abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101086431
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:23 schreef Yoewie het volgende:

[..]

[..]

zoals lunatje al zei, tuurlijk is het stukken beter dan dialyse. maar ik denk dat je de meeste kans hebt op volledig herstel van je conditie als je nog niet gedialyseerd hebt.

ik heb beide meegemaakt, een transplantatie nog voordat ik ooit had gedialyseerd, en een na 5,5 jaar dialyse. mijn conditie nu is lang niet meer wat het geweest is.

nee, heeft niks met leeftijd te maken :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:53:25 #277
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101087383
*volgt topic*

Ik heb er al meerdere keren aan gedacht om nierdonor te worden, maar ik gebruik medicatie en ben psychisch absoluut niet in balans, dus ik ben geen geschikte donor ....
En ik weet m'n bloedgroep niet.

Dus ik kan helaas niet helpen ..........
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101102715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:27 schreef dawg het volgende:

ik heb beide meegemaakt, een transplantatie nog voordat ik ooit had gedialyseerd, en een na 5,5 jaar dialyse. mijn conditie nu is lang niet meer wat het geweest is.

quote:
maar je klachten zijn wel weg daarna? :)
pi_101127367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:31 schreef Yoewie het volgende:

[..]

[..]

ik denk dat het maar heel zelden voorkomt dat iemand's klachten helemaal verdwenen zijn na transplantatie. overigens komen er dan meestal toch wel nieuwe klachten door bijv de zware medicatie die je tegen afstoting moet slikken.
pi_101127410
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:53 schreef Madame_Paon het volgende:
*volgt topic*

Ik heb er al meerdere keren aan gedacht om nierdonor te worden, maar ik gebruik medicatie en ben psychisch absoluut niet in balans, dus ik ben geen geschikte donor ....
En ik weet m'n bloedgroep niet.

Dus ik kan helaas niet helpen ..........
Goed dat je eraan gedacht hebt! Dat dit topic mensen bewust maakt is al de halve winst. En dat mensen hierdoor misschien al wel een donorformulier in gaan vullen voor na hun dood is al een hele grote winst! Ik red me wel. ;) (hoop ik tenminste)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:31 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Je nierfunctie wordt weer nagenoeg normaal met een nieuwe nier, dus de klachten die bij nierfalen om de hoek komen kijken, zijn weg ja. En je kan weer normaal eten en je gaat weer gewoon plassen, dus ben je ook van vochtbeperking af dan. (je moet juist veel gaan drinken als je een nieuwe nier krijgt) Ik heb momenteel nog geen vochtbeperking, waar ik heel blij mee ben...hoop dat ik het lang kan uitstellen!!
pi_101127435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:26 schreef dawg het volgende:
ik denk dat het maar heel zelden voorkomt dat iemand's klachten helemaal verdwenen waren na transplantatie. overigens komen er dan meestal toch wel nieuwe klachten door bijv de zware medicatie die je tegen afstoting moet slikken.
Ach, da's niks*, en dat neemt na verloop van tijd ook wel weer af.

*niks vergeleken met de nierfalen-klachten dan!!
pi_101127504
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:28 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ach, da's niks*, en dat neemt na verloop van tijd ook wel weer af.

*niks vergeleken met de nierfalen-klachten dan!!

ja, vooruit dan :P
pi_101127617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:29 schreef dawg het volgende:

[..]

ja, vooruit dan :P
Ja toch, of wilde jij liever weer gaan dialyseren en stoppen met de afstotingsshit? (Trouwens, mag ik dan je niertje hebben?) :P
pi_101127739
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:32 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ja toch, of wilde jij liever weer gaan dialyseren en stoppen met de afstotingsshit? (Trouwens, mag ik dan je niertje hebben?) :P
haha, oppertunistje! :P

maar ik vond dialyse niet heel erg idd. niet de zorgen van "hoelang zou hij het nog doen?" etc.
pi_101128680
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:35 schreef dawg het volgende:

[..]

haha, oppertunistje! :P

maar ik vond dialyse niet heel erg idd. niet de zorgen van "hoelang zou hij het nog doen?" etc.
Hihi!!

Zorgen maken heeft zelden zin, en geluk kun je een beetje afdwingen...
Ik doe allebei met mate. Da's precies genoeg. :s)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:15 #287
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101128796
Goed topic om iedereen aan de donorregistratie te krijgen.
The truth was in here.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:37:12 #288
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101129824
Ik ben al donor. :Y Van al m'n organen.
Maar het is maar de vraag welke bruikbaar zijn, aangezien ik al 7 jaar medicatie gebruik ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101130029
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef Bastard het volgende:
Ik wilde de linkjes in de OP erbij zetten, maar krijg om de een-of-andere reden de openings-post niet meer aangpast...moderator; SOS
pi_101130580
Toepasselijk trouwens, die Vodafoon-reclamebalk hier ergens bovenaan op de pagina: Er wordt op een autoruit geklopt...Tja, bellen en rijden zou nog wel eens wat donoren kunnen opleveren!! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101130808
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef Bastard het volgende:
Mee eens zijnde...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 16:09:40 #292
137949 Disana
pi_101131096
Die reclame voor de Nierstichting is weer terug, waarin ze om donaties voor de draagbare kunstnier vragen. Op hun site zeggen ze dat deze nier dichterbij komt. Echter

De ontwikkeling van een implanteerbare kunstnier - die binnen het lichaam voortdurend alle functies van een gezonde nier nabootst - is dan ook de ultieme droom van de Nierstichting. Maar zo’n traject is complex én neemt vele jaren in beslag.

Dus eerst maar streven naar een draagbare. Daarvoor geven ze geen prognose. Maar wel een aardig filmpje:

De prognose is dat deze kunstnier er over tien jaar is. Dat is nog ver weg.
pi_101131801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:09 schreef Disana het volgende:
Die reclame voor de Nierstichting is weer terug, waarin ze om donaties voor de draagbare kunstnier vragen. Op hun site zeggen ze dat deze nier dichterbij komt. Echter

De ontwikkeling van een implanteerbare kunstnier - die binnen het lichaam voortdurend alle functies van een gezonde nier nabootst - is dan ook de ultieme droom van de Nierstichting. Maar zo’n traject is complex én neemt vele jaren in beslag.

Dus eerst maar streven naar een draagbare. Daarvoor geven ze geen prognose. Maar wel een aardig filmpje:

De prognose is dat deze kunstnier er over tien jaar is. Dat is nog ver weg.
Ach gosch, kleine hummeltje. Toch zou ik liever geld laten steken in het onderzoek naar stamceltherapie of een implantaat kunstnier; zo'n draagbaar ding lijkt me niks eerlijk gezegd...

Hoop dat ze over tien jaar mijn eigen niertje kunnen klonen!!
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 16:37:30 #294
137949 Disana
pi_101132153
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:27 schreef Luna3 het volgende:

Ach gosch, kleine hummeltje. Toch zou ik liever geld laten steken in het onderzoek naar stamceltherapie of een implantaat kunstnier; zo'n draagbaar ding lijkt me niks eerlijk gezegd...

Van die implantaatnier zeggen ze dat die nog veel verder weg is helaas. En nee, ik zie mezelf ook nog niet comfortabel door het leven gaan met een apparaat in mijn zij van ettelijke kilo's. Maar als dat je leven verlengt, tja.
pi_101132677
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
Van die implantaatnier zeggen ze dat die nog veel verder weg is helaas. En nee, ik zie mezelf ook nog niet comfortabel door het leven gaan met een apparaat in mijn zij van ettelijke kilo's. Maar als dat je leven verlengt, tja.
Nee heh, gewoon een leeggestripte varkensnier met mijn DNA d'roverheen gelegd...beter!
pi_101134267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:27 schreef Luna3 het volgende:

[..]

ik denk dat stamcel gebruik beter en sneller is, ook gezien de ethische bezwaren bij klonen. deze zijn denk ik iets groter dan bij stamcellen/embryonale stamcellen. ;)
pi_101134334
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:30 schreef dawg het volgende:

[..]

ik denk dat stamcel gebruik beter en sneller is, ook gezien de ethische bezwaren bij klonen. deze zijn denk ik iets groter dan bij stamcellen/embryonale stamcellen. ;)
Bedoel ik; da's toch ook klonen...een Lunastamcel uit laten groeien tot een Luna-nier? Oke, zand erover..je hebt gelijk...
pi_101134421
Ik moet zo weg en het topic sluit over 3 posts...Ik denk dat ik alvast een deeltje drie aanmaak dan...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 24 augustus 2011 @ 17:37:36 #299
39237 crew  H_T
2733
pi_101134490
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik mag niets doneren, zelfs geen bloed. Ik heb nog een grote schuld bij de bloedbank. :s)

Zijn hier eigenlijk mensen die beenmerg-donor zijn?
(Nog) niet, maar naar aanleiding van dit topic wel weer eens over nagedacht.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_101134673
Coole link:

http://www.jaofnee.nl/donorvergelijker

Kun je zien hoe het met het aantal registraties is in je eigen provincie! (en vergelijken met andere provincies)

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')