als ze met een momentsleutel aangedraaid worden en je duwt de auto een stukje naar voren en je trekt ze dan na dan hoef je echt niet na 100 km nog een keer na te trekken hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:10 schreef beware_reageerd het volgende:
Voor veiligheid altijd doen.
Noodzaak, dat merk je wel als je het niet doet.
Meestal gaat het goed, en in een nkel geval haalt je achterwiel je in.
Keuze ligt dus bij jou.
Daarmee ook aansprakelijkheid.
Wet technisch is het netjes je erop te wijzen, ze moeten niet. Ik doe het wel.
Puur veiligheid. Rij ook met kids namelijk.
5 minuten en je bent klaar. Wie wil dat nu niet ?
Zo simpel.
Ik heb nog geen kids, maar ik vind mijn eigen leven belangrijk genoeg hoor..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:10 schreef beware_reageerd het volgende:
Voor veiligheid altijd doen.
Noodzaak, dat merk je wel als je het niet doet.
Meestal gaat het goed, en in een enkel geval haalt je achterwiel je in.
(been there done that)
Keuze ligt dus bij jou.
Daarmee ook aansprakelijkheid.
Wet technisch is het netjes je erop te wijzen, ze moeten niet. Ik doe het wel.
Puur veiligheid. Rij ook met kids namelijk.
5 minuten en je bent klaar. Wie wil dat nu niet ?
Zo simpel.
Klopt maar meestal gaat het met een luchtsleutel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:13 schreef densmee het volgende:
[..]
als ze met een momentsleutel aangedraaid worden en je duwt de auto een stukje naar voren en je trekt ze dan na dan hoef je echt niet na 100 km nog een keer na te trekken hoor
Gewoon extra een knikje geven.quote:en hoe wil de TS dat dan doen, ik neem aan dat hij geen momentsleutel heeft.
bij een gespecialiseerde banden zaak trekken ze die echt wel na met een momentsleutelquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:16 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Klopt maar meestal gaat het met een luchtsleutel.
Rap en goed en soms wel fout.
[..]
Gewoon extra een knikje geven.
Dat betekend niet de hele wereld eraan hangen. Vast is vast + een klein slagje.
That will do.
Daarom vroeg je het ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:14 schreef GX3 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kids, maar ik vind mijn eigen leven belangrijk genoeg hoor..![]()
Ik wil het best doen hoor, daar ligt het echt niet aan, maar dan moet je het wel weten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:10 schreef beware_reageerd het volgende:
Voor veiligheid altijd doen.
Noodzaak, dat merk je wel als je het niet doet.
Meestal gaat het goed, en in een enkel geval haalt je achterwiel je in.
(been there done that)
Keuze ligt dus bij jou.
Daarmee ook aansprakelijkheid.
Wet technisch is het netjes je erop te wijzen, ze moeten niet. Ik doe het wel.
Puur veiligheid. Rij ook met kids namelijk.
5 minuten en je bent klaar. Wie wil dat nu niet ?
Zo simpel.
Ik heb gezien dat ze de bouten vast hebben gedraaid met een luchtsleutel, en vervolgens die met de hand met een soort big-ass dopsleutel een laatste knik gegeven hebben. Hier hebben wij het over die momentsleutel?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:18 schreef densmee het volgende:
[..]
bij een gespecialiseerde banden zaak trekken ze die echt wel na met een momentsleutel
dat wil niks zeggen, kan zijn dat je 2 minuten na apk keuring door je hoofdremcilinder heen trapt dan kun je niet meer remmen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:20 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Daarom vroeg je het ook.
Logisch dus.
Het kan nooit kwaad te checken. Never.
Het kan wel kwaad om op blauwe ogen te geloven.
Simpel.
Kocht eens een auto, jaren 90, die net apk was.
Laat daar nu net het wiel vanaf lopen.........
Sindsdin trek ik het elke keer na.
5 minuten en better safe than shit.
Die minuten heb ik er wel voor over.
Kunnen we mooi lullen over moment sleutels, terwijl de meeste gewoon luchttools hebben.
Ik zeg Check, check and dubble check. (15 minuten dus)
Sindsdien nooit geen ellende meer gehad.
Just my 2 cents.
waarschijnlijk wel ja, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:21 schreef GX3 het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat ze de bouten vast hebben gedraaid met een luchtsleutel, en vervolgens die met de hand met een soort big-ass dopsleutel een laatste knik gegeven hebben. Hier hebben wij het over die momentsleutel?
Tuurlijk Kwikfit wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:18 schreef densmee het volgende:
[..]
bij een gespecialiseerde banden zaak trekken ze die echt wel na met een momentsleutel
Zelf ook wel eens gehad dat ik met de motor zo'n 100 km na een grote beurt dacht: wat wiebelt hij.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:22 schreef DrDarwin het volgende:
Met dat laatste zinnetje op de factuur dekt dat bedrijf zich in tegen een off-day van de monteur.
Zeg het maar ?quote:
Zelfde als ik. Mee eensch..........quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:26 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Zelf ook wel eens gehad dat ik met de motor zo'n 100 km na een grote beurt dacht: wat wiebelt hij.
Bleken alle vier de bouten los achter het afdekkapje te liggen. Alleen de centrale bout zat nog in de schroefdraad, maar ook al niet meer vast.![]()
Sindsdien doe ik het onderhoud (zo veel mogelijk) zelf.
Vond je opmerking grappig. Vooral dat het achterwiel je inhaalde en het been there done that verhaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:29 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Zeg het maar ?
Ik heb het gewoon echt gehad. Wielbouten losgelopen.
Sta je aardig voor lul, bouten weg dus rijden is geen optie, midden op een kruispunt "GEWELDIG" en dat alles omdat 1 of andere mafkees dus niet begrijpt dat dat serieus fout kan gaan.
Vandaar, doe het nu, wat kost het ? Enkel wat tijd.
Als dat al teveel is, is autorijden niet je bezigheid. Simpel.
Het werd pas humor toen ik moest stoppen voor het stoplicht.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:03 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Vond je opmerking grappig. Vooral dat het achterwiel je inhaalde en het been there done that verhaal.
Waardeer je humor.
vroeger werd de asbest remvoering nog gewoon geklonken, tegenwoordig met dat lijmen zou ik dat ook niet meer vertrouwenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:12 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Wiel net voorbij, ik rem en daarna gewoon "kloink" remvoering op de grond.
Begrijpelijk dat het toen niet leuk was. Eerder om te janken. Maar je brengt het leuk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:12 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Het werd pas humor toen ik moest stoppen voor het stoplicht.
Wiel net voorbij, ik rem en daarna gewoon "kloink" remvoering op de grond.
Bouten pleite, wiel in de bosjes en ik midden op een kruispunt.
Als je dan humor met traan smilies doet, gaat er iets niet goed.
Achteraf, wiel gevonden, bouten halen en bleken echt alle bouten los te zitten.
Sindsdien investeer ik die 5 minuten wel. Wie dat teveel vind, mag van mij die regel onderaan krijgen. Gaat verdikkie wel over veiligheid. Ik reed in de stad, niet aan denken dat het op de snelweg was gebeurt.....
Daarom even mijn vraag, snapte je tranen niet.
Waardeer wel dat je er humor in ziet. Dat was ook de bedoeling. Achteraf kan ik erom lachen.
Toen niet.
Als je een alu velg te hard aandraait scheurt hij gewoon en een beetje luchtsleutel hengst gewoon 800nm op de bouten als je niet uitkijkt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:58 schreef 1299 het volgende:
Altijd zo stupide bij die garage's. Janken ze eerst je velgen vast met een luchtsleutel met 250nm oid en gaan ze daarna met een momentsleutel op 100nm het zaakje natrekken. Klik klik.. joh echt joh. Mijn ervaring is dat ze velgen bijna altijd veel te strak vastzetten.
bij mij gaat gewoon de luchtsleutel er op, heb speciale LM doppenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
De bokkenlul die met een slagmoersleutel bij mijn LM velgen in de buurt komt krijgt me daar toch een partijtje bonje![]()
Netjes met een rateltje en een dunwandige dop aanzetten en dan met de momentsleutel op moment zetten, als dat teveel moeite is, doe ik het zelf wel, en komt er een kortingspercentage op de rekening te staan, en moeten er chef's achter balies vandaan komen enzo![]()
Gelukkig weten ze bij mijn Profile center hoe het hoort en hoe ik het wil hebben, en leggen ze de ratel en momentsleutel alvast klaar voor ik de brug op rijd
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:10 schreef beware_reageerd het volgende:
Meestal gaat het goed, en in een enkel geval haalt je achterwiel je in.
(been there done that)
die draad ziet er bij sommige ook niet al te fris meer uit en die bovenste lijkt wel aardig krom, en het ziet er niet naar uit dat door het asfalt komtquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:24 schreef blup het volgende:
[..]![]()
Ik haal mijn foto weer even van stal
Op de A7:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Best spannend
alle moeren vastlassen, kan er niks meer gebeuren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:13 schreef Barcaconia het volgende:
Met een DAF kun je verwachten dat er her en der wat moeren loslopen, sta ik niet van te kijken.
dat komt door het loslopen uiteraard.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:14 schreef densmee het volgende:
[..]
die draad ziet er bij sommige ook niet al te fris meer uit en die bovenste lijkt wel aardig krom, en het ziet er niet naar uit dat door het asfalt komt
http://www.nu.nl/binnenla(...)-twee-wielen-a7.htmlquote:Auto verliest twee wielen op A7
AMSTERDAM - Een automobilist heeft maandagochtend op de A7 in de richting van Zaandam twee wielen verloren.
Daardoor zijn tussen Zaandijk en het knooppunt Zaandam twee rijstroken enige tijd afgesloten geweest, meldt de Verkeersinformatiedienst.
Het incident gebeurde rond 07.40 uur. Hoe de auto de wielen kon verliezen, is niet duidelijk.
Volgens de Verkeersinformatiedienst was het bergen van de auto niet eenvoudig doordat het voertuig nog maar twee wielen over heeft. Rond 08.30 uur werden de rijstroken vrijgegeven. Toen stond op de A7 richting Amsterdam ongeveer drie kilometer file bij Zaandam.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:35 schreef Wokkel het volgende:
TS?
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)-twee-wielen-a7.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |