abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100385544
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
~ Bonito La Risa ~
pi_100385580
met taart iig :)

nogeenkeer

pi_100385588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:47 schreef loveli het volgende: [..] Zink, vitamine A...
ik neem zink voor het slapen en de vit a zit in mijn multi. Heb je nog tips qua dosering?

isa: wat is er banaal aan iets wat voorkomt uit een bep vetpercentage?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100385595
nog een keer jammie! :9
~ Bonito La Risa ~
pi_100385670
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:53 schreef _aurum_ het volgende:

ik neem zink voor het slapen en de vit a zit in mijn multi. Heb je nog tips qua dosering?

Ik vind het te veel seks uitstralen, dat lage richting kruis :+ Dus banaal als een man zo op een foto staat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:58:18 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100385676
Ik drink me trouwens het apezuur aan water.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_100385695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het te veel seks uitstralen, dat lage richting kruis :+ Dus banaal als een man zo op een foto staat.
vind ik persoonlijk ook hoor ;)
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:00:07 #8
70532 loveli
N
pi_100385699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:53 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Voor zink is 15 mg een standaard dagdosering, ik neem zelf op het moment 50 mg/dg (zinkcitraat, zinkoxide is veel minder goed opneembaar). Voor vitamine A is 800 microgram de aanbevolen dagdosering, maar dat is ivm de angst bij zwangerschappen. Dubbel doseren kan geen kwaad. Eens per week lever eten is ook prima, eigeel bevat ook vit. A/betacaroteen.

[ Bericht 3% gewijzigd door loveli op 06-08-2011 11:09:35 ]
crap in = crap out
pi_100385884
Gave taart Marmar *O*!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100385999
Ik ben bezig een ontbijtkoek op te eten. Maar ik denk niet dat dat reuze verantwoord en gezond is, dus dan mag het. Toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:17:52 #11
70532 loveli
N
pi_100386020
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:16 schreef sigme het volgende:
Ik ben bezig een ontbijtkoek op te eten. Maar ik denk niet dat dat reuze verantwoord en gezond is, dus dan mag het. Toch?
:')
Je graaft/mest/klust het er weer meteen af?

En wut? Een hele ontbijtkoek?
crap in = crap out
pi_100386094
Net zo verantwoord als mijn stuk taart Sig ;) daar zit namelijk fruit in!
pi_100386130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef loveli het volgende:

[..]

:')
Je graaft/mest/klust het er weer meteen af?

En wut? Een hele ontbijtkoek?
Nou nee, niet meteen..
En een hele ontbijtkoek :Y. Nog 1/3 te gaan.

Daarstraks heb ik een pak rijstwafels opgegeten. Met een beetje mayonnaise.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:24:21 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100386156
Goeiemorgen :s)

Mooie taart! *O*

Dolfinarium O+ Ik kom uit Lelytown (yeah) dus daar ben ik wel een paar keer geweest toen ik mini was :7 Ze hadden er een heul kekke orca-glijbaan waar je uit z'n waffel kwam! Ben benieuwd hoe het nu is!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:26:10 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100386187
Een hele ontbijtkoek, ik voel mn tanden bij de gedachte alleen al protesteren :') mn reis verloopt toch voorspoedig en ik heb geen vertraging _O_ . Zo nog even een half uurtje bussen.
Niet meer actief op Fok!
pi_100386356
Op!
pi_100386445
Oh ik vind dat juist mooi, die streepjes. Sexy inderdaad. Die meneer op het plaatje heeft het wel iets te veel, maar een klein beetje...... :9

Mooie taart!

Gisteren:
O: 2 biscottes met boter en jam. geroosterde boterham met geitenkaas, honing en zoete paprika. Mandarijnsap
L: tomaten/ui salade met olijfolie en 1x geroosterd brood met gerookte kipfilet, mayo, paprika, ui
S: hardlopen stepshape interval
T: wodka, chips
D: iets uit de vriezer. Ik denk gele groentencurry 2 cocktails, een witte wijn en een geroosterde zeebaars met brood en wat sla.
S: naar huis lopen omdat ik mijn fietssleutel was kwijtgeraakt.

Vandaag:
S: hardlopen naar fiets, fietsen naar huis. (Ik schat 6 km heen en terug)
O: 1 boterham met gebakken ei
L: 2x geroosterd brood met mayo, sambal, paprika rauwkost en tomaatjes
T: mango
T: mandarijnsap en chips. (even geen alcohol :') )
D: groentencurry met rijst
pi_100386546
Hmmmm...taart :9 En zo'n mooie ook nog!

Ik heb eindelijk een winkel gevonden die in theorie pipstudio behang zou verkopen. Het is alleen 20 km verderop. Ben nu dus aan het dubben of ik er heen ga of het maar laat zitten, aangezien het ook nog eens geen goedkoop behang is (40 euro per rol, met een patroon).

Gnrf. Ik wil gewoon net als vroeger zo'n boek met allemaal behang erin zodat je het kunt aanraken en goed bekijken en tegen je muur kunt houden }:| geen stomme webshop.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100386599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:45 schreef Syrena het volgende:
Hmmmm...taart :9 En zo'n mooie ook nog!

Ik heb eindelijk een winkel gevonden die in theorie pipstudio behang zou verkopen. Het is alleen 20 km verderop. Ben nu dus aan het dubben of ik er heen ga of het maar laat zitten, aangezien het ook nog eens geen goedkoop behang is (40 euro per rol, met een patroon).

Gnrf. Ik wil gewoon net als vroeger zo'n boek met allemaal behang erin zodat je het kunt aanraken en goed bekijken en tegen je muur kunt houden }:| geen stomme webshop.
hee psst. bij mij in de winkel hebben wij het behangboek :s) omgeving utrecht, meer info wil ik je wel pm-en ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_100386672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:48 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

hee psst. bij mij in de winkel hebben wij het behangboek :s) omgeving utrecht, meer info wil ik je wel pm-en ;)
Oh fijn, want ik woon in Limbabwe, maar mijn zusje woont in Utrecht en daar gaan we komende week een dag naartoe! Ze wilde al naar Nijhof en noemde nog een naam, dus PM me maar *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100386692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:45 schreef Syrena het volgende:

Dat bestaat toch ook gewoon nog steeds? Alleen moet je daar dus wel voor naar de winkel :P
pi_100386737
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:58 schreef Tinkepink het volgende:
Ik drink me trouwens het apezuur aan water.
idem!

Oh, en ik luister wel gewoon naar mijn lichaam. Ik vind dit een leuk experiment en ik hoop ook echt dat het voor mij wat kan doen. Maar als ik merk dat mijn lichaam er niet goed op reageert dan doe ik een stap terug. Ik at overdag al redelijk low carb en wel elke avond gemiddeld zo'n 75gram onbereide KH-houdende producten zoals brood, pasta, rijst, etc.

Ik heb het nog nooit gedaan/volgehouden. Vlak voor ik ging trouwen vorig jaar heb ik het ene paar dagen geprobeerd, maar het niet volgehouden, maar denk ook dat dat kwam omdat mijn hoofd toen totaal niet stond naar logisch nadenken over voeding etc. :')

Ben nog wel aan het aftasten wat er goed en slecht gaat en wanneer ik trek heb. Ik merk dat ik 's ochtends wel met flinke trek wakker word, en 2 uur na het avondeten heb ik gisteren ook wat blokken kaas op omdat ik echt trek had, dus daar zit nog ruimte voor verbetering.

Wel doe ik het nu al een week en ik wil nog zeker 2 weken proberen om dit te doen, als mijn lichaam en beweginspatroon het toestaan. Weet wel dat ik erg lekkere en leuke dingen heb gemaakt de afgelopen week en dat het gebrek aan pasta/rijst/brood me nog niet hebben doen huilen. Natuurlijk vind ik pasta en brood nog steeds hemels O+ maar er zijn fatsoenlijke vervangers (bloemkool O+ ) en het is niet voor eeuwig, uiteraard. Ga me de komende week wel iets meer inlezen over afbouw (of eigenlijk opbouw) en in wat voor schema ik terecht moet komen om, als het een positief effect heeft op mijn lichaam en gezondheid, het effect blijvend te houden.

Oh, en ik verheug me nu al op de slajitas *) (c) Wolve --> grote ijsbergslabladen gebruiken als 'wrap'. Al wil ik nog steeds een fatsoenlijk meelproduct vinden dat ik hiervoor kan gebruiken, maar dat niet zo ontzettend duur is....
Ja doei.
pi_100386785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:51 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oh fijn, want ik woon in Limbabwe, maar mijn zusje woont in Utrecht en daar gaan we komende week een dag naartoe! Ze wilde al naar Nijhof en noemde nog een naam, dus PM me maar *O*
naja, vlakbij utrecht is het hoor.
pm *O*
~ Bonito La Risa ~
pi_100386972
Mooie taart!

Vriendlief F heeft van die streepjes, minder prominent dan 'eerder', maar nu is ie wat zachter, dat is eigenlijk fijner :)

We waren trouwens de sleutels vergeten toen we boodschappen gingen doen. Gelukkig had ik na diep graven in m'n tas ook nog sleutels :@
pi_100386995
Oh, en die streepjes vind ik echt lelijk :@ sorry.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')