abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100416397

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:21:46 #2
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100416694
gaat het modje weg kom jij met zoiets :D :|W
Spreading the Word
pi_100416869
Ik maak geen vrienden zo :+
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:32:50 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100416917
quote:
8s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
gaat het modje weg kom jij met zoiets :D :|W
Ik kom misschien wat te streng over. :'(
Je moeder is een hamster
pi_100418715
Hehe, ben gister blijven hangen aan de bar. Was wel chill tot 4 uur toen de deur dicht was van mijn vakantie huis. :') Ben erg blij dat mijn broertje wakker werd.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:52:57 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100418940
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:45 schreef Tamashii het volgende:
Hehe, ben gister blijven hangen aan de bar. Was wel chill tot 4 uur toen de deur dicht was van mijn vakantie huis. :') Ben erg blij dat mijn broertje wakker werd.
Waar ben je op vakantie?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:26:49 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100420131
Graag ontopic. Teveel slow chat hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:57:21 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100421267
En gelijk valt het dood. _O-
C'est la vie
pi_100421434
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Graag ontopic. Teveel slow chat hier.
Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan. :')
pi_100421530
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:02 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Alleen dan een beetje jammer dat je mijn reactie weghaalt en de rest laat staan. :')
die van mij was ook weg

Crutch je bent niet te streng. Daniel is nog veel strenger.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:27:59 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100422509
Dit topic valt niet dood, want er is genoeg te bespreken wat betreft versieren.
Als jullie elkaar lief vinden en over koetjes en kalfjes willen praten dan is het een kleine moeite om elkaar in een van de SC's te treffen.

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar in tijden dat het werkelijk over versieren gaat komen er wel degelijk nieuwe posters bij om over hun situatie te discussiëren.
In tijden dat het weer over koetjes en kalfjes, tegeltjeswijsheden en verwijten gaat, is er weer veel teveel gezeik en nodigt deze reeks ook niet echt uit voor nieuwe posters om hier te komen.
Laat staan dat problemen die al openstaan besproken worden.

Dus heel simpel; offtopic geneuzel wordt verwijderd en genote. Blijven doorgaan met offtopic geneuzel valt onder het verpesten van de reeks en dat heeft gevolgen voor je reageerknopje.

Mocht je iets zien dat niet door de beugel kan, meld zoiets dan in het feedback topic of plaats een topic report. Het heeft geen zin om iemand daarop aan te vallen. Negeren en aangeven is het beste.

Ik hoop dat het duidelijk is. Vragenstellen kan bij feedback, want dan kunnen we hier verder met versieren.

Nou, luitjes, Ik ga er vandoor. Spreek jullie wel weer na Sziget. :)
Je moeder is een hamster
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:46:12 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100423183
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:53:40 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100423512
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vinden jullie over dat onderwerp van alpha male, beta male, omega male? Is het toepasselijk om mensen? Wanneer is iemand een alpha male of beta male of omega male? Worden ze zo geboren of zo gemaakt, en kan hun status veranderd worden?
Wat houden die drie eigenlijk in.
Alpha is een soort van oerman en beta is er tussen in en omega een watje?
C'est la vie
pi_100423717
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:58:52 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100423718
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbieden ;)
Generaliseren is zooo makkelijk en een individu is zoveel interessanter.
Maatwerk is altijd beter dan een confectiepakkie, maar sommige hier zweren bij het confectiepakkie het zij zo. Als je het aan mij vraagt ben je dan niet echt. Sommigen komen daar ooit later pas achter en sommigen nooit. En de vraag is of wat er uit voortvloeit dan ook wel echt is.
pi_100423742
Ik ken de termen ook niet (behalve alpha)
Maar ik ga ervan uit dat het nurture vs. nature is.
Tevens denk ik dat alleen stoornissen zoals autisme aangeboren zijn. De meeste dingen komen toch vanuit je opvoeding en je omgeving.
Iemand die thuis weinig goed kan doen zal sowieso een onzekere houding hebben van jongs af aan.
en dat heeft weer zijn effect op school en hoe er door klasgenoten naar hem gekeken wordt.
Heeft dezelfde persoon een vader met losse handjes, is de kans aanwezig dat deze zelf een pestkop wordt.

Even overtrokken hoor.
pi_100423754
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

die van mij was ook weg

Crutch je bent niet te streng. Daniel is nog veel strenger.
Nee. Maar nu staat die vraag er nog wel en is mijn antwoord weggehaald. :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:25:37 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100424596
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het komt mij mijn neus uit. Maar dat is geen reden het te verbieden ;)
Generaliseren is zooo makkelijk en een individu is zoveel interessanter.
Maatwerk is altijd beter dan een confectiepakkie, maar sommige hier zweren bij het confectiepakkie het zij zo. Als je het aan mij vraagt ben je dan niet echt. Sommigen komen daar ooit later pas achter en sommigen nooit. En de vraag is of wat er uit voortvloeit dan ook wel echt is.
(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)

Maar ik snap je analogie over confectiepakkie niet. Wie is dan niet echt? Die guru's enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 07-08-2011 15:37:12 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:29:59 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100424738
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ken de termen ook niet (behalve alpha)
Maar ik ga ervan uit dat het nurture vs. nature is.
Tevens denk ik dat alleen stoornissen zoals autisme aangeboren zijn. De meeste dingen komen toch vanuit je opvoeding en je omgeving.
Iemand die thuis weinig goed kan doen zal sowieso een onzekere houding hebben van jongs af aan.
en dat heeft weer zijn effect op school en hoe er door klasgenoten naar hem gekeken wordt.
Heeft dezelfde persoon een vader met losse handjes, is de kans aanwezig dat deze zelf een pestkop wordt.

Even overtrokken hoor.
Maar ik denk ook dat sommige eigenschappen ook aangeboren zijn. Sommige mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden dan heel onzeker en kwetsbaar. Andere mensen hebben een vader met losse handjes en ze worden criminelen.

Ze zeggen ook dat een persoonlijkheid nooit veranderd. Hooguit wordt het volwassen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:40:17 #20
238453 hasjman
utter madness
pi_100425084
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:

[..]

Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.

Opzich zit er wel een waarheid in, maar het is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten. Sowieso of het ene type mens beter of slechter is, onzin natuurlijk.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:41:23 #21
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100425127
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:40 schreef hasjman het volgende:

[..]

Heel kort gezegd komt het er op neer dat alpha=zelfverzekerd, regelt de vrouwtjes, de leider in de group, beta= geen zelfvertrouwen, onzeker, afwachtend.

Opzich zit er wel een waarheid in, maar het is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten. Sowieso of het ene type mens beter of slechter is, onzin natuurlijk.
Ach vaker is het een combinatie van, in plaats een type specifiek.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:44:30 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100425269
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

(Ik begin erover zodat de topic weer over versieren gaat.)

Maar ik snap je analogie over confectiepakkie niet. Wie is dan niet echt? Die guru's enzo?

confectiepakkie = one size fits all.

De mannelijke bevolking opdelen in de categorieen is een hele platte persoonlijkheidsleer.

quote:
Een vrouw die post over mannelijke frustatie. Over empathie gesproken. O+
Is deze strip ook geloofwaardig, als je de mannen in vrouwen veranderd en de vrouw in een man? Dwz hij leeft zich een aantal jaren seksueel uit op de lekkerste chicks en kijkt pas daarna naar een gewoon meisje voor een relatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door deelnemer op 07-08-2011 16:12:09 ]
The view from nowhere.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:47:38 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_100425368
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef heloef het volgende:

[..]

alpha, is de eerste keus voor de vrouw
beta 2de keus
gamma 3de, enzevoorts
delta,epsylon,.........omega

wel grappig dat keep_walking omega er ook bijhaalt, ik voel me helemaal omega, echt het slechtste meest kansloze van kansloze.

ik had me voorgenomen om een tijdje niet online te komen, maar nu het rustig is wil ik dit graag weer doen.

ik was eergister ofzo op paiq(vlak nadat ik wegging tijdelijk van fok) en toen ging een meisje "hee" naar me zeggen. dus toen moest ik wel wat terugzeggen.....

nou heb ik daar een aantal vragen over. waar moet je het dan over hebben? of in welke fase zit je dan?
moet je meteen elkaar dingen gaan vragen ofzo?
ik heb nu dit gedaan:
quote:
Berichten van en naar Marije
2011-07-08, 20:27
Wanneer je zelf minimaal zes do's zou hebben ingevuld, zouden we hier drie do's van de ander tonen!
2011-08-04, 23:54
zij: Hee!
2011-08-05, 00:15
ik: *en nu, de volgende dag reageer ik....
hey daar
sorry, traagheid enzo van mij. ik werd een beetje beziggehouden door een vriend
van internet
denk jij dat zoenen vreemdgaan is?

zij: Dat hangt denk ik van de situatie af, maar echt vreemdgaan weet ik niet maar zeer zeker het vertrouwen schaden

ik: Oke situatie is zo, hij belt mij met een situatie
daar was ik net beetje mee beziggehouden
hij heeft dus(na wat dingen) gezoend met een ander meisje(door omstandigheden). en is nu volgens die vriendin vreemd gegaan
en ze heeft letterlijk gezegd dat het "Vertrouwen geschaad is" (ook jouw woorden), en dat hij het eerst moet terugwinnen

zij: Dat laastst snap ik zeker

ik: klinkt het als vreemdgaan?
ik vind het wel apart dat ze dat meld wat hij moet gaan doen
en dat na een "relatie" van anderhalve week ofzo, ik weet niet

zij:lligt eraan wat je onder de definitie van vreemgaan verstaat, maar of ik het echt vind kunnen..tja datniet
haha kijk dat is een ander verhaal

ik:Ja zij noemt het vreemdgaan he, en geschaad vertrouwen, en dat hij nu vertrouwen moet terugwinnen
hij noemde het. (of naja mannelijk perspectief dan he ), moeilijk en wispulturig
iets komt me te boven van de serie "friends" ....oud genoeg dat je het kent?

zij: haha ja dat ken ik

ik: ross: "we were on a break!"

zij: Maar hij vind haar wel echt leuk?

ik: ja jawel

zij: Het is een beetje lastig te begrijpen
Maar als je het niet heel erg vind ga ik naar bed toe
Zal het morgen nog eens rustig lezen

vertrouwen terugwinnen slaat eigenlijk helemaal nergens op , had ik het met hem over. het moet gewoon niet nog een keer gebeuren, en hij moet gewoon lange tijd betrouwbaar blijven
en dan gaat het vanzelf...

ok . laters

waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:56:43 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100425743
Het slaat er op dat ze het morgen even zal teruglezen.
C'est la vie
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:58:25 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_100425828
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
waar slaat dat " zal het morgen nog een teruglezen" van haar op??? heb ik het nu al verkloot en is dat een valse ioi (Toevallig eerder heb ik daar een post over gedaan, en ineens overkomt mij het ook).
Het is een moreel onderwerp. Zij vindt dat het vertrouwen is geschaad met dat zoenen. Ze snapt niet dat jij dat niet begrijpt en haakt af. Een valse ioi vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-08-2011 16:03:27 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')