze weet nog helemaal niets van me, en ze is afgehaakt niet op mij maar op wat in het boek stond.
pi_100426358
stop toch eens met die pua en ga in de echte wereld leven. Een man die geen interesse toont, is de moeite van het gesprek niet waard. Ik kap al snel af en ik denk heel veel vrouwen samen met mij.

Hoe voel jij je als een vrouw op je afstapt en alleen maar begint te blaten over haar haar dat niet goed zit, de tijd die ze heeft doorgebracht om die outfit samen te stellen en het feit dat ze niet zo goed tegen alcohol kan, zeker niet na die waardeloze maaltijd die ze onlangs bij de mac heeft gegeten?
pi_100426377
en ze hoeft niet te liegen, ze kan nog even rustig je tekst laten bezinken. Ja ik weet t ik ben hopeloos naief
pi_100426413
quote:

[..]

alpha, is de eerste keus voor de vrouw
beta 2de keus
gamma 3de, enzevoorts
delta,epsylon,.........omega

wel grappig dat keep_walking omega er ook bijhaalt, ik voel me helemaal omega, echt het slechtste meest kansloze van kansloze.

ik had me voorgenomen om een tijdje niet online te komen, maar nu het rustig is wil ik dit graag weer doen.

ik heb nu dit gedaan:

[..]

Dit zijn gesprekken die je normaal gesproken met vrienden hebt. Het maakt allemaal niet uit wat ze nu denkt. De volgende keer dat je haar spreekt, moet er meer pit in zitten. Foto's uitwisselen, webcammen, afspreken en flirten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_100426435
ik snap echt helemaal niks van al die vage pua dingen en fases etc. Maar ik weet wel dat dat niet gaat werken online. (heb er ook mijn twijfels bij of het in de echte wereld werkt, misschien als je echt heel veel zelfvertrouwen uitstraalt)

Die meiden op paiq zitten er gewoon voor een leuk gesprekje, en als het gezellig is online heb je een kleine kans om het eens in het echt met ze te proberen.

Ik zou mij als doel stellen om eerst eens een gezellig gesprek te hebben met iemand. En hoe je dat doet... tja, vraag om te beginnen hoe het met haar gaat (clichee ik weet het) wat ze vandaag heeft gedaan / leuk weekend gehad, waar ze verder allemaal van houd.
Gaat dat allemaal leuk en aardig kan je een interessante vraag ingooien zoals of ze zoenen overspel vind. En dan luisteren en doorvragen he, en evt kan je de reden zeggen waarom je dat vraagt, maar niet te lang verhaal ervan maken wat je hebt gedaan.

Zo doe ik het meestal, werkt wel aardig :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:18:12 #36
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100426464
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:14 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

dus het is afhaken? ze liegt...?(vind het echt vreemd van haar om te zeggen dat ze het morgen gaat teruglezen).
en ja wel jammer dat ze nog niets over mij weet. ze weet nog helemaal niets van me, en ze is afgehaakt niet op mij maar op wat in het boek stond.
Op zich is het een goede aanpak om over een menselijke situatie te beginnen. Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk. Kortom, ze weet inmiddels wel iets over jou, namelijk dat je niet deugd :D
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:19:16 #37
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426506
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:14 schreef Cassandra87 het volgende:
stop toch eens met die pua en ga in de echte wereld leven. Een man die geen interesse toont, is de moeite van het gesprek niet waard. Ik kap al snel af en ik denk heel veel vrouwen samen met mij.

Hoe voel jij je als een vrouw op je afstapt en alleen maar begint te blaten over haar haar dat niet goed zit, de tijd die ze heeft doorgebracht om die outfit samen te stellen en het feit dat ze niet zo goed tegen alcohol kan, zeker niet na die waardeloze maaltijd die ze onlangs bij de mac heeft gegeten?
oke, 1: het is geen faalverhaal, want nu lijkt het alsof ik vrienden heb, die vriendinnen hebben, en op een avond een meisje kunnen zoenen als ze dat willen.
2. in het boek stond dat je geen interesse moet tonen, maar wel op de 1 of andere manier moet er iets gebeuren dat je bij ze in de buurt blijft (in het cafe dan)
3. vreemdgaan zoenen, en relaties, dat vinden vrouwen leuke onderwerpen.

wat jij zegt is 1 :een scala aan dlv's
2: overduidelijk dat je het tegen die man staat te lullen, en niet toevallig in de groep/eromheen weet ik het. (taktieken daarvoor zijn apha-female neggen, en 1 mindere hb wel versieren een beetje zodat je bij de andere hb's in de buurt kan blijven, en wordt geaccepteerd door de alfa)
3 mannen vinden haar-was-verhalen, en vrouwen die macdonaldsvoer eten niet interessant.
pi_100426560
Eens een beta, altijd een beta, MLIG.

Je doet net alsof je haar al wekenlang kent. En je toont dus totaal geen interesse in haar. Ben je nou werkelijk zo achterlijk dat je dat gewoon niet snapt? Moet ik je soms toevoegen op MSN en doen alsof ik een vrouw ben zodat je eens wat kan oefenen?

Deze ben je in ieder geval kwijt. Wel zo duidelijk. Dus niet komen aankakken met je lulexcuus dat het juist een goed verhaal was.
Ron Paul 2012
pi_100426561
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Op zich is het een goede aanpak om over een menselijke situatie te beginnen. Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk. Kortom, ze weet inmiddels wel iets over jou.
Indruk maken is fout, je moet jezelf zijn!
Als je moraal niet op dezelfde golflengte zit, dan pas je gewoon niet bij elkaar en moet je haar ook niet willen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_100426568
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oke, 1: het is geen faalverhaal, want nu lijkt het alsof ik vrienden heb, die vriendinnen hebben, en op een avond een meisje kunnen zoenen als ze dat willen.
2. in het boek stond dat je geen interesse moet tonen, maar wel op de 1 of andere manier moet er iets gebeuren dat je bij ze in de buurt blijft (in het cafe dan)

2: overduidelijk dat je het tegen die man staat te lullen, en niet toevallig in de groep/eromheen weet ik het. (taktieken daarvoor zijn apha-female neggen, en 1 mindere hb wel versieren een beetje zodat je bij de andere hb's in de buurt kan blijven, en wordt geaccepteerd door de alfa)
3 mannen vinden haar-was-verhalen, en vrouwen die macdonaldsvoer eten niet interessant.
Echt, flikker dat pua boek weg. Uiteindelijk moet je toch je ware ik tonen, en dan heb je helemaal geen drol aan dat boek, als het al helpt.

En het is wel een faalverhaal. Je wilt het toch niet over je (internet) vrienden hebben. Het moet gaan over jou, en haar
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:21:40 #41
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426588
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Vind het ook een beetje apart omdat op paiq aan een meisje te vragen die je nog amper hebt gesproken maar goed..
alsof meisjes helemaal uit zichzelf hun gaan voorstellen!, en kwalificeren tegenover mij.!

dat een meid "hee " zegt is al meer dan al die andere X matches die in me contactenlijst staan doen. die doen helemala niets, en ik zeg ook neits tegen hun.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:21:44 #42
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100426593
wat is pua, ik ben niet op de hoogte van internetdatingtermen ;)
edit: thanks!
Spreading the Word
pi_100426607
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
wat is pua, ik ben niet op de hoogte van internetdatingtermen ;)
PickUp Artist, heeft helemaal niks met internetdaten te maken overigens. Meer met meiden versieren in het echt.
pi_100426615
Echt MLIG, jij moet heel wat leren, zo komt er werkelijk waar niets van!
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:23:01 #45
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100426637
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Echt MLIG, jij moet heel wat leren, zo komt er werkelijk waar niets van!
Jij kent hem echt niet he?
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:24:15 #46
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100426669
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Indruk maken is fout, je moet jezelf zijn!
Als je moraal niet op dezelfde golflengte zit, dan pas je gewoon niet bij elkaar en moet je haar ook niet willen.
Een slechte indruk maken, is wat anders dan indruk proberen te maken. Iedereen laat altijd een indruk achter.
The view from nowhere.
pi_100426673
Weet je wat het erge is. Dat hij koppig gaat blijven nu en niet wil inzien dat hij het helemaal fout aanpakt. :')

Hoe kan je daar nou geduld voor opbrengen. Blijf dan maar je hele leven single.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:24:27 #48
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100426679
't kan ook heel erg helpen als je een baan vindt waarbij je heel veel mensen tegenkomt :) van werk in horeca,zorg e.d. leer je heel goed met mensen omgaan :)
Spreading the Word
pi_100426723
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Ik verlies mijn interesse nu al. Wat houdt dit in in normaal nederlands?
Misschien helpt t als je dat bord voor je kop weghaalt en niet strak blijft door lullen over wat jij allemaal denkt en vind. Want je doet alsof je het allemaal zo goed weet, en alsof jouw waarheid klopt. Maar ondertussen faal je het hards van allemaal
[/ergernis]
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:25:52 #50
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426725
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef Supersoep het volgende:
Weet je wat het erge is. Dat hij koppig gaat blijven nu en niet wil inzien dat hij het helemaal fout aanpakt. :')

Hoe kan je daar nou geduld voor opbrengen. Blijf dan maar je hele leven single.
ja wat! niemand ide mij een copy/[aste doet over wat er dan gezegd wordt op een internetdatingsite.

iedereen doet er mysterieus over.!

behalve die richard, wat de eerste 3 zinnen heen en weer waren met die joyce(volgensmij ben jij het gewoon hoor joycie88)

en wat is over mzelf praten dan? zoals wat melden. ik weet ze niets te melden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:25:53 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100426728
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef WokkelKardinaal het volgende:
't kan ook heel erg helpen als je een baan vindt waarbij je heel veel mensen tegenkomt :) van werk in horeca,zorg e.d. leer je heel goed met mensen omgaan :)
Ja, om één of andere reden willen sommige vrouwen bijvoorbeeld altijd iets met de barman.
Waar dat op slaat geen idee, maar het helpt om barman te zijn.
pi_100426749
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een slechte indruk maken, is wat anders dan indruk proberen te maken. Iedereen laat altijd een indruk achter.
Maar dat leek je niet te bedoelen hiermee en lijk je zelfs moraal kwesties te vermijden:

quote:
Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:27:14 #53
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100426773
op mn vakantiebaantje in de zorg ben ik de enige man, allemaal zustertjes van 19-29jr dus das ook een optie :) maar idd barpersoneel doet het altijd goed! Om een of andere reden ben je gewoon relaxt als je achter een bar staat ;)
Spreading the Word
pi_100426808
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:25 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja wat! niemand ide mij een copy/[aste doet over wat er dan gezegd wordt op een internetdatingsite.

iedereen doet er mysterieus over.!

behalve die richard, wat de eerste 3 zinnen heen en weer waren met die joyce(volgensmij ben jij het gewoon hoor joycie88)
Je hebt er gewoon geen gevoel voor. Je wilt nu dat mensen je voorbeeldzinnetjes gaan geven. Maar dan? Als je die er doorheen hebt gejaagd, ben je weer eens helemaal de weg kwijt en ga je weer willekeurig over paaseitjes lullen of een ander willekeurig vraagstuk wat niet echt geschikt is als opener.

Ik verzin zo al tien dingen die je had kunnen zeggen tegen haar om het gesprek gaande te houden.

"Sorry dat ik wat laat reageerde, ik zat nog even achter de piano." dan benadruk je een talent van jezelf, want piano spelen kan je best goed. Ga niet gelijk lopen lullen over allerlei randzaken die geen betrekking hebben op zowel jou als haar. Dat doe je als een gesprek eenmaal goed loopt en je elkaar dus een beetje kent.

[ Bericht 2% gewijzigd door Supersoep op 07-08-2011 16:34:30 ]
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:35:05 #55
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100426843
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dit zijn gesprekken die je normaal gesproken met vrienden hebt. Het maakt allemaal niet uit wat ze nu denkt. De volgende keer dat je haar spreekt, moet er meer pit in zitten. Foto's uitwisselen, webcammen, afspreken en flirten.
ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen (en niet daarover gaan zaniken! want er is niemand die het mij vertelt!)

en wat mij opvalt is dat 99% van de mannen hoi zeggen, en dan in de 2e zine meteen hun email of hyves of mobiele nummer geven om haar maar van die site af te isoleren zeg maar.

moet ik dat ook tegen haar doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
het enige wat ik ben voor haar is een matchscore en een wazig plaatje.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:35:27 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100426850
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:26 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Maar dat leek je niet te bedoelen hiermee en lijk je zelfs moraal kwesties te vermijden:

[..]

Je heb wel gelijk dat MLiG het gespreksonderwerp verzint en wel zo, dat hij daarmee niet duidelijk maakt wie hij zelf is.
The view from nowhere.
pi_100426860
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen ( omdat niemand mij het vertelt!)

en wat mij opvalt is dat 99% van de mannen hoi zeggen, en dan in de 2e zine meteen hun email of hyves of mobiele nummer geven om haar maar van die site af te isoleren zeg maar.

moet ik dat doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
Nee. Je denkt dat vrouwen daar op ingaan? Het zijn toch verdomme geen hoeren. :')
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:37:46 #58
240618 Micson
The lonely stoner
pi_100426906
quote:

[..]

ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen (en niet daarover gaan zaniken! want er is niemand die het mij vertelt!)

moet ik dat ook tegen haar doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
Denk anders eens gewoon na :')

Begin gewoon over haar hobbies, school blabla en speel in op haar antwoorden, vul het aan met je eigen ervaringen en creëer zo een gezellige sfeer. 't Is allemaal niet zo moeilijk hoor :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:52:57 #59
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100426926
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:37 schreef Micson het volgende:

[..]

Denk anders eens gewoon na :')

Begin gewoon over haar hobbies, school blabla en speel in op haar antwoorden, vul het aan met je eigen ervaringen en creëer zo een gezellige sfeer. 't Is allemaal niet zo moeilijk hoor :)
Daar zit wel een probleem.
The view from nowhere.
pi_100427013
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:52 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als dat al een probleem moet zijn, dan gaat het nog zwaar worden. Hij zal het nooit leren, het is niet voor hem weggelegd. Iemand zal echt op de hoogte moeten zijn van z'n problematiek vanaf het eerste moment en dat voor lief willen nemen.

Op de ''normale'' manier zie ik hem gewoonweg geen relatie verkrijgen. Hij verneukt het bij de eerste de beste kans die hij heeft.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:07:50 #61
240618 Micson
The lonely stoner
pi_100427051
quote:

[..]

Tja , als je de hele dag thuis zit wordt dat al iets moeilijker ja.

Maar dan nog, ik lees net dat hij piano speelt, dat is gewoon een sterk punt om het over te hebben en jezelf mee te 'promoten'. Iedereen heeft iets met muziek, wellicht speelt ze zelf ook een instrument, en dan heb je een onderwerp gevonden waaruit heel veel gespreksstof geput kan worden :) .
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:09:37 #62
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427073
quote:

[..]

Mooi zo ik stel voor hij zoekt alle soorten verenigingen op belt er een paar op en meld zich aan. Sluit zijn computer af en komt over een maand terug en heeft dan wel wat te vertellen.

Klaar!
C'est la vie
pi_100427091
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:07 schreef Micson het volgende:

[..]

Maar dan nog, ik lees net dat hij piano speelt, dat is gewoon een sterk punt om het over te hebben en jezelf mee te 'promoten'. Iedereen heeft iets met muziek, wellicht speelt ze zelf ook een instrument, en dan heb je een onderwerp gevonden waaruit heel veel gespreksstof geput kan worden :) .
Je kan gewoon voorspellen dat hij dat weer willekeurig ten sprake gaat brengen.

"Hey daar!''
"hallo...ik speel piano, weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen? als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet! mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"
"Ehhh..."
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:11:18 #64
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427107
quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:10 schreef Supersoep het volgende:

[..]

"Hey daar!''
"hallo...ik speel piano, weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen? als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet! mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"
"Ehhh..."
_O-
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:16:55 #65
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427153
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:58 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Als dat al een probleem moet zijn, dan gaat het nog zwaar worden. Hij zal het nooit leren, het is niet voor hem weggelegd. Iemand zal echt op de hoogte moeten zijn van z'n problematiek vanaf het eerste moment en dat voor lief willen nemen.

Op de ''normale'' manier zie ik hem gewoonweg geen relatie verkrijgen. Hij verneukt het bij de eerste de beste kans die hij heeft.
MLiG heeft persoonlijkheid. Het is idd zo dat hij niet voldoet aan de standaard burgelijke succes criteria.
The view from nowhere.
pi_100427186
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

MLiG heeft persoonlijkheid. Het is idd niet zo dat hij voldoet aan de standaard burgelijke succes criteria.
Iedereen heeft persoonlijkheid. Er zullen mensen zijn die die van hem kunnen waarderen. Zoals ik dus al zeg, dat zullen mensen zijn die van tevoren moeten weten hoe hij zich gedraagt. Strawberry-achtig type dus. Of die ooit in z'n leven zullen verschijnen, is maar een tweede. Niet iedereen heeft zin om te babysitten.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:21:07 #67
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427225
MLIG is zo wereldvreemd dat maar weinig mensen daar mee om kunnen gaan.
C'est la vie
pi_100427321
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:19 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Iedereen heeft persoonlijkheid. Er zullen mensen zijn die die van hem kunnen waarderen. Zoals ik dus al zeg, dat zullen mensen zijn die van tevoren moeten weten hoe hij zich gedraagt. Strawberry-achtig type dus. Of die ooit in z'n leven zullen verschijnen, is maar een tweede. Niet iedereen heeft zin om te babysitten.
Wij moeten hem gewoon adopteren. O+
pi_100427377
Nee maar MLiG als je je vasthoudt aan van die sociale regels en dergelijke ga je nooit leren je op je gemak te voelen bij mensen. Je kan nooit al het menselijke gedrag voorspellen en daar vooraf al het beste antwoord op verzinnen. Je zal moeten improviseren. Accepteer dat je het niet altijd perfect zal doen, maar dat hoeft ook niet. Zo lang je maar iets probeert.

Hoewel het in grote lijnen zeker geen kwaad kan om te weten wat sociaal wel en niet gepast is. Zoals dat je tegen mij vaak hele verhalen vertelt over de DM die eigenlijk nergens over gaan. Ik vind het dan wel grappig, maar dat is omdat ik weet hoe jij bent. In normale situaties zouden mensen niet weten hoe te reageren.
pi_100427415
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja, om één of andere reden willen sommige vrouwen bijvoorbeeld altijd iets met de barman.
Waar dat op slaat geen idee, maar het helpt om barman te zijn.
Daar had ik het een tijdje geleden over:

Barman, de restaurant eigenaar, de leraar, de piloot. Ze hebben allemaal een alpha status in hun omgeving, ze voelen zich zeker en doen en laten wat ze kunnen. Neem je een barman weg van zijn omgeving, heeft hij deze vertrouwen misschien niet meer vanwege de verandering in sociale acceptatie. (ligt aan zijn kern van zelfvertrouwen hoe goed hij het nog doet daarbuiten).
pi_100427524
quote:

[..]

Ze maken er een nummers spel van. Je kunt het doen, 100 vrouwen aanspreken via het internet en kijken hoeveel er happen :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:30:38 #72
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427527
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:19 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Veel mensen hebben er wel wat mee. Jij daarintegen heel weinig. Hij moet wel meer zelfstandig leren functioneren. Dat kan volgens mij wel. Het is voor hem blijkbaar moeilijk om zich ertoe te zetten die stap te maken. Ooit komt hij wel in beweging en dan gaat zijn situatie veranderen. Als het niet uit hemzelf komt, dan gaan op een dag anderen zich ermee bemoeien.
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:31:11 #73
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427542
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Opgelost.
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:31:40 #74
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427555
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doe jij maar ik heb er geen kracht voor.
C'est la vie
pi_100427561
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Veel mensen hebben er wel wat mee. Jij daarintegen heel weinig. Hij moet wel meer zelfstandig leren functioneren. Dat kan volgens mij wel. Het is voor hem blijkbaar moeilijk om zich ertoe te zetten die stap te maken. Ooit komt dat wel in beweging en dan gaat zijn situatie veranderen. Als het niet uit hemzelf komt, dan gaan op een dag anderen zich ermee bemoeien.
Is dat niet een beetje naief.
pi_100427582
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:07 schreef Micson het volgende:

[..]

Het gevaar is zelfkwalificatie / validatie , vrouwen houden er niet van als je jezelf te koop zet en indruk probeert te wekken met wat je doet en kunt. Ze moet er toevallig achter komen of als ze het vraagt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:32:26 #77
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427587
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heel naïef.
Hij rot dan gewoon alleen weg als ie zelf niks doet.
C'est la vie
pi_100427604
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Veel mensen hebben er wel wat mee.
Dat is gewoonweg niet waar. Pas als ze hem goed leren kennen. Maar dat punt wordt dan juist nooit bereikt. :')
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:34:12 #79
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427652
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt in deze samenleving niet onbekommerd aan de zijlijn blijven staan. Dat hij het al zolang volhoudt verbaast mij.
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:35:30 #80
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427704
Hij heeft een begeleider nodig dat had mijn geestelijk gehandicapte buurman ook. Er kwam 3 keer in de week een man of vrouw langs en die deed dan een beetje het huishouden samen met hem en praatte met hem en als hij iets niet wist of niet wist hoe het aan te pakken kon hij bij haar terecht.

Zou MLIG echt enorm goed doen.
C'est la vie
pi_100427709
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je kunt in deze samenleving niet onbekommerd aan de zijlijn blijven staan. Dat hij het al zolang volhoudt verbaast mij.
Dat kan wel denk ik. Gelukkig zal je er iig niet van worden.

Zelfs als hij op een gegeven moment wel die stap zet over zoveel jaar, dan heb je eenmaal een bepaalde leeftijd bereikt dat het steeds moeilijker wordt uit die vicueuze cirkel te komen. Daarom is het zo belangrijk dat hij nu de motivatie krijgt om iets te doen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:36:03 #82
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427722
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:32 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar. Pas als ze hem goed leren kennen. Maar dat punt wordt dan juist nooit bereikt. :')
Straw, Lant, Minnemin...
The view from nowhere.
pi_100427751
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Straw, Lant, Minnemin...
Ik heb hem pas recentelijk leren waarderen. En dat is slechts online hè.

Zelfs al zijn er het soort mensen waar jij van spreekt zal hij met zijn huidige levenswijze daar nooit mee in contact komen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:37:47 #84
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427777
quote:

[..]

Straw, Lant, Minnemin...
Ja uit medelijden.
Gaan we nu niks doen en je leven verneuken belonen ofzo?
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:38:43 #85
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100427804
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kan wel denk ik. Gelukkig zal je er iig niet van worden.

Zelfs als hij op een gegeven moment wel die stap zet over zoveel jaar, dan heb je eenmaal een bepaalde leeftijd bereikt dat het steeds moeilijker wordt uit die vicueuze cirkel te komen. Daarom is het zo belangrijk dat hij nu de motivatie krijgt om iets te doen.
Dat klopt. Je loopt achterstanden op en het wordt steeds moeilijker om aan te haken. Dan stoppen ze je uiteindelijk in een één of ander sociaal werkverschaffingsprogramma (gedwongen vrijwilligerswerk ofzo).
The view from nowhere.
pi_100427818
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:35 schreef heloef het volgende:
Hij heeft een begeleider nodig dat had mijn geestelijk gehandicapte buurman ook. Er kwam 3 keer in de week een man of vrouw langs en die deed dan een beetje het huishouden samen met hem en praatte met hem en als hij iets niet wist of niet wist hoe het aan te pakken kon hij bij haar terecht.

Zou MLIG echt enorm goed doen.
Het gaat mij een veel te ver om MLiG met een verstandelijk gehandicapt persoon te vergelijken. Een psycholoog zou wel goed voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).
Finally, someone let me out of my cage
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:40:20 #87
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427850
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:39 schreef minibeer het volgende:

[..]

Je vergelijkt mlig nu met een geestelijk gehandicapt persoon? Dat gaat mij een beetje te ver. Een psycholoog zou wel geod voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).
Niet geestelijk gehandicapt direct maar hij functioneert verre van normaal daar zijn we het toch over eens?

Daarom denk ik dat zo'n begeleider die met hem praat en helpt goed voor hem zijn.
C'est la vie
pi_100427894
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:39 schreef minibeer het volgende:

[..]

Het gaat mij een veel te ver om MLiG met een verstandelijk gehandicapt persoon te vergelijken. Een psycholoog zou wel goed voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).
Op een bepaalde manier is hij wel gehandicapt, maar dan sociaal gehandicapt. Het EQ van een baksteen.
pi_100427936
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Niet geestelijk gehandicapt direct maar hij functioneert verre van normaal daar zijn we het toch over eens?

Daarom denk ik dat zo'n begeleider die met hem praat en helpt goed voor hem zijn.
Ik weet niet hoe MLiG 'in het echt' is. Volgens mij heeft hij gewoon issues met versieren/meisjes, en zou een psycholoog hem wel kunnen helpen.
pi_100427963
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:42 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe MLiG 'in het echt' is. Volgens mij heeft hij gewoon issues met versieren/meisjes, en zou een psycholoog hem wel kunnen helpen.
Jij hebt zijn andere topics niet gelezen?
pi_100427972
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Op een bepaalde manier is hij wel gehandicapt, maar dan sociaal gehandicapt. Het EQ van een baksteen.
Ik weet niet of dat zo is. Ik zou eerder zeggen dat hij onzeker is en te veel PUA gebruikt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:44:35 #92
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100427990
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:42 schreef minibeer het volgende:

[..]

Dat ook.
Maar hij is vooral wereldvreemd althans zo komt hij over. Hij weet niet hoe hij moet communiceren met mensen en dan vooral meisjes en een begeleider die dan 3 keer in de week een gesprekje met hem voert over koetjes en kalfjes is dan ideale oefengesprekpartner als het ware.
C'est la vie
pi_100428029
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat ook.
Maar hij is vooral wereldvreemd althans zo komt hij over. Hij weet niet hoe hij moet communiceren met mensen en dan vooral meisjes en een begeleider die dan 3 keer in de week een gesprekje met hem voert over koetjes en kalfjes is dan ideale oefengesprekpartner als het ware.
Ok, maar das in feite wat een psycholoog ook doet :+. Het ging mij meer om de vergelijking met een geestelijk gehandicapt iemand.
pi_100428039
quote:

[..]

Straw, Lant, Minnemin...
Eh wat? Dat ze herkenning zien in hem? Lanterfanteraar zou nooit iets met MLIG willen beginnen. Minnemin ook niet. Strawberry ook niet. Daar had ik het over, relatiemateriaal. Verder zijn die eerste twee ook nog eens sterke uitzonderingen.
Ron Paul 2012
pi_100428059
Het valt me op dat hier vaak gejaagd wordt naar onzekerheid van een ander om er zelf beter van te voelen en hun eigen onzekerheid op te vullen. Zelfs als die onzekerheid er niet is wordt die er maar bij verzonnen of wordt er getracht een ander onzeker te maken.
pi_100428090
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Het valt me op dat hier vaak gejaagd wordt naar onzekerheid van een ander om er zelf beter van te voelen en hun eigen onzekerheid op te vullen. Zelfs als die onzekerheid er niet is wordt die er maar bij verzonnen of wordt er getracht een ander onzeker te maken.
Waar verwijs je precies naar? Ik hoop er eens op dat MLIG inziet dat die PUA onzin dus totaal niet werkt voor hem. Dat jij daar bezwaar tegen hebt, kan ik wel snappen ja.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:48:14 #97
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428105
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:45 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ok, maar das in feite wat een psycholoog ook doet :+. Het ging mij meer om de vergelijking met een geestelijk gehandicapt iemand.
Ja maar op een andere manier.
Een psycholoog praat met iemand over zijn problemen.
Een begeleider begeleidt echt zo'n iemand valt niet met elkaar te vergelijken, was vaak bij die man aangezien zijn neefje vaak daar was. Die vrouw deed veel meer dan een psycholoog.

Maar hij is niet geestelijk gehandicapt inderdaad zover ik weet.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:48:25 #98
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100428107
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditioneler gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.
The view from nowhere.
pi_100428109
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:44 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is. Ik zou eerder zeggen dat hij onzeker is en te veel PUA gebruikt.
[Hier op het forum merk je al dat hij niet bekend is met veel sociale (ongeschreven) regels. Sowieso is het niet dat hij enkel onsuccesvol is bij de vrouwen. Hij heeft geen vrienden, geen hobbies, geen contact met zijn familie. Hij gaat niet meer naar school, zit de hele dag thuis. Heeft een heleboel angsten, enorm wanhopig naar een vriendin en binnenkort waarschijnlijk torenhoge schulden. Hij weet enorm veel van niet ter zake doende dingen, maar enorm weinig over dat wat er wel toe doet.
pi_100428123
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditionele gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.
Dat weet ik niet. Hij heeft zijn familie nu ook soort van verstoten, terwijl zij hem wel proberen te helpen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:49:08 #101
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428129
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditionele gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.
Ja maar zo werkt de wereld niet.
De wereld moet zich niet aanpassen aan MLIG, hij aan de wereld.
C'est la vie
pi_100428143
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij hebt zijn andere topics niet gelezen?
Eentje, geloof ik. Dit topic, de frontpage en de weblog is eigenlijk ongeveer alles wat ik van fok gebruik nu :P. In zijn posts viel vooral op dat hij sort of wanhopig is, erg onzeker en veel te veel pua gebruikt.
pi_100428146
quote:
Waar doel je nu precies op? Jij wil beweren dat MLiG niet onzeker is en dat we dit enkel zeggen om onszelf beter te voelen? Integendeel.
pi_100428148
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:47 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Waar verwijs je precies naar? Ik hoop er eens op dat MLIG inziet dat die PUA onzin dus totaal niet werkt voor hem. Dat jij daar bezwaar tegen hebt, kan ik wel snappen ja.
Ik heb niet eens over een eventuele oplossing voor MLIG of zijn situatie, ik heb het over de "onzekerheids geilheid" op het forum.
pi_100428196
quote:
Bedoel je mij? Ik weet niet of dat waar is, misschien onbewust. Ik merkte het net wel op ja, dat als je het over iemand anders onzekerheid hebt je eigen onzekerheid niet zo opvalt als het ware. Maar ik ben eigenlijk niet onzeker als ik achter mijn computer zit, dus ik denk niet dat ik te veel aas op onzekerheid van anderen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:51:43 #106
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428197
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb niet eens over een eventuele oplossing voor MLIG of zijn situatie, ik heb het over de "onzekerheids geilheid" op het forum.
In welke gevallen zie je dat dan?
Want ik zie het niet.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:51:52 #107
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100428202
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Hij heeft zijn familie nu ook soort van verstoten, terwijl zij hem wel proberen te helpen.
Dat weet in niet. Het kan zijn dat ze zijn huidige leventje bedreigen en hij ze daarom buiten de deur houdt.
The view from nowhere.
pi_100428204
quote:

[..]

Je zal toch iets duidelijker moeten zijn. Wat bedoel je nou?
pi_100428217
quote:

[..]

Je wil dat we z'n handje blijven vasthouden a lá deelnemer, dat het nooit zijn eigen schuld gaat kunnen zijn en dat de maatschappij de schuld bij zich draagt? Leuke gedachte is dat trouwens, straks draaft hij daar in door en hebben we weer een schietpartij te verduren. :')

Nee, na 2-3 jaar hier op FOK rondsukkelen mag je hem best direct wijzen op z'n fouten aan de hand van voorbeelden en duidelijke situatieschets van z'n mogelijkheden.

Niks mis mee. Ik probeer me zelf niet gelukkiger te voelen door hem af te kraken. Ik heb helemaal niks te klagen nu.
Ron Paul 2012
pi_100428220
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef minibeer het volgende:

[..]

Bedoel je mij? Ik weet niet of dat waar is, misschien onbewust. Ik merkte het net wel op ja, dat als je het over iemand anders onzekerheid hebt je eigen onzekerheid niet zo opvalt als het ware. Maar ik ben eigenlijk niet onzeker als ik achter mijn computer zit, dus ik denk niet dat ik te veel aas op onzekerheid van anderen.
Ik heb het niet over jou!
pi_100428224
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat weet in niet. Het kan zijn dat ze zijn huidige leventje bedreigen en hij ze daarom buiten de deur houdt.
Klopt, en dat terwijl zijn huidige leven niet leuk is, maar het onbekende is nog veel enger.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:52:31 #112
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428227
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij is bang om zijn leven om te gooien daarom stoot hij zijn familie af.
Moet hij mee ophouden.
C'est la vie
pi_100428230
quote:

[..]

Zekerheid is nou eenmaal een big thing in het versieren (dacht ik tenminste). Ik kan niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb en ik denk niet dat ik de enige ben hier.
pi_100428302
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef minibeer het volgende:

[..]

Zekerheid is nou eenmaal een big thing in het versieren (dacht ik tenminste). Ik kan niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb en ik denk niet dat ik de enige ben hier.
Ik vind het gewoon jammer dat onzekere mensen zich nog onzekerder kunnen voelen door andere onzekere mensen, ze worden letterlijk in zo'n diepe rol gezet hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:54:50 #115
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100428306
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Je wil dat we z'n handje blijven vasthouden a lá deelnemer, dat het nooit zijn eigen schuld gaat kunnen zijn en dat de maatschappij de schuld bij zich draagt? Leuke gedachte is dat trouwens, straks draaft hij daar in door en hebben we weer een schietpartij te verduren. :')

Nee, na 2-3 jaar hier op FOK rondsukkelen mag je hem best direct wijzen op z'n fouten aan de hand van voorbeelden en duidelijke situatieschets van z'n mogelijkheden.

Niks mis mee. Ik probeer me zelf niet gelukkiger te voelen door hem af te kraken. Ik heb helemaal niks te klagen nu.
Jij bent niet consequent. Eerst zeg je dat MLiG het gewoon niet in zich heeft en dan zegt je dat hij het allemaal zelf moet kunnen. Welke van de twee is het nu?
The view from nowhere.
pi_100428311
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou!
Ok, ik was wel degene die het ter sprake was maar dan was mijn defensieve reactie dus een beetje onnodig :+
Ik moet zeggen dat ik het niet echt opgemerkt heb. En ik moet ook zeggen dat de aandacht op iemands verlegenheid/onzekerheid leggen het in mijn ervaring alleen maar vergroot.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:54:52 #117
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100428313
naar de kapper gaan, elke dag douchen/bad, fijn geurtje, netjes geschoren etc is een verplicht nummertje ;)
Spreading the Word
pi_100428346
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon jammer dat onzekere mensen zich nog onzekerder kunnen voelen door andere onzekere mensen, ze worden letterlijk in zo'n diepe rol gezet hier.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik zie het alleen niet zo gebeuren (wat ook kan betekenen dat ik het mis hoor).
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:56:22 #119
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428363
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef WokkelKardinaal het volgende:
naar de kapper gaan, elke dag douchen/bad, fijn geurtje, netjes geschoren etc is een verplicht nummertje ;)
Ik heb alleen van de Axe Deo. _O-
De rest doe ik wel, alleen scheren hoef ik toch niet te doen, drie hoeratjes voor geen baardgroei!
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:57:30 #120
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428391
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja maar over welke mensen heb je het dan? Noem eens namen want je zegt iets over mensen maar wie of wat doe je heel vaag over.
C'est la vie
pi_100428461
quote:
15s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja maar over welke mensen heb je het dan? Noem eens namen want je zegt iets over mensen maar wie of wat doe je heel vaag over.
Ik ga nu geen mensen beledigen. Laten we gewoon voortaan ervoor zorgen dat we de positieve kanten van mensen meer naar voren brengen, zodat we iemand niet depressief maken.
pi_100428498
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Jij bent niet consequent. Eerst zeg je dat MLiG het gewoon niet in zich heeft en dan zegt je dat hij het allemaal zelf moet kunnen. Welke van de twee is het nu?
Jij maakt de gedachtesprong nu dat de verantwoordelijkheid bij de maatschappij ligt als hij niet geschikt is voor relaties. Ik ga nog steeds uit van eigen verantwoordelijkheid in zo'n geval, al is het slagingspercentage dan misschien minder dan 1%.

Er zijn nu eenmaal mensen waar het nooit mee goedkomt. Je moet er altijd vanuit gaan dat je het zelf moet oplossen, nooit denken dat iemand je misschien wel eens zou komen redden.

MLIG zal het echt moeten hebben van de uitzonderingen onder de vrouwen die dit misschien leuk vinden. Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt gehaald, maar die zijn er dus echt vrij weinig.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:00:46 #123
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428504
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ga nu geen mensen beledigen. Laten we gewoon voortaan ervoor zorgen dat we de positieve kanten van mensen meer naar voren brengen, zodat we iemand niet depressief maken.
Ja ik kan wel alle positieve kanten van MLIG gaan opnoemen.
Maar daar schiet die jongen ook niks mee op.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:01:46 #124
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100428536
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, en dat terwijl zijn huidige leven niet leuk is, maar het onbekende is nog veel enger.
Dat onbekende moet dus minder eng gemaakt worden. Dat kan alleen door perspectief te bieden. Vergeet het verleden, kijken waar iemand zit en wat iemand kan, iemand niet overvragen en langzaam weer opbouwen. Daarvoor biedt de huidige samenleving te weinig mogelijkheden, omdat de politiek zich zo druk maakt over de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Mensen die echt hulp nodig hebben, kan men nauwelijks meer perspectief bieden.
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:01:54 #125
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100428539
je zou jezelf ook mylifeisblue/red/green/good kunnen noemen natuurlijk, grijs is maar grijs :D
Spreading the Word
pi_100428558
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je mag iemand geen spiegel voorhouden?
pi_100428559
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Misschien juist wel, dan komt hij niet in een negatief spiraal terecht en gaat hij vrolijker door het leven waardoor de rest vanzelf komt. Als een vrolijk persoon ontmoet je veel meer mensen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:03:09 #128
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428576
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat onbekende moet dus minder eng gemaakt worden. Dat kan alleen door perspectief te bieden. Vergeet het verleden, kijken waar iemand zit en wat iemand kan, iemand niet overvragen en langzaam weer opbouwen. Daarvoor biedt de samenleving weing mogelijkheden, omdat de politiek zich zo druk maakt over de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Mensen die echt hulp nodig hebben, kan men nauwelijks meer perspectief bieden.
Een psychiater zit toch gewoon in het verzekeringspakket?
C'est la vie
pi_100428581
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet, is een hele bekende oefening voor mensen met een negatief zelfbeeld.
pi_100428595
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Misschien juist wel, dan komt hij niet in een negatief spiraal terecht en gaat hij vrolijker door het leven waardoor de rest vanzelf komt. Als een vrolijk persoon ontmoet je veel meer mensen.
Je kent hem niet dus. Het is verdomme geen Heloef waar het allemaal prima mee gaat aflopen. Nee, dit is toch een beetje een apart geval.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:04:12 #131
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428607
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Je kent hem niet dus. Het is verdomme geen Heloef waar het allemaal prima mee gaat aflopen. Nee, dit is toch een beetje een apart geval.
Oh dank je.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:04:12 #132
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100428608
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Een psychiater zit toch gewoon in het verzekeringspakket?
Die kan je geen werk bezorgen, geen plek in de maatschappij.
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:04:55 #133
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428625
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die kan je bijvoorbeeld geen werk bezorgen, geen plek in de maatschappij.
Kijk en dan komen we weer uit bij die begeleider.
Die begeleidt dus ook bij het vinden van werk en dus een plek en functie in de maatschappij.
C'est la vie
pi_100428631
Er zitten naar mijn mening hier teveel vrije-tijds psychologen in dit forum.
pi_100428633
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:04 schreef heloef het volgende:

[..]

Oh dank je.
Graag gedaan, jongen.
Ron Paul 2012
pi_100428656
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef minibeer het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet, is een hele bekende oefening voor mensen met een negatief zelfbeeld.
Klopt, maar MLiG wil niet veranderen. Zijn mentaliteit zorgt ervoor dat hij mijdt wat eng is, ipv angsten te confronteren en overwinnen.
pi_100428659
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Pot-ketel-pikzwart. [/halcon]
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:06:15 #138
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428674
quote:
En jij bent een vrije-tijds datingadviesbureau ieder zijn ding he.
C'est la vie
pi_100428682
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef minibeer het volgende:

[..]

Leuke documentaires van die man trouwens.
pi_100428704
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als iemand psychisch zodanig in de knoop zit als MLiG dan gaat zoiets niet meer vanzelf met wat opbeurende woorden op een forum. Daar is therapie voor nodig.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:08:09 #141
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428732
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand psychisch zodanig in de knoop zit als MLiG dan gaat zoiets niet meer vanzelf met wat opbeurende woorden op een forum. Daar is therapie voor nodig.
Die opbeurende woorden heeft ie 3 jaar geleden volgens mij genoeg gehad.
En wat schoot hij daar mee op?
C'est la vie
pi_100428752
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:06 schreef heloef het volgende:

[..]

En jij bent een vrije-tijds datingadviesbureau ieder zijn ding he.
Ik ben bang dat de meeste hier niet de ervaring heeft om de psycholoog uit te hangen.
pi_100428758
quote:
Volgens mij probeer jij MLiG nog altijd te helpen, de rest hier verwijst hem door naar werkelijke psychologen. Wie is nu de hobbypsycholoog die het allemaal wel even denkt te kunnen fixen met wat PUA regeltjes?
pi_100428766
quote:

[..]

Hij noemt het maar als voorbeeld hè, om zijn stelling 'mensen moeten niet zo wijzen op elkaars onzekerheid als dat niet nodig is' te ondersteunen. Met die stelling ben ik het wel eens.
pi_100428768
quote:

[..]

Beter opbeurende woorden bijvoorbeeld dan een forum therapie waarvan je de gevolgen niet weet.
pi_100428789
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef heloef het volgende:

[..]

Die opbeurende woorden heeft ie 3 jaar geleden volgens mij genoeg gehad.
En wat schoot hij daar mee op?
Ik ben benieuwd wat hem ertoe heeft bewogen om naar de meet te komen.

Misschien kan iets soortgelijks hem ook bewegen om naar de huisarts te gaan of de uni.
pi_100428799
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij probeer jij MLiG nog altijd te helpen, de rest hier verwijst hem door naar werkelijke psychologen. Wie is nu de hobbypsycholoog die het allemaal wel even denkt te kunnen fixen met wat PUA regeltjes?
Welke PUA regel heb ik hem verteld bijvoorbeeld?
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:10:14 #148
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100428801
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de meeste hier niet de ervaring heeft om de psycholoog uit te hangen.
Een psychiater met een half jaar ervaring zou ik niet willen inderdaad.
C'est la vie
pi_100428825
Volgens mij kan advies via een forum niet zoveel kwaad omdat het überhaupt niet zoveel uithaalt. Dus kan je beter naar de psycholoog als je echt hulp wil, of je hebt een goede vriend die je echt helpt irl nodig.
pi_100428831
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:09 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Beter opbeurende woorden bijvoorbeeld dan een forum therapie waarvan je de gevolgen niet weet.
Die opbeurende woorden zijn een vorm van jouw forumtherapie. Jij hebt als enige de illusie dat hij te helpen is zonder professionele hulp.
pi_100428851
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Welke PUA regel heb ik hem verteld bijvoorbeeld?
Elk bericht van hem waar jij op hebt gereageerd klinkt voor mij als PUA onzin.
pi_100428855
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je mag iemand geen spiegel voorhouden?
Kennelijk mag dat niet. :{
pi_100428861
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef heloef het volgende:

[..]

Een psychiater met een half jaar ervaring zou ik niet willen inderdaad.
Ik heb al veel langer ervaring. De laatste half jaar is alleen een geweldig nieuw niveau waarvan ik het bestaan niet wist.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:13:00 #154
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100428890
als ik hier happy-words zeg, geldt dat als een happymorfinepompje?
Spreading the Word
pi_100428894
Ok ik ga eten, vecht het lekker uit hier :+.
pi_100428904
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Elk bericht van hem waar jij op hebt gereageerd klinkt voor mij als PUA onzin.
Zo valt niet met jou te discussieren, geef een voorbeeld.
pi_100428942
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zo valt niet met jou te discussieren, geef een voorbeeld.
Het is niet van belang voor de discussie. Je mist het punt dat ik probeer te maken. Je geeft hem adviezen over versieren en zichzelf zijn, terwijl zichzelf zijn heeft geresulteerd in de situatie waar hij nu in zit.
pi_100429155
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is niet van belang voor de discussie. Je mist het punt dat ik probeer te maken.
Mijn "versiertips" heeft niets te maken met het feit dat jullie hem de grond in proberen te trappen soms.
pi_100429216
Een mens leert trouwens sneller door de dingen te zeggen die hij moet doen, inplaats van de dingen die hij niet moet doen. De nadruk is teveel op de fouten dan de positieve dingen die hij doet.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:23:01 #160
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_100429218
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef WokkelKardinaal het volgende:
maar als je iedere dag scheert ( meisje--> benen en de vagijn), dan krijg je iedere dag wonden met bloed die steeds erger worden
pi_100429249
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:22 schreef firefly3 het volgende:
Een mens leert trouwens sneller door de dingen te zeggen die hij moet doen, inplaats van de dingen die hij niet moet doen. De nadruk is teveel op de fouten dan de positieve dingen die hij doet.
Van je fouten zou je moeten leren. Je kunt iemand ook aan laten klooien, maar daar wordt diegene niets wijzer van.
pi_100429293
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mijn "versiertips" heeft niets te maken met het feit dat jullie hem de grond in proberen te trappen soms.
'jullie' is wel erg vaag. Ik voel me nu bijvoorbeeld aangesproken, terwijl ik weet dat ik dat niet doe. Noem dan wat namen, of zeg er de volgende keer als het gebeurt wat van. Verder vind ik het wel prima dat je dat probeert te voorkomen hoor :).
(de friet moest nog even in de frituur, daarom ben ik er nog :P)
pi_100429347
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Van je fouten zou je moeten leren. Je kunt iemand ook aan laten klooien, maar daar wordt diegene niets wijzer van.
Stap nummer 1 is een gelukkig persoon zijn van jezelf zonder dat je acceptatie nodig hebt van je omgeving. Dit kan alleen door de positieve dingen die hij leuk vind en doet uit te lichten. De meeste "fouten" lossen dan zichzelf al op.
pi_100429413
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Stap nummer 1 is een gelukkig persoon zijn van jezelf zonder dat je acceptatie nodig hebt van je omgeving. Dit kan alleen door de positieve dingen die hij leuk vind en doet uit te lichten. De meeste "fouten" lossen dan zichzelf al op.
Juist door allerlei trucjes van een of andere internetsite toe te passen, ben je niet echt jezelf. Dat hele PUA-gedoe komt allemaal erg geforceerd op me over.
pi_100429419
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, je zegt het wel zo mooi, maar volgens mij werken de meeste mensen niet zo dat je dat gewoon kan doen, als het überhaupt al mogelijk is.
Als iemand je de grond in boort voel je je gewoon kut, volgens mij is dat bij iedereen hetzelfde.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:34:42 #166
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100429578
Oeh nieuwe flamewars :P
* pakt popcorn *
Alles goed hier alleen al de hele dag regen. Ik begin echt hard te vallen voor dat meisje van mijn werk ik denk te veel aan haar. Zin om weer naar huis te gaan O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Daniel1976 op 07-08-2011 18:44:33 ]
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_100429598
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:34 schreef Newbie114 het volgende:
Oeh nieuwe flamewars :P
* pakt popcorn *
Alles goed hier alleen al de hele dag regen. Ik begin echt hard te vallen voor dat meisje van mijn werk ik denk te veel aan haar. Zin om weer naar huis te gaan O+
Dan moet je er of wat mee gaan doen of haar gaan vergeten.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:39:03 #168
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100429694
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je er of wat mee gaan doen of haar gaan vergeten.
Ben ik zelfs al mee bezig :D
Heb al een date als ik terug ben :)
pi_100429780
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:39 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Goed bezig!
pi_100429792
Plaatje van die ass van die dame van Studio Sport: http://i54.tinypic.com/2i109bs.jpg
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:43:59 #171
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100429826
wat een 'roddelroddel' allemaal weer. zo erg is het meeste allemaal niet met me hoor, het valt allemaal wel mee.
alleen een paar dingetjes zijn/lijken een beetje erg bij mij.

even een aanvulling, ja ik had haar nooit eerder gesproken of met haar gechat.

quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:10 schreef Supersoep het volgende:

[..]

"Hey daar!''
"Ehhh..."
moet ik zoals het daar staat nou juist wel doen? of niet?

is het zoals het daar staat helemaal prima om dat als eerste te zeggen?, of is het fout?

is het fout? Wat is er dan fout aan? Is het wel mogelijk om dat als goed gesprek te hebben maar moet het dan met meer reactie van haar? dus zoiets:
ik: "hallo...ik speel piano,
zij: ja dus
ik: weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen?
zij: wat voor soort nummer
ik: als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet!
zij:ik zal er even over nadenken
ik: mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"

of is het(zo voelt het altijd) na hoi, hoi altijd "normaal" om "hoe gaat het" te zeggen. zo voelt het, maar ik weiger dat te gaan vragen aan iemand die ik niet ken omdat ik vreemd ben en dat stom vind om even af te gaan omdat het dan hoort ofzo.
pi_100429941
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
wat een 'roddelroddel' allemaal weer. zo erg is het meeste allemaal niet met me hoor, het valt allemaal wel mee.
Wat maakt jou gelukkig in het leven?
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:56:28 #173
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100430147
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

weet niet. moeilijke vragen.
momenteel niet zoveel.

wat supersoep schreef, moet dat nou juist wel, of juist niet.

en is dat "het mag niet te moeilijk" zijn een afknapper.
en dat van ouders, dat is toch geen afknapper want elke alpha-male kan toch afentoe op bezoek zijn bij ouders?
en andere dingen? hoe zit het nou?
pi_100430189
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je weer eens in je cursusboeken gekeken? :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:58:32 #175
240618 Micson
The lonely stoner
pi_100430214
quote:

even een aanvulling, ja ik had haar nooit eerder gesproken of met haar gechat.

[..]

moet ik zoals het daar staat nou juist wel doen? of niet?

is het zoals het daar staat helemaal prima om dat als eerste te zeggen?, of is het fout?

is het fout? Wat is er dan fout aan? Is het wel mogelijk om dat als goed gesprek te hebben maar moet het dan met meer reactie van haar? dus zoiets:
ik: "hallo...ik speel piano,
zij: ja dus
ik: weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen?
zij: wat voor soort nummer
ik: als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet!
zij:ik zal er even over nadenken
ik: mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"

of is het(zo voelt het altijd) na hoi, hoi altijd "normaal" om "hoe gaat het" te zeggen. zo voelt het, maar ik weiger dat te gaan vragen aan iemand die ik niet ken omdat ik vreemd ben en dat stom vind om even af te gaan omdat het dan hoort ofzo.
Ik vind mezelf een beetje belachelijk dat ik dit doe, maar ik ga toch maar even serieus hierop in :')

Nee, zo is het niet goed. Waarom? Omdat mensen niet op deze manier met elkaar communiceren, het is opdringerig, te uitgebreid en te zelfbevlekkend om mee te beginnen.

"Hoe gaat het?" is een mooie manier om een smalltalk-gesprek op gang te krijgen, daarom wordt het zoveel gebruikt. Daarna kun je subtiel naar haar hobbies vragen en hierop inspelen. Vertel niet ongevraagd dingen over jezelf , maar veins gewoon interesse in haar oninteressante bestaan en speel erop in als je denkt dat je iets toe kunt voegen.

Edit:
Dus bijvoorbeeld, jij wilt graag over je piano skills vertellen. Dan vraag je eerst naar haar hobbies, en laat je haar hier een beetje over vertellen. Dan vraag je naar haar muzieksmaak oid, en dan kun je het over je piano-skills hebben, omdat het 'toevallig' ter sprake is gekomen.
pi_100430283
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je weer eens in je cursusboeken gekeken? :')
Is het niet een normale vraag dan?
pi_100430319
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n typische vraag uit van die boekjes.
pi_100430323
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:56 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

momenteel niet zoveel.
Waarom zeg je dan dat het helemaal niet slecht met je gaat?

quote:
wat supersoep schreef, moet dat nou juist wel, of juist niet.

en is dat "het mag niet te moeilijk" zijn een afknapper.
en dat van ouders, dat is toch geen afknapper want elke alpha-male kan toch afentoe op bezoek zijn bij ouders?
en andere dingen? hoe zit het nou?
Je houdt vaak een monoloog.
pi_100430337
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n typische vraag uit van die boekjes.
Dat vind ik dan een compliment.
pi_100430359
quote:

[..]

pi_100430388
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat het helemaal niet slecht met je gaat?

Er zit veel tussen 'niet slecht' en 'gelukkig'.
pi_100430498
quote:
[...]
Het kan, of het normaal is of niet boeit niet zo.
pi_100430519
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vind ik dan een compliment.
Ik deel graag complimenten uit.
pi_100430556
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik deel graag complimenten uit.
_O-
pi_100430811
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef Micson het volgende:

[..]

Ik vind mezelf een beetje belachelijk dat ik dit doe, maar ik ga toch maar even serieus hierop in :')

Nee, zo is het niet goed. Waarom? Omdat mensen niet op deze manier met elkaar communiceren, het is opdringerig, te uitgebreid en te zelfbevlekkend om mee te beginnen.

"Hoe gaat het?" is een mooie manier om een smalltalk-gesprek op gang te krijgen, daarom wordt het zoveel gebruikt. Daarna kun je subtiel naar haar hobbies vragen en hierop inspelen. Vertel niet ongevraagd dingen over jezelf , maar veins gewoon interesse in haar oninteressante bestaan en speel erop in als je denkt dat je iets toe kunt voegen.

Edit:
Dus bijvoorbeeld, jij wilt graag over je piano skills vertellen. Dan vraag je eerst naar haar hobbies, en laat je haar hier een beetje over vertellen. Dan vraag je naar haar muzieksmaak oid, en dan kun je het over je piano-skills hebben, omdat het 'toevallig' ter sprake is gekomen.
Wat hij zegt. "Toevallig" in gespreksonderwerpen rollen is de beste methode. Meestal vloeit dat vanzelf wel, je hoeft er niet eens bewust op af te sturen.

Op jouw manier, zo begin je gewoon geen gesprek, MLIG. Snap je dat nou écht niet? Dan ga je het gewoon ook nooit snappen. Enige uitleg is dan overbodig. Daarom sukkel je er al jaren mee dus.

Nog wat voorbeeldjes dan, van hoe het niet moet als je voor de eerste keer met iemand praat.

"Hey!"
"hallo. Ik heb net een ijsje gekocht maar het kostte 1 euro 70. ik doe normaal niet moeilijk over geld, echt niet hoor, maar gisteren was het maar 1 euro 30. ik wou nog vragen waar dat verschil hem dan in zat maarja ik heb het maar laten gaan."

Snap je een beetje waar ik heen ga? Strawberry zei het al, je houdt veel te snel en op te willekeurige momenten een heel monoloog. Zeggen omdat je voelt dat je iets moet zeggen. Maar je zegt dan weer juist de verkeerde dingen. Probeer jezelf af te vragen, wat moet hij of zij met die informatie? Kan ze er iets mee? Hoe zou jij reageren?
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:20:48 #186
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100430951
quote:
In heb je op de meet gezien en gesproken en ik kan dat beamen. Maar je zit nu al 5 jaar in stagnatie. Dat op zich is al een serieus probleem. Als het allemaal wel meevalt, dan heb je jezelf daarmee geen dienst bewezen. Hoe dan ook, daar moet je uit.

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:56 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

momenteel niet zoveel.
En hier onduikt je het opnieuw. Dat geeft aan dat je er zelf niets mee doet. Daar zou je eens over na moeten denken. Het leven is leuker als in het alledaagse met andere mensen omgaat, je meer meemaakt en van deze dingen kan genieten. Die oplossing zoeken is de moeite waard. Betrek anderen erbij en ga op pad.
The view from nowhere.
pi_100431036
Het zal me trouwens een worst zijn of hij gelukkig is in het leven of hoe hij met z'n ouders omgaat. Daar gaat dit topic niet over. Ik spits me alleen toe op z'n aanpak met vrouwen. Dus dat hele ''het valt wel mee met me hoor" gaat daar totaal niet op.
Ron Paul 2012
pi_100431049
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, het is de moeilijkste vraag die er is, waarom vragen mensen dat toch steeds? ;(
pi_100431100
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:24 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee, het is de moeilijkste vraag die er is, waarom vragen mensen dat toch steeds? ;(
Omdat ze weten dat je geen antwoord kan geven en dan kunnen we jou allemaal uitlachen!
Ron Paul 2012
pi_100431101
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef Micson het volgende:

[..]

Edit:
Hulde :)
pi_100431123
quote:

[..]

Maar bij jou is het omdat je depressief bent.

De reden dat ik het vraag aan MLiG is om hem duidelijk te maken dat het helemaal niet zo meevalt. Maar eigenlijk denk ik dat hij het wel weet.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:27:00 #192
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100431130
quote:

[..]

Meeste mensen weten wel wat welke richting ze moeten antwoorden. Als jij dat niet weet moet je er iets aan doen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:27:31 #193
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100431148
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Meeste mensen weten wel wat welke richting ze moeten antwoorden. Als jij dat niet weet moet je er iets aan doen.
QTF
C'est la vie
pi_100431151
quote:

[..]

Volgens mij is de gedachte erachter dat jij erachter komt waar je gelukkig van wordt :P

[ Bericht 41% gewijzigd door minibeer op 07-08-2011 19:34:46 ]
pi_100431159
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

zondag 7 augustus 2011 @ 19:32:10 #196
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100431301
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef minibeer het volgende:

[..]

Volgens mij is de gedachte erachter dat jij erachter komt waar je gelukkig van wordt :P
Als jij dat niet weet moet je iets bedenken wat je gelukkig zou kunnen maken benzin.
En dan heb ik het niet over een vriendin want die zal je niet gelukkig maken.
C'est la vie
pi_100431384
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Juist door allerlei trucjes van een of andere internetsite toe te passen, ben je niet echt jezelf. Dat hele PUA-gedoe komt allemaal erg geforceerd op me over.
Jammer dat je niet gelukkig kunt zijn van jezelf :{
pi_100431395
Bij veel mensen is volgens mij ook het probleem dat ze gelukkig worden van 'sociale interactie' (om het maar even globaal te houden, want ik bedoel zowel vrienden als scharrels of partners) maar die uit zichzelf niet opzoeken (of juist uit de weg gaan).
Dus ze willen wel echt meer vrienden en een partner maar het is lastig de moed op te brengen om feestjes, borrels of gewoon mensen in het algemeen op te zoeken en gesprekken te beginnen, terwijl dat juist wel is wat er nodig is voor dat wat ze willen (ik zeg nu 'ze', maar ik bedoel ook wel een beetje mezelf). Iemand zei ook een keer tegen me, dat het allemaal heel makkelijk is om uit de weg te gaan, maar uiteindelijk wordt je daar ook niet blij of gelukkig van (zowel op de korte als op de lange termijn). Het is ook allemaal niet makkelijk, als je eenmaal uitgaat of naar een feestje of borrel gaat, moet je ook nog eens mensen aanspreken en leren kennen. Ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik bij het oude vertrouwde wereldje uit mijn middelbare schooltijd blijf, omdat ik het eng vind om nieuwe kennissen of vrienden te maken.
pi_100431415
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:29 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, je zegt het wel zo mooi, maar volgens mij werken de meeste mensen niet zo dat je dat gewoon kan doen, als het überhaupt al mogelijk is.
Als iemand je de grond in boort voel je je gewoon kut, volgens mij is dat bij iedereen hetzelfde.
Hoe meer alpha je bent hoe minder last je er van hebt.
pi_100431428
quote:

[..]

Nice!!!
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:36:23 #201
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100431435
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Moet je nou jezelf zijn of een alpha? :')
C'est la vie
pi_100431460
quote:
15s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:36 schreef heloef het volgende:

[..]

Moet je nou jezelf zijn of een alpha? :')
Je moet uit jezelf een alpha zijn :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:37:48 #203
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100431481
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:37 schreef minibeer het volgende:

[..]

_O-
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:37:53 #204
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100431487
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je kunt veel beter ygdsgxjhjs zijn
The view from nowhere.
pi_100431637
quote:

[..]

:Y
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:43:29 #206
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100431645
quote:

[..]

Nee, want als in een groep het alpha mannetje sterft wordt een andere man alpha.
The view from nowhere.
pi_100431659
Het is tijd voor mensen om geen slachtoffer rol meer aan te nemen.

Het is ook tijd voor mensen om anderen geen slachtoffer rol te forceren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:44:51 #208
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100431687
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:43 schreef firefly3 het volgende:

Juist...
Ik heb geen tijd voor deze onzin, ik ga hardlopen.
C'est la vie
pi_100431714
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Juist...
Ik heb geen tijd voor deze onzin, ik ga hardlopen.
Nice! :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:45:42 #210
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100431723
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:43 schreef firefly3 het volgende:

Niet iedereen kan tegelijk alpha zijn, omdat het begrip staat voor de leider in een hierachische groep. Je kunt het dus niet democratiseren.
The view from nowhere.
pi_100431817
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:45 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Niet iedereen kan tegelijk alpha zijn, omdat het begrip staat voor de leider in een hierachische groep. Je kunt het dus niet democratiseren.
Dat klopt wel.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:49:00 #212
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100431841
Ik zit nog steeds op Curacao te chillen.
pi_100431966
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zit nog steeds op Curacao te chillen.
Haha geweldig, deze vorm van zelf kwalificatie/validatie maar waarschijnlijk gewoon om een reactie uit te lokken? :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:52:58 #214
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100432019
quote:

[..]

Maar je hoef ook geen alpha te zijn om een date te regelen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:54:32 #215
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100432073
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Haha geweldig, deze vorm van zelf kwalificatie/validatie maar waarschijnlijk gewoon om een reactie uit te lokken? :D
Is me gewoon gelukt. Firefly, hoe oud ben je en hoveel vriendinnen heb je gehad?
pi_100432304
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Is me gewoon gelukt. Firefly, hoe oud ben je en hoveel vriendinnen heb je gehad?
27. Bedoel je liefdes relaties of ook seksrelaties?
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:00:16 #217
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100432319
Een boek over de problemen met alpha males

Alpha male syndrome door Kate Ludeman, Eddie Erlandson
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:03:16 #218
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100432443
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

27. Bedoel je liefdes relaties of ook seksrelaties?

Liefdes relaties

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef deelnemer het volgende:
Een boek over de problemen met alpha males

Alpha male syndrome door Kate Ludeman, Eddie Erlandson
Waar gaat het precies over?
pi_100432568
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Liefdes relaties

[..]

Over alpha males. :)
pi_100432603
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Liefdes relaties

[..]

6 liefdes relaties
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:07:03 #221
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100432606
pi_100432656
Ik vind mannen die 'alpha' gedrag vertonen meestal gewoon erg irritant :P
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:09:11 #223
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100432711
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:08 schreef minibeer het volgende:
Ik vind mannen die 'alpha' gedrag vertonen meestal gewoon erg irritant :P
Alpha gedrag kan op verschillende manieren worden geuit.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:14:17 #224
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100432939
quote:

[..]

mag ik hier even wat over vertellen.

volgensmij is het in de moderne maatschappij juist dat iedereen "alpha gedrag" kan flikken, en dat daar gewoon de vrouwen heengaan.

als mannen vroeger in een kleine samenleving (op de echte paar alphas die er al zijn na) alpha gedrag gingen vertonen, dan kregen ze de echte alfas tegen hun, of werd hun reputatie verkloot.

tegenwoordig kan je ergens "alpha" gaan doen, en als het dan misgaat ga je naar een andere plek/locatie en kan je het gewoon nog een keer proberen.

daarom denk ik dat je niet alpha kunt worden(omdat er een andere alpha in je groep doodgaat), maar dat je alpha gedrag gewoon moet kunnen imiteren. overal wordt er om de "alpha positie" tegenwoordig gevochten. itt vroegah toen mensen minder vaak nieuwe mensen tegenkwamen en veel lokaler altijd leefden. toen was het meer alfa langzaam worden, en zijn.
tegenwoordig is het een gevecht.

[ Bericht 8% gewijzigd door mylifeisgrey op 07-08-2011 20:35:24 ]
pi_100432995
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over alpha males. :)
quote:
As superheroes in their own minds, alpha males want to appear confident and strong, even invincible. They fear that if they don't come across as titans their credibility will be undermined and opponents will pounce like sharks that smell blood.
Dit is niet wat ik bedoel. Alpha man zijn, niet alpha man "voordoen". Wat ik ook zie is dat het vooral over de werkvloer gaat.
pi_100433080
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:14 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

mag ik hier even wat over vertellen.

volgensmij is het in de moderne maatschappij juist dat iedereen "alpha gedrag" kan flikken, en dat daar gewoon de vrouwen heengaan.

als mannen vroeger in een kleine samenleving (op de echte paar alphas die er al zijn na) alpha gedrag gingen vertonen, dan kregen ze de echte alfas tegen hun, of werd hun reputatie verkloot.

tegenwoordig kan je ergens "alpha" gaan doen, en als het dan misgaat ga je naar een andere plek/locatie en kan je het gewoon nog een keer proberen.

daarom denk ik dat je niet alpha kunt worden(omdat er een andere alpha in je groep doodgaat), maar dat je alpha gedrag gewoon moet kunnen imiteren.
Daar heb je gelijk in, in de praktijk kan je gewoon naar een andere locatie gaan. Wat wel zo is, is dat je het moet zijn inplaats van immiteren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:17:24 #227
238453 hasjman
utter madness
pi_100433098
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:34 schreef minibeer het volgende:
Bij veel mensen is volgens mij ook het probleem dat ze gelukkig worden van 'sociale interactie' (om het maar even globaal te houden, want ik bedoel zowel vrienden als scharrels of partners) maar die uit zichzelf niet opzoeken (of juist uit de weg gaan).
Is dat echt zo? Dat vraag me ik vaak af. Ik het idee bij benzin / mlig is dat ze dat gefoceerd sociaal willen zijn ofzo? Dat het hele idee van een grote vrienden kring / vriendin puur willen omdat het moet?

Ik weet 't niet, maar als ze het echt graag zouden willen, dan zouden ze volgens mij veranderden. Nu accepteren ze het, en vinden het dus niet echt belangrijk.
pi_100433117
Misschien was ik te hard in mijn opmerking, dat spijt me dan.
Mlig, om je digitale social skills aan te scherpen, kun je hier geen gesprek beginnen? Om te starten?
Dus niet over je eigen acties, maar gewoon meepraten met anderen? Of zeg ik dan weer wat stoms
pi_100433286
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef hasjman het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Dat vraag me ik vaak af. Ik het idee bij benzin / mlig is dat ze dat gefoceerd sociaal willen zijn ofzo? Dat het hele idee van een grote vrienden kring / vriendin puur willen omdat het moet?

Ik weet 't niet, maar als ze het echt graag zouden willen, dan zouden ze volgens mij veranderden. Nu accepteren ze het, en vinden het dus niet echt belangrijk.
Daar ben ik het niet mee eens, het is eerder een kwestie van niet kunnen veranderen denk ik.
pi_100433354
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, het is eerder een kwestie van niet kunnen veranderen denk ik.
En niet weten hoe, en het stemmetje in je hoofd dat je toch niet welkom/gewenst bent bijv. En al kun je contact leggen, hoe initieer je een volgende afspraak/gesprek..
pi_100433364
@hasjman (quoten werkt niet)
Ik heb niet het idee dat ze het accepteren. Ik zou het zelf iig wel leuk vinden om een grotere vriendenkring te hebben, maar ik doe ook vrij weinig sociaals uit mezelf (eigenlijk alleen als vrienden wat voorstellen). Ik vermoed dat het bij hun ook ongeveer zo zit.
pi_100433436
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:22 schreef minibeer het volgende:
Ik heb niet het idee dat ze het accepteren. Ik zou het zelf iig wel leuk vinden om een grotere vriendenkring te hebben, maar ik doe ook vrij weinig sociaals uit mezelf (eigenlijk alleen als vrienden wat voorstellen). Ik vermoed dat het bij hun ook ongeveer zo zit.
Wellicht is het een drempel om tot actie over te gaan? Niemand zit graag in een rommelig huis, maar je moet je er wel even toe zetten om grondig op te ruimen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:25:18 #233
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100433464
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, in de praktijk kan je gewoon naar een andere locatie gaan. Wat wel zo is, is dat je het moet zijn inplaats van immiteren.
het klinkt alsof alfa "Zijn" dat je daar niets voor hoeft te doen.
het voelt altijd zo aan als schouderduwen en haantjesgedrag als je "Tegenstanders" tegenkomt.

tegenwoordig is het feit dat bijna alle mensen die rond de plekken zijn waar je mogelijke partners tegenkomt jouw niet kennen. dus dan kan je niet al de "afla " al zijn, want dan kennen ze je niet.

dan moet je dus zosnel mogelijk toch iets flikken/bewijzen/schouderduwen dat je dat alfa daar heel snel wordt of lijkt alsof je het al bent.

zo vind ik dat echt aanvoelen. woorden als LEF en andere cliches dat de criminelen beter hebben komen dan bij mij te boven.

voorbeeld: me ouders hebben het best/redelijk goed he. als er vrienden/visite is is het altijd zo dat er wordt gevonden dat ze het mooi voor elkaar hebben.
ook een vriend van me neemt vaak zijn vriendinnen die naar hem toe komen als ze aan de andere kant van het land wonen naar MIJ toe. en dan gaat hij ipv bij hem thuis, hier zitten.

maar als ik eenmaal meer dan 100 meter van huis kom, is er niemand meer die me kent of daarvan weet.
meisjes die ik op straat zie. andere mensen.
toen ik nog naar school ging ook bij bijv de klasgenoten van bijv de middelbare school heb ik altijd 0 reputatie gehad. (op 1 vriendengroepje wat nog steeds is na)
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:25:44 #234
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100433480
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:02 schreef minibeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lal
pi_100433484
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:22 schreef minibeer het volgende:
Ik toon vaak ook niet genoeg initiatief. Een actieve houding is beter dan een passieve maar die omschakeling is moeilijk als passiviteit een gewoonte is geworden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:27:58 #236
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100433620
assertief-agressief ist best
Spreading the Word
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:29:13 #237
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100433687
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:27 schreef WokkelKardinaal het volgende:
Assertief dan toch alleen? Agressief klinkt als zo'n 2 meter kerel met 2 meter spieren die stijf staat van de haaienadrenaline en de steroïden en die dan naar je schreeuwt HALLOOO!
pi_100433815
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:25 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

het voelt altijd zo aan als schouderduwen en haantjesgedrag als je "Tegenstanders" tegenkomt.

tegenwoordig is het feit dat bijna alle mensen die rond de plekken zijn waar je mogelijke partners tegenkomt jouw niet kennen. dus dan kan je niet al de "afla " al zijn, want dan kennen ze je niet.

dan moet je dus zosnel mogelijk toch iets flikken/bewijzen/schouderduwen dat je dat alfa daar heel snel wordt of lijkt alsof je het al bent.

zo vind ik dat echt aanvoelen. woorden als LEF en andere cliches dat de criminelen beter hebben komen dan bij mij te boven.

voorbeeld: me ouders hebben het best/redelijk goed he. als er vrienden/visite is is het altijd zo dat er wordt gevonden dat ze het mooi voor elkaar hebben.
ook een vriend van me neemt vaak zijn vriendinnen die naar hem toe komen als ze aan de andere kant van het land wonen naar MIJ toe. en dan gaat hij ipv bij hem thuis, hier zitten.

maar als ik eenmaal meer dan 100 meter van huis kom, is er niemand meer die me kent of daarvan weet.
toen ik nog naar school ging ook bij bijv de klasgenoten van bijv de middelbare school heb ik altijd 0 reputatie gehad. (op 1 vriendengroepje wat nog steeds is na)
Vrouwen herkennen een alpha man meteen. Het enige wat je hoeft te doen is zeer zeker zijn van jezelf. Je kunt een onbekende café binnenlopen en je valt al op door je uitstraling.
pi_100433850
quote:
^O^
pi_100433852
volgens mij is assertief-aggressief juist niet goed. Dat je een bijtende opmerking maakt in plaats van je gedachte uit te spreken op een manier dat een ander er wat mee kan
pi_100433943
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
volgens mij is assertief-aggressief juist niet goed. Dat je een bijtende opmerking maakt in plaats van je gedachte uit te spreken op een manier dat een ander er wat mee kan
Dat zeggen alle vrouwen, dat ze een hele lieve jongen willen die hun cadeautjes geeft. :P
pi_100433989
quote:
pi_100434090
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

assertief-agressief

Jouw eigen belang als manszijnde net iets boven het belang van anderen. Vrouwen vinden mannen met een sterke eigen mening aantrekkelijk, en vragen vaak zelfs de mening van de man wat ze moeten aantrekken. Leidend zijn dus!
pi_100434170
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat zeggen alle vrouwen, dat ze een hele lieve jongen willen die hun cadeautjes geeft. :P
Nee maar daar heb ik t niet over.
Bijv wat mijn vriend had laatst. Een collega geeft standaard als reactie, op 'goeiemorgen', dat maak ik zelf wel uit. Bloedirritant als je dat dag in dag uit hoort. Dan kun je een scherpe opmerking plaatsen of zelfs negeren, maar je kan ook direct op de man afzeggen dat t je stoort.,
Maar dat heette volgens mij passief-aggressief
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:39:49 #245
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100434238
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

stel he, stel!
stel ik heb een aantal keer een goed gesprek met een meisje op dat paiq. en dan op gegeven moment heb ik het over dat ik me werkstuk voor uni af heb, en dat ik het alleen nog maar hoef uit te printen en in te leveren. en dan komt het erop dat ik in enschede geen printer thuis heb, en dat ik het dus op school nog moet uitprinten.
en dan vraag ik, of blijkt, dat zij wel een printer heeft, maar dat de inktpatronen leeg zijn(zoalss altijd).

is het dan een goed idee om STEL je meet elkaar daarna dan voor het eerst, dat als excuus te hebben en dan zo van:

ik:"ik weet dat het erg forward is, maar ik een cadeautje voor je mee"
*meid denkt dat ik afc/beta ben. en dan geef ik het zonder cadeaupapier heel droog nonchalant zo
en dan zeg ik : "ja, refill inkt voor je printer. dat is veel goedkoper dan originele complete cartridged. ik kon het niet laten".

is dat een goed idee/excuus om lief iets te geven, en toch een alfa te lijken????
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:40:09 #246
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100434254
nee, dan is het aggressief centraal. ik maak duidelijk dat er niet gerotzooid moet worden met mij en mn belangen door het assertieve centraal te stellen.
Spreading the Word
pi_100434270
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee maar daar heb ik t niet over.
Bijv wat mijn vriend had laatst. Een collega geeft standaard als reactie, op 'goeiemorgen', dat maak ik zelf wel uit. Bloedirritant als je dat dag in dag uit hoort. Dan kun je een scherpe opmerking plaatsen of zelfs negeren, maar je kan ook direct op de man afzeggen dat t je stoort.,
Maar dat heette volgens mij passief-aggressief
Te agressief (asociaal) kan ook he. En dat is ook niet wat wokkelkardinaal bedoelt zie ik.
pi_100434328
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Te agressief (asociaal) kan ook he.
Ik zie niet wat er asociaal aan is maar volgens mij snappen wij elkaar niet.

Wat ik bedoel is passief-agressief. Punt.
Wel voor jezelf opkomen maar niet helder stellen wat je dwars zit.
Ik was even in de war
pi_100434531
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:39 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

stel he, stel.
stel ik heb een aantal keer een goed gesprek met een meisje op dat paiq. en dan op gegeven moment heb ik het over dat ik me werkstuk voor uni af heb, en dat ik het alleen nog maar hoef uit te printen en in te leveren. en dan komt het erop dat ik in enschede geen printer thuis heb, en dat ik het dus op school nog moet uitprinten.
en dan vraag ik, of blijkt, dat zij wel een printer heeft, maar dat de inktpatronen leeg zijn(zoalss altijd).

is het dan een goed idee om STEL je meet elkaar daarna dan voor het eerst, dat als excuus te hebben en dan zo van:

ik:"ik weet dat het erg forward is, maar ik een cadeautje voor je mee"
*meid denkt dat ik afc/beta ben. en dan geef ik het zonder cadeaupapier heel droog nonchalant zo
en dan zeg ik : "ja, refill inkt voor je printer. dat is veel goedkoper dan originele complete cartridged. ik kon het niet laten".

is dat een goed idee/excuus om toch een alfa te lijken die lief iets geeft???????
Nee, het beste is om helemaal niets te geven bij de eerste meet, jij bent genoeg. Dit mag je nooit vergeten.
pi_100434606
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:25 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Dit kan een attent gebaar zijn áls je elkaar langer kent. Ik ben er gek op O+ Geeft blijk dat je luistert naar de ander. Maar eerste keer is overkill. Less is more ;)
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:47:04 #251
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100434607
maar je mag mij altijd printerinkt opsturen hoor, no probs
Spreading the Word
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:47:17 #252
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100434621
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, het beste is om helemaal niets te geven bij de eerste meet, jij bent genoeg. Dit mag je nooit vergeten.
en stel dat je er ook bij zegt (of het is zelfs waar) dat je dat spul nog ergens had rondslingeren?dus dat het niets bijzonders is?

en het lijkt me wel romantisch om dan wat te doen te hebben als ze zegt dat ze niet weet hoe het moet enzo. en dan kan je samen gaan bijvullen enzo.
heel romantisch
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:48:35 #253
240618 Micson
The lonely stoner
pi_100434697
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat is een goed cadeau voor een latere date?

Ik wil graag een kleinigheid geven, maar ik weet niet precies wat. Een roos ofzo vind ik nog steeds wel een romantische klassieker, maar dan moet ze daar de hele date mee rond gaan lopen. :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:48:36 #254
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100434702
nee, das niet romantisch, maar weird, dat wel. weird
Spreading the Word
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:50:21 #255
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100434780
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef WokkelKardinaal het volgende:
nee, das niet romantisch, maar weird, dat wel. weird
en een fles wijn en een kaarsje dan? dat is waar jij aan denkt natuurlijk. heeft dat gaan doen voor de meid niet heel erg dat je een watje lijkt die een kansloos lame verlangen heeft naar een poging tot romantiek.

alfas gaan toch niet wijn en kaarsjes willen op een date......

juist haar een beetje refill inkt geven. en da nhaar beetje neggen, en push pull voor de echte players.
zoiets heb ik in me hoofd...
daarvan gaat ze je echt willen denk ik. najha ik heb erover nagedacht, en ik weet het eigenlijk niet zeker. ik wil graag weten of dat werkt/klopt!
pi_100434782
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik zie niet wat er asociaal aan is maar volgens mij snappen wij elkaar niet.

Wat ik bedoel is passief-agressief. Punt.
Wel voor jezelf opkomen maar niet helder stellen wat je dwars zit.
Ik was even in de war
Een persoon die zeg maar gewoon nors is?
pi_100434934
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:47 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

en stel dat je er ook bij zegt (of het is zelfs waar) dat je dat spul nog ergens had rondslingeren?dus dat het niets bijzonders is?

en het lijkt me wel romantisch om dan wat te doen te hebben als ze zegt dat ze niet weet hoe het moet enzo. en dan kan je samen gaan bijvullen enzo.
heel romantisch
Dan nog geef je gratis cadeautjes weg. Wat je wel kunt doen is eerst zeggen dat ze je een kusje moet geven bijvoorbeeld. Voor wat, hoort wat.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:54:28 #258
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100435007
ik moet nooit iets en geef nooit iets bij dates. we maken der een fraaie middag/avond/nacht van en dat is het. alst leuk is doen we het nog een keer, of honderd keer. tot we het beu zijn en dan gaan we iedersweegs.
Spreading the Word
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:55:03 #259
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100435045
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dan nog geef je gratis cadeautjes weg. Wat je wel kunt doen is eerst zeggen dat ze je een kusje moet geven bijvoorbeeld. Voor wat, hoort wat.
oeh die is goed!

zoiets:
ik:" blahblah, ik heb cadeautje voor je".
ik laat het cadeautje zien, alsof ze het kan aanpakken
*zij wil het aannemen

ik trek het cadeautje weg, en zeg: " heheeee!, eerst een kusje. voor wat hoort wat" (op een playfull manier)

werkt dat zo dan?
pi_100435062
Sjonge jonge.

Ik zal wel gewoon ouderwets gallant zijn, maar ik geef gewoon iets bij een echte date. :')
Ron Paul 2012
pi_100435112
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef Supersoep het volgende:
Sjonge jonge.

Ik zal wel gewoon ouderwets gallant zijn, maar ik geef gewoon iets bij een echte date. :')
Dat is best ouderwets ja, maar wel lief. :P
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:56:26 #262
238453 hasjman
utter madness
pi_100435127
En zo helpen we mlig verder de realiteit in....

:')
pi_100435137
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef Micson het volgende:

[..]

Wat is een goed cadeau voor een latere date?

Ik wil graag een kleinigheid geven, maar ik weet niet precies wat. Een roos ofzo vind ik nog steeds wel een romantische klassieker, maar dan moet ze daar de hele date mee rond gaan lopen. :')
Een roos is zeker geen kleinigheid, het is echt iets groots in haar ogen door de achterliggende gedachte ervan. Geen cadeautjes geven, pas als de relatie gevorderd is.
pi_100435155
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef hasjman het volgende:
En zo helpen we mlig verder de realiteit in....

:')
Niet echt hè. :D
pi_100435201
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een roos is zeker geen kleinigheid, het is echt iets groots in haar ogen door de achterliggende gedachte ervan. Geen cadeautjes geven, pas als de relatie gevorderd is.
Weer iets wat je niet zo zwart/wit kunt stellen. Soms is het leuk om een roos te krijgen, soms ook niet en komt het wanhopig over. Geheel situatie afhankelijk.
pi_100435303
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oeh die is goed!

zoiets:
ik:" blahblah, ik heb cadeautje voor je".
ik laat het cadeautje zien, alsof ze het kan aanpakken
*zij wil het aannemen

ik trek het cadeautje weg, en zeg: " heheeee!, eerst een kusje. voor wat hoort wat" (op een playfull manier)

werkt dat zo dan?
Zo ben ik:

"ik:Waar is je printer?"
"zij: Daar in die hoek, hoezo?"
Ik loop naar de printer toe, vervang haar inkt. Daarna loop ik terug en zeg tegen haar:
"Geef me een kus"
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:00:24 #267
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100435342
kan je dat van kusje op wang vragen ook bij hoeren toepassen?

als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang moeten geven?
pi_100435344
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zo ben ik:

"ik:Waar is je printer?"
"zij: Daar in die hoek, hoezo?"
Ik loop naar de printer toe, vervang haar inkt. Daarna loop ik terug en zeg tegen haar:
"Geef me een kus"
En vanaf dat moment zou ik je een opdringerig mannetje vinden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:00:57 #269
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100435382
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:

als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang geeft?
Zo hoort het.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:01:20 #270
238453 hasjman
utter madness
pi_100435406
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zou ik elke keer moeten proberen als ik een vrouwlijke collega help met haar pc, kijken hoe snel ik vast zit in de gevangenis. Hahaha _O-
pi_100435419
quote:

als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang geeft?
Ja dat kan. En veel knipoogjes geven. Daar houden vrouwen van.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:02:03 #272
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100435457
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:01 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja dat kan. En veel knipoogjes geven. Daar houden vrouwen van.
nee daar houden vrouwen niet van, behalve als ze je al leuk vinden.
pi_100435462
Hmm iets geven op een eerste date zou ik zelf ongemakkelijk vinden of iets krijgen ook trouwens ;) Maar als je bijv. bij hem of haar thuis afspreekt om wat te eten ofzo, zou ik het wel weer een leuk gebaar vinden.. Het ligt een beetje aan de situatie..

Aan de ene kant zou ik het ook wel heel lief vinden om van een jongen op een eerste date een roos te krijgen ofzo..

Ik zou in ieder geval niet aankomen met een printerrefill :P
pi_100435475
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een persoon die zeg maar gewoon nors is?
Oooh ik dacht er wat van zeggen asociaal :P Sorry
pi_100435479
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weer iets wat je niet zo zwart/wit kunt stellen. Soms is het leuk om een roos te krijgen, soms ook niet en komt het wanhopig over. Geheel situatie afhankelijk.
Afhankelijk of je diegene al leuk vind of niet o|O Een roos doet verder niets, en kan alleen wanhopigheid laten zien. Lief zijn heeft niets te maken met aantrekkelijkheid en daarom geef je weer verkeerd advies. Dat je een roos leuk vind om te ontvangen heeft niets te maken met aantrekkelijkheid.
pi_100435510
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is best ouderwets ja, maar wel lief. :P
Mensen hier zijn ook veel te panisch om lief gevonden te worden. Dat is zo erg niet, genoeg andere momenten om "assertief-agressief'' te zijn.
Ron Paul 2012
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:03:15 #277
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100435544
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Hmm iets geven op een eerste date zou ik zelf ongemakkelijk vinden of iets krijgen ook trouwens ;) Maar als je bijv. bij hem of haar thuis afspreekt om wat te eten ofzo, zou ik het wel weer een leuk gebaar vinden.. Het ligt een beetje aan de situatie..

Aan de ene kant zou ik het ook wel heel lief vinden om van een jongen op een eerste date een roos te krijgen ofzo..

Ik zou in ieder geval niet aankomen met een printerrefill :P
Hangt er ook van de persoon af, denk ik.
pi_100435560
quote:

Als je haar betaalt, zal dat vast wel mogen.
pi_100435575
Wat ik ok wel heel lief vond ooit eens was dat ik over de boulevard liep met een date en dat hij toen een roos kocht voor me..

Eigenlijk is het gewoon een heel lief gebaar :)
pi_100435605
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe aantrekkelijker je iemand vind, hoe meer diegene kan flikken. En omdat ik het met zoveel focus en uitstraling doe kan ik bijna alles flikken en wordt het juist positief opgevat.
pi_100435629
quote:

als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang moeten geven?
omg :')
pi_100435658
quote:

Ligt eraan hoe zeker je bent van je zaak. Als het in je hoofd kan, dan gaat het meestal goed.
pi_100435666
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hoe aantrekkelijker je iemand vind, hoe meer diegene kan flikken. En omdat ik het met zoveel focus en uitstraling doe kan ik bijna alles flikken en wordt het juist positief opgevat.
Eerlijk, ik zie het nog niet gebeuren :P
pi_100435667
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hangt er ook van de persoon af, denk ik.
Klopt en een bloemetje van het grasveld omvat voor mij ook dezelfde betekenis :) Gaat om het gebaar :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:05:20 #285
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100435674
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je haar betaalt, zal dat vast wel mogen.
ja maar opzich is dat kusje dan 'vlak voor' dat je haar betaalt he. dus het is wel opzich in een bepaald opzicht "asociaal".

als ik het een andere man zou zien doen, dan zou ik mezelf helemaal zielig gaan voelen, en het een vieze player vinden die alle meisjes wegkaapt zodat er geen 1 meisje avances op mij gaat maken om het leuk te doen.
en dan zou ik gaa nvinden dat die man stom is, en veels te gedruft en dan vind ik dat hij meer moet kruipen voor de dames ,netals mij.

(voorheen dacht ik er zo over)
pi_100435702
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Mensen hier zijn ook veel te panisch om lief gevonden te worden. Dat is zo erg niet, genoeg andere momenten om "assertief-agressief'' te zijn.
Klopt en als een meisje lieve gebaren niet kan waarderen dan stuurt ze maar lekker brieven naar de gevangenis.
pi_100435742
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als het in je hoofd kan, dan gaat het meestal goed.
QFT :)
pi_100435784
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt en als een meisje lieve gebaren niet kan waarderen dan stuurt ze maar lekker brieven naar de gevangenis.
Naja ik zal me misschien eerder opgelaten voelen dat ik niets voor hem heb ofzo.. Wat dat betreft vind het het moeilijk om iets te ontvangen.. Het geven zou voor mij geen probleem zijn..

(En ja ik zit raar in elkaar :P)
pi_100435788
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja maar opzich is dat kusje dan 'vlak voor' dat je haar betaalt he. dus het is wel opzich in een bepaald opzicht "asociaal".

als ik het een andere man zou zien doen, dan zou ik mezelf helemaal zielig gaan voelen, en het een vieze player vinden die alle meisjes wegkaapt zodat er geen 1 meisje avances op mij gaat maken om het leuk te doen.
Gaat dit nog steeds over een kusje vragen aan een hoer?
pi_100435855
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:07 schreef minibeer het volgende:

[..]

Gaat dit nog steeds over een kusje vragen aan een hoer?
JA.. :')
pi_100435862
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Afhankelijk of je diegene al leuk vind of niet o|O Een roos doet verder niets, en kan alleen wanhopigheid laten zien. Lief zijn heeft niets te maken met aantrekkelijkheid en daarom geef je weer verkeerd advies. Dat je een roos leuk vind om te ontvangen heeft niets te maken met aantrekkelijkheid.
Ik ontkracht alleen maar onderstaande:

quote:
Dat het geen kleinigheid zou kunnen zijn is gewoon onjuist.
pi_100435892
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef minibeer het volgende:

[..]

Eerlijk, ik zie het nog niet gebeuren :P
Dit is nog niets eerlijk gezegd :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:09:05 #293
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100435907
waarom zou een hoer kusjes willen, waar zit jij met je hoofd
Spreading the Word
pi_100435908
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

en dan zou ik gaa nvinden dat die man stom is, en veels te gedruft en dan vind ik dat hij meer moet kruipen voor de dames ,netals mij.

(voorheen dacht ik er zo over)
Waarom? Als je daarna toch betaalt? Krijg je vooraf echt wel je kusje.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:09:41 #295
238453 hasjman
utter madness
pi_100435948
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dit is nog niets eerlijk gezegd :D
Nou kom maar op, wat heb je allemaal nog meer geflikt bij de dames?
pi_100435950
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ontkracht alleen maar onderstaande:

[..]

Ik heb niets gezegd over aantrekkelijkheid of wat dan ook. Dat het geen kleinigheid zou kunnen zijn is gewoon onjuist.
Een roos heeft eenmaal grote achterliggende gedachtes.
pi_100435984
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef WokkelKardinaal het volgende:
die hoer wil geen kusjes, mlig wil ze :P
pi_100436022
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef WokkelKardinaal het volgende:
Omdat ze geld wil verdienen.
pi_100436032
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

die hoer wil geen kusjes, mlig wil ze :P
Maar niet van een hoer
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:11:04 #300
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100436041
bijbetalen dan mn beste
Spreading the Word
pi_100436055
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef hasjman het volgende:

[..]

Nou kom maar op, wat heb je allemaal nog meer geflikt bij de dames?
Gisteren zag ik bijvoorbeeld een meid met een drankje en een rietje. Ik kwam aangelopen, en dronk gewoon uit haar glas. En grappig dat ze dat vonden en giechelen etc _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')