abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102218947
Waarom perse Nederlands? Want ik durf te wedden dat er in het Engels veel (VEEL) meer te vinden is. Ga bijvoorbeeld eens naar www.lynda.com. Daar is vast wel wat te vinden als je zoekt naar lightroom. Veel daar is wel betaald, maar niet alles...dus dat moet je zelf maar even uitzoeken.
Wel weet ik dat ze daar heel duidelijk en rustig praten, en heel goed uitleggen. Maar wel in het Engels.
People assume too much.
pi_102288533
Ik ben benieuwd wat jullie van deze bewerking vinden (hopelijk is dit het goede topic voor deze vraag). De bedoeling is dat het lijkt alsof het een frame van een film is. Na flink wat oefenen kom ik uit bij dit resultaat. Ik heb gebruik gemaakt van Photoshop en Lightroom.

Voor:

Na:

Te blauw? Te donker?
pi_102289494
Ik denk dat het bedoelde effect redelijk gelukt is....al valt me wel op dat er een flinke halo zit om met name het meisje. Goede oefening!
Overigens, dit verschilt natuurlijk per film, maar mij valt op dat films vaak wat meer groenig zijn dan blauwig.

Ook even snel wat geprobeerd:

People assume too much.
pi_102292475
Dat ziet er niet verkeerd uit, vooral het formaat is stukken beter.

Het ligt er idd net aan wat voor soort film je probeert na te bootsen. Mijn voorkeur ligt ook bij de wat groene/bruine sfeer (moeilijk te omschrijven). Ik heb ter inspiratie gebruik gemaakt van deze database met een verzameling van duizenden "stills" uit beroemde films:

http://www.cinemasquid.com/blu-ray/movies/screenshots
pi_102292603
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:15 schreef 78rt21 het volgende:
Dat ziet er niet verkeerd uit, vooral het formaat is stukken beter.

Het ligt er idd net aan wat voor soort film je probeert na te bootsen. Mijn voorkeur ligt ook bij de wat groene/bruine sfeer (moeilijk te omschrijven). Ik heb ter inspiratie gebruik gemaakt van deze database met een verzameling van duizenden "stills" uit beroemde films:

http://www.cinemasquid.com/blu-ray/movies/screenshots
Da's een chique site! Nu alleen het komen tot zo'n sfeer :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102406418
De rode ogen-tool-knop is verdwenen uit mijn "taakbalk" van photoshop CS4

Hoe kan ik deze weer vinden/aanzetten? Of kan ik 'm vinden via het menu... zoek me suf. -O-
  maandag 26 september 2011 @ 18:25:50 #37
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102406501
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:23 schreef elkravo het volgende:
De rode ogen-tool-knop is verdwenen uit mijn "taakbalk" van photoshop CS4

Hoe kan ik deze weer vinden/aanzetten? Of kan ik 'm vinden via het menu... zoek me suf. -O-
Kijk je er niet gewoon overheen? Even de getoonde knop ingedrukt houden, dan zou hij er tussen moeten staan.

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_102410489
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:25 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Kijk je er niet gewoon overheen? Even de getoonde knop ingedrukt houden, dan zou hij er tussen moeten staan.

[ afbeelding ]
Thanks... dat krijg je na een werkdag :P
  maandag 26 september 2011 @ 20:00:52 #39
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102410538
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:00 schreef elkravo het volgende:

[..]

Thanks... dat krijg je na een werkdag :P
Kan gebeuren ;)
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_102419860
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:07 schreef very het volgende:
Ik denk dat het bedoelde effect redelijk gelukt is....al valt me wel op dat er een flinke halo zit om met name het meisje. Goede oefening!
Overigens, dit verschilt natuurlijk per film, maar mij valt op dat films vaak wat meer groenig zijn dan blauwig.

Ook even snel wat geprobeerd:

[ afbeelding ]
Zou je in het kort willen delen wat je nou gedaan hebt?
pi_102421697
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2011 22:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Zou je in het kort willen delen wat je nou gedaan hebt?
Uhm...ik weet het niet exact meer, maar dit zal het ongeveer geweest zijn:

-wat saturatie eruit gehaald
-wat groen toegevoegd d.m.v. color balance
-met hue/saturation de kleur geel selecteren en dan met het pipetje dehuid van de mensen aanklikken en wat met de sliders spelen zodat de mensen wat minder groen worden
-de achtergrond wat onscherper gemaakt met lens blur
-wat noise toegevoegd
-wat met de brightness/contrast en de shadow/highlight gespeeld
-alle lagen kopiėren en daar een high pass filter over gooien met een lage waarde, en deze op overlay zetten.

en dat was het denk ik wel.
Sorry dat ik niet specifieker kan zijn....ik klooi altijd maar wat en pas een hoop kleine aanpassingen toe.
People assume too much.
pi_102423023
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:19 schreef very het volgende:

[..]

-alle lagen kopiėren
Tot in 1 nieuwe laag bedoel je? Sinds ik deze sneltoets weet gebruik ik dit constant, m'n hele bewerkingsproces is er door veranderd omdat het nu zo snel gaat: ctrl/cmd + alt + shift + e (je moet wel een zichtbare laag hebben geselecteerd)
pi_102425213
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2011 23:50 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Tot in 1 nieuwe laag bedoel je?
Tot 1 nieuwe laag idd
People assume too much.
pi_102474703
Ik heb overigens nog wel het PSD bestand.
Voor de geļnteresseerden:

Click to download
People assume too much.
pi_102478030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:10 schreef very het volgende:
Ik heb overigens nog wel het PSD bestand.
Voor de geļnteresseerden:

Click to download
[ link | afbeelding ]
Thx! dat is zeer leerzaam!
pi_102848861
Hoe kan je in Lightroom je bewerkingen opslaan in een TIFF-file? Dus dat alles wat je gedaan hebt qua bewerkingen weer te zien is als je de foto importeert naar Lightroom ( en dus eventueel weer wat aanpassingen ongedaan kan maken bv). Weet iemand dat?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:53:19 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_102850247
CTRL+SHIFT+E?
Of bestand>Exporteren.

Bestandsindeling tabje, en dan de indeling van JPEG naar TIFF veranderen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_102871549
Bedankt maar dat bedoel ik niet. Ik importeer mijn foto's als raw en sla ze altijd als TIFF op. Maar hoe kan je nu de "history" (bewerkingen) opslaan in een TIFF? Dus als ik deze weer importeer naar Lightroom dat je kan zien wat je gedaan hebt qua bewerkingen (en eventueel weer ongedaan maken).
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:13:53 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_102886621
aha, op die manier.
Over lightroom trouwens, zit er een soort van selectietool in om gedeeltes van je foto te selecteren en apart te bewerken? Ik kon hem niet vinden.
En in en uitzoomen ging echt voor geen meter. Ik kwam niet verder dan 1:1, passen, vullen. Maar in en uitzoomen met scrollen oid ging niet echt.
pi_103040948
Ja die tool zit er bij mij wel... Als het goed is zit het onder je Histogram.
pi_107017444
Kan iemand misschien een leuke banner voor een header maken? Het moet juist simpel en strak zijn. Als je dat graag wilt, DM aub.
If not now, then when.
pi_107017928
Een banner voor een header? :{

:? :?
People assume too much.
pi_107037195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 02:29 schreef very het volgende:
Een banner voor een header? :{

:? :?
Ja gewoon een banner dus..?
If not now, then when.
pi_107114222
je bedoelt een foto?
pi_107134453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja gewoon een banner dus..?
Kerel...details!
Wat voor banner? Welke header?
People assume too much.
pi_107411109
zijn er sites of torrent waar je ineens heel veel diverse stockphoto's kan downloaden
mag betaald zijn
1 voor 1 duurt zo lang..een gratis download (torrent) is beter dan betaald
misschien dat iemand zijn collectie wil delen...sharen...verhuren
  maandag 30 januari 2012 @ 20:58:38 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107416100
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef MrNiles het volgende:
zijn er sites of torrent waar je ineens heel veel diverse stockphoto's kan downloaden
mag betaald zijn
1 voor 1 duurt zo lang..een gratis download (torrent) is beter dan betaald
misschien dat iemand zijn collectie wil delen...sharen...verhuren
Nou, nee.
pi_107697937
Vraagje over photoshop: Ik heb een paar weken geleden een effect van verbrandde huid gemaakt en hiervoor een set specifieke brush-instellingen gebruikt.

Nu ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat en wil het opnieuw doen, maar helaas ben ik zo snugger geweest niet te onthouden welke textures etc ik voor de brush heb gebruikt.

Is er een manier in Photoshop om na te gaan wat de brush instellingen voor een bepaalde laag waren?
pi_107698283
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:11 schreef Azreal het volgende:
Vraagje over photoshop: Ik heb een paar weken geleden een effect van verbrandde huid gemaakt en hiervoor een set specifieke brush-instellingen gebruikt.

Nu ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat en wil het opnieuw doen, maar helaas ben ik zo snugger geweest niet te onthouden welke textures etc ik voor de brush heb gebruikt.

Is er een manier in Photoshop om na te gaan wat de brush instellingen voor een bepaalde laag waren?
Antwoord weet ik niet, maar effect van verbrande huid doe je het makkelijkst door te googlen op een afbeelding van een barbecue worstje, worst uitknippen en positioneren in bovenliggende laag, effect er overheen en transparancy wat omlaag :D
pi_107698654
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:19 schreef Nemephis het volgende:
Antwoord weet ik niet, maar effect van verbrande huid doe je het makkelijkst door te googlen op een afbeelding van een barbecue worstje, worst uitknippen en positioneren in bovenliggende laag, effect er overheen en transparancy wat omlaag :D
Roestig metaal schijnt ook goed te werken, maar ik had een vrij specifiek effect te pakken wat ik zelf mooier vind :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')