SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hier
Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
Ik kom misschien wat te streng over.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
gaat het modje weg kom jij met zoiets![]()
Waar ben je op vakantie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:45 schreef Tamashii het volgende:
Hehe, ben gister blijven hangen aan de bar. Was wel chill tot 4 uur toen de deur dicht was van mijn vakantie huis.Ben erg blij dat mijn broertje wakker werd.
Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Graag ontopic. Teveel slow chat hier.
die van mij was ook wegquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:02 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan.
Wat houden die drie eigenlijk in.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbiedenquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
Nee. Maar nu staat die vraag er nog wel en is mijn antwoord weggehaald.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
die van mij was ook weg
Crutch je bent niet te streng. Daniel is nog veel strenger.
(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbieden
Generaliseren is zooo makkelijk en een individu is zoveel interessanter.
Maatwerk is altijd beter dan een confectiepakkie, maar sommige hier zweren bij het confectiepakkie het zij zo. Als je het aan mij vraagt ben je dan niet echt. Sommigen komen daar ooit later pas achter en sommigen nooit. En de vraag is of wat er uit voortvloeit dan ook wel echt is.
Maar ik denk ook dat sommige eigenschappen ook aangeboren zijn. Sommige mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden dan heel onzeker en kwetsbaar. Andere mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden criminelen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ken de termen ook niet (behalve alpha)
Maar ik ga ervan uit dat het nurture vs. nature is.
Tevens denk ik dat alleen stoornissen zoals autisme aangeboren zijn. De meeste dingen komen toch vanuit je opvoeding en je omgeving.
Iemand die thuis weinig goed kan doen zal sowieso een onzekere houding hebben van jongs af aan.
en dat heeft weer zijn effect op school en hoe er door klasgenoten naar hem gekeken wordt.
Heeft dezelfde persoon een vader met losse handjes, is de kans aanwezig dat deze zelf een pestkop wordt.
Even overtrokken hoor.
Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat houden die drie eigenlijk in.
Alpha is een soort van oerman en beta is er tussen in en omega een watje?
Ach vaker is het een combinatie van, in plaats een type specifiek.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:40 schreef hasjman het volgende:
[..]
Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.
Opzich zit er wel een waarheid in, maar het is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten. Sowieso of het ene type mens beter of slechter is, onzin natuurlijk.
confectiepakkie = one size fits all.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)
Maar ik snap je analogie over confectiepakkie niet. Wie is dan niet echt? Die guru's enzo?
Een vrouw die post over mannelijke frustatie. Over empathie gesproken.quote:
alpha, is de eerste keus voor de vrouwquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat houden die drie eigenlijk in.
Alpha is een soort van oerman en beta is er tussen in en omega een watje?
waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).quote:Berichten van en naar Marije
2011-07-08, 20:27
Wanneer je zelf minimaal zes do's zou hebben ingevuld, zouden we hier drie do's van de ander tonen!
2011-08-04, 23:54
zij: Hee!
2011-08-05, 00:15
ik: *en nu, de volgende dag reageer ik....
hey daar
sorry, traagheid enzo van mij. ik werd een beetje beziggehouden door een vriend
van internet
denk jij dat zoenen vreemdgaan is?
zij: Dat hangt denk ik van de situatie af, maar echt vreemdgaan weet ik niet maar zeer zeker het vertrouwen schaden
ik: Oke situatie is zo, hij belt mij met een situatie
daar was ik net beetje mee beziggehouden
hij heeft dus(na wat dingen) gezoend met een ander meisje(door omstandigheden). en is nu volgens die vriendin vreemd gegaan
en ze heeft letterlijk gezegd dat het "Vertrouwen geschaad is" (ook jouw woorden), en dat hij het eerst moet terugwinnen
zij: Dat laastst snap ik zeker
ik: klinkt het als vreemdgaan?
ik vind het wel apart dat ze dat meld wat hij moet gaan doen
en dat na een "relatie" van anderhalve week ofzo, ik weet niet
zij:lligt eraan wat je onder de definitie van vreemgaan verstaat, maar of ik het echt vind kunnen..tja datniet
haha kijk dat is een ander verhaal
ik:Ja zij noemt het vreemdgaan he, en geschaad vertrouwen, en dat hij nu vertrouwen moet terugwinnen
hij noemde het. (of naja mannelijk perspectief dan he ), moeilijk en wispulturig
iets komt me te boven van de serie "friends" ....oud genoeg dat je het kent?
zij: haha ja dat ken ik
ik: ross: "we were on a break!"
zij: Maar hij vind haar wel echt leuk?
ik: ja jawel
zij: Het is een beetje lastig te begrijpen
Maar als je het niet heel erg vind ga ik naar bed toe
Zal het morgen nog eens rustig lezen
vertrouwen terugwinnen slaat eigenlijk helemaal nergens op , had ik het met hem over. het moet gewoon niet nog een keer gebeuren, en hij moet gewoon lange tijd betrouwbaar blijven
en dan gaat het vanzelf...
ok . laters
Het is een moreel onderwerp. Zij vindt dat het vertrouwen is geschaad met dat zoenen. Ze snapt niet dat jij dat niet begrijpt en haakt af. Een valse ioi vermoed ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
Leuk dat je met een vraag begint.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik was eergister ofzo op paiq(vlak nadat ik wegging tijdelijk van fok) en toen ging een meisje "hee" naar me zeggen. dus toen moest ik wel wat terugzeggen.....
nou heb ik daar een aantal vragen over. waar moet je het dan over hebben? of in welke fase zit je dan?
moet je meteen elkaar dingen gaan vragen ofzo?
ik heb nu dit gedaan:
[..]
waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
in de pua methode (ik heb niets gelezen over internetversieren) staat dat je niet meteen directe interesse mag tonen in een meid, want dan ben je een afc/beta/omega.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:01 schreef palawan het volgende:
[..]
Leuk dat je met een vraag begint.
Maar vraag je haar nu om advies, of wil je gewoon een interessante vraag stellen?
Het komt een beetje over als een vaag relaas.
Verder heb je haar toch nog nooit eerder gesproken? En jij bent vooral aan het woord over het potentiële vreemdgaan van je vriend. Wat weet je nu over haar? Heb je interesse in haar getoond? Paar dingetjes die je voor jezelf kan beantwoorden.
Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ik heb een beetje het gevoel dat je opeens een bom op haar dropt met zo'n serieus verhaal en dat je haar daarmee hebt afgeschrikt.
Ja, het helpt met niks, maar het is wel makkelijk.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
confectiepakkie = one size fits all.
De mannelijke bevolking opdelen in de categorieen is een hele platte persoonlijkheidsleer.
[..]
Een vrouw die post over mannelijke frustatie. Over empathie gesproken.![]()
Hoe directer, hoe beter.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:10 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
in de pua methode (ik heb niets gelezen over internetversieren) staat dat je niet meteen directe interesse mag tonen in een meid, want dan ben je een afc/beta/omega.
maar ik snap dus niet waar je het over moet hebben, dat vraag ik toch ook. zoiets als ik deed is voor fase a1/a2 (van 9M model, een model die best wel algemeen is voor veel methodes).
zit je dan al in comfort ofzo?, of meteen allebei omdat het moet al in f2m en m2f interesse?
ja dat wel ja, maar alleen voor kino-escalatie en jezelf als "man" neerzetten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, het helpt met niks, maar het is wel makkelijk.
[..]
Hoe directer, hoe beter.
dus het is afhaken? ze liegt...?(vind het echt vreemd van haar om te zeggen dat ze het morgen gaat teruglezen).quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is een moreel onderwerp. Zij vindt dat het vertrouwen is geschaad met dat zoenen. Ze snapt niet dat jij dat niet begrijpt en haakt af. Een valse ioi vermoed ik.
Dit zijn gesprekken die je normaal gesproken met vrienden hebt. Het maakt allemaal niet uit wat ze nu denkt. De volgende keer dat je haar spreekt, moet er meer pit in zitten. Foto's uitwisselen, webcammen, afspreken en flirten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
alpha, is de eerste keus voor de vrouw
beta 2de keus
gamma 3de, enzevoorts
delta,epsylon,.........omega
wel grappig dat keep_walking omega er ook bijhaalt, ik voel me helemaal omega, echt het slechtste meest kansloze van kansloze.
ik had me voorgenomen om een tijdje niet online te komen, maar nu het rustig is wil ik dit graag weer doen.
ik was eergister ofzo op paiq(vlak nadat ik wegging tijdelijk van fok) en toen ging een meisje "hee" naar me zeggen. dus toen moest ik wel wat terugzeggen.....
nou heb ik daar een aantal vragen over. waar moet je het dan over hebben? of in welke fase zit je dan?
moet je meteen elkaar dingen gaan vragen ofzo?
ik heb nu dit gedaan:
[..]
Op zich is het een goede aanpak om over een menselijke situatie te beginnen. Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk. Kortom, ze weet inmiddels wel iets over jou, namelijk dat je niet deugdquote:Op zondag 7 augustus 2011 16:14 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
dus het is afhaken? ze liegt...?(vind het echt vreemd van haar om te zeggen dat ze het morgen gaat teruglezen).
en ja wel jammer dat ze nog niets over mij weet. ze weet nog helemaal niets van me, en ze is afgehaakt niet op mij maar op wat in het boek stond.
oke, 1: het is geen faalverhaal, want nu lijkt het alsof ik vrienden heb, die vriendinnen hebben, en op een avond een meisje kunnen zoenen als ze dat willen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:14 schreef Cassandra87 het volgende:
stop toch eens met die pua en ga in de echte wereld leven. Een man die geen interesse toont, is de moeite van het gesprek niet waard. Ik kap al snel af en ik denk heel veel vrouwen samen met mij.
Hoe voel jij je als een vrouw op je afstapt en alleen maar begint te blaten over haar haar dat niet goed zit, de tijd die ze heeft doorgebracht om die outfit samen te stellen en het feit dat ze niet zo goed tegen alcohol kan, zeker niet na die waardeloze maaltijd die ze onlangs bij de mac heeft gegeten?
Indruk maken is fout, je moet jezelf zijn!quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:18 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Op zich is het een goede aanpak om over een menselijke situatie te beginnen. Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk. Kortom, ze weet inmiddels wel iets over jou.
Echt, flikker dat pua boek weg. Uiteindelijk moet je toch je ware ik tonen, en dan heb je helemaal geen drol aan dat boek, als het al helpt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:19 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oke, 1: het is geen faalverhaal, want nu lijkt het alsof ik vrienden heb, die vriendinnen hebben, en op een avond een meisje kunnen zoenen als ze dat willen.
2. in het boek stond dat je geen interesse moet tonen, maar wel op de 1 of andere manier moet er iets gebeuren dat je bij ze in de buurt blijft (in het cafe dan)
3. vreemdgaan zoenen, en relaties, dat vinden vrouwen leuke onderwerpen.
wat jij zegt is 1 :een scala aan dlv's
2: overduidelijk dat je het tegen die man staat te lullen, en niet toevallig in de groep/eromheen weet ik het. (taktieken daarvoor zijn apha-female neggen, en 1 mindere hb wel versieren een beetje zodat je bij de andere hb's in de buurt kan blijven, en wordt geaccepteerd door de alfa)
3 mannen vinden haar-was-verhalen, en vrouwen die macdonaldsvoer eten niet interessant.
alsof meisjes helemaal uit zichzelf hun gaan voorstellen!, en kwalificeren tegenover mij.!quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Vind het ook een beetje apart omdat op paiq aan een meisje te vragen die je nog amper hebt gesproken maar goed..
PickUp Artist, heeft helemaal niks met internetdaten te maken overigens. Meer met meiden versieren in het echt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
wat is pua, ik ben niet op de hoogte van internetdatingtermen
Jij kent hem echt niet he?quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Echt MLIG, jij moet heel wat leren, zo komt er werkelijk waar niets van!
Een slechte indruk maken, is wat anders dan indruk proberen te maken. Iedereen laat altijd een indruk achter.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Indruk maken is fout, je moet jezelf zijn!
Als je moraal niet op dezelfde golflengte zit, dan pas je gewoon niet bij elkaar en moet je haar ook niet willen.
Ik verlies mijn interesse nu al. Wat houdt dit in in normaal nederlands?quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:19 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oke, 1: het is geen faalverhaal, want nu lijkt het alsof ik vrienden heb, die vriendinnen hebben, en op een avond een meisje kunnen zoenen als ze dat willen.
2. in het boek stond dat je geen interesse moet tonen, maar wel op de 1 of andere manier moet er iets gebeuren dat je bij ze in de buurt blijft (in het cafe dan)
3. vreemdgaan zoenen, en relaties, dat vinden vrouwen leuke onderwerpen.
wat jij zegt is 1 :een scala aan dlv's
2: overduidelijk dat je het tegen die man staat te lullen, en niet toevallig in de groep/eromheen weet ik het. (taktieken daarvoor zijn apha-female neggen, en 1 mindere hb wel versieren een beetje zodat je bij de andere hb's in de buurt kan blijven, en wordt geaccepteerd door de alfa)
3 mannen vinden haar-was-verhalen, en vrouwen die macdonaldsvoer eten niet interessant.
ja wat! niemand ide mij een copy/[aste doet over wat er dan gezegd wordt op een internetdatingsite.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef Supersoep het volgende:
Weet je wat het erge is. Dat hij koppig gaat blijven nu en niet wil inzien dat hij het helemaal fout aanpakt.
Hoe kan je daar nou geduld voor opbrengen. Blijf dan maar je hele leven single.
Ja, om één of andere reden willen sommige vrouwen bijvoorbeeld altijd iets met de barman.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef WokkelKardinaal het volgende:
't kan ook heel erg helpen als je een baan vindt waarbij je heel veel mensen tegenkomtvan werk in horeca,zorg e.d. leer je heel goed met mensen omgaan
Maar dat leek je niet te bedoelen hiermee en lijk je zelfs moraal kwesties te vermijden:quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een slechte indruk maken, is wat anders dan indruk proberen te maken. Iedereen laat altijd een indruk achter.
quote:Maar moraal is tricky. Als je qua moraal niet op dezelfde golflengte zit, maak je een slechte indruk.
Je hebt er gewoon geen gevoel voor. Je wilt nu dat mensen je voorbeeldzinnetjes gaan geven. Maar dan? Als je die er doorheen hebt gejaagd, ben je weer eens helemaal de weg kwijt en ga je weer willekeurig over paaseitjes lullen of een ander willekeurig vraagstuk wat niet echt geschikt is als opener.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:25 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja wat! niemand ide mij een copy/[aste doet over wat er dan gezegd wordt op een internetdatingsite.
iedereen doet er mysterieus over.!
behalve die richard, wat de eerste 3 zinnen heen en weer waren met die joyce(volgensmij ben jij het gewoon hoor joycie88)
ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen (en niet daarover gaan zaniken! want er is niemand die het mij vertelt!)quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit zijn gesprekken die je normaal gesproken met vrienden hebt. Het maakt allemaal niet uit wat ze nu denkt. De volgende keer dat je haar spreekt, moet er meer pit in zitten. Foto's uitwisselen, webcammen, afspreken en flirten.
Je heb wel gelijk dat MLiG het gespreksonderwerp verzint en wel zo, dat hij daarmee niet duidelijk maakt wie hij zelf is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar dat leek je niet te bedoelen hiermee en lijk je zelfs moraal kwesties te vermijden:
[..]
Nee. Je denkt dat vrouwen daar op ingaan? Het zijn toch verdomme geen hoeren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen ( omdat niemand mij het vertelt!)
en wat mij opvalt is dat 99% van de mannen hoi zeggen, en dan in de 2e zine meteen hun email of hyves of mobiele nummer geven om haar maar van die site af te isoleren zeg maar.
moet ik dat doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
Denk anders eens gewoon naquote:Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen (en niet daarover gaan zaniken! want er is niemand die het mij vertelt!)
en wat mij opvalt is dat 99% van de mannen hoi zeggen, en dan in de 2e zine meteen hun email of hyves of mobiele nummer geven om haar maar van die site af te isoleren zeg maar.
moet ik dat ook tegen haar doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
het enige wat ik ben voor haar is een matchscore en een wazig plaatje.
Daar zit wel een probleem.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:37 schreef Micson het volgende:
[..]
Denk anders eens gewoon na
Begin gewoon over haar hobbies, school blabla en speel in op haar antwoorden, vul het aan met je eigen ervaringen en creëer zo een gezellige sfeer. 't Is allemaal niet zo moeilijk hoor
Als dat al een probleem moet zijn, dan gaat het nog zwaar worden. Hij zal het nooit leren, het is niet voor hem weggelegd. Iemand zal echt op de hoogte moeten zijn van z'n problematiek vanaf het eerste moment en dat voor lief willen nemen.quote:
Tja , als je de hele dag thuis zit wordt dat al iets moeilijker ja.quote:
Mooi zo ik stel voor hij zoekt alle soorten verenigingen op belt er een paar op en meld zich aan. Sluit zijn computer af en komt over een maand terug en heeft dan wel wat te vertellen.quote:
Je kan gewoon voorspellen dat hij dat weer willekeurig ten sprake gaat brengen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:07 schreef Micson het volgende:
[..]
Tja , als je de hele dag thuis zit wordt dat al iets moeilijker ja.
Maar dan nog, ik lees net dat hij piano speelt, dat is gewoon een sterk punt om het over te hebben en jezelf mee te 'promoten'. Iedereen heeft iets met muziek, wellicht speelt ze zelf ook een instrument, en dan heb je een onderwerp gevonden waaruit heel veel gespreksstof geput kan worden.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:10 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je kan gewoon voorspellen dat hij dat weer willekeurig ten sprake gaat brengen.
"Hey daar!''
"hallo...ik speel piano, weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen? als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet! mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"
"Ehhh..."
MLiG heeft persoonlijkheid. Het is idd zo dat hij niet voldoet aan de standaard burgelijke succes criteria.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:58 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Als dat al een probleem moet zijn, dan gaat het nog zwaar worden. Hij zal het nooit leren, het is niet voor hem weggelegd. Iemand zal echt op de hoogte moeten zijn van z'n problematiek vanaf het eerste moment en dat voor lief willen nemen.
Op de ''normale'' manier zie ik hem gewoonweg geen relatie verkrijgen. Hij verneukt het bij de eerste de beste kans die hij heeft.
Iedereen heeft persoonlijkheid. Er zullen mensen zijn die die van hem kunnen waarderen. Zoals ik dus al zeg, dat zullen mensen zijn die van tevoren moeten weten hoe hij zich gedraagt. Strawberry-achtig type dus. Of die ooit in z'n leven zullen verschijnen, is maar een tweede. Niet iedereen heeft zin om te babysitten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:16 schreef deelnemer het volgende:
[..]
MLiG heeft persoonlijkheid. Het is idd niet zo dat hij voldoet aan de standaard burgelijke succes criteria.
Wij moeten hem gewoon adopteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:19 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Iedereen heeft persoonlijkheid. Er zullen mensen zijn die die van hem kunnen waarderen. Zoals ik dus al zeg, dat zullen mensen zijn die van tevoren moeten weten hoe hij zich gedraagt. Strawberry-achtig type dus. Of die ooit in z'n leven zullen verschijnen, is maar een tweede. Niet iedereen heeft zin om te babysitten.
Daar had ik het een tijdje geleden over:quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja, om één of andere reden willen sommige vrouwen bijvoorbeeld altijd iets met de barman.
Waar dat op slaat geen idee, maar het helpt om barman te zijn.
Ze maken er een nummers spel van. Je kunt het doen, 100 vrouwen aanspreken via het internet en kijken hoeveel er happenquote:Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik heb dus een vrouwelijk account aangemaakt op een andere site he, om gewoon te kijken wat mannen zoal zeggen (en niet daarover gaan zaniken! want er is niemand die het mij vertelt!)
moet ik dat ook tegen haar doen? het voelt niet echt vertrouwelijk(maar ik ben dan ook geen meisje he)
het enige wat ik ben voor haar is een matchscore en een wazig plaatje.
Veel mensen hebben er wel wat mee. Jij daarintegen heel weinig. Hij moet wel meer zelfstandig leren functioneren. Dat kan volgens mij wel. Het is voor hem blijkbaar moeilijk om zich ertoe te zetten die stap te maken. Ooit komt hij wel in beweging en dan gaat zijn situatie veranderen. Als het niet uit hemzelf komt, dan gaan op een dag anderen zich ermee bemoeien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:19 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Iedereen heeft persoonlijkheid. Er zullen mensen zijn die die van hem kunnen waarderen. Zoals ik dus al zeg, dat zullen mensen zijn die van tevoren moeten weten hoe hij zich gedraagt. Strawberry-achtig type dus. Of die ooit in z'n leven zullen verschijnen, is maar een tweede. Niet iedereen heeft zin om te babysitten.
Opgelost.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wij moeten hem gewoon adopteren.
Doe jij maar ik heb er geen kracht voor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wij moeten hem gewoon adopteren.
Is dat niet een beetje naief.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Veel mensen hebben er wel wat mee. Jij daarintegen heel weinig. Hij moet wel meer zelfstandig leren functioneren. Dat kan volgens mij wel. Het is voor hem blijkbaar moeilijk om zich ertoe te zetten die stap te maken. Ooit komt dat wel in beweging en dan gaat zijn situatie veranderen. Als het niet uit hemzelf komt, dan gaan op een dag anderen zich ermee bemoeien.
Het gevaar is zelfkwalificatie / validatie , vrouwen houden er niet van als je jezelf te koop zet en indruk probeert te wekken met wat je doet en kunt. Ze moet er toevallig achter komen of als ze het vraagt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:07 schreef Micson het volgende:
[..]
Tja , als je de hele dag thuis zit wordt dat al iets moeilijker ja.
Maar dan nog, ik lees net dat hij piano speelt, dat is gewoon een sterk punt om het over te hebben en jezelf mee te 'promoten'. Iedereen heeft iets met muziek, wellicht speelt ze zelf ook een instrument, en dan heb je een onderwerp gevonden waaruit heel veel gespreksstof geput kan worden.
Heel naïef.quote:
Dat is gewoonweg niet waar. Pas als ze hem goed leren kennen. Maar dat punt wordt dan juist nooit bereikt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Veel mensen hebben er wel wat mee.
Je kunt in deze samenleving niet onbekommerd aan de zijlijn blijven staan. Dat hij het al zolang volhoudt verbaast mij.quote:
Dat kan wel denk ik. Gelukkig zal je er iig niet van worden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt in deze samenleving niet onbekommerd aan de zijlijn blijven staan. Dat hij het al zolang volhoudt verbaast mij.
Straw, Lant, Minnemin...quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Pas als ze hem goed leren kennen. Maar dat punt wordt dan juist nooit bereikt.
Ik heb hem pas recentelijk leren waarderen. En dat is slechts online hè.quote:
Ja uit medelijden.quote:
Dat klopt. Je loopt achterstanden op en het wordt steeds moeilijker om aan te haken. Dan stoppen ze je uiteindelijk in een één of ander sociaal werkverschaffingsprogramma (gedwongen vrijwilligerswerk ofzo).quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kan wel denk ik. Gelukkig zal je er iig niet van worden.
Zelfs als hij op een gegeven moment wel die stap zet over zoveel jaar, dan heb je eenmaal een bepaalde leeftijd bereikt dat het steeds moeilijker wordt uit die vicueuze cirkel te komen. Daarom is het zo belangrijk dat hij nu de motivatie krijgt om iets te doen.
Het gaat mij een veel te ver om MLiG met een verstandelijk gehandicapt persoon te vergelijken. Een psycholoog zou wel goed voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:35 schreef heloef het volgende:
Hij heeft een begeleider nodig dat had mijn geestelijk gehandicapte buurman ook. Er kwam 3 keer in de week een man of vrouw langs en die deed dan een beetje het huishouden samen met hem en praatte met hem en als hij iets niet wist of niet wist hoe het aan te pakken kon hij bij haar terecht.
Zou MLIG echt enorm goed doen.
Niet geestelijk gehandicapt direct maar hij functioneert verre van normaal daar zijn we het toch over eens?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:39 schreef minibeer het volgende:
[..]
Je vergelijkt mlig nu met een geestelijk gehandicapt persoon? Dat gaat mij een beetje te ver. Een psycholoog zou wel geod voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).
Op een bepaalde manier is hij wel gehandicapt, maar dan sociaal gehandicapt. Het EQ van een baksteen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:39 schreef minibeer het volgende:
[..]
Het gaat mij een veel te ver om MLiG met een verstandelijk gehandicapt persoon te vergelijken. Een psycholoog zou wel goed voor hem zijn (dat geldt overigens voor veel personen hier).
Ik weet niet hoe MLiG 'in het echt' is. Volgens mij heeft hij gewoon issues met versieren/meisjes, en zou een psycholoog hem wel kunnen helpen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Niet geestelijk gehandicapt direct maar hij functioneert verre van normaal daar zijn we het toch over eens?
Daarom denk ik dat zo'n begeleider die met hem praat en helpt goed voor hem zijn.
Jij hebt zijn andere topics niet gelezen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:42 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe MLiG 'in het echt' is. Volgens mij heeft hij gewoon issues met versieren/meisjes, en zou een psycholoog hem wel kunnen helpen.
Ik weet niet of dat zo is. Ik zou eerder zeggen dat hij onzeker is en te veel PUA gebruikt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier is hij wel gehandicapt, maar dan sociaal gehandicapt. Het EQ van een baksteen.
Dat ook.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:42 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe MLiG 'in het echt' is. Volgens mij heeft hij gewoon issues met versieren/meisjes, en zou een psycholoog hem wel kunnen helpen.
Ok, maar das in feite wat een psycholoog ook doetquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:44 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat ook.
Maar hij is vooral wereldvreemd althans zo komt hij over. Hij weet niet hoe hij moet communiceren met mensen en dan vooral meisjes en een begeleider die dan 3 keer in de week een gesprekje met hem voert over koetjes en kalfjes is dan ideale oefengesprekpartner als het ware.
Eh wat? Dat ze herkenning zien in hem? Lanterfanteraar zou nooit iets met MLIG willen beginnen. Minnemin ook niet. Strawberry ook niet. Daar had ik het over, relatiemateriaal. Verder zijn die eerste twee ook nog eens sterke uitzonderingen.quote:
Waar verwijs je precies naar? Ik hoop er eens op dat MLIG inziet dat die PUA onzin dus totaal niet werkt voor hem. Dat jij daar bezwaar tegen hebt, kan ik wel snappen ja.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Het valt me op dat hier vaak gejaagd wordt naar onzekerheid van een ander om er zelf beter van te voelen en hun eigen onzekerheid op te vullen. Zelfs als die onzekerheid er niet is wordt die er maar bij verzonnen of wordt er getracht een ander onzeker te maken.
Ja maar op een andere manier.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:45 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ok, maar das in feite wat een psycholoog ook doet. Het ging mij meer om de vergelijking met een geestelijk gehandicapt iemand.
Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditioneler gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier is hij wel gehandicapt, maar dan sociaal gehandicapt. Het EQ van een baksteen.
[Hier op het forum merk je al dat hij niet bekend is met veel sociale (ongeschreven) regels. Sowieso is het niet dat hij enkel onsuccesvol is bij de vrouwen. Hij heeft geen vrienden, geen hobbies, geen contact met zijn familie. Hij gaat niet meer naar school, zit de hele dag thuis. Heeft een heleboel angsten, enorm wanhopig naar een vriendin en binnenkort waarschijnlijk torenhoge schulden. Hij weet enorm veel van niet ter zake doende dingen, maar enorm weinig over dat wat er wel toe doet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:44 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. Ik zou eerder zeggen dat hij onzeker is en te veel PUA gebruikt.
Dat weet ik niet. Hij heeft zijn familie nu ook soort van verstoten, terwijl zij hem wel proberen te helpen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditionele gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.
Ja maar zo werkt de wereld niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hij is iemand die meer steun en beleiding kan gebruiken bij bepaalde dingen. Als we niet zo'n individualistische samenleving hadden, en meer een traditionele gemeenschapsleven, dan was het makkelijker geweest.
Eentje, geloof ik. Dit topic, de frontpage en de weblog is eigenlijk ongeveer alles wat ik van fok gebruik nuquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij hebt zijn andere topics niet gelezen?
Waar doel je nu precies op? Jij wil beweren dat MLiG niet onzeker is en dat we dit enkel zeggen om onszelf beter te voelen? Integendeel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Het valt me op dat hier vaak gejaagd wordt naar onzekerheid van een ander om er zelf beter van te voelen en hun eigen onzekerheid op te vullen. Zelfs als die onzekerheid er niet is wordt die er maar bij verzonnen of wordt er getracht een ander onzeker te maken.
Ik heb niet eens over een eventuele oplossing voor MLIG of zijn situatie, ik heb het over de "onzekerheids geilheid" op het forum.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:47 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Waar verwijs je precies naar? Ik hoop er eens op dat MLIG inziet dat die PUA onzin dus totaal niet werkt voor hem. Dat jij daar bezwaar tegen hebt, kan ik wel snappen ja.
Bedoel je mij? Ik weet niet of dat waar is, misschien onbewust. Ik merkte het net wel op ja, dat als je het over iemand anders onzekerheid hebt je eigen onzekerheid niet zo opvalt als het ware. Maar ik ben eigenlijk niet onzeker als ik achter mijn computer zit, dus ik denk niet dat ik te veel aas op onzekerheid van anderen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:46 schreef firefly3 het volgende:
In welke gevallen zie je dat dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens over een eventuele oplossing voor MLIG of zijn situatie, ik heb het over de "onzekerheids geilheid" op het forum.
Dat weet in niet. Het kan zijn dat ze zijn huidige leventje bedreigen en hij ze daarom buiten de deur houdt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Hij heeft zijn familie nu ook soort van verstoten, terwijl zij hem wel proberen te helpen.
Je zal toch iets duidelijker moeten zijn. Wat bedoel je nou?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens over een eventuele oplossing voor MLIG of zijn situatie, ik heb het over de "onzekerheids geilheid" op het forum.
Je wil dat we z'n handje blijven vasthouden a lá deelnemer, dat het nooit zijn eigen schuld gaat kunnen zijn en dat de maatschappij de schuld bij zich draagt? Leuke gedachte is dat trouwens, straks draaft hij daar in door en hebben we weer een schietpartij te verduren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou!quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef minibeer het volgende:
[..]
Bedoel je mij? Ik weet niet of dat waar is, misschien onbewust. Ik merkte het net wel op ja, dat als je het over iemand anders onzekerheid hebt je eigen onzekerheid niet zo opvalt als het ware. Maar ik ben eigenlijk niet onzeker als ik achter mijn computer zit, dus ik denk niet dat ik te veel aas op onzekerheid van anderen.
Klopt, en dat terwijl zijn huidige leven niet leuk is, maar het onbekende is nog veel enger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat weet in niet. Het kan zijn dat ze zijn huidige leventje bedreigen en hij ze daarom buiten de deur houdt.
Hij is bang om zijn leven om te gooien daarom stoot hij zijn familie af.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat weet in niet. Het kan zijn dat ze zijn huidige leventje bedreigen en hij ze daarom buiten de deur houdt.
Zekerheid is nou eenmaal een big thing in het versieren (dacht ik tenminste). Ik kan niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb en ik denk niet dat ik de enige ben hier.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat onzekere mensen zich nog onzekerder kunnen voelen door andere onzekere mensen, ze worden letterlijk in zo'n diepe rol gezet hier.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef minibeer het volgende:
[..]
Zekerheid is nou eenmaal een big thing in het versieren (dacht ik tenminste). Ik kan niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb en ik denk niet dat ik de enige ben hier.
Jij bent niet consequent. Eerst zeg je dat MLiG het gewoon niet in zich heeft en dan zegt je dat hij het allemaal zelf moet kunnen. Welke van de twee is het nu?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je wil dat we z'n handje blijven vasthouden a lá deelnemer, dat het nooit zijn eigen schuld gaat kunnen zijn en dat de maatschappij de schuld bij zich draagt? Leuke gedachte is dat trouwens, straks draaft hij daar in door en hebben we weer een schietpartij te verduren.![]()
Nee, na 2-3 jaar hier op FOK rondsukkelen mag je hem best direct wijzen op z'n fouten aan de hand van voorbeelden en duidelijke situatieschets van z'n mogelijkheden.
Niks mis mee. Ik probeer me zelf niet gelukkiger te voelen door hem af te kraken. Ik heb helemaal niks te klagen nu.
Ok, ik was wel degene die het ter sprake was maar dan was mijn defensieve reactie dus een beetje onnodigquote:
Dat ben ik helemaal met je eens, ik zie het alleen niet zo gebeuren (wat ook kan betekenen dat ik het mis hoor).quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat onzekere mensen zich nog onzekerder kunnen voelen door andere onzekere mensen, ze worden letterlijk in zo'n diepe rol gezet hier.
Ik heb alleen van de Axe Deo.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef WokkelKardinaal het volgende:
naar de kapper gaan, elke dag douchen/bad, fijn geurtje, netjes geschoren etc is een verplicht nummertje
Ja maar over welke mensen heb je het dan? Noem eens namen want je zegt iets over mensen maar wie of wat doe je heel vaag over.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat onzekere mensen zich nog onzekerder kunnen voelen door andere onzekere mensen, ze worden letterlijk in zo'n diepe rol gezet hier.
Ik ga nu geen mensen beledigen. Laten we gewoon voortaan ervoor zorgen dat we de positieve kanten van mensen meer naar voren brengen, zodat we iemand niet depressief maken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja maar over welke mensen heb je het dan? Noem eens namen want je zegt iets over mensen maar wie of wat doe je heel vaag over.
Jij maakt de gedachtesprong nu dat de verantwoordelijkheid bij de maatschappij ligt als hij niet geschikt is voor relaties. Ik ga nog steeds uit van eigen verantwoordelijkheid in zo'n geval, al is het slagingspercentage dan misschien minder dan 1%.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij bent niet consequent. Eerst zeg je dat MLiG het gewoon niet in zich heeft en dan zegt je dat hij het allemaal zelf moet kunnen. Welke van de twee is het nu?
Ja ik kan wel alle positieve kanten van MLIG gaan opnoemen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ga nu geen mensen beledigen. Laten we gewoon voortaan ervoor zorgen dat we de positieve kanten van mensen meer naar voren brengen, zodat we iemand niet depressief maken.
Dat onbekende moet dus minder eng gemaakt worden. Dat kan alleen door perspectief te bieden. Vergeet het verleden, kijken waar iemand zit en wat iemand kan, iemand niet overvragen en langzaam weer opbouwen. Daarvoor biedt de huidige samenleving te weinig mogelijkheden, omdat de politiek zich zo druk maakt over de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Mensen die echt hulp nodig hebben, kan men nauwelijks meer perspectief bieden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, en dat terwijl zijn huidige leven niet leuk is, maar het onbekende is nog veel enger.
Je mag iemand geen spiegel voorhouden?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ga nu geen mensen beledigen. Laten we gewoon voortaan ervoor zorgen dat we de positieve kanten van mensen meer naar voren brengen, zodat we iemand niet depressief maken.
Misschien juist wel, dan komt hij niet in een negatief spiraal terecht en gaat hij vrolijker door het leven waardoor de rest vanzelf komt. Als een vrolijk persoon ontmoet je veel meer mensen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja ik kan wel alle positieve kanten van MLIG gaan opnoemen.
Maar daar schiet die jongen ook niks mee op.
Een psychiater zit toch gewoon in het verzekeringspakket?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat onbekende moet dus minder eng gemaakt worden. Dat kan alleen door perspectief te bieden. Vergeet het verleden, kijken waar iemand zit en wat iemand kan, iemand niet overvragen en langzaam weer opbouwen. Daarvoor biedt de samenleving weing mogelijkheden, omdat de politiek zich zo druk maakt over de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Mensen die echt hulp nodig hebben, kan men nauwelijks meer perspectief bieden.
Weet ik eigenlijk niet, is een hele bekende oefening voor mensen met een negatief zelfbeeld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja ik kan wel alle positieve kanten van MLIG gaan opnoemen.
Maar daar schiet die jongen ook niks mee op.
Je kent hem niet dus. Het is verdomme geen Heloef waar het allemaal prima mee gaat aflopen. Nee, dit is toch een beetje een apart geval.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Misschien juist wel, dan komt hij niet in een negatief spiraal terecht en gaat hij vrolijker door het leven waardoor de rest vanzelf komt. Als een vrolijk persoon ontmoet je veel meer mensen.
Oh dank je.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je kent hem niet dus. Het is verdomme geen Heloef waar het allemaal prima mee gaat aflopen. Nee, dit is toch een beetje een apart geval.
Die kan je geen werk bezorgen, geen plek in de maatschappij.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Een psychiater zit toch gewoon in het verzekeringspakket?
Kijk en dan komen we weer uit bij die begeleider.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die kan je bijvoorbeeld geen werk bezorgen, geen plek in de maatschappij.
Klopt, maar MLiG wil niet veranderen. Zijn mentaliteit zorgt ervoor dat hij mijdt wat eng is, ipv angsten te confronteren en overwinnen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet, is een hele bekende oefening voor mensen met een negatief zelfbeeld.
