Dat is geen feit, beste lezer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef piepeloi55 het volgende:
Arkai, goudbugs willen maar niet inzien dat in een deflatoire crash ook goud door het putje gaat.
Daar ligt zeker een gevaar. Vooral omdat al die speculanten in plaats van fysiek goud slechts (ongedekte) papieren contracten hebben gekocht. De vraag is hoe ze ooit aan hun goud gaan geraken, mochten ze dat willen.quote:Het grootste gevaar wat betreft goud ligt imo in het feit dat er gigantisch veel speculanten/beleggers/goldbugs zijn toegestroomt.
En perceptie die in elk geval niet zal veranderen is die van piepeloi. Zelfs met alle huidige feiten onder zijn neus gelooft hij nog steeds in deflatie en een goud-crash.quote:Een veranderende perceptie kan snel verkeren
Bij de klap laatst ging goud wel omhoog; het kan verkeren. Misschien zaten er destijds toch teveel mensen in de schulden en moest er even wat cash vrij gemaakt worden. Inmiddels zitten mensen doorgaans schuldvrij in het schuldvrije goud en is de perceptie ten opzichte van de andere zogenaamde 'veilige investeringen' veranderd. Het valt dus nog te bezien of goud nog eens mee omlaag getrokken gaat worden door een crach in overige assets. Bij de laatste dip was dat zoals gezegd niet het geval.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:38 schreef Arkai het volgende:
Het mooie is ook dat goud op het moment dat het er echt om ging (maart 2009) gewoon net zo hard daalde als de indices onder hoog volume. Dit duidt er dan ook op dat goud helemaal niet met bewogen redenen wordt aangehouden maar enkel dient als asset ter speculatie.
Dat zou vooral interessant worden omdat Bernanke tot 2013 lage rentes heeft beloofd en Greenspan laatst nog eens van de ongelimiteerde drukpers kwam praten op tv.quote:Het schouwspel wordt helemaal interessant als de FED funds rate een dezer dagen (jaren) wordt opgeschroefd en shorters op goud wellicht 100% tot 200% meer rente kunnen vangen aangezien de rente dicht tegen de nul staat. Met deze transitie verdienen shorters netto geld en verliezen de kopers.
Dat zullen we allemaal nog wel eens zien. Tot nu toe verliezen vooral de paper bugs keer op keer terwijl het de goudkevers vrij aardig vergaat met hun investering.quote:Dit geldt natuurlijk niet enkel voor goudspeculanten op de termijnmarkt maar ook voor fysieke bezitters, die verliezen straks 4-5% rente + 0.5-1% opslagkosten op jaarbasis. Dat is natuurlijk onhoudbaar en dan heb ik nog niet eens de belastingen meegrekend.
Paper bugs? Zijn dat huisdieren van de dollarboys?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dat zullen we allemaal nog wel eens zien. Tot nu toe verliezen vooral de paper bugs keer op keer terwijl het de goudkevers vrij aardig vergaat met hun investering.
Zo zou je het kunnen zien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Paper bugs? Zijn dat huisdieren van de dollarboys?
Hadden ze jouw brede perspectief maar...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:09 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien.
Het zijn doorgaans krantlezende, geprogrammeerde lui die het niet lukt een breder perspectief op te bouwen dan hetwelke ze via de media en verjaarspartijtjes krijgen aangereikt.
Dit in tegenstelling tot de forumspammende, nerdy betweters met autistisch perspectief die met gebruik van niet bestaande woorden als "hetwelke" via het internet hun van youtubefilmpjes gecopieerde ideeën de wereld in slingeren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:09 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien.
Het zijn doorgaans krantlezende, geprogrammeerde lui die het niet lukt een breder perspectief op te bouwen dan hetwelke ze via de media en verjaarspartijtjes krijgen aangereikt.
Ja, er lijkt inderdaad een tegenstelling te zijn tussen paper bugs en mensen die zelfstandig onderzoek doen via onder andere internet. Grappig dat jij het ook ziet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot de forumspammende, nerdy betweters met autistisch perspectief die met gebruik van niet bestaande woorden als "hetwelke" via het internet hun van youtubefilmpjes gecopieerde ideeën de wereld in slingeren.
Ik denk niet dat ze erg ontevreden waren geweest als ze in plaats van zich de hele tijd af te vragen of je goud wel kan eten het spul gewoon gekocht hadden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hadden ze jouw brede perspectief maar...
Discussies? Ik zie voornamelijk goudbugs die de rest van de wereld voor gek verklaren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:56 schreef Blandigan het volgende:
Ik vind het wel stuitend dat we zolang als ik hier actief ben (iets minder dan 2 jaar) nog precies dezelfde discussies hebben.
Blijkbaar is een belegging die het al ruim 10 jaar goed doet, nog steeds een bubble.
Maar ja, mensen die op de muziek vooruit lopen hebben een brede rug nodig.
Eerst word je genegeerd, dan niet serieus genomen, dan voor gek versleten, vervolgens zwart gemaakt, en tegen de tijd dat je gelijk blijkt te hebben roepen ze dat ze het allemaal al hadden zien aankomen.
Laat me je uitdagen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Discussies? Ik zie voornamelijk goudbugs die de rest van de wereld voor gek verklaren.
Ik zie jou vooral one liners plaatsen die dicht in de buurt komen van zuigen en zeuren, of op zijn Engels trollen. Zeer weinig antwoorden die met feiten onderbouwd zijn of enige informatie bevatten, waarom de zogenaamde "goudbugs" er naast zouden zitten. Wat ook lastig is want de markt geeft ons gelijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Discussies? Ik zie voornamelijk goudbugs die de rest van de wereld voor gek verklaren.
Ten eerste heb ik jouzelf nog nooit op een inhoudelijke post kunnen betrappen. Ik geef toe dat mijn inhoudelijke bijdrage in dit draadje ook niet om over naar huis te schrijven is, maar erg veel posten doe ik hier ook niet. Ik erger me wel flink aan de toon van de (zelfverklaarde!) goudbugs, en dan met name jou en GoudIsEcht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik zie jou vooral one liners plaatsen die dicht in de buurt komen van zuigen en zeuren, of op zijn Engels trollen. Zeer weinig antwoorden die met feiten onderbouwd zijn of enige informatie bevatten, waarom de zogenaamde "goudbugs" er naast zouden zitten. Wat ook lastig is want de markt geeft ons gelijk.
Maar blijf vooral doorgaan met je bijdrages over goldbugs, religie, etc....Dan komen we in ieder geval weer aan de 300.
Tja, ik ben dan ook geen goudbug maar een fan van zilver. Maakt niet uit hoor, dat je dat in de afgelopen 2 jaar hebt gemist.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik jouzelf nog nooit op een inhoudelijke post kunnen betrappen. Ik geef toe dat mijn inhoudelijke bijdrage in dit draadje ook niet om over naar huis te schrijven is, maar erg veel posten doe ik hier ook niet. Ik erger me wel flink aan de toon van de (zelfverklaarde!) goudbugs, en dan met name jou en GoudIsEcht.
Goud is een prima inflatiehedge. En dan vooral voor mensen met veel kapitaal. Als ik een gemiddelde Jan Modaal was of in deflatoire tijden zou ik mijn centen er niet op zetten.
Verder vind ik de hele goud-discussie maar matig interessant en het bijna-religieuze vertrouwen van goudbugs dat goudprijzen alleen maar stijgen en stijgen vooral grappig om te zien. Ik zal dan ook de eerste zijn die over een tijdje, als de goudprijzen weer terugkeren op aarde, de goudbugs uitlachtMocht goud idd de komende jaren doorstijgen, zal ik ruiterlijk toegeven dat ik er naast zat!
Fixed it for you.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:44 schreef lutser.com het volgende:
Waarom goud aldoor word vergeleken met papier is mij een beetje onduidelijk, papier word voor heel andere doeleinden gebruikt dan goud.
GoudPapier levert geen toegevoegde waarde, goudpapier is ontzettend goed in goudpapier blijven maar het zal echt niet meer worden. Misschien dat er morgen meer mensen goudpapier willen dan vandaag en dan zal de prijs wat stijgen maar het is nog steeds dezelfde hoeveelheid goudpapier.
Nu je goud door papier hebt vervangen is het een onzinnig verhaal geworden, dat doet niks af aan mijn tekst.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:54 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Fixed it for you.
Maar uh...zie je hoe onzinnig dit verhaal is?
Nee hoor, het is juist de kern van waar het hier in dit topic om draait.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Nu je goud door papier hebt vervangen is het een onzinnig verhaal geworden, dat doet niks af aan mijn tekst.
Als jij zelf ondernemer bent of wordt, dan ben ik het helemaal met je eens.quote:3) je koopt een bedrijf ter waarde van 1000
maar met 3 heb je er en 100 jaar plezier van gehad en je hebt wat voor je kinderen.
-Ik heb geen oogkleppen. Ik zie argumenten voor een korte termijn en een lange termijn thesis voor LONG goud, maar die overtuigen mij niet en als je logisch nadenkt blijkt opeens dat de korte termijn argumenten voor, juist negatief zijn voor de lange termijn. Als gevolg daarvan trek ik de conclusie dat de argumenten niet overtuigend genoeg zijn voor een BUY op lange termijn, en heel misschien voor korte termijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:43 schreef GoudIsEcht het volgende:
Piet, je zit vol met niet gestaafde veronderstellingen en kijkt met oogkleppen.
Waarom zou cash=king altijd gelden. De afgelopen periode van instortend schuldverdiet zie je toch juist de drukpersen lopen?
Greenspan kwam daar laatst ook weer over praten en King (GB) wil ook weer los.
Dan nogmaals: een reserve-asset is iets anders dan een currency. Als je op me wil reageren moet je eerst eens de tijd nemen om te kijken wat ik schrijf.
En goud is nog niet geprijsd als reserve-asset. Zoek maar eens uit hoe het in de States in de boeken staat, en hoe het in Europa in de boeken stond voor de Euro.
Ik stop de discussie met jou verder. Zet je geld lekker waar je mond is en lees mijn link niet, of lees hem wel als je het gesprek met mij wil voortzetten.
nee dat is wel het juiste argument. wanneer goud wordt geaccepteerd onofficieel als currency betekent dat een onofficiele goudstandaard, maakt niet uit of de overheid officieel maakt. In dat geval wordt goud gezien als cash en alleen dan stijgt goud in waarde tijdens een depressie. Maar als deze currency sentimenten op dit moment bijv geldt voor 5% van de bevolking, en niet stijgt boven 5% misschien zelfs daalt tijdens een depressie, dan daalt de goudprijs. Als de overheid ingrijpt springt het sentiment misschien van 5% naar 100% dan stijgt de prijs explosief. Maar dat is niet gegarandeerd, daarom is ook de vloer niet gegarandeerd. Op dit moment is het vooral een onofficiele stijging van sentiment. Maar die is ook niet gegarandeerd, want speculatief. Technische analyse laat zien dat (speculatief) sentiment een fenomeen is dat zomaar kan omslaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:06 schreef dvr het volgende:
De 'case for gold' is niet dat er een nieuwe goudstandaard verwacht wordt. Maar, leuke straw man.
helaas laat de geschiedenis zien dat goud niet persé een goede inflatiehedge is. zo waren aandelen een betere inflatiehedge voor 2000. goud was een betere inflatiehedge na 2000, maar dat betekent niet dat dit blijft gelden een een depressie. ik neem aan dat de meesten hier een depressie verwachten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goud is een prima inflatiehedge. En dan vooral voor mensen met veel kapitaal. Als ik een gemiddelde Jan Modaal was of in deflatoire tijden zou ik mijn centen er niet op zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |