abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:39:22 #76
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100556791
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De koers gaat al 10 jaar enkel up. Als jij zo goed was had je allang goud gehad.
Waar zeg ik dat ik zo goed ben dan? _O-
Bedankt Hans.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:40:14 #77
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100556835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:33 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom zou goud alleen in een hyperinflatie presteren?

Zitten we daar dan al meer dan tien jaar in???

Goud is schuldenvrij bezit.

Het enige waarmee je nog kunt blijven drijven nu de Westerse schuldenschuit steeds sneller begint de zinken.

Maar blijf vooral cash zitten..
Dat is toch de reden dat je goud hebt? Je vertrouwt de overheid en de schuldenberg niet.

Is goed, ik blijf zitten.
Bedankt Hans.
pi_100556913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Je impliceert het. Maar ok hebben we dat helder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:05:18 #79
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100557856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je impliceert het.
Onzin. Ik zeg alleen dat ik de mening van goldbugs niet deel. Daar zijn er wel meer van hier op het forum.
Bedankt Hans.
pi_100558555
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:03 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is niet gek dat een beurs crasht als je voor een internetbedrijf dat nog nooit winst heeft gemaakt een paar honderd dollar betaalt. Die koersen van 10 jaar terug waren net zo realistisch als de goudprijs nu. Het is wachten op de crash, maar wanneer die komt? Geen idee.
Complete flauwekul, de internetaandelen stegen enorm omdat die gewaardeerd werden op een model waarbij je eerst zoveel mogelijk gebruikers kreeg, en dan pas na een verdienmodel ging kijken. Goud zit misschien nu wel wat "speculeerders lucht" in, maar dat kan je niet vergelijk met de .Com aandelen, overigens gaat dat lang niet voor alle dot kommers, Amazon is goed voorbeeld van zo een bedrijf wat na de bubble stabiel is doorgegroeid:

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AMZN&t=my&l=on&z=l&q=l&c=
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100558613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Uit het feit dat je hier komt schrijven maak ik op dat je meent dat jouw mening iets waard is.
pi_100558674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:40 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat is toch de reden dat je goud hebt? Je vertrouwt de overheid en de schuldenberg niet.

Is goed, ik blijf zitten.
De schuldenberg is inderdaad veel te groot om door iets anders dan de drukpers overeind gehouden te worden.

Maar goud staat ook op de balans van de ECB tegen marktwaarde.

Wie weet valt het met de hyperinflatie in de euro straks nog best mee.

Terwijl goud wel wereldwijd gaat blijven stijgen om het verlies op de als reserve gehouden bubble-treasuries te compenseren.
pi_100558709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:05 schreef bascross het volgende:

[..]

Onzin. Ik zeg alleen dat ik de mening van goldbugs niet deel. Daar zijn er wel meer van hier op het forum.
Het barst hier inderdaad van de papierfanaten die de visie van de goudzieners niet delen.

Prima. De tijd zal wijzen wie het juist zag.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:33:25 #84
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100558892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uit het feit dat je hier komt schrijven maak ik op dat je meent dat jouw mening iets waard is.
Een mening geven is heel iets dan anders dan jezelf goed vinden. Met jou ga ik niet meer in discussie trouwens. Je bent een echte goldbug, niet iemand die iets toevoegt aan een discussie.
Bedankt Hans.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:39:37 #85
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100559121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Complete flauwekul, de internetaandelen stegen enorm omdat die gewaardeerd werden op een model waarbij je eerst zoveel mogelijk gebruikers kreeg, en dan pas na een verdienmodel ging kijken. Goud zit misschien nu wel wat "speculeerders lucht" in, maar dat kan je niet vergelijk met de .Com aandelen, overigens gaat dat lang niet voor alle dot kommers, Amazon is goed voorbeeld van zo een bedrijf wat na de bubble stabiel is doorgegroeid:

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AMZN&t=my&l=on&z=l&q=l&c=
Internetaandelen stegen enorm omdat iedereen dacht dat het alleen omhoog kon. Het was nergens op gebaseerd. Het gros van de mensen keek helemaal niet naar verdienmodellen. Ze hoorden van ''experts'' dat de prijs voor de aandelen te laag was, daarna kochten ze. The sky was the limit.

Lang niet voor alle? Haha. Amazon is juist één van de uitzonderingen. Het gros is allang opgedoekt.
Bedankt Hans.
pi_100559287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:05 schreef bascross het volgende:

[..]

Hij roept vooral wat al waar is, alleen is de vraag hoever het nog gaat stijgen. Ik gok wel een metertje nog.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:46:20 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100559346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Internetaandelen stegen enorm omdat iedereen dacht dat het alleen omhoog kon. Het was nergens op gebaseerd. Het gros van de mensen keek helemaal niet naar verdienmodellen. Ze hoorden van ''experts'' dat de prijs voor de aandelen te laag was, daarna kochten ze. The sky was the limit.

Lang niet voor alle? Haha. Amazon is juist één van de uitzonderingen. Het gros is allang opgedoekt.
Met dat verschil dat het wel een goede buffer is voor koersdalingen op de aandelen markt , beter dan het kopen van een put
https://www.amsterdamgold.nl/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100559354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Een mening geven is heel iets dan anders dan jezelf goed vinden. Met jou ga ik niet meer in discussie trouwens. Je bent een echte goldbug, niet iemand die iets toevoegt aan een discussie.
De grap is dat er weinig is toe te voegen aan de kern.

De Westerse wereld heeft zichzelf de afgelopen decennia overspoeld met een zee van schuld en is daarin nu bezig te verdrinken.

Héél veel mensen kunnen dat nog steeds niet inzien.

D'r gaan nog harde lessen komen.

Ik ga daar ook niet mijn best voor doen. Of je denk nu na, of je ziet het straks.
pi_100559383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik ben vanaf 1996 in de internet industrie werkzaam, en dat het een bubble was, was uiteraard voor de insiders wel duidelijk, wel was duidelijk dat er een aantal "winners" zoals Amazon en Ebay zouden overblijven, en als je beetje kennis van de markt had in die tijd, kon je daar goed mee verdienen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100565073
ik zou het interdaad maar niet vergelijken met wat er bij de vorige crisis, eind jaren '70, gebeurde, toen ook iedereen in goud vluchtte omdat het een 'zekere belegging' was, die 'nooit waarde zou kunnen dalen'

Dan zie je ook meteen waarom 2001 zo'n geweldig gekozen startmoment is :)
Als ik ook zo'n startmoment voor aandelen, of zelfs maar spaargeld zou mogen kiezen, zou ik 1980 nemen :)
pi_100565241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik zou het interdaad maar niet vergelijken met wat er bij de vorige crisis, eind jaren '70, gebeurde, toen ook iedereen in goud vluchtte omdat het een 'zekere belegging' was, die 'nooit waarde zou kunnen dalen'

[ afbeelding ]

Dan zie je ook meteen waarom 2001 zo'n geweldig gekozen startmoment is :)
Als ik ook zo'n startmoment voor aandelen, of zelfs maar spaargeld zou mogen kiezen, zou ik 1980 nemen :)
Deze crisis is groter. En 2400 gaan we zeker halen.
pi_100565546
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Deze crisis is groter. En 2400 gaan we zeker halen.
zou kunnen, wie weet, maar kun je ook afscheid nemen van je staafjes, en hoe bepaal je dat moment?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:54:04 #93
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100566255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zou kunnen, wie weet, maar kun je ook afscheid nemen van je staafjes, en hoe bepaal je dat moment?
Ik verhoog steeds mijn stoploss.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_100571929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En goed geweer om andere mensen van hun ananas en goud te beroven helpt ook.
Tik 'Diemaco' maar eens in in Google.
pi_100584867
(Aargh.. had een lang verhaal getypt en drukte op een verkeerde knop. Maar in het kort:..)

Goud is door de ¤41.000/Kg gebroken. Het gaat hard!

De mogelijke waarschijnlijke instorting van het wereldwijde financiële stelsel komt nu steeds dichterbij. Grote banken in de VS en Europa staan op het randje van de afgrond en het is maar de vraag of hun overheden ze nog kunnen (en willen) redden - en zo niet, of ze nog wel de tegoeden van de klanten zullen kunnen blijven garanderen. Diverse overheden staan immers zelf ook al aan dat randje in de dieperik te staren..

Als overheden niet (kunnen) ingrijpen ligt er door het stilvallen van interbancair leenverkeer een dominoeffect op de loer dat practisch het hele stelsel in korte tijd failliet kan laten gaan. De maatschappelijke gevolgen daarvan zouden zo dramatisch zijn dat overheden en centrale banken feitelijk geen andere keus hebben dan de geldpers ongebreideld te laten draaien. Er is vanalles gaande dat zo'n gebeurtenis kan triggeren: crash van de aandelenmarkten, crash van obligaties, crash van dollar of euro, etc.

En als dat gebeurt zou dit achteraf wel eens de laatste kans kunnen blijken om nog enigszins betaalbaar goud te kopen. Om die reden heb ik besloten nog 15% van mijn spaargeld naar Bullionvault te sturen. Zodra ik dat daar in fysieke edelmetalen omzet komt mijn verdeling goud vs. cash uit op ongeveer 45% vs 55%. Het is nog mogelijk dat de centrale banken er in slagen om de beurzen weer even tot bedaren te brengen en een dipje in de goudprijs te veroorzaken. Zodra dat het geval is, of zodra de paniek juist weer toeneemt, sla ik toe.

Waarom de laatste kans? Wel, de grootste drivers onder de stijgende goudprijs van de laatste jaren zijn drie factoren, die tot nu toe eigenlijk alleen als dreiging hebben bestaan maar die practisch ieder moment realiteit zouden kunnen worden - alledrie tegelijkertijd zelfs. Voor de stijging tot nu toe, was alleen die dreiging al voldoende, dus dan kan je nagaan wat er met de goudprijs gebeurt als het ondenkbare zich ineens écht voordoet. Die factoren zijn:

• Crashende markten, zodat waarde een vluchtweg zoekt. Daarvan is goud een van de belangrijkste (maar bv ook de Zwitserse Frank, die als een raket gestegen is, maar die naar mijn inschatting veel eerder dan goud tegen de grenzen van de geloofwaardigheid zal lopen)
• Volop draaiende geldpersen, die de waarde van cash doen verwateren.
• Sterk afnemend aanbod van goud, dat voornamelijk uit louter papieren toezeggingen van banken bestaat. Als die banken omvallen, wordt het goudaanbod tot zo'n 5% van het huidige aanbod gereduceerd.

Als deze drie factoren tegelijkertijd optreden kan de stijging zo plotseling en zo sterk zijn, dat niemand meer bereid is (of zelfs maar in staat is, in het geval van handelaren) om nog maar een grammetje fysiek goud aan je te verkopen. Wie nog twijfelt zou ik dus aanraden om de knoop spoedig door te hakken.

[ Bericht 3% gewijzigd door dvr op 11-08-2011 04:56:40 ]
pi_100587759
Ik ben het (eigenlijk al 1,5 jaar) eens met je analyse dat er maar weinig voor nodig is om een definitieve crash te triggeren. Eerlijk gezegd heeft het me verbaasd dat het nog zo lang heeft geduurd.

Juist in deze periode van grote onrust en onzekerheid neemt mijns inziens de kans toe dat overheden gekken dingen gaan doen om toch in controle te blijven. Aanpassen of veranderen van wetgeving of "tijdelijke" noodmaatregelen, of verplichte bank holidays om markten een paar dagen te laten afkoelen. Alles om het financiele systeem overeind te houden.

Als (of zodra) dat gebeurt, zal het een hell of a job zijn om nog bij je banktegoeden of bullion te komen. Zoals je bij icesave zag zijn websites dan "ineens" overbelast of onbereikbaar, wordt de telefoon niet meer opgenomen, etc. Of je krijgt een opnamelimiet per dag.

Dat is wat mij tegenhoud om meer naar bullion toe te schuiven. Ik wil in controle blijven en heb dus het liefst een flink deel dicht in de buurt.
pi_100588307
En jij denkt dat je bullion niet dicht in de buurt kan houden? Maar cash wel?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:01:28 #98
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_100588570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 04:48 schreef dvr het volgende:
...
En als dat gebeurt zou dit achteraf wel eens de laatste kans kunnen blijken om nog enigszins betaalbaar goud te kopen. Om die reden heb ik besloten nog 15% van mijn spaargeld naar Bullionvault te sturen. Zodra ik dat daar in fysieke edelmetalen omzet komt mijn verdeling goud vs. cash uit op ongeveer 45% vs 55%.
...
Goede analyse en iemand die daadwerkelijk actie onderneemt (en het niet alleen predikt). Je zit een eind in de goede richting, enkel ik zou zelf niet bullionvault kiezen om het simpele feit dat je goud wilt vanwege counterpartyrisk. Dan voldoet geen enkele dealer, enkel een custodian die geen dealer is. Denk ook nog even na over capital controls.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_100589335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:51 schreef GoudIsEcht het volgende:
En jij denkt dat je bullion niet dicht in de buurt kan houden? Maar cash wel?
Wie heeft het over cash?

dvr heeft het in een kluis liggen in London, Zwitserland of New York via bullionvault.
pi_100590053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Wie heeft het over cash?

dvr heeft het in een kluis liggen in London, Zwitserland of New York via bullionvault.
Blijft een partij waar je afhankelijk van bent en vertrouwen aan moet geven. Is een nadeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')