Dat gebeurde vroeger ten tijde van de koppeling van de dollar aan de goudkoersquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik idd wel. Maar dat de VS dat zou confisceren is natuurlijk gewoon volledige onzin.
Daar zou ik mijn handen niet voor in het vuur durven steken. Wat als de dollar valt en de VS alle banden met de rest van de wereld doorsnijdt?quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik idd wel. Maar dat de VS dat zou confisceren is natuurlijk gewoon volledige onzin.
Waarom ligt dat goud eigenlijk in die kluizen daar?quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:30 schreef dvr het volgende:
De VS heeft nooit buitenlands goud geconfisceerd.
Het goud van buitenlandse centrale banken ligt in kluizen die als buitenlands grondgebied gelden.
Het goud in die kluizen wordt niet tot het vermogen van de VS gerekend.
Ik geloof er dus ook niet in. Maar het is waar dat een kat in het nauw rare sprongen maakt.. ik zie ze er bijvoorbeeld wel voor aan, om het in echte crisissituaties in gijzeling te nemen om van de betreffende landen bepaalde stappen af te dwingen. Om die reden hebben twee jaar geleden een paar Duitse publicisten er al voor gepleit dat Duitsland zijn goud zou moeten repatriėren.
Volgens mij omdat men hier tijdens de koude oorlog bang was dat de Russen het kwamen pikken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom ligt dat goud eigenlijk in die kluizen daar?
en nu moeten we bang zijn dat amerika het houdt. de ironie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij omdat men hier tijdens de koude oorlog bang was dat de Russen het kwamen pikken.
Jup, klopt inderdaad! Als je hier meer over wilt weten, oa de (ont)koppeling van de dollar aan goud destijds moet je het boek Als de Dollar valt, van Willem Middelkoop maar eens lezenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij omdat men hier tijdens de koude oorlog bang was dat de Russen het kwamen pikken.
Obama werkt voor Goldfingerquote:
zal tijd worden dan om het in te ruilen voor aandelenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef Rejected het volgende:
Ik geloof nog steeds niet in goud.
M'n vriendin wil nu in goud beleggen btw.
Waar kun je dat kopen dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:43 schreef farscapevr8 het volgende:
ik ga van de week nog maar eens 100 gram kopen
nu al meer winst te pakken dan 1 jaar op de bank zetten
Dat moet je wel in de gaten houden. De klassieke fout wordt gemaakt om op de top te kopen en in het dal te verkopen. Beter verkoop je nu goud en koopt er aandelen van.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal tijd worden dan om het in te ruilen voor aandelen
daar zitten we alleen nog niet. en aandelen zou ik nog niet kopen dat gaat nog wel ff verder dalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet je wel in de gaten houden. De klassieke fout wordt gemaakt om op de top te kopen en in het dal te verkopen. Beter verkoop je nu goud en koopt er aandelen van.
Maar aandelen gaan niet naar NUL echt nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
daar zitten we alleen nog niet. en aandelen zou ik nog niet kopen dat gaat nog wel ff verder dalen.
lang niet allemaal nee. en goud zal nooit naar NUL gaan. voor nu is goud een betere optie dan een gemiddeld aex aandeel imo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar aandelen gaan niet naar NUL echt niet
niets is zeker. maar ik verzeker je dat ik er niet op gok dat het morgen over isquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:55 schreef LXIV het volgende:
Je weet het gewoon niet. Morgen kan de bodem zijn, die kan ook over 2 maanden op AEX 100 zijn. Je weet het gewoon niet.
en toch eind dit jaar op 400quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:55 schreef LXIV het volgende:
Je weet het gewoon niet. Morgen kan de bodem zijn, die kan ook over 2 maanden op AEX 100 zijn. Je weet het gewoon niet.
Die kans is ongeveer 50%quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets is zeker. maar ik verzeker je dat ik er niet op gok dat het morgen over is
Om nauwelijks 4 dagen later, zoėven om 0:05u, door te stoten tot ¤39.000/Kg !quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:16 schreef dvr het volgende:
[..]
..En drie dagen later doorbraken we de 38.000!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |