abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 22:07:40 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 5 juni 2011 @ 00:39:39 #152
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97721695
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
En de lijst wordt kleiner en kleiner *O*
En na dit weekend is de lijst nog korter :) :Y
We hebben de kluszin en tijd weer terug gevonden. Vorige week zondag waren we voor een vriendin in Breda en zijn we daarna nog even naar Ikea gereden, niet dat we echt iets nodig hadden maar wilde het toch graag.
En dat heeft z'n vruchten afgeworpen. Zijn al een hele tijd op zoek naar een wasmand voor in de badkamer, maar er is niet zoveel vrije ruimte. Nu had m'n zus een mooie van Ikea staan maar die was voor ons net een paar cm te breed

En toen zagen we deze staan, eigenlijk precies wat we zochten, alleen hadden we het mooier gevonden als het frame rvs of hout was geweest, maar voor die prijs en het past precies *O*
Nu nog een keer 2 witte zakken bij halen als reserve en om te kijken hoe dat staat.

Verder had ik op de site van Ikea als eens gekeken naar wandrails met planken voor op zolder en deze zagen er in werkelijkheid ook goed uit, dus die hebben we ook meteen meegenomen. Dit is een voorbeeld, maar bij ons gaat ie precies op maat onder de schuine wand worden om alle kratten op te zetten.

Dit weekend zijn we verder gegaan met het maken van ons bed, het hoofdeinde en het bedframe zitten aan de muur en aan elkaar, ik ben nu nog bezig met het schilderwerk van de zijpanelen en we hebben toch besloten om de achterkant hetzelfde te bekleden als het hoofdeinde, dus daarvoor moet ik m'n moeder nog een keer lief aankijken als ze terug is van vakantie.

Ons oude bed staat nu op de zolder als logeerkamer, we hebben onze oude eetkamerstoelen verkocht dus daar is de zolder ook weer leger door en als de planken daar straks hangen en de lamp is aangesloten is die kamer ook bijna klaar _O_
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 5 juni 2011 @ 00:53:42 #153
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97722318
quote:
0s.gif [b]Op
zaterdag 5 maart 2011 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Een nieuwe to do inclusief dingen die we nog willen aanschaffen:

-Aflakken deur en kozijn garage (morgen)
- Dichtmaken nietgaatjes deurpanelen 1e verdieping (zo snel mogelijk)
- Aflakken deuren 1e verdieping (zo snel mogelijk)
- Plank in de schuur ophangen ( morgen)
- Achterwand bed stofferen (vandaag gedaan Heb ik goed bedacht en m'n moeder en mooi gemaakt, foto's volgen als hij vast zit aan de muur, ligt nu oud dekbed overheen zodat het niet beschadigd met het oude bed er nog voor)

- Kitten wasbak en wc ( zo snel mogelijk)
- Kopen prullebakje badkamer (http://www.brabantia.com/Flash/page/1/-/nl/#/page/21/676/nl/)
- Randen dakkapel in de badkamer afwerken en aflakken
- Al het schilderwerk nalopen en afkitten waar nodig, bijwerken plekjes
- In elkaar zetten en aflakken bed en nachtkastjes (under construction)
- Kopen nieuw dekbed en dekbedovertrek (slapen nu op een 1.80m breed bed met een dekbed van 2.00m breed, dus soms ruzie wie het dekbed heeft)Heeft m'n voor z'n verjaardag gehad
- behangen wand slaapkamer (is nu wel heel erg aan het scheuren en is de wand waar je tegen aan kijkt als je in bed ligt)
- Kopen eetkamertafel (gisteren een hele mooie gezien, die we waarschijnlijk volgende maand gaan kopen, eerder dan gepland, maar kans kunnen we niet laten lopen) -> voorlopig hebben we met m'n zus geruild, onze glazen tafel naar haar voor het balkon en ik m'n oude houten (en grotere) tafel van m'n studentenkamer weer terug. En allebei stoelen voor buiten.
- Kopen slot meterkastdeur Heeft m'n ook voor z'n verjaardag gekregen
- Glasplaat achter de kookplaat
- Muur in garage opnieuw blauw verfen (ivm beschadigingen en afgeven)
- Oprit en pad naar de voordeur bestraten (alle bestrating hebben we inmiddels en het zand ligt er ook al, nu kijken of het lukt om zelf te leggen)
- Laminaatvloer in ketelruimte afleggen (incl. plinten) (is nog ongeveer 2m2 ) Vandaag gedaan en ook meteen een groot deel van de zolder opgeruimd
- Muur verfen in ketelruimte (ook ong. 3m2)
- Kast op zolder maken voor alle kratten en motorkleding (spullen hebben we nu)
- Aansluiten verlichting zolder
- Graszoden leggen in achtertuin
- Sticker bestellen voor wc met tekst (alhoewel ik daar weer over aan het twijfelen ben, wil ook nog iets doen met verjaardagskalender en ben bang dat het dan teveel wordt)
- Klimplanten tegen de schuttingen
- Verfen schuurdeur
- Uitzoeken + leggen vloer incl. ondervloer (gaan we in de zomervakantie doen)
- Plinten onder de keuken + zijwanden keuken als de vloer klaar is
- Nieuwe glaslatten in schuifpui (en aflakken)
- Schuren en Verfen muren in woonkamer en hal (ivm strepen), waarschijnlijk wordt de langste wand behangen in een ton sur ton wit behang. (als iemand tips heeft graag) (doen we gelijk met de vloer)
- Schuren + verfen trap naar 1e en 2e verdieping
- Overgang laminaat en trap afmaken als trappen zijn gelakt
- Badkamer kit verwijderen en opnieuw kitten
- Maken wasmand voor de badkamer
- Afzuiging maken in waskamer
- Buffetkast voor de woonkamer maken
- Kopen buitenverlichting
- Kopen ander wasrek voor in de waskamer
- Kopen flatscreen voor de slaapkamer
- Kopen boom voor achtertuin
- Maken Pergola in achtertuin
- Vervangen kantel/kiepdeuren door normale achterdeur -> wordt voorlopig nog uitgesteld, zitten nu ook met andere ideeen in ons hoofd
- Glas plaatsen in kozijn tussen garage en waskamer
- Maken boekenkast werkkamer (lange termijn)
- Kopen raambekleding zolder en werkkamer (lange termijn)
- Deur vervangen door garagedeur in garage (lange termijn)
- Nieuwe vloer in garage (lange termijn) (Iets in deze richting http://www.garagevloeren.com/garagevloeren.html)
- Kopen paneelgordijnen woonkamer (lange termijn)
- Kopen schuifdeuren kledingkast slaapkamer (lange termijn)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_97723650
Oeh het is wel weer tijd voor een fotupdate?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 6 juni 2011 @ 20:08:25 #155
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97802884
Ik wacht nog heel even tot ik ook foto's kan laten zien van het project af, nu zijn het vooral nog planken en grondverf enzo...
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:19:53 #156
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99682011
Helaas hadden we ook een heleboel verplichtingen in alle weekenden tussen de vorige update en nu. Maar vanaf gisteren hebben we vakantie dus de komende weken gaat het volgende gebeuren/hebben we de afgelopen dagen al het volgende gedaan:

• Schuren dichtgemaakte nietgaatjes in de deuren boven, morgen ga ik deze nog een keer afwerken met lakplamuur en dan aflakken.
• Schuren van de trappen, ik moet bij de zoldertrap nog de balustrade schuren met de hand en bij de trap tussen de BG en de 1e verdieping nog de randen met de kleine schuurmachine en daarna de restjes met de hand. Heb hier al een hele tijd tegenop gezien, maar een aantal weken geleden een kleine schuurmachine gekocht en gisteren kwam met m'n O+ met deze thuis en daarmee gaat het heel makkelijk. Daarna ga ik de treden in de grondlak zetten.
• M'n O+ is bezig met het afkorten van de kozijnen zodat de eiken vloer daar onderdoor gelegd kan worden.
• Dat gaan we dus volgende week doen, de vloer leggen (eiken multiplank, 20mm met 5mm toplaag onbehandeld eiken). Daarna gaan we deze zelf roken, we hebben op dit moment een kleine rookkrat ingericht om te testen welke kleur we kunnen bereiken en willen hebben. Na het roken komt er hardwax op.
• Voordat we aan de vloer kunnen beginnen moeten we nog eerst de muren schuren en latexen.
• Op één wand komt dit behang
• Plinten hebben we gelukkig kant en klaar in de grondlak gekocht, dus die hoef ik alleen af te lakken. Worden dezelfde kleur als de muur, zodat ze alleen afsteken tegen de bruine en behangen muur.
• Ook hebben we afwerkrandjes gekocht voor de dakkapel in de badkamer zodat we die ook af kunnen werken.

Al met al genoeg te doen dus de komende weken. Maar daarna is het wel ver af :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:35 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99933348
Het gaat helaas allemaal wat minder snel dan gehoopt. Mede omdat m'n vriend vorige week nog 2 dagen heeft moeten werken en voorafgaand daaraan nog wat voorbereidingen heeft moeten doen. We zijn nu bijna klaar met het schuren van de muren. Maar door de kans op vergelen door de ammoniak voor het roken van de vloer gaan we de muren pas schilderen als de vloer ligt.
Dus morgen alles opruimen en schoonmaken en dan woensdag en donderdag de vloer leggen en daarna roken. We zijn er alleen nog niet helemaal uit welke kleur we de vloer uiteindelijk willen hebben.

De rookkrat voor de proefplanken


De proefplanken en potjes


Waarschijnlijk komt de kleur ertussen in te liggen.

De planken in de woonkamer


De lange wand geschuurd


Heb noodgedwongen de plank ook geschuurd aangezien daar een grote gele vlek op zat, door de warmte van de televisie. Omdat de televisie ook aan het kapot gaan is, hebben we onszelf een cadeautje gegeven:


De meubels in de garage


De deuren op de overloop


Op de rechterdeur kun je zien dat de "glas"latten nog in de lak gezet moeten worden.

De trappen in de grondverf



[ Bericht 30% gewijzigd door SV-tje op 25-07-2011 23:35:12 (Foto's toegevoegd) ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 25 juli 2011 @ 23:36:46 #158
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99942878
Foto's in de vorige post toegevoegd
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_99945636
Wow, wat een project! Heel mooi! Prachtig om te zien dat jullie er echt alle tijd en moeite in stoppen om het écht zo te maken als jullie willen.

Vraagje over de trappen: laat je die in de lak of bekleed je ze nog? En als je ze gelakt laat, wat doe je er dan mee om te zorgen dat je niet uitglijdt? (ben zelf ook net bezig met trappen...)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:24:06 #160
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99954195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:51 schreef yinu het volgende:
Wow, wat een project! Heel mooi! Prachtig om te zien dat jullie er echt alle tijd en moeite in stoppen om het écht zo te maken als jullie willen.

Vraagje over de trappen: laat je die in de lak of bekleed je ze nog? En als je ze gelakt laat, wat doe je er dan mee om te zorgen dat je niet uitglijdt? (ben zelf ook net bezig met trappen...)
Dank je :) We zijn nu ongeveer 2 jaar bezig in een nieuwbouwhuis is dat volgens mij wel een unicum. En ik moet zeggen ik begin het langzaam aan ook wel een beetje beu te worden nu hoor. Maar goed het is straks inderdaad wel zoals wij het zelf willen hebben.

Wat betreft de trappen deze worden alleen gelakt. Ik doe daar verder niets meer mee na het lakken. We hebben de afgelopen 2 jaar ook al zo erover heen gelopen en bij mijn ouders had ik ook een gelakte trap naar de zolder en een hardhouten trap naar de begane grond. Ik ben daar in ruim 10 jaar 1 keer van af gevallen. Bij een trap met vloerbedekking is me dat vaker gebeurd, dus ik neem het risico. Het scheelt misschien wel dat het zijdeglans verf is en geen hoogglans wat erop komt. Als het echt niet anders kan omdat het te gevaarlijk is dan kan ik er altijd nog zoiets op plakken http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60098895 maar bij voorkeur niet.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_99954902
Ja, die strips zaten er hier eerst ook op. Op zich prima en best onopvallend maar ja, mooi is anders. Maar van de trap vallen is ook weer zo vervelend (vooral die hoge - 15 treden/3.10 hoog. Best een eind vallen).
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:35:20 #162
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100027352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:46 schreef yinu het volgende:
Ja, die strips zaten er hier eerst ook op. Op zich prima en best onopvallend maar ja, mooi is anders. Maar van de trap vallen is ook weer zo vervelend (vooral die hoge - 15 treden/3.10 hoog. Best een eind vallen).
Dat risico neem ik maar, als ik zie hoe weinig ik van de houten trap ben gevallen en hoe vaak van de trap met vloerbedekking (incl. schaafplekken van de vloerbedekking). Maar met kinderen ligt dit natuurlijk weer anders. Wij hebben ook aan een kant de leuning weggehaald omdat we dat mooier vinden.

Vandaag alles gestofzuigd en het houtwerk van de trap afgesopt met St. Marc. En daarna begonnen met het leggen van de vloer. Eerst de dampwerende folie, daarover heen Elastilon en de eerste planken. We hebben het moeilijkste nu gehad, dus kunnen we morgen meters maken.








http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:44:43 #163
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100027760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Een nieuwe to do inclusief dingen die we nog willen aanschaffen:

-Aflakken deur en kozijn garage (morgen)
- Dichtmaken nietgaatjes deurpanelen 1e verdieping (zo snel mogelijk)

- Aflakken deuren 1e verdieping (zo snel mogelijk)
- Plank in de schuur ophangen ( morgen)
- Achterwand bed stofferen (vandaag gedaan Heb ik goed bedacht en m'n moeder en mooi gemaakt, foto's volgen als hij vast zit aan de muur, ligt nu oud dekbed overheen zodat het niet beschadigd met het oude bed er nog voor)

- Kitten wasbak en wc ( zo snel mogelijk)
- Kopen prullebakje badkamer (http://www.brabantia.com/Flash/page/1/-/nl/#/page/21/676/nl/)
- Randen dakkapel in de badkamer afwerken en aflakken (we hebben hiervoor inmiddels plintjes in huis, dus als de vloer ligt komen deze erop :D)
- Al het schilderwerk nalopen en afkitten waar nodig, bijwerken plekjes
- In elkaar zetten en aflakken bed en nachtkastjes -> Alleen het frontje van het laatje moet er nog op
- Kopen nieuw dekbed en dekbedovertrek (slapen nu op een 1.80m breed bed met een dekbed van 2.00m breed, dus soms ruzie wie het dekbed heeft)Heeft m'n voor z'n verjaardag gehad- behangen wand slaapkamer (is nu wel heel erg aan het scheuren en is de wand waar je tegen aan kijkt als je in bed ligt) Behang hebben we gekocht, gaan we gelijk met het behang beneden behangen.
- Kopen eetkamertafel (inmiddels een hele mooie gezien
- Kopen slot meterkastdeur Heeft m'n ook voor z'n verjaardag gekregen
- Glasplaat achter de kookplaat
- Muur in garage opnieuw blauw verfen (ivm beschadigingen en afgeven)
- Oprit en pad naar de voordeur bestraten (alle bestrating hebben we inmiddels en het zand ligt er ook al, nu kijken of het lukt om zelf te leggen)
- Laminaatvloer in ketelruimte afleggen (incl. plinten) (is nog ongeveer 2m2 ) Vandaag gedaan en ook meteen een groot deel van de zolder opgeruimd
- Muur verfen in ketelruimte (ook ong. 3m2) (gaan we niet meer doen)

- Kast op zolder maken voor alle kratten en motorkleding -> rek en planken hebben we in huis, dus einde van de vakantie moeten deze ophangen.
- Aansluiten verlichting zolder
- Graszoden leggen in achtertuin
- Sticker bestellen voor wc met tekst (alhoewel ik daar weer over aan het twijfelen ben, wil ook nog iets doen met verjaardagskalender en ben bang dat het dan teveel wordt)
- Klimplanten tegen de schuttingen
- Verfen schuurdeur
- Uitzoeken + leggen vloer incl. ondervloer (gaan we in de zomervakantie doen) -> work in progress
- Plinten onder de keuken + zijwanden keuken als de vloer klaar is
- Nieuwe glaslatten in schuifpui (en aflakken) -> we gaan de oude fresen zodat ze niet meer aanlopen.
- Schuren en Verfen muren in woonkamer en hal (ivm strepen), waarschijnlijk wordt de langste wand behangen in een ton sur ton wit behang. -> Behang is uitgezocht, nu nog bestellen. Muren zijn ook geschuurd en worden nog deze vakantie geverfd.
- Schuren + verfen trap naar 1e en 2e verdieping
- Overgang laminaat en trap afmaken als trappen zijn gelakt
- Badkamer kit verwijderen en opnieuw kitten
- Maken wasmand voor de badkamer We hebben er twee gevonden bij Ikea
- Afzuiging maken in waskamer
- Buffetkast voor de woonkamer maken/kopen
- Kopen buitenverlichting
- Kopen ander wasrek voor in de waskamer
- Kopen flatscreen voor de slaapkamer We hebben er een gekocht voor de woonkamer.
- Kopen boom voor achtertuin
- Maken Pergola in achtertuin
- Vervangen kantel/kiepdeuren door normale achterdeur -> wordt voorlopig nog uitgesteld, zitten nu ook met andere ideeen in ons hoofd
- Glas plaatsen in kozijn tussen garage en waskamer
- Maken boekenkast werkkamer (lange termijn)
- Kopen raambekleding zolder en werkkamer (lange termijn)
- Deur vervangen door garagedeur in garage (lange termijn)
- Nieuwe vloer in garage (lange termijn) (Iets in deze richting http://www.garagevloeren.com/garagevloeren.html)
- Kopen paneelgordijnen woonkamer (lange termijn)
- Kopen schuifdeuren kledingkast slaapkamer (lange termijn)


[ Bericht 0% gewijzigd door SV-tje op 28-07-2011 17:22:39 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100036010
Grappig dat de dingetjes die zo snel mogelijk moeten, maar blijven liggen:

Aflakken deuren 1e verdieping (zo snel mogelijk)
Kitten wasbak en wc ( zo snel mogelijk)

Denk dat ik mijn lijstje maar eens moet bijschaven.. Heb volgensmij alles veel te grof opgeschreven.. Thanx voor de inspiratie..

En btw, in ons nieuwbouwhuis willen we uiterlijk 2 maanden klussen..
2 jaar klinkt mij vrij onaanlokkelijk in de oren! :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:21:48 #165
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100054298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:57 schreef Jose24 het volgende:
Grappig dat de dingetjes die zo snel mogelijk moeten, maar blijven liggen:

Aflakken deuren 1e verdieping (zo snel mogelijk)
Kitten wasbak en wc ( zo snel mogelijk)

Denk dat ik mijn lijstje maar eens moet bijschaven.. Heb volgensmij alles veel te grof opgeschreven.. Thanx voor de inspiratie..

En btw, in ons nieuwbouwhuis willen we uiterlijk 2 maanden klussen..
2 jaar klinkt mij vrij onaanlokkelijk in de oren! :)
Hoi Jose, de dingen waar zo snel mogelijk achter staat, moeten niet zo snel mogelijk, maar daar hebben we alles voor in huis dus dat kan op elk moment zonder extra kosten. Maar inderdaad deze kleine dingen blijven wel het langste liggen omdat ze een keer tussen door moeten.

Wij zijn ook begonnen met grof opschrijven, hadden in elk vertrek een a4tje hangen met de belangrijkste dingen. Maar naarmate we langer bezig zijn wilde ik voor mezelf ook een beetje alles op een rijtje hebben.

Die 2 jaar hadden wij vooraf ook niet bedacht, maar onze uitbouw duurde langer voor we eraan konden beginnen, dus die was pas een jaar na oplevering klaar. Door andere oorzaken was toen het budget voor de vloer niet meer beschikbaar vorige zomer, dus dat heeft moeten wachten tot nu toe.
Wil niet zeggen dat we continue bezig geweest zijn hoor. Maar als je het graag zelf doet moet er wel tijd zijn en ook budget is niet onbelangrijk.
Wij hebben de afgelopen jaren (al bij de aankoop van het huis, waarbij we uiteindelijke de betere maar ook duurdere hoekwoning hebben gekocht) keuzes moeten maken met betrekking tot het budget. Gelukkig vinden we het allebei niet zo'n probleem. Alhoewel het natuurlijk leuk is als het straks af is :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:30:30 #166
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100278422
Bijna een week later, de vloer ligt, is geschuurd, gerookt, in de decorwas en hardwax gezet. Helaas is het nu ook bijna einde van de vakantie.

De decorwas was meer werk dan we verwachten, met een roller opgebracht en daarna op de knietjes met een doek uitgeboend, en dan is 60m2 wel een grote oppervlakte.
Vandaag de hardwax gelukkig alleen met een roller, dat ging een heel stuk sneller. Hier komen de foto's.

Onbehandeld:





Het roken:




Gerookt:


Sneak preview van de kleur:



Eerste laag klaar :D



De 2e laag blanke hardwax zit er nu overheen, als deze droog is morgen volgen de foto's.

@moderator: Zou de titel van dit topic gewijzigd kunnen worden in: "Na 2 jaar verbouwen, tijd voor de afwerking"
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:22:02 #167
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100364544
Ik ben benieuwd naar het opgedroogde resultaat. Ik moet zeggen dat ik ze onbehandeld eigenlijk ook best mooi vind. Het ziet er strak uit, best lastig met al die hoekjes bij de trap.
pi_100365709
Het resultaat mag er al best wezen!

Voor titel verandering van het topic kan je het beste even een DM sturen naar een moderator, ze volgen niet constant alle topics
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:59:32 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100366110
Topictitel op verzoek van TS gewijzigd in ´Na 2 jaar verbouwen, tijd voor de afwerking` ^O^
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:09:36 #170
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100398075
Vandaag schoongemaakt, ik zal deze week nog even nieuwe foto's maken als we weer meer meubels in huis hebben staan en de keuken af is :D
Nu staat alleen de bank en televisie er.

@Kaasplankje, was inderdaad een aardig karwei. M'n vriend heeft bijvoorbeeld bij alle kozijnen een stuk afgezaagd zodat de vloer daar mooi onderdoor loopt.
Onbehandeld vonden we ook mooi inderdaad, maar het nadeel van eiken is dat het geel wordt en dat vinden we niet mooi. Verder wilde we graag een donkere vloer icm met de rest van de stijl die we uiteindelijk graag zijn.

@Vonkenboer, dank je.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100606381
Foto's :D

M'n O+ heeft de plinten en zijwanden van de keuken geplaatst en afwerklatjes bij de dakkapel badkamer gemonteerd.
Hij is nu bezig met een kast onder de trap, rondom de verdeler van de verwarming en voor de dvd recorder.
Dat kan ik dus later weer allemaal verfen.

Afwerklatjes en ander foto´s van de badkamer met wasmanden





Vloer af



Keuken

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 augustus 2011 @ 17:07:14 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100606735
wauw voor die vloer en die keuken _O_ ziet er echt schitterend uit zo!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 19:19:35 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100611757
Die vloer wordt echt gaaf; een kamer lijkt dan ook direct al meer "af"" ^O^
Hoevaak moet zoiets eigenlijk in de wax/olie gezet worden voordat je de definitieve kleur hebt ? :?
pi_100613071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Die vloer wordt echt gaaf; een kamer lijkt dan ook direct al meer "af"" ^O^
Hoevaak moet zoiets eigenlijk in de wax/olie gezet worden voordat je de definitieve kleur hebt ? :?
Normaal zet je de vloer een keer in de decorwas (met kleur) indien gewenst en dan 2 keer hardwaxolie.
Wij vonden de decorwas weer net te veel kleur, dus hebben de eerste laag hardwaxolie gemengd met decorwas en daarna nog een laag hardwaxolie. Dus de kleur die je nu ziet blijft hij behouden.

Dat van de meer af hebben wij ook inderdaad. Zeker nu ook de keuken na 2 jaar plinten en zijpanelen heeft :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:46:35 #175
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100651471
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Een nieuwe to do inclusief dingen die we nog willen aanschaffen:

-Aflakken deur en kozijn garage
- Dichtmaken nietgaatjes deurpanelen 1e verdieping

- Aflakken deuren 1e verdieping (Op de planning voor volgend weekend)
- Plank in de schuur ophangen
- Achterwand bed stofferen

- Kitten wasbak en wc
- Kopen prullebakje badkamer (http://www.brabantia.com/Flash/page/1/-/nl/#/page/21/676/nl/)
- Randen dakkapel in de badkamer afwerken en aflakken
- Al het schilderwerk nalopen en afkitten, waar nodig bijwerken plekjes
- In elkaar zetten en aflakken bed en nachtkastjes -> Alleen het frontje van het laatje moet er nog op
- Kopen nieuw dekbed en dekbedovertrek
- behangen wand slaapkamer. Behang hebben we gekocht, gaan we gelijk met het behang beneden behangen.
- Kopen eetkamertafel (inmiddels een hele mooie gezien)
- Kopen slot meterkastdeur
- Kast voor onder de trap aflakken
- Glasplaat achter de kookplaat
- Muur in garage opnieuw blauw verfen (ivm beschadigingen en afgeven)
- Oprit en pad naar de voordeur bestraten (alle bestrating hebben we inmiddels en het zand ligt er ook al, nu kijken of het lukt om zelf te leggen)
- Laminaatvloer in ketelruimte afleggen (incl. plinten)
- Kast op zolder maken voor alle kratten en motorkleding
- Aansluiten verlichting zolder
[s]- Graszoden leggen in achtertuin

- Sticker bestellen voor wc met tekst (alhoewel ik daar weer over aan het twijfelen ben, wil ook nog iets doen met verjaardagskalender en ben bang dat het dan teveel wordt)
- Klimplanten tegen de schuttingen
- Verfen schuurdeur
- Uitzoeken + leggen vloer incl. ondervloer
- Plinten aflakken en bevestigen
- Plinten onder de keuken + zijwanden keuken als de vloer klaar is
- Nieuwe glaslatten in schuifpui (en aflakken) -> we gaan de oude fresen zodat ze niet meer aanlopen.
- Schuren en Verfen muren in woonkamer en hal -> De langste wand behangen we in een ton sur ton wit behang. -> Behang is uitgezocht, nu nog bestellen.
- Schuren + verfen trap naar 1e en 2e verdieping
- Overgang laminaat en trap afmaken als trappen zijn gelakt
- Badkamer kit verwijderen en opnieuw kitten
- Maken wasmand voor de badkamer -> We hebben er twee gevonden bij Ikea
- Afzuiging maken in waskamer
- Buffetkast voor de woonkamer maken/kopen
- Kopen buitenverlichting
- Kopen ander wasrek voor in de waskamer
- Kopen flatscreen voor de slaapkamer (We hebben er een gekocht voor de woonkamer.)
- Kopen boom voor achtertuin
- Maken Pergola in achtertuin
- Vervangen kantel/kiepdeuren door normale achterdeur -> wordt voorlopig nog uitgesteld, zitten nu ook met andere ideeen in ons hoofd
- Glas plaatsen in kozijn tussen garage en waskamer
- Dichtmaken muur bij televisie in woonkamer
- Gashaard (lange termijn)
- Quooker (lange termijn)
- Vlonderterrassen achtertuin (lange termijn)
- Maken boekenkast werkkamer (lange termijn)
- Kopen raambekleding zolder en werkkamer (lange termijn)
- Deur vervangen door garagedeur in garage (lange termijn)
- Nieuwe vloer in garage (lange termijn) (Iets in deze richting http://www.garagevloeren.com/garagevloeren.html)
- Kopen paneelgordijnen woonkamer (lange termijn)
- Kopen schuifdeuren kledingkast slaapkamer (lange termijn)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')