Pot-ketel-pikzwart. [/halcon]quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Er zitten naar mijn mening hier teveel vrije-tijds psychologen in dit forum.
En jij bent een vrije-tijds datingadviesbureau ieder zijn ding he.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Leuke documentaires van die man trouwens.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet, is een hele bekende oefening voor mensen met een negatief zelfbeeld.
Als iemand psychisch zodanig in de knoop zit als MLiG dan gaat zoiets niet meer vanzelf met wat opbeurende woorden op een forum. Daar is therapie voor nodig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Misschien juist wel, dan komt hij niet in een negatief spiraal terecht en gaat hij vrolijker door het leven waardoor de rest vanzelf komt. Als een vrolijk persoon ontmoet je veel meer mensen.
Die opbeurende woorden heeft ie 3 jaar geleden volgens mij genoeg gehad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als iemand psychisch zodanig in de knoop zit als MLiG dan gaat zoiets niet meer vanzelf met wat opbeurende woorden op een forum. Daar is therapie voor nodig.
Ik ben bang dat de meeste hier niet de ervaring heeft om de psycholoog uit te hangen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:06 schreef heloef het volgende:
[..]
En jij bent een vrije-tijds datingadviesbureau ieder zijn ding he.
Volgens mij probeer jij MLiG nog altijd te helpen, de rest hier verwijst hem door naar werkelijke psychologen. Wie is nu de hobbypsycholoog die het allemaal wel even denkt te kunnen fixen met wat PUA regeltjes?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Hij noemt het maar als voorbeeld hè, om zijn stelling 'mensen moeten niet zo wijzen op elkaars onzekerheid als dat niet nodig is' te ondersteunen. Met die stelling ben ik het wel eens.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als iemand psychisch zodanig in de knoop zit als MLiG dan gaat zoiets niet meer vanzelf met wat opbeurende woorden op een forum. Daar is therapie voor nodig.
Beter opbeurende woorden bijvoorbeeld dan een forum therapie waarvan je de gevolgen niet weet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hem ertoe heeft bewogen om naar de meet te komen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef heloef het volgende:
[..]
Die opbeurende woorden heeft ie 3 jaar geleden volgens mij genoeg gehad.
En wat schoot hij daar mee op?
Welke PUA regel heb ik hem verteld bijvoorbeeld?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij probeer jij MLiG nog altijd te helpen, de rest hier verwijst hem door naar werkelijke psychologen. Wie is nu de hobbypsycholoog die het allemaal wel even denkt te kunnen fixen met wat PUA regeltjes?
Een psychiater met een half jaar ervaring zou ik niet willen inderdaad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de meeste hier niet de ervaring heeft om de psycholoog uit te hangen.
Die opbeurende woorden zijn een vorm van jouw forumtherapie. Jij hebt als enige de illusie dat hij te helpen is zonder professionele hulp.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beter opbeurende woorden bijvoorbeeld dan een forum therapie waarvan je de gevolgen niet weet.
Elk bericht van hem waar jij op hebt gereageerd klinkt voor mij als PUA onzin.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Welke PUA regel heb ik hem verteld bijvoorbeeld?
Kennelijk mag dat niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je mag iemand geen spiegel voorhouden?
Ik heb al veel langer ervaring. De laatste half jaar is alleen een geweldig nieuw niveau waarvan ik het bestaan niet wist.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef heloef het volgende:
[..]
Een psychiater met een half jaar ervaring zou ik niet willen inderdaad.
Zo valt niet met jou te discussieren, geef een voorbeeld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Elk bericht van hem waar jij op hebt gereageerd klinkt voor mij als PUA onzin.
Het is niet van belang voor de discussie. Je mist het punt dat ik probeer te maken. Je geeft hem adviezen over versieren en zichzelf zijn, terwijl zichzelf zijn heeft geresulteerd in de situatie waar hij nu in zit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zo valt niet met jou te discussieren, geef een voorbeeld.
Mijn "versiertips" heeft niets te maken met het feit dat jullie hem de grond in proberen te trappen soms.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet van belang voor de discussie. Je mist het punt dat ik probeer te maken.
maar als je iedere dag scheert ( meisje--> benen en de vagijn), dan krijg je iedere dag wonden met bloed die steeds erger wordenquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:54 schreef WokkelKardinaal het volgende:
naar de kapper gaan, elke dag douchen/bad, fijn geurtje, netjes geschoren etc is een verplicht nummertje
Van je fouten zou je moeten leren. Je kunt iemand ook aan laten klooien, maar daar wordt diegene niets wijzer van.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:22 schreef firefly3 het volgende:
Een mens leert trouwens sneller door de dingen te zeggen die hij moet doen, inplaats van de dingen die hij niet moet doen. De nadruk is teveel op de fouten dan de positieve dingen die hij doet.
'jullie' is wel erg vaag. Ik voel me nu bijvoorbeeld aangesproken, terwijl ik weet dat ik dat niet doe. Noem dan wat namen, of zeg er de volgende keer als het gebeurt wat van. Verder vind ik het wel prima dat je dat probeert te voorkomen hoorquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mijn "versiertips" heeft niets te maken met het feit dat jullie hem de grond in proberen te trappen soms.
Stap nummer 1 is een gelukkig persoon zijn van jezelf zonder dat je acceptatie nodig hebt van je omgeving. Dit kan alleen door de positieve dingen die hij leuk vind en doet uit te lichten. De meeste "fouten" lossen dan zichzelf al op.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van je fouten zou je moeten leren. Je kunt iemand ook aan laten klooien, maar daar wordt diegene niets wijzer van.
Juist door allerlei trucjes van een of andere internetsite toe te passen, ben je niet echt jezelf. Dat hele PUA-gedoe komt allemaal erg geforceerd op me over.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Stap nummer 1 is een gelukkig persoon zijn van jezelf zonder dat je acceptatie nodig hebt van je omgeving. Dit kan alleen door de positieve dingen die hij leuk vind en doet uit te lichten. De meeste "fouten" lossen dan zichzelf al op.
Ik weet niet hoor, je zegt het wel zo mooi, maar volgens mij werken de meeste mensen niet zo dat je dat gewoon kan doen, als het überhaupt al mogelijk is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Stap nummer 1 is een gelukkig persoon zijn van jezelf zonder dat je acceptatie nodig hebt van je omgeving. Dit kan alleen door de positieve dingen die hij leuk vind en doet uit te lichten. De meeste "fouten" lossen dan zichzelf al op.
Dan moet je er of wat mee gaan doen of haar gaan vergeten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:34 schreef Newbie114 het volgende:
Oeh nieuwe flamewars![]()
* pakt popcorn *
Alles goed hier alleen al de hele dag regen. Ik begin echt hard te vallen voor dat meisje van mijn werk ik denk te veel aan haar. Zin om weer naar huis te gaan
Ben ik zelfs al mee bezigquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je er of wat mee gaan doen of haar gaan vergeten.
Goed bezig!quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ben ik zelfs al mee bezig![]()
Heb al een date als ik terug ben
moet ik zoals het daar staat nou juist wel doen? of niet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:10 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je kan gewoon voorspellen dat hij dat weer willekeurig ten sprake gaat brengen.
"Hey daar!''
"hallo...ik speel piano, weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen? als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet! mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"
"Ehhh..."
Wat maakt jou gelukkig in het leven?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
wat een 'roddelroddel' allemaal weer. zo erg is het meeste allemaal niet met me hoor, het valt allemaal wel mee.
alleen een paar dingetjes zijn/lijken een beetje erg bij mij.
weet niet. moeilijke vragen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat maakt jou gelukkig in het leven?
Heb je weer eens in je cursusboeken gekeken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat maakt jou gelukkig in het leven?
Ik vind mezelf een beetje belachelijk dat ik dit doe, maar ik ga toch maar even serieus hierop inquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
wat een 'roddelroddel' allemaal weer. zo erg is het meeste allemaal niet met me hoor, het valt allemaal wel mee.
even een aanvulling, ja ik had haar nooit eerder gesproken of met haar gechat.
[..]
moet ik zoals het daar staat nou juist wel doen? of niet?
is het zoals het daar staat helemaal prima om dat als eerste te zeggen?, of is het fout?
is het fout? Wat is er dan fout aan? Is het wel mogelijk om dat als goed gesprek te hebben maar moet het dan met meer reactie van haar? dus zoiets:
ik: "hallo...ik speel piano,
zij: ja dus
ik: weet jij nog een nummer dat ik even kan spelen?
zij: wat voor soort nummer
ik: als het maar niet te moeilijk is want dan doe ik het niet!
zij:ik zal er even over nadenken
ik: mn ouders hebben een vleugel staan en daar kan ik op spelen want ik ben nu thuis bij ze. heb jij ook iets met muziek?"
of is het(zo voelt het altijd) na hoi, hoi altijd "normaal" om "hoe gaat het" te zeggen. zo voelt het, maar ik weiger dat te gaan vragen aan iemand die ik niet ken omdat ik vreemd ben en dat stom vind om even af te gaan omdat het dan hoort ofzo.
Is het niet een normale vraag dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je weer eens in je cursusboeken gekeken?
Ik vind het zo'n typische vraag uit van die boekjes.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet een normale vraag dan?
Waarom zeg je dan dat het helemaal niet slecht met je gaat?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:56 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
weet niet. moeilijke vragen.
momenteel niet zoveel.
Je houdt vaak een monoloog.quote:wat supersoep schreef, moet dat nou juist wel, of juist niet.
en is dat "het mag niet te moeilijk" zijn een afknapper.
en dat van ouders, dat is toch geen afknapper want elke alpha-male kan toch afentoe op bezoek zijn bij ouders?
en andere dingen? hoe zit het nou?
Dat vind ik dan een compliment.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n typische vraag uit van die boekjes.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Er zit veel tussen 'niet slecht' en 'gelukkig'.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat het helemaal niet slecht met je gaat?
Het kan, of het normaal is of niet boeit niet zo.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
[...]
of is het(zo voelt het altijd) na hoi, hoi altijd "normaal" om "hoe gaat het" te zeggen. zo voelt het, maar ik weiger dat te gaan vragen aan iemand die ik niet ken omdat ik vreemd ben en dat stom vind om even af te gaan omdat het dan hoort ofzo.
Ik deel graag complimenten uit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik dan een compliment.
Wat hij zegt. "Toevallig" in gespreksonderwerpen rollen is de beste methode. Meestal vloeit dat vanzelf wel, je hoeft er niet eens bewust op af te sturen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik vind mezelf een beetje belachelijk dat ik dit doe, maar ik ga toch maar even serieus hierop in
Nee, zo is het niet goed. Waarom? Omdat mensen niet op deze manier met elkaar communiceren, het is opdringerig, te uitgebreid en te zelfbevlekkend om mee te beginnen.
"Hoe gaat het?" is een mooie manier om een smalltalk-gesprek op gang te krijgen, daarom wordt het zoveel gebruikt. Daarna kun je subtiel naar haar hobbies vragen en hierop inspelen. Vertel niet ongevraagd dingen over jezelf , maar veins gewoon interesse in haar oninteressante bestaan en speel erop in als je denkt dat je iets toe kunt voegen.
Edit:
Dus bijvoorbeeld, jij wilt graag over je piano skills vertellen. Dan vraag je eerst naar haar hobbies, en laat je haar hier een beetje over vertellen. Dan vraag je naar haar muzieksmaak oid, en dan kun je het over je piano-skills hebben, omdat het 'toevallig' ter sprake is gekomen.
In heb je op de meet gezien en gesproken en ik kan dat beamen. Maar je zit nu al 5 jaar in stagnatie. Dat op zich is al een serieus probleem. Als het allemaal wel meevalt, dan heb je jezelf daarmee geen dienst bewezen. Hoe dan ook, daar moet je uit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
En hier onduikt je het opnieuw. Dat geeft aan dat je er zelf niets mee doet. Daar zou je eens over na moeten denken. Het leven is leuker als in het alledaagse met andere mensen omgaat, je meer meemaakt en van deze dingen kan genieten. Die oplossing zoeken is de moeite waard. Betrek anderen erbij en ga op pad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:56 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
weet niet. moeilijke vragen.
momenteel niet zoveel.
Nee, het is de moeilijkste vraag die er is, waarom vragen mensen dat toch steeds?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet een normale vraag dan?
Omdat ze weten dat je geen antwoord kan geven en dan kunnen we jou allemaal uitlachen!quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:24 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, het is de moeilijkste vraag die er is, waarom vragen mensen dat toch steeds?
Huldequote:Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik vind mezelf een beetje belachelijk dat ik dit doe, maar ik ga toch maar even serieus hierop in
Nee, zo is het niet goed. Waarom? Omdat mensen niet op deze manier met elkaar communiceren, het is opdringerig, te uitgebreid en te zelfbevlekkend om mee te beginnen.
"Hoe gaat het?" is een mooie manier om een smalltalk-gesprek op gang te krijgen, daarom wordt het zoveel gebruikt. Daarna kun je subtiel naar haar hobbies vragen en hierop inspelen. Vertel niet ongevraagd dingen over jezelf , maar veins gewoon interesse in haar oninteressante bestaan en speel erop in als je denkt dat je iets toe kunt voegen.
Edit:
Dus bijvoorbeeld, jij wilt graag over je piano skills vertellen. Dan vraag je eerst naar haar hobbies, en laat je haar hier een beetje over vertellen. Dan vraag je naar haar muzieksmaak oid, en dan kun je het over je piano-skills hebben, omdat het 'toevallig' ter sprake is gekomen.
Maar bij jou is het omdat je depressief bent.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:24 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, het is de moeilijkste vraag die er is, waarom vragen mensen dat toch steeds?
Meeste mensen weten wel wat welke richting ze moeten antwoorden. Als jij dat niet weet moet je er iets aan doen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:24 schreef benzin het volgende:
[..]
QTFquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Meeste mensen weten wel wat welke richting ze moeten antwoorden. Als jij dat niet weet moet je er iets aan doen.
Volgens mij is de gedachte erachter dat jij erachter komt waar je gelukkig van wordtquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:24 schreef benzin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Meeste mensen weten wel wat welke richting ze moeten antwoorden. Als jij dat niet weet moet je er iets aan doen.
Als jij dat niet weet moet je iets bedenken wat je gelukkig zou kunnen maken benzin.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef minibeer het volgende:
[..]
Volgens mij is de gedachte erachter dat jij erachter komt waar je gelukkig van wordt
Jammer dat je niet gelukkig kunt zijn van jezelfquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist door allerlei trucjes van een of andere internetsite toe te passen, ben je niet echt jezelf. Dat hele PUA-gedoe komt allemaal erg geforceerd op me over.
Hoe meer alpha je bent hoe minder last je er van hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:29 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, je zegt het wel zo mooi, maar volgens mij werken de meeste mensen niet zo dat je dat gewoon kan doen, als het überhaupt al mogelijk is.
Als iemand je de grond in boort voel je je gewoon kut, volgens mij is dat bij iedereen hetzelfde.
Nice!!!quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Moet je nou jezelf zijn of een alpha?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe meer alpha je bent hoe minder last je er van hebt.
Je moet uit jezelf een alpha zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:36 schreef heloef het volgende:
[..]
Moet je nou jezelf zijn of een alpha?
quote:
Je kunt veel beter ygdsgxjhjs zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe meer alpha je bent hoe minder last je er van hebt.
quote:
Nee, want als in een groep het alpha mannetje sterft wordt een andere man alpha.quote:
Juist...quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:43 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd voor mensen om geen slachtoffer rol meer aan te nemen.
Het is ook tijd voor mensen om anderen geen slachtoffer rol te forceren.
Nice!quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:44 schreef heloef het volgende:
[..]
Juist...
Ik heb geen tijd voor deze onzin, ik ga hardlopen.
Niet iedereen kan tegelijk alpha zijn, omdat het begrip staat voor de leider in een hierachische groep. Je kunt het dus niet democratiseren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:43 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd voor mensen om geen slachtoffer rol meer aan te nemen.
Het is ook tijd voor mensen om anderen geen slachtoffer rol te forceren.
Dat klopt wel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niet iedereen kan tegelijk alpha zijn, omdat het begrip staat voor de leider in een hierachische groep. Je kunt het dus niet democratiseren.
Haha geweldig, deze vorm van zelf kwalificatie/validatie maar waarschijnlijk gewoon om een reactie uit te lokken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zit nog steeds op Curacao te chillen.
Maar je hoef ook geen alpha te zijn om een date te regelen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niet iedereen kan tegelijk alpha zijn, omdat het begrip staat voor de leider in een hierachische groep. Je kunt het dus niet democratiseren.
Is me gewoon gelukt. Firefly, hoe oud ben je en hoveel vriendinnen heb je gehad?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Haha geweldig, deze vorm van zelf kwalificatie/validatie maar waarschijnlijk gewoon om een reactie uit te lokken?
27. Bedoel je liefdes relaties of ook seksrelaties?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Is me gewoon gelukt. Firefly, hoe oud ben je en hoveel vriendinnen heb je gehad?
Liefdes relatiesquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
27. Bedoel je liefdes relaties of ook seksrelaties?
Waar gaat het precies over?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef deelnemer het volgende:
Een boek over de problemen met alpha males
Alpha male syndrome door Kate Ludeman, Eddie Erlandson
Over alpha males.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Liefdes relaties
[..]
Waar gaat het precies over?
6 liefdes relatiesquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Liefdes relaties
[..]
Waar gaat het precies over?
Alpha gedrag kan op verschillende manieren worden geuit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:08 schreef minibeer het volgende:
Ik vind mannen die 'alpha' gedrag vertonen meestal gewoon erg irritant
mag ik hier even wat over vertellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
quote:
Dit is niet wat ik bedoel. Alpha man zijn, niet alpha man "voordoen". Wat ik ook zie is dat het vooral over de werkvloer gaat.quote:As superheroes in their own minds, alpha males want to appear confident and strong, even invincible. They fear that if they don't come across as titans their credibility will be undermined and opponents will pounce like sharks that smell blood.
Daar heb je gelijk in, in de praktijk kan je gewoon naar een andere locatie gaan. Wat wel zo is, is dat je het moet zijn inplaats van immiteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:14 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
mag ik hier even wat over vertellen.
volgensmij is het in de moderne maatschappij juist dat iedereen "alpha gedrag" kan flikken, en dat daar gewoon de vrouwen heengaan.
als mannen vroeger in een kleine samenleving (op de echte paar alphas die er al zijn na) alpha gedrag gingen vertonen, dan kregen ze de echte alfas tegen hun, of werd hun reputatie verkloot.
tegenwoordig kan je ergens "alpha" gaan doen, en als het dan misgaat ga je naar een andere plek/locatie en kan je het gewoon nog een keer proberen.
daarom denk ik dat je niet alpha kunt worden(omdat er een andere alpha in je groep doodgaat), maar dat je alpha gedrag gewoon moet kunnen imiteren.
Is dat echt zo? Dat vraag me ik vaak af. Ik het idee bij benzin / mlig is dat ze dat gefoceerd sociaal willen zijn ofzo? Dat het hele idee van een grote vrienden kring / vriendin puur willen omdat het moet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:34 schreef minibeer het volgende:
Bij veel mensen is volgens mij ook het probleem dat ze gelukkig worden van 'sociale interactie' (om het maar even globaal te houden, want ik bedoel zowel vrienden als scharrels of partners) maar die uit zichzelf niet opzoeken (of juist uit de weg gaan).
Daar ben ik het niet mee eens, het is eerder een kwestie van niet kunnen veranderen denk ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef hasjman het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Dat vraag me ik vaak af. Ik het idee bij benzin / mlig is dat ze dat gefoceerd sociaal willen zijn ofzo? Dat het hele idee van een grote vrienden kring / vriendin puur willen omdat het moet?
Ik weet 't niet, maar als ze het echt graag zouden willen, dan zouden ze volgens mij veranderden. Nu accepteren ze het, en vinden het dus niet echt belangrijk.
En niet weten hoe, en het stemmetje in je hoofd dat je toch niet welkom/gewenst bent bijv. En al kun je contact leggen, hoe initieer je een volgende afspraak/gesprek..quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, het is eerder een kwestie van niet kunnen veranderen denk ik.
Wellicht is het een drempel om tot actie over te gaan? Niemand zit graag in een rommelig huis, maar je moet je er wel even toe zetten om grondig op te ruimen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:22 schreef minibeer het volgende:
@hasjman (quoten werkt niet)
Ik heb niet het idee dat ze het accepteren. Ik zou het zelf iig wel leuk vinden om een grotere vriendenkring te hebben, maar ik doe ook vrij weinig sociaals uit mezelf (eigenlijk alleen als vrienden wat voorstellen). Ik vermoed dat het bij hun ook ongeveer zo zit.
het klinkt alsof alfa "Zijn" dat je daar niets voor hoeft te doen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, in de praktijk kan je gewoon naar een andere locatie gaan. Wat wel zo is, is dat je het moet zijn inplaats van immiteren.
Ik toon vaak ook niet genoeg initiatief. Een actieve houding is beter dan een passieve maar die omschakeling is moeilijk als passiviteit een gewoonte is geworden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:22 schreef minibeer het volgende:
@hasjman (quoten werkt niet)
Ik heb niet het idee dat ze het accepteren. Ik zou het zelf iig wel leuk vinden om een grotere vriendenkring te hebben, maar ik doe ook vrij weinig sociaals uit mezelf (eigenlijk alleen als vrienden wat voorstellen). Ik vermoed dat het bij hun ook ongeveer zo zit.
Assertief dan toch alleen? Agressief klinkt als zo'n 2 meter kerel met 2 meter spieren die stijf staat van de haaienadrenaline en de steroïden en die dan naar je schreeuwt HALLOOO!quote:
Vrouwen herkennen een alpha man meteen. Het enige wat je hoeft te doen is zeer zeker zijn van jezelf. Je kunt een onbekende café binnenlopen en je valt al op door je uitstraling.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:25 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
het klinkt alsof alfa "Zijn" dat je daar niets voor hoeft te doen.
het voelt altijd zo aan als schouderduwen en haantjesgedrag als je "Tegenstanders" tegenkomt.
tegenwoordig is het feit dat bijna alle mensen die rond de plekken zijn waar je mogelijke partners tegenkomt jouw niet kennen. dus dan kan je niet al de "afla " al zijn, want dan kennen ze je niet.
dan moet je dus zosnel mogelijk toch iets flikken/bewijzen/schouderduwen dat je dat alfa daar heel snel wordt of lijkt alsof je het al bent.
zo vind ik dat echt aanvoelen. woorden als LEF en andere cliches dat de criminelen beter hebben komen dan bij mij te boven.
voorbeeld: me ouders hebben het best/redelijk goed he. als er vrienden/visite is is het altijd zo dat er wordt gevonden dat ze het mooi voor elkaar hebben.
ook een vriend van me neemt vaak zijn vriendinnen die naar hem toe komen als ze aan de andere kant van het land wonen naar MIJ toe. en dan gaat hij ipv bij hem thuis, hier zitten.
maar als ik eenmaal meer dan 100 meter van huis kom, is er niemand meer die me kent of daarvan weet.
meisjes die ik op straat zie. andere mensen.
toen ik nog naar school ging ook bij bijv de klasgenoten van bijv de middelbare school heb ik altijd 0 reputatie gehad. (op 1 vriendengroepje wat nog steeds is na)
quote:
Dat zeggen alle vrouwen, dat ze een hele lieve jongen willen die hun cadeautjes geeft.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
volgens mij is assertief-aggressief juist niet goed. Dat je een bijtende opmerking maakt in plaats van je gedachte uit te spreken op een manier dat een ander er wat mee kan
assertief-agressiefquote:
Nee maar daar heb ik t niet over.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zeggen alle vrouwen, dat ze een hele lieve jongen willen die hun cadeautjes geeft.
stel he, stel!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zeggen alle vrouwen, dat ze een hele lieve jongen willen die hun cadeautjes geeft.
Te agressief (asociaal) kan ook he. En dat is ook niet wat wokkelkardinaal bedoelt zie ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee maar daar heb ik t niet over.
Bijv wat mijn vriend had laatst. Een collega geeft standaard als reactie, op 'goeiemorgen', dat maak ik zelf wel uit. Bloedirritant als je dat dag in dag uit hoort. Dan kun je een scherpe opmerking plaatsen of zelfs negeren, maar je kan ook direct op de man afzeggen dat t je stoort.,
Maar dat heette volgens mij passief-aggressief
Ik zie niet wat er asociaal aan is maar volgens mij snappen wij elkaar niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Te agressief (asociaal) kan ook he.
Nee, het beste is om helemaal niets te geven bij de eerste meet, jij bent genoeg. Dit mag je nooit vergeten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:39 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
stel he, stel.
stel ik heb een aantal keer een goed gesprek met een meisje op dat paiq. en dan op gegeven moment heb ik het over dat ik me werkstuk voor uni af heb, en dat ik het alleen nog maar hoef uit te printen en in te leveren. en dan komt het erop dat ik in enschede geen printer thuis heb, en dat ik het dus op school nog moet uitprinten.
en dan vraag ik, of blijkt, dat zij wel een printer heeft, maar dat de inktpatronen leeg zijn(zoalss altijd).
is het dan een goed idee om STEL je meet elkaar daarna dan voor het eerst, dat als excuus te hebben en dan zo van:
ik:"ik weet dat het erg forward is, maar ik een cadeautje voor je mee"
*meid denkt dat ik afc/beta ben. en dan geef ik het zonder cadeaupapier heel droog nonchalant zo
en dan zeg ik : "ja, refill inkt voor je printer. dat is veel goedkoper dan originele complete cartridged. ik kon het niet laten".
is dat een goed idee/excuus om toch een alfa te lijken die lief iets geeft???????
Dit kan een attent gebaar zijn áls je elkaar langer kent. Ik ben er gek opquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:25 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
het klinkt alsof alfa "Zijn" dat je daar niets voor hoeft te doen.
het voelt altijd zo aan als schouderduwen en haantjesgedrag als je "Tegenstanders" tegenkomt.
tegenwoordig is het feit dat bijna alle mensen die rond de plekken zijn waar je mogelijke partners tegenkomt jouw niet kennen. dus dan kan je niet al de "afla " al zijn, want dan kennen ze je niet.
dan moet je dus zosnel mogelijk toch iets flikken/bewijzen/schouderduwen dat je dat alfa daar heel snel wordt of lijkt alsof je het al bent.
zo vind ik dat echt aanvoelen. woorden als LEF en andere cliches dat de criminelen beter hebben komen dan bij mij te boven.
voorbeeld: me ouders hebben het best/redelijk goed he. als er vrienden/visite is is het altijd zo dat er wordt gevonden dat ze het mooi voor elkaar hebben.
ook een vriend van me neemt vaak zijn vriendinnen die naar hem toe komen als ze aan de andere kant van het land wonen naar MIJ toe. en dan gaat hij ipv bij hem thuis, hier zitten.
maar als ik eenmaal meer dan 100 meter van huis kom, is er niemand meer die me kent of daarvan weet.
meisjes die ik op straat zie. andere mensen.
toen ik nog naar school ging ook bij bijv de klasgenoten van bijv de middelbare school heb ik altijd 0 reputatie gehad. (op 1 vriendengroepje wat nog steeds is na)
en stel dat je er ook bij zegt (of het is zelfs waar) dat je dat spul nog ergens had rondslingeren?dus dat het niets bijzonders is?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, het beste is om helemaal niets te geven bij de eerste meet, jij bent genoeg. Dit mag je nooit vergeten.
Wat is een goed cadeau voor een latere date?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, het beste is om helemaal niets te geven bij de eerste meet, jij bent genoeg. Dit mag je nooit vergeten.
en een fles wijn en een kaarsje dan? dat is waar jij aan denkt natuurlijk. heeft dat gaan doen voor de meid niet heel erg dat je een watje lijkt die een kansloos lame verlangen heeft naar een poging tot romantiek.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef WokkelKardinaal het volgende:
nee, das niet romantisch, maar weird, dat wel. weird
Een persoon die zeg maar gewoon nors is?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er asociaal aan is maar volgens mij snappen wij elkaar niet.
Wat ik bedoel is passief-agressief. Punt.
Wel voor jezelf opkomen maar niet helder stellen wat je dwars zit.
Ik was even in de war
Dan nog geef je gratis cadeautjes weg. Wat je wel kunt doen is eerst zeggen dat ze je een kusje moet geven bijvoorbeeld. Voor wat, hoort wat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
en stel dat je er ook bij zegt (of het is zelfs waar) dat je dat spul nog ergens had rondslingeren?dus dat het niets bijzonders is?
en het lijkt me wel romantisch om dan wat te doen te hebben als ze zegt dat ze niet weet hoe het moet enzo. en dan kan je samen gaan bijvullen enzo.
heel romantisch
oeh die is goed!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan nog geef je gratis cadeautjes weg. Wat je wel kunt doen is eerst zeggen dat ze je een kusje moet geven bijvoorbeeld. Voor wat, hoort wat.
Dat is best ouderwets ja, maar wel lief.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef Supersoep het volgende:
Sjonge jonge.
Ik zal wel gewoon ouderwets gallant zijn, maar ik geef gewoon iets bij een echte date.
Een roos is zeker geen kleinigheid, het is echt iets groots in haar ogen door de achterliggende gedachte ervan. Geen cadeautjes geven, pas als de relatie gevorderd is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef Micson het volgende:
[..]
Wat is een goed cadeau voor een latere date?
Ik wil graag een kleinigheid geven, maar ik weet niet precies wat. Een roos ofzo vind ik nog steeds wel een romantische klassieker, maar dan moet ze daar de hele date mee rond gaan lopen.
Niet echt hè.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef hasjman het volgende:
En zo helpen we mlig verder de realiteit in....
Weer iets wat je niet zo zwart/wit kunt stellen. Soms is het leuk om een roos te krijgen, soms ook niet en komt het wanhopig over. Geheel situatie afhankelijk.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een roos is zeker geen kleinigheid, het is echt iets groots in haar ogen door de achterliggende gedachte ervan. Geen cadeautjes geven, pas als de relatie gevorderd is.
Zo ben ik:quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oeh die is goed!
zoiets:
ik:" blahblah, ik heb cadeautje voor je".
ik laat het cadeautje zien, alsof ze het kan aanpakken
*zij wil het aannemen
ik trek het cadeautje weg, en zeg: " heheeee!, eerst een kusje. voor wat hoort wat" (op een playfull manier)
En vanaf dat moment zou ik je een opdringerig mannetje vinden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zo ben ik:
"ik:Waar is je printer?"
"zij: Daar in die hoek, hoezo?"
Ik loop naar de printer toe, vervang haar inkt. Daarna loop ik terug en zeg tegen haar:
"Geef me een kus"
Zo hoort het.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
kan je dat van kusje op wang vragen ook bij hoeren toepassen?
als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang geeft?
Zou ik elke keer moeten proberen als ik een vrouwlijke collega help met haar pc, kijken hoe snel ik vast zit in de gevangenis. Hahahaquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En vanaf dat moment zou ik je een opdringerig mannetje vinden.
Ja dat kan. En veel knipoogjes geven. Daar houden vrouwen van.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang geeft?
nee daar houden vrouwen niet van, behalve als ze je al leuk vinden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja dat kan. En veel knipoogjes geven. Daar houden vrouwen van.
Oooh ik dacht er wat van zeggen asociaalquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een persoon die zeg maar gewoon nors is?
Afhankelijk of je diegene al leuk vind of nietquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weer iets wat je niet zo zwart/wit kunt stellen. Soms is het leuk om een roos te krijgen, soms ook niet en komt het wanhopig over. Geheel situatie afhankelijk.
Mensen hier zijn ook veel te panisch om lief gevonden te worden. Dat is zo erg niet, genoeg andere momenten om "assertief-agressief'' te zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is best ouderwets ja, maar wel lief.
Hangt er ook van de persoon af, denk ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Hmm iets geven op een eerste date zou ik zelf ongemakkelijk vinden of iets krijgen ook trouwensMaar als je bijv. bij hem of haar thuis afspreekt om wat te eten ofzo, zou ik het wel weer een leuk gebaar vinden.. Het ligt een beetje aan de situatie..
Aan de ene kant zou ik het ook wel heel lief vinden om van een jongen op een eerste date een roos te krijgen ofzo..
Ik zou in ieder geval niet aankomen met een printerrefill
Als je haar betaalt, zal dat vast wel mogen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
Hoe aantrekkelijker je iemand vind, hoe meer diegene kan flikken. En omdat ik het met zoveel focus en uitstraling doe kan ik bijna alles flikken en wordt het juist positief opgevat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En vanaf dat moment zou ik je een opdringerig mannetje vinden.
omgquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang moeten geven?
Ligt eraan hoe zeker je bent van je zaak. Als het in je hoofd kan, dan gaat het meestal goed.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
als je ze dan van te voren betaald, snel nog even leiden dat ze je wel eerst een kusje op de wang moeten geven?
Eerlijk, ik zie het nog niet gebeurenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe aantrekkelijker je iemand vind, hoe meer diegene kan flikken. En omdat ik het met zoveel focus en uitstraling doe kan ik bijna alles flikken en wordt het juist positief opgevat.
Klopt en een bloemetje van het grasveld omvat voor mij ook dezelfde betekenisquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hangt er ook van de persoon af, denk ik.
ja maar opzich is dat kusje dan 'vlak voor' dat je haar betaalt he. dus het is wel opzich in een bepaald opzicht "asociaal".quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je haar betaalt, zal dat vast wel mogen.
Klopt en als een meisje lieve gebaren niet kan waarderen dan stuurt ze maar lekker brieven naar de gevangenis.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Mensen hier zijn ook veel te panisch om lief gevonden te worden. Dat is zo erg niet, genoeg andere momenten om "assertief-agressief'' te zijn.
QFTquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als het in je hoofd kan, dan gaat het meestal goed.
Naja ik zal me misschien eerder opgelaten voelen dat ik niets voor hem heb ofzo.. Wat dat betreft vind het het moeilijk om iets te ontvangen.. Het geven zou voor mij geen probleem zijn..quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt en als een meisje lieve gebaren niet kan waarderen dan stuurt ze maar lekker brieven naar de gevangenis.
Gaat dit nog steeds over een kusje vragen aan een hoer?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja maar opzich is dat kusje dan 'vlak voor' dat je haar betaalt he. dus het is wel opzich in een bepaald opzicht "asociaal".
als ik het een andere man zou zien doen, dan zou ik mezelf helemaal zielig gaan voelen, en het een vieze player vinden die alle meisjes wegkaapt zodat er geen 1 meisje avances op mij gaat maken om het leuk te doen.
JA..quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:07 schreef minibeer het volgende:
[..]
Gaat dit nog steeds over een kusje vragen aan een hoer?
Ik ontkracht alleen maar onderstaande:quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Afhankelijk of je diegene al leuk vind of nietEen roos doet verder niets, en kan alleen wanhopigheid laten zien. Lief zijn heeft niets te maken met aantrekkelijkheid en daarom geef je weer verkeerd advies. Dat je een roos leuk vind om te ontvangen heeft niets te maken met aantrekkelijkheid.
Dat het geen kleinigheid zou kunnen zijn is gewoon onjuist.quote:Een roos is zeker geen kleinigheid, het is echt iets groots in haar ogen door de achterliggende gedachte ervan. Geen cadeautjes geven, pas als de relatie gevorderd is.
Dit is nog niets eerlijk gezegdquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef minibeer het volgende:
[..]
Eerlijk, ik zie het nog niet gebeuren
Waarom? Als je daarna toch betaalt? Krijg je vooraf echt wel je kusje.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:05 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja maar opzich is dat kusje dan 'vlak voor' dat je haar betaalt he. dus het is wel opzich in een bepaald opzicht "asociaal".
als ik het een andere man zou zien doen, dan zou ik mezelf helemaal zielig gaan voelen, en het een vieze player vinden die alle meisjes wegkaapt zodat er geen 1 meisje avances op mij gaat maken om het leuk te doen.
en dan zou ik gaa nvinden dat die man stom is, en veels te gedruft en dan vind ik dat hij meer moet kruipen voor de dames ,netals mij.
(voorheen dacht ik er zo over)
Een roos heeft eenmaal grote achterliggende gedachtes.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ontkracht alleen maar onderstaande:
[..]
Ik heb niets gezegd over aantrekkelijkheid of wat dan ook. Dat het geen kleinigheid zou kunnen zijn is gewoon onjuist.
die hoer wil geen kusjes, mlig wil zequote:Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef WokkelKardinaal het volgende:
waarom zou een hoer kusjes willen, waar zit jij met je hoofd
Omdat ze geld wil verdienen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef WokkelKardinaal het volgende:
waarom zou een hoer kusjes willen, waar zit jij met je hoofd
Maar niet van een hoerquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
die hoer wil geen kusjes, mlig wil ze
Gisteren zag ik bijvoorbeeld een meid met een drankje en een rietje. Ik kwam aangelopen, en dronk gewoon uit haar glas. En grappig dat ze dat vonden en giechelen etcquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef hasjman het volgende:
[..]
Nou kom maar op, wat heb je allemaal nog meer geflikt bij de dames?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |