Ja, precies maar dit wil ik dus concreet hebben. Wat heb ik nodig?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:02 schreef bambino het volgende:
Meter is niet echt belangrijk tenzij je meer dan 100-200 meter gaat gebruiken, zelfs dan zou het nog kunnen.
Je moet gewoon goede kabels hebben zeker als je 1 hele lange kabel gebruikt (vanwege warmte)
Dat is het punt. Ik heb nog niks aangeschaft omdat er nog een strijd aan de gang is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:06 schreef Piles het volgende:
Tel alle wattages van je apparatuur eens op, dan weet je hoeveel stroom je trekt, en kunnen we kijken welke kabel je daarvoor nodig hebt
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef Doutzen het volgende:
Je kan ook friteuses op gas huren/kopen!
quote:en ook vanwege veiligheid liever niet met gasflessen in de weer ga.
Het gaat om een frietkraam op een marktplein, niet om thuisgebruik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef Brembo het volgende:
Normale huisaansluiting is 16A bij 230V geeft 3,680 kWh met de veiligheidsmarge dus rond de 3,2 kWh. Wil je meer energie kan je of twee stoppen gebruiken (woonkamer en schuur) of krachtstroom.
Dat is allemaal krachtstroom, een thuisfriteuse zit al gauw aan de 2 kWh om het olie warm te houden. Dit is misschien een inhoud van 5 ~ 10 liter, laat staan een friteuse van 100 liter....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat om een frietkraam op een marktplein, niet om thuisgebruik.
Ik heb eigenlijk geen idee wat er uit die kasten komt (aantal ampères), of je krachtstroom gebruikt, en hoe zwaar een verlengsnoer uitgevoerd kan worden (wattage).
Voila.quote:
Professionele friteuse is 10-30 liter! 15 liter friteuse op 400 volt neemt 7kWhquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is allemaal krachtstroom, een thuisfriteuse zit al gauw aan de 2 kWh om het olie warm te houden. Dit is misschien een inhoud van 5 ~ 10 liter, laat staan een friteuse van 100 liter....
Ik ook niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat om een frietkraam op een marktplein, niet om thuisgebruik.
Ik heb eigenlijk geen idee wat er uit die kasten komt (aantal ampères), of je krachtstroom gebruikt, en hoe zwaar een verlengsnoer uitgevoerd kan worden (wattage).
Als jij als verbruiker al niet weet wat je nodig hebt weet de gemeente het uiteraard al helemaal niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:29 schreef Staal het volgende:
Maar het is dus wel mogelijk en dan kies ik liever voor het midden van het plein. Ik moet mijn standplaats doorgeven terwijl niemand verder bij de gemeente iets over stroom weet vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Mijn ondernemersplan is heel duidelijk bij de gemeente en krijg ook alle support van hen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij als verbruiker al niet weet wat je nodig hebt weet de gemeente het uiteraard al helemaal niet.
Zoek dus eerst uit wat voor friteuses je nodig hebt, en hoeveel daarvan, alsmede de rest van de apparatuur (koeling/vriezers/afzuiging) en dan pas, en alleen dan pas, kan er wat zinnigs gezegd worden in dit topic.
Yep, maar 1 frituur of zes stuks op rij scheelt heel behoorlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef Staal het volgende:
Mijn ondernemersplan is heel duidelijk bij de gemeente en krijg ook alle support van hen.
Nee, dat heb je niet. Duidelijk zou zijn als je aangeeft hoeveel vermogen je frituur trekt en om hoeveel stuks het in totaal gaat.quote:Het is niet zo makkelijk als je denkt. Ik heb in de OP duidelijk beschreven waar ik stroom voor moet hebben. .
Je moet het wel heel erg bont maken als het technisch niet mogelijk zou zijn. Denk maar aan een attractie op de kermis, daar zijn jouw frituese's een hele kleine jongen bij.quote:Daar is geen antwoord op. Sterker, bepaalde mensen weten niet wie wat doet binnen een bepaalde gemeente en dat neem ik ze ook niet kwalijk. Maar er zijn nogal wat protesten en een hoop gedoe vandaar dat ik mijn vraag hier stel voordat ik zeg dat ik in het midden van het plein wil staan terwijl de kast meters verderop ligt en het misschien niet mogelijk is.
Er is geen elektricien te vinden die een zinnig antwoord kan geven zolang hij niet weet om wat voor apparatuur het in totaal gaat. Dus dat heeft geen enkele zin.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:03 schreef Eelcotje84 het volgende:
Verstandigst is dus een electricien inhuren als ik dit zo allemaal lees.
kan jij lezen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, maar 1 frituur of zes stuks op rij scheelt heel behoorlijk.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |