abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100377798
Heeft er hier iemand ervaring met een FlipFold?? Ik heb geprobeerd te zoeken naar soortgelijke topics, maar kon er geen vinden :)

Ik ben bezig alle afleveringen van The Big Bang Theory te kijken, en in seizoen 2 gebruikt Sheldon zo'n ding om zijn was mee op te vouwen. Toen ik dat zag, dacht ik "wauw, dat moet ik hebben!"

Nu heb ik er een besteld en duurt het nog wel even voordat hij binnenkomt, maar in de tussentijd vroeg ik me af of er dus mensen al zo'n ding thuis hebben liggen en of ze het echt handig vonden, of dat ze toch liever 'handmatig' vouwen.

Meestal als mijn was droog is heb ik geen zin om 'm op te vouwen, omdat ik vind dat het teveel tijd en energie kost (vooral om het een beetje gelijke grootte te krijgen). Ik hoop dat dit systeem echt werkt dat ik eindelijk niet meer mijn wasmand als kledingkast gebruik.

Filmpje van het systeem:
pi_100378191
Ervaring... elk kledingstuk wat niet 100% perfect is weer van de stapel trekken en opnieuw doen :P
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:26:10 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_100378500
Big Bang Theory kijk ik niet, maar stomtoevallig heb ik laatst nou net dat ene stukje gezien waarover jij het hebt, TS. Ik heb er met open mond naar zitten kijken, dacht eigenlijk dat dat ding een verzinsel was van de seriemakers! :D
Vouwen vind ik zelf geen enkel probleem, maar goed, het ligt er maar aan hoeveel was je hebt. Ben wel benieuwd hoe het ding bevalt wanneer je 'm eenmaal in huis hebt.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_100379093
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef Wickedangel het volgende:
Big Bang Theory kijk ik niet, maar stomtoevallig heb ik laatst nou net dat ene stukje gezien waarover jij het hebt, TS. Ik heb er met open mond naar zitten kijken, dacht eigenlijk dat dat ding een verzinsel was van de seriemakers! :D
Vouwen vind ik zelf geen enkel probleem, maar goed, het ligt er maar aan hoeveel was je hebt. Ben wel benieuwd hoe het ding bevalt wanneer je 'm eenmaal in huis hebt.
Dat dacht ik dus ook, dus ik verwachtte weinig te vinden toen ik het opzocht, maar tot mijn stomme verbazing was het dus ook een echt product! :D
pi_100379138
Ik ga er zelf een maken.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:46:33 #6
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_100379217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:42 schreef Hitomi het volgende:
Dat dacht ik dus ook, dus ik verwachtte weinig te vinden toen ik het opzocht, maar tot mijn stomme verbazing was het dus ook een echt product! :D
_O- Hoe duur is zo'n ding dan? En heb je veel was?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:48:38 #7
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_100379304
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:44 schreef wyccie het volgende:
Ik ga er zelf een maken.
Whahaha!!!!! *O*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:13:15 #8
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_100380140
Ok, gevonden: 18,99 dollar dus. Op het plaatje is het net alsof ze het stuk karton van wyccie blauw hebben geverfd, maar het zal in het echt wel professioneler zijn. Dat hopen we dan maar, tenminste.
pi_100384379
Ik denk hoop het wel :P

De gaten die erin zitten zouden het aerodynamisch maken en what-not, zodat de shirts niet statisch worden en aan het bord gaan plakken of zoiets.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:40:22 #10
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_100384569
Ik ben benieuwd of het werkt!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_100395858
gaaf ding!! ik heb een hekel aan kleding vouwen en al mn schone was ligt dan ook meestal gewoon op mn stoel op een berg hahaha
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:47:18 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_100395949
Wat een tof ding! Ik wacht op ervaringen :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100661989
We vermoeden dat TNT vandaag met het pakje aan de deur heeft gestaan, maar we waren niet thuis. We verwachten meerdere pakjes, dus we weten niet zeker of het de flipfold is of een van de andere bestellingen (we hadden geen track&trace en dergelijke).

