Om een indicatie te geven voor je badkamer; wij hebben 2,9 meter muur 'laten verplaatsen' voor 475 euro. Deze optie stond niet op de optielijst, maar in principe was alles mogelijk (zolang je maar lapt, uiteraard :-)).quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:30 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik weet wel wat we geen oneindig budget hebben. We zouden daar eens verder naar moeten informeren bij het bouwbedrijf. Anders zouden we het zelf misschien nog wel kunnen doen.
De hoekwoningen zijn starterswoningen en die hebben zeg maar inderdaad een woning aan de voorkant en aan de achterkant.
RAMSJO is een wit gebeitst beuken paneel deur.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:59 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Lidingo deurtjes zijn gelakt (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70085802), zit dus geen folie op.
Maar goed, snap dat er genoeg andere redenen zijn om toch voor een niet-IKEA keuken te kiezen (hebben wij ook gedaan).
Edit: Misschien denk ik nu toch aan Ramsjo deurtjes (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30158466) ook gelakt namelijk.
Precies, wij vinden het ook overdone. We zijn er nu wel over uit dat we het niet gaan doen. Maaarrrrr, wat dan wel? Ik heb even gebeld met Martens Keukens en houten gelakte kastjes met een verticale groef hebben een meerprijs van 800 euro. Slik, toch weer 800 euro, maar aan de andere kant, dan hebben we precies wat we wilden!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:16 schreef SV-tje het volgende:
Ik zou inderdaad ook geen hout en hout doen. Hebben dit zelf ook een moment overwogen maar ook al vond ik de notenhouten keuken heel erg mooi. In combinatie met een houten vloer (en houten tafel) vonden we dit wel overdone. Wij hebben hoogglans witte kastjes en een donker hardstenen blad en ik moet zeggen ik heb dit nooit als een te groot contrast ervaren. Zie mijn eigen topic.
Na 2 jaar verbouwen, tijd voor de afwerking
Ben benieuwd naar de rest van het topic.
\voor mij is Pelgrim een budget oplossing. Als de apparatuur je keukenprijs bepaalt, en je hebt geen budget, of wil over een korte tijd nieuwe apparatuur, dan neem je Pelgrim.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:06 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Precies, wij vinden het ook overdone. We zijn er nu wel over uit dat we het niet gaan doen. Maaarrrrr, wat dan wel? Ik heb even gebeld met Martens Keukens en houten gelakte kastjes met een verticale groef hebben een meerprijs van 800 euro. Slik, toch weer 800 euro, maar aan de andere kant, dan hebben we precies wat we wilden!
Vandaag bij Goedhart Keukens geweest in Alphen ad Rijn. Supermooie zaak met veel keukens uit vooral het duurdere segment. Mijn vriend heeft Goedhart ook als werkgever, dus hopelijk komen ze met een mooie korting. Toch ben ik bang dat dit een relatief duurdere zaak is. De showroom is zo chique dat ik toch denk: dat geld moet ergens vandaan komen... Anyway, eerst de offerte even afwachten.
Ze gaan een plaatje en offerte maken van een greeploze keuken. Ik ben benieuwd!
Trouwens, iemand ervaringen met Pelgrim apparatuur?
Beetje laat,maar ik doelde op de vloer.quote:
In principe wel ja. Jij hebt daar slechte ervaringen mee?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Beetje laat,maar ik doelde op de vloer.
Hey, die keuken ken ikquote:Op donderdag 29 september 2011 12:46 schreef Ooi86 het volgende:
Even een kleine update:
Vandaag zijn we bij de notaris geweest en hebben we getekend!Nu kunnen we ons gaan verheugen op de bouw van het plan. Als het goed is, gaan ze begin oktober beginnen :-)
We hebben inmiddels ook onze keuken uitgezocht.
[ afbeelding ]
Dit is hem geworden. We mogen nog wel wijzigen, maar ik denk dat we het zo gaan laten. Ik ben er in ieder geval super blij mee
weet je zeker dat je en bad wil? wij hebben abd en douche, maar moest ik kiezen zou ik de douche echt nemen. In bad ga je niet zo vaak terwijl je bijna elke dag wel douchet. we haddne ooit een bad met een speciaal douchgedeelte ne dat was al niet prettig voor mij (bijna 2 meter),. Dus misschien iets om nog eens te overwegen. Sowieso is de bakamer wel echt erg klein, kun je die niet wat groter maken?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:41 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel heel klein worden. Die gevelbreedte, tsja, ik heb geen idee of dat standaard is. Volgens mij niet, maar in het gedeelte waar 5 blokken van dit soort woningen worden gebouwd, is het allemaal 4,5 m breed.
We laten inderdaad een toilet aanleggen in de badkamer. Daarnaast komt er ook nog een bad ipv de douche. Niet al te ruim, maar alles wat we er in willen, past er in
We hebben ook de keuze om de twee kleine slaapkamers aan de voorzijde tot een te laten maken. Ik vind echter zo'n kleinere slaapkamer ook wel mooi voor een computerkamertje oid. Of misschien wel een *ik krijg het bijna mijn strot niet uit* babykamertje.
ligt er aan hoor, hier wordt het bad vaker gebruikt dan de douchequote:Op zondag 20 november 2011 16:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
weet je zeker dat je en bad wil? wij hebben abd en douche, maar moest ik kiezen zou ik de douche echt nemen. In bad ga je niet zo vaak terwijl je bijna elke dag wel douchet. we haddne ooit een bad met een speciaal douchgedeelte ne dat was al niet prettig voor mij (bijna 2 meter),. Dus misschien iets om nog eens te overwegen. Sowieso is de bakamer wel echt erg klein, kun je die niet wat groter maken?
Wle leuk eh, een echt huis kopenLekker klussen en frutselen, alhoewel je dat na een tijdje wel zat bent wordt het zo wel echt jouw huis.
veel plzeir ervan.
Hij heeft wel wat weg van die van jou....quote:
Ik weet het heul zeker. Wij zijn sowieso allebei niet zo groot, dus dat wordt het probleem niet. Ik heb in mijn ouderlijk huis ook altijd een bad-douche combinatie gehad en heb daar nooit problemen mee gehad. Nu hebben we alleen een douche en missen we het bad echt. Dus dan maar een kleinere badkamer met badquote:Op zondag 20 november 2011 16:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
weet je zeker dat je en bad wil? wij hebben abd en douche, maar moest ik kiezen zou ik de douche echt nemen. In bad ga je niet zo vaak terwijl je bijna elke dag wel douchet. we haddne ooit een bad met een speciaal douchgedeelte ne dat was al niet prettig voor mij (bijna 2 meter),. Dus misschien iets om nog eens te overwegen. Sowieso is de bakamer wel echt erg klein, kun je die niet wat groter maken?
Wle leuk eh, een echt huis kopenLekker klussen en frutselen, alhoewel je dat na een tijdje wel zat bent wordt het zo wel echt jouw huis.
veel plzeir ervan.
Eh, ieder zijn voorkeur. Ik ben blij met onze aparte douche. Als ik voor mijn werk in een hotel in zo'n bad moet staan baal ik altijd.... Maargoed, als jij je bad mist moet je die gewoon lekke rnemen in je nieuwe huisquote:Op zondag 20 november 2011 16:41 schreef kaasplankje het volgende:
Goed idee hoor, een bad is heerlijk. Wij hebben ook een douchebad aangeschaft voor in ons huis. Zolang er maar een goed vlakke bodem in zit kan dat prima.
Nee dat niet, mits je de boel een beetje droog probeert te houden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:22 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
In principe wel ja. Jij hebt daar slechte ervaringen mee?
Ja bij ons was het verschil wel vrij groot. Ruim een verschil van ¤5000,- en hebben we nog meer dan onze eerste wensen. Maar we hadden ook veel eisen met betrekking tot de keuken.quote:Op maandag 21 november 2011 20:36 schreef Ooi86 het volgende:
@ HerrPiet; Hebben we wel over na gedacht. Zeker omdat mijn schoonfamilie op een steenworp afstand van Duitsland woont. Maar we hoorden ook veel verhalen over dat het wel mee viel qua de kosten die je zou besparen. Uiteindelijk hebben we een keuken gekocht bij Martens in Alkmaar. Daar hadden we een goed gevoel bij en we hebben alles voor het budget wat we hadden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |