abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100354909
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 05-08-2011 15:19:07 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100355158
Ja jezus deze titel kan natuurlijk niet, ben op werk!
pi_100355185
Dit is een bats Perr :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:19:28 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100355378
Daglijstje
o. Ei
t. makreelfilet
l. Halve zak spinazie met champignons, ui en roomkaas
t. 2 eiwitkwarksojameelmuffins
d. Iets zonder koolhydraten

Er stonden een 6 en bijna een 2 op de weegschaal :(
Verder wil ik amsel heel veel sterkte wensen. Voel met je mee.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:22:25 #5
70532 loveli
N
pi_100355485
*6 en bijna 2 boks met tink*
crap in = crap out
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:24:55 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100355562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:22 schreef loveli het volgende:
*6 en bijna 2 boks met tink*
ja, maar jij bent 10 centimeter langer :(
*bokst desondanks terug
pi_100355584
Nog een lowcarber! Ik vind jullie maar knap.

Voor de balans mijn lijstje met carbs:

O - yoghurt met een sinaasappel en een kiwi en (evil) muesli (ik was nog onwetend)
L - dubbele volkorenboterham met halvarine/kaas/tomaat/komkommer
S - huis stofzuigen, 15 min fietsen zonder boodschappen, 15 min fietsen met boodschappen
T - kapje brood met een lik mayo, wat sambal en tomaat
D - bami met kip en heul veul groente en atjar en babipangangsaus
T - cappuccino

Ik heb trouwens havermout van de supermarkt meegenomen die nog niet is fijngemalen zoals in die pap-pakken maar gewoon nog een soort vlokjes is. Die lust ik wel door de yoghurt. Is dat gezond?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 15:27:36 ]
pi_100355634
Faal :') heb mezelf net 'ingedweild' :') ok, ik kan wel FOK!ken, maar de Brita-kan staat in het nog natte gedeelte :') *dorst*
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:27:50 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100355672
Dat sojameelkwarkeimuffin recept uit het heller boek (2e hands koopje) klopt trouwens niet. Het is gewoon schuimei.
pi_100355704
Sojameel, is dat wat? Heb er wel her en der wat over gelezen (recepten), maar kan me er niet zoveel bij voorstellen?
Ja doei.
pi_100355714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
Faal :') heb mezelf net 'ingedweild' :') ok, ik kan wel FOK!ken, maar de Brita-kan staat in het nog natte gedeelte :') *dorst*
;') ook een gehad... maar ik dacht 'boeie' en liep er gewoon doorheen

om vervolgens nogmaals te dweilen. :')
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:30:47 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100355772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
Sojameel, is dat wat? Heb er wel her en der wat over gelezen (recepten), maar kan me er niet zoveel bij voorstellen?
Kan ik nog moeilijk bepalen, maar ik vind het vooral heel duur. Heb ¤ 2,39 voor 200 gram betaald.
pi_100355782
Boh! :o
Ja doei.
pi_100355856
Ow en lijstje van vandaag:

O: donkerbruin boterhammetje met pitten etc. met gekruid filet american. (half uur over gedaan.. maar toch ^O^ ) en thee
T: thee en banaan en 2 kokoskoekjes (hongerrrr... collega kwam pas om 2uur)
L: Kon dus geen boodschappen doen, maarrr er stond nog wel een danio kwark/yoghurt bakje met verse bosbes :')
T: nou heb net gegeten, dus ik denk alleen thee.
D: gehaktbal, aardappels (gekookt - gewokt) en rode bietjes (uit blik) denk.
T: appel (pink lady O+ )
~ Bonito La Risa ~
pi_100356217
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/

Deze site laat zien dat een knolselderij en een koolraap beide even hoog in de KH's zitten. Dus dat komt mooi uit bij de broccolisoep van vanavond...
Ja doei.
pi_100356273
Ahhhhhhhh, blote voeten <3
pi_100356353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:43 schreef V1z0R het volgende:
Ahhhhhhhh, blote voeten <3
O+ blote voeten! als het kan loop ik altijd op blote voeten! Alleen ik heb heel snel koude voeten, dus het is niet vaak haha.

ow en autorijden zonder schoenen O+
~ Bonito La Risa ~
pi_100356551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:46 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

O+ blote voeten! als het kan loop ik altijd op blote voeten! Alleen ik heb heel snel koude voeten, dus het is niet vaak haha.

ow en autorijden zonder schoenen O+
Thuis loop ik ook altijd op blote voeten of op slippers :D ongeacht hoe koud het is.

Alleen op kantoor is nu voor 't eerst :@ Lekker tegen de koude archiefkast aan O+
pi_100356940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Thuis loop ik ook altijd op blote voeten of op slippers :D ongeacht hoe koud het is.

Alleen op kantoor is nu voor 't eerst :@ Lekker tegen de koude archiefkast aan O+
O+ ik vaak op deze dingetjes

Omdat ik dus vaak koude voetjes heb! Pas deed ik op mijn werk ook even de schoentjes uit :@
~ Bonito La Risa ~
pi_100357409
^O^
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:16:32 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100357573
Ohaidaar :7

Klein klaagpostje (had per PM gekund maar ik ben gaar en heb geen zin om alle namen over te typen/kopiëren :@ :') ):

*geklaag verwijderd* :7

Positieve noot: meeten met O+ Perruche O+ was heel tof! *O* We hadden zelfs een walrussen-met-eetstokjes-moment *; En ze heeft heel gezond geluncht B-)

[ Bericht 25% gewijzigd door MariaEtcetera op 05-08-2011 16:48:08 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:17:36 #22
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100357618
Lijstje

O: volkoren cracker met 30+ kaas en halve beker halfvolle melk (andere helft gooide kat van tafel, geen tijd voor nieuwe)
T: 2 meergranenboterhammen met Jam light
L: 2 meergranenboterhammen met kaas, kippensoep en bekertje melk
D: Mozzarella salade (nog over van gister) met verse rosti met champignongs en beetje 30+ kaas
S uurtje zwemmen

En vanavond de kroeg in, zullen wel paar biertjes ingaan

iemand nog tips voor leuke films? Morgen komen vrienden film kijken, moet nog film huren
pi_100357655
Ernest scared stupid! O+
pi_100357693
Wat slecht geregeld, Maria :( . Jammer dat je er zo'n rotgevoel aan overhoudt...

Ik kom wel precies op het juiste moment, ik wilde even snel kijken of je al nieuws had :P . Nu weer sociaal doen met m'n lief!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100357740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:19 schreef Phaidra het volgende:
Wat slecht geregeld, Maria :( . Jammer dat je er zo'n rotgevoel aan overhoudt...
Dat! :(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')