Aangezien ze het pakje bij onze buren (een winkel) hebben afgeleverd zullen we tot morgen moeten wachten om het pakket in ontvangst te nemen. :) Hopen dat het de FlipFold was!
pi_100691261
Vanmorgen opgehaald! :) Het is niet de echte, vriend-lief had 'm besteld en had besloten dat omdat een namaak-versie de helft van de prijs was (echte FlipFold naar Nederland: 34 euro, dit 15 euro) en hij nog niet helemaal zeker was dat het zou werken, hij maar besloten had via e-bay een namaak product te bestellen. Mocht ie perfect werken, maar de kwaliteit achterblijven, dan spenderen we wel dat extra geld voor de officiele. :)

Nu goed - toen ik hem openmaakte zag hij er dus anders uit (hij heeft meer gaten en natuurlijk geen merk, maar wel wat het is: Clothes Folder). De eerste keer dat ik hem gebruikte had ik het idee een miskoop begaan te zijn. Ik had het ding op bed gesmeten, had een t-shirt van mijn vriend gepakt en heb 'm geprobeerd. Waarschijnlijk door het bed kwam het er niet helemaal netjes uit te zien. Daarna ben ik even wat andere dingen gaan doen.

Nu net heb ik het bureau vrijgemaakt, nu er toch geen computer meer komt te staan, het ding neergelegd en een stapel shirts gepakt, van verschillende maten en vormen. Ik heb ook wat alternatievere dingen in mijn kast liggen, waaronder dingen met veel touwtjes, ringen en ritsen. Ook die heb ik er bijgepakt.

Nu ik het op een hard oppervlak probeerde ging het stukken beter en na een t-shirt of 3 begin je wat sneller te flippen en te folden. :)

De grote shirts (het formaat uit het bovenstaande filmpje) gingen net zo goed als in het filmpje.

Wat smallere shirts vereisen wat meer concentratie en behendigheid, doordat de zij-vouwen maar een centimeter of 3-4 breed waren en ze dus door de laatste horizontale vouw weer een beetje door de war gingen, maar telkens bij de tweede keer vouwen was ook dat in orde.

Daarna kwamen de potentieel vervelende shirts, waar ik zelf tijdens het 'handmatig' opvouwen altijd een oorlog mee aan het voeren ben geweest. De FlipFold heeft er echter geen enkele problemen mee en vouwt ze binnen no-time perfect op! :) Hij had geen problemen met de touwtjes, met de overvloed aan ritsen en ringetjes. :)

Ik heb na de test gelijk maar de hele kledingkast leeggetrokken om het allemaal nog eens netjes op te kunnen vouwen :+
pi_100691379
Leuk, zo'n update. Ook met foto van de gevouwen stapel? O-)
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:28:42 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_100692338
Toch de moeite waard dus om te kopen? En ik wil ook wel wat fotootjes zien van de mooie stapeltjes ;)
niet zo tof doen
pi_100692505
Foto's

De stapel (ietwat ingezakt door oneffenheden dankzij verplaatsen en shirts met bijvoorbeeld lace-up sleeves die voor oneffenheden zorgen door het touw):

Van bovenaf:

Links mijn 'vouwen', rechts de FlipFold:

Stap voor Stap:

Ik denk dat de stapeltjes van mijn vriend zodra de kleding uit de was is een stuk representatiever is, doordat hij gewoon normale T-shirts zonder fratsen draagt (a-la het voorbeeld in de stap voor stap foto's, evenals de twee shirts ernaast). Die zullen een stuk rechter en vierkanter zijn.

Doordat mijn kleding dus nog best veel oneffenheden en frummels heeft komt het er voor een casual-kledend persoon een stuk rommeliger uit te zien. Voor mij is het echter een grote verbetering, aangezien het er eerst dus nog rommeliger uit kwam te zien :)

Ik zal wanneer de was van vriendlief droog is ook een foto maken van zijn stapeltje. :Y
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:36:33 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_100692715
Je ziet toch wel duidelijk het verschil, plus het vouwen is denk ik een stuk leuker!
niet zo tof doen
pi_100692868
Ik heb erg weinig gewone T-shirts, maar ook niet heel veel touwtjes, ritsen en frutsels.
Met mijn zelfgemaakte kartonnen vouwer ging het wel, maar ik had wat problemen met het juiste formaat in de lengte (dat het shirt niet halverwege gevouwen werd, maar op driekwart bijv.).
Hier mijn vouwervaring: Raad je plaatje in komkommertijd #876
pi_100692992
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:36 schreef Karina het volgende:
Je ziet toch wel duidelijk het verschil, plus het vouwen is denk ik een stuk leuker!
Stukken!

Ik ben altijd een ramp geweest met vouwen en in plaats van het netjes op te vouwen liet ik het ook regelmatig maar gewoon op een stapeltje liggen onder het mom van: "dat trek ik toch van de week weer aan". Maar ja, dan heb je twee ontzettend lieve O+ poezenbeesten O+ die natuurlijk de schone was prefereren om op te slapen en ga je als een halve kat de deur uit zodra je iets uit die stapel trekt _O-

Was ook altijd bezig met het zoeken hoe te vouwen, netjes een rechte lijn, en dan draaide je het om en dan zat links de kraag en had je rechts een kilometer shouder en kon je overnieuw beginnen (perfectionisme enzo..)

Nu denk je er een stuk minder over na. Je gooit 'm op het bord, zorgt dat alles ongeveer even ver uitsteekt, ramt het bord een paar keer op en neer en je gooit je kleding op een stapel :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:40 schreef wyccie het volgende:
Ik heb erg weinig gewone T-shirts, maar ook niet heel veel touwtjes, ritsen en frutsels.
Met mijn zelfgemaakte kartonnen vouwer ging het wel, maar ik had wat problemen met het juiste formaat in de lengte (dat het shirt niet halverwege gevouwen werd, maar op driekwart bijv.).
Hier mijn vouwervaring: Raad je plaatje in komkommertijd #876
Ik heb een paar erg korte shirts (lees: een groot deel van de buik is zichtbaar als ik 'm draag). Die komen dan ook maar net over de vouw die 'm dubbelvouwt. Die shirts heb ik iets omlaag geschoven, zodat de vouw iets verder naar het midden kwam te zitten. :)

Of kwam het bij jou door het karton?
pi_100695269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:43 schreef Hitomi het volgende:
Of kwam het bij jou door het karton?
... en de combinatie met korte shirts (want klein van lengte).
Zat er al aan te denken een stuk van het karton af te knippen, maar gewoon verschuiven kan ook. :Y
pi_100701181
De enige plank die ik nog moet ordenen gaat zonder behulp van de FlipFold (beddengoed is er een beetje te groot voor ben ik bang :+)

Maar, dit is het resultaat in de kast! *O* de stapel broeken op de een-na-onderste plank lijkt op instorten te staan, maar valt reuze mee :Y

De andere helft van de kast. Ja, de badhanddoeken passen maar net _O-

"Close-up" van de shirts-plank :)

Sommige dingen zien er weer uit zoals moeders ze ooit in de kast legde O+

Verder heb ik tijdens het vouwen een behoorlijke berg kleding er tussen uit gehaald. Het meeste gaat wel naar het goede doel :Y
pi_100701271
Makkelijk een FlipFold als je niet strijkt na mijn inziens.
Ik strijk al de shirts hier thuis en vouw ze dan gelijk zo op.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_100701508
Ik heb niet meer gestreken sinds het brandalarm telkens afging als ik dat deed _O- en aangezien het brandalarm 3,5 a 4 meter hoog zit en we geen trap hebben die zo ver komt.. :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:28:03 #25
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_111392226
Een kick waard! Ik wil hem ook. :D
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')