abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100382893
Aangezien Teletekst kennelijk niet als bron mag, dan maar een bericht op AD.nl:

quote:
Kredietstatus VS verlaagd
BREAKING NEWS Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft gisteravond de kredietstatus van de Verenigde Staten verlaagd. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat dat gebeurt.

De zogeheten 'Triple A'-status (AAA) is door S&P's bijgesteld naar AA+. De verlaging geeft aan dat het bureau minder vertrouwen heeft dan voorheen in de Amerikaanse kredietwaardigheid op de lange termijn. Het zegt in een verklaring dat de bijgestelde kredietstatus gepaard gaat met een negatieve verwachting. Dat houdt in dat een nieuwe verlaging de komende 12 tot 18 maanden niet is uitgesloten.

Staatsobligaties van de VS, door financiële instituten over de hele wereld doorgaans beschouwd als de veiligst mogelijke belegging, worden door S&P's nu minder solide geacht dan de obligaties die worden uitgegeven door onder meer Duitsland, Frankrijk en Canada.

Voordeel van de twijfel
Eerder deze week gaf kredietbeoordelaar Moody's de VS nog het voordeel van de twijfel door het land zijn AAA-status te laten behouden. S&P's is aanmerkelijk minder positief over de oplopende Amerikaanse staatsschuld.

Met hun 'ratings' geven kredietbeoordelaars aan hoe betrouwbaar een land is in het terugbetalen van rente en aflossingen op staatsleningen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)us-VS-verlaagd.dhtml

Het nieuws is te relevant om geen topic over te hebben, aangezien dit een unicum is. En het zegt iets over de stand van zaken in de VS. Gaan nog meer landen volgen? Overdrijven deze kredietbeoordelaars?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2011 03:22:08 ]
pi_100382925
Lijkt mij puur politiek dit. In Italië zijn ze bij de kantoren van Moody's en S&P binnengevallen. (En dat was waarschijnlijk omdat S&P en Moody's dreigde de rating te verlagen)
Ons economisch systeem is echt zwaar kut. Gebasseerd op de meningen van een groepje mensen...

-edit-

http://www.huffingtonpost(...)uments_n_918253.html
http://www.volkskrant.nl/(...)Moody-s-en-S-P.dhtml
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6E7J42K720110804

Lekker hoe heel die wereld in elkaar zit :N
pi_100382938
De Amerikanen lijken overigens hun grip op het economisch systeem te verliezen. Anders hadden ze dit nooit laten gebeuren...Ben benieuwd hoe de beurs hier op gaat reageren. Alles kan zomaar in elkaar gaan klappen....
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:24:56 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100382955
Het valt me nog mee dat het nu pas gebeurt, ze hebben 14 triljoen schuld en de rente is al jaren hoger dan de afbetaling ervan.
Amerika heeft veel te lang de triple A status gehad alleen maar omdat het Amerika is, net zo'n loze belofte als de DSB bank.
pi_100382988
Zal wel weer een bloedrode maandag op de beurzen opleveren.
pi_100382999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:30 schreef Dutchguy het volgende:
Zal wel weer een bloedrode maandag op de beurzen opleveren.
Van -10% op de AEX zou ik niet raar opkijken, van veel lager zelfs niet
pi_100383001
Misschien knallen we retesnel op de 200 punten als ze gaan panieken :%
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:37:18 #8
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_100383029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:24 schreef SiGNe het volgende:
Het valt me nog mee dat het nu pas gebeurt, ze hebben 14 triljoen schuld en de rente is al jaren hoger dan de afbetaling ervan.
Amerika heeft veel te lang de triple A status gehad alleen maar omdat het Amerika is, net zo'n loze belofte als de DSB bank.
en het verlagen van de rating veranderd ook niets aan. Ik verwacht vrij weinig reactie van de beurs.
pi_100383045
Ik kijk nu al uit naar reacties van senatoren die er geen reet van snappen :D
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:42:49 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_100383059
AA+ is nog vrij hoog als je weet wat er gaande is. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_100383061
quote:
Het zegt in een verklaring dat de bijgestelde kredietstatus gepaard gaat met een negatieve verwachting. Dat houdt in dat een nieuwe verlaging de komende 12 tot 18 maanden niet is uitgesloten.
in 2004 was het terreuralarm constant in het nieuws in de loop naar de presidentsverkiezingen, nu belooft de kredietstatus dat te worden voor 2012
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:50:55 #12
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100383102
quote:
Ik snap iets niet. De rente over dat krediet verstrekt en gedrukt door de Fed gegeven aan de Amerikaanse overheid, is toch ook maar fictief,. Waarom neemt men dat zo ontiegeljik serieus dan? Het is toch niet zo dat al die rente dat Amerika schuldig is aan dat handjevol boeven, dat dat uitstaat in grond en bezittingen. Of heeft Amerika alles en iedereen al als onderpand gegeven aan de Fed? Wat als heel Amerika nou eens die federal reserve opzij zou duwen en zei "mazzel!" Wie gaat de Fed daarvoor meenemen als boze "schuldeiser" die verhaal komt halen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100383124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:50 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik snap iets niet. De rente over dat krediet verstrekt en gedrukt door de Fed gegeven aan de Amerikaanse overheid, is toch ook maar fictief,. Waarom neemt men dat zo ontiegeljik serieus dan? Het is toch niet zo dat al die rente dat Amerika schuldig is aan dat handjevol boeven, dat dat uitstaat in grond en bezittingen. Of heeft Amerika alles en iedereen al als onderpand gegeven aan de Fed? Wat als heel Amerika nou eens die federal reserve opzij zou duwen en zei "mazzel!" Wie gaat de Fed daarvoor meenemen als boze "schuldeiser" die verhaal komt halen?
Sinds wanneer geeft de fed treasuries uit?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:59:23 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100383133
Wat zijn treasuries, en aan wie is Amerika de rente schuldig dan? Ik dacht dat De federal Reserve de intermediar was en de dollar steeds omhoog pompte met lucht. Leg anders maar uit hoe het dan zit wabt ik snap het niet meer.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100383143
Hopelijk komen ze er snel bovenop, God bless the USA!

pi_100383150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat zijn treasuries, en aan wie is Amerika de rente schuldig dan? Ik dacht dat De federal Reserve de intermediar was en de dollar steeds omhoog pompte met lucht. Leg anders maar uit hoe het dan zit wabt ik snap het niet meer.
Je kunt natuurlijk gewoon even gaan Googlen naar treasuries. Op de wiki staan ook de holdings.

Fed heeft die dingen gekocht vanwege QE. Maar iets zegt me dat je al vooringenomen genoeg bent om vooral de FED ergens de schuld van de te geven. Wat precies is me nog onduidelijk, maar soit.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 04:05:28 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100383158
Was te verwachten. Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat dit een beetje opgelost is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100383202
Zozo, die mannen handelen wel kordaat hoor.
pi_100383238
quote:
Amerika staat ook garant voor 1.5 QUADRILLION aan giftige leningen :)
Maar de massamedia zegt dat de crisis al 2 jaar voorbij is.
pi_100383248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 04:27 schreef Anunnaku het volgende:

[..]

Amerika staat ook garant voor 1.5 QUADRILLION aan giftige leningen :)
Vertel?
pi_100383286
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 04:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vertel?
Er was eens een financieel cartel in Amerika die de finaciele wetten hebben aangepast zodat men "derivatives" kon verkopen.

Toen in 2007 begon de huosing buble in te storten wat later in de finaciele crisis uitmonde en feitelijk alle banken instortte en failiet gingen.
Hetzelfde financiele cartel heeft toen de amerikaanse regering gegeizeld door te zeggen dat de hele wereld economy in zou stortte en in wereldwijde rellen zou uitmonde als men de ""too big to fail" geen geld zou geven.
Dit geld is toen gegeven in de vorm van een BLANCO CHECK.
Dus die banken zijn voor 1.5 quadrillion geholpen.
Maar als die banken alsnog failiet gaan dan moet er dus 1.5 quadrillion door de amerikanen betaald worden ;-)
iets van 10000 keer het GDP van de hele wereld.

Meer info http://theeconomiccollaps(...)-international-banks
of doe maar een google search voor 1.5 quadrillion debt
pi_100383330
Amerika had al dat geld van Bush's taxcuts nu hard kunnen gebruiken. Dat heeft ze echt een enorme hoeveelheid gekost over de jaren.
pi_100383392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 05:11 schreef Hondenweer het volgende:
Amerika had al dat geld van Bush's taxcuts nu hard kunnen gebruiken. Dat heeft ze echt een enorme hoeveelheid gekost over de jaren.
Dat geld konden ze inderdaad goed gebruiken, maar het zou niet genoeg zijn geweest.

Kijk, Amerikanen kunnen bijvoorbeeld ook de accijnzen op benzine verhogen, want benzine is daar spotgoedkoop.

Maar ook dat is niet genoeg.

Het grootste probleem is dat de Amerikaanse overheid ongelofelijk inefficient is, en geld weggeeft aan zaken waar helemaal geen geld aan besteed zou moeten worden.

Het Amerikaanse onderwijs is belabberd slecht, maar kost heel erg veel geld. De gezondheidszorg is goed, maar peperduur, gewoonweg vanwege slechte organisatie - het boerenverstand is uit het systeem gestampt. Een groot sterk leger is goed, maar gebruik het wel op een efficiente manier. Daar is MI geen sprake van - lees maar eens een boek over de oorlog in Afghanistan. Er liggen heel veel Amerikaanse bedrijven aan het infuus van de Amerikaanse overheid (corporatisme). Maar het belangrijkste is dat er te weinig gereserveerd is voor social security en Medicare/Medicaid, zodat die programma's binnen niet al te lange tijd failliet zullen gaan.

De VS hebben een cultuuromslag nodig. Ze leven nog veel te veel in de jaren 70, met hun gelijkheidsidealen en cultuurrelativisme. De knop moet om, de cultuur moet om, en men moet zich realiseren dat iedere dollar die wordt uitgegeven, eerst verdiend moet worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2011 @ 06:24:40 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100383439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 06:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De VS hebben een cultuuromslag nodig. Ze leven nog veel te veel in de jaren 70, met hun gelijkheidsidealen en cultuurrelativisme. De knop moet om, de cultuur moet om, en men moet zich realiseren dat iedere dollar die wordt uitgegeven, eerst verdiend moet worden.
Dat laatste ben ik met je eens. 'live within your means', maar met het gelijkheidsbeginsel heeft het bar weinig van doen.

Het heeft oa. te maken met
- de produktie naar lage lonen landen en onder het mom dat een 'service economy' ook wel werkt
- ge(mis)bruik maken van de reserve valuta status van de dollar (de rest van de wereld financieert de VS) net zolang dat de wereld het zat is en nu langzaam op zoek gaat naar alternatieven
- de FED en het "schuld = geld" systeem
- de fictieve financiele economie (de derivatives ed.) waarbij de echte economie in het niet valt, de financiele sector kan in een uur meer verliezen dan de echte economie in een jaar opbrengt. Hoe kan de echte economie ooit de klappen opvangen?
- het hebben van een imperium waarvan het omslagpunt langzaam in zicht komt (dat punt is wanneer het meer kost om het te onderhouden dan het oplevert)

Inefficientie en corporatisme ben ik ook met je eens maar uiteindelijke moet het financiele systeem zelf op de schop imo.
pi_100383468
Hier moet ik gepost hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')