abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:38:28 #101
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100353815
Oh echt? Dus als de huisarts het er niet mee eens is kan ik alsnog de apotheek binnenwandelen en het meekrijgen?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:39:39 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100353868
Ik heb nog een doosje van 30stuks Domperidon liggen. Kan ik er iemand blij mee maken?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:19:10 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100355364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:38 schreef krijtlijk het volgende:
Oh echt? Dus als de huisarts het er niet mee eens is kan ik alsnog de apotheek binnenwandelen en het meekrijgen?
Ja, alleen even vragenlijst invullen en als ze zeggen dat je het niet mag icm bv even vertellen dat ze het in hun 2011 boek na moeten zoeken.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:48:31 #104
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100363161
En als ik 2011 boek zeg dan weten zij wat ik bedoel?
Er heeft een vervangende huisarts terug gebelt en mocht het maandag ophalen bij de apotheek, even later belde hij terug om te zeggen dat het niet doorging en dat ik eerst met de lactatiekundige moest overleggen over de dosering etc. voordat ik het meekreeg. Irritant, mijn eigen huisarts zou er waarschijnlijk geen probleem van maken, maar die gaat volgens mij elke maand met vakantie ofzo, ik tref hem bijna nooit.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:56:00 #105
259886 pessie
pi_100363466
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:48 schreef krijtlijk het volgende:
En als ik 2011 boek zeg dan weten zij wat ik bedoel?
Er heeft een vervangende huisarts terug gebelt en mocht het maandag ophalen bij de apotheek, even later belde hij terug om te zeggen dat het niet doorging en dat ik eerst met de lactatiekundige moest overleggen over de dosering etc. voordat ik het meekreeg. Irritant, mijn eigen huisarts zou er waarschijnlijk geen probleem van maken, maar die gaat volgens mij elke maand met vakantie ofzo, ik tref hem bijna nooit.
Je had toch al contact gehad met de LK? Maar goed, het wordt toch niet vergoed dus kun je het net zo goed zelf halen. Ik mag aannemen dat zij wel weet welk boek het is. Ze hebben een aantal boeken staan waar alle medicijnen in staan beschreven met alle bijwerkingen en wanneer het wel en wanneer het niet mag. Ik kreeg eerst ook geen dom mee, totdat ze het ging nazoeken en toen bleek dat het wel mocht.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:06:49 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100363872
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:39 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb nog een doosje van 30stuks Domperidon liggen. Kan ik er iemand blij mee maken?
Ja mij!

Ik heb de hoop om de dom af te bouwen opgegeven :{
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:08:25 #107
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100363968
Ja had ook idd een telefonisch consult gehad, maar de arts had nadat hij had toegezegd nog even verder gekeken en kwam tot de conclusie dat de domperidon in de melk zou terechtkomen en daarom kreeg ik het opeens toch niet mee. Toen gaf ik aan dat ik misschien wel een lagere dosering zou moet hebben dan waar het normaal voor gebruikt word (ik riep ook maar wat) Maar nu wil hij dan eerst precies weten hoe of wat de bedoeling is.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:29:12 #108
259886 pessie
pi_100364856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:08 schreef krijtlijk het volgende:
Ja had ook idd een telefonisch consult gehad, maar de arts had nadat hij had toegezegd nog even verder gekeken en kwam tot de conclusie dat de domperidon in de melk zou terechtkomen en daarom kreeg ik het opeens toch niet mee. Toen gaf ik aan dat ik misschien wel een lagere dosering zou moet hebben dan waar het normaal voor gebruikt word (ik riep ook maar wat) Maar nu wil hij dan eerst precies weten hoe of wat de bedoeling is.
Ik denk dat je een hogere dosering krijgt. Het is tegen maagproblemen en daar worden 2 tabletjes voor voorgeschreven en als je het gebruikt om je productie mee te verhogen begin je vaak met 3×2.
Maar je LK heeft je dit aangeraden?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:53:29 #109
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100365845
Ja de LK had de domperidon aangeraden maar niets gezegd over de dosering volgens mij (of ik heb niet goed opgelet) Ik dacht dat de huisarts dat wel zou weten dus ik heb er ook niet naar gevraagd. Maar ja ik bel maandag wel eerst even de LK wat de bedoeling is.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:47:43 #110
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100368235
*O* Ik heb zojuist 100 cc melk in de vriezer gezet.

Ik heb Lientje vandaag twee keer de rechterborst gegeven en de linker heb ik afgekolfd. Die borst kolf ik namelijk het meest uit. Ze was er tevreden mee en ik had twee keer 50 cc.

Dus dat ga ik als ik thuis ben maar zo doen op mijn vrije dag en in het weekend. Totdat ik een stuk of 10 bekertjes in de vriezer heb en dan blijf ik iedere week twee keer kolven om haar uit een flesje te laten drinken zodat ze dat gewend blijft.

Ik ben zo blij dat het nu ineens wel goed lukt. :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:51:18 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100371393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik denk dat je een hogere dosering krijgt. Het is tegen maagproblemen en daar worden 2 tabletjes voor voorgeschreven en als je het gebruikt om je productie mee te verhogen begin je vaak met 3×2.
Maar je LK heeft je dit aangeraden?
Ik zit op 2 pilletjes per dag. Ieder afbouwpoging (half pilletje per week eraf) liepen stuk op het moment dat ik op 1 pil per dag zat. Dus dan maar dom inslaan voor de komende tijd...

Wat ik wil zeggen is dat een hele kleine dosering ook goed kan helpen :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 08:04:05 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100383811
Maar Davinia, je productie zou nu toch stabiel moeten zijn?

Ik zelf persoonlijk zou in elk geval geen moeite meer doen om mijn productie nog kunstmatig in stand te houden voor een kindje van die leeftijd. Als hij/zij er zelf geen moeite voor doet op het op te krikken...
pi_100384327
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:04 schreef Asyniur het volgende:

Ik zelf persoonlijk zou in elk geval geen moeite meer doen om mijn productie nog kunstmatig in stand te houden voor een kindje van die leeftijd. Als hij/zij er zelf geen moeite voor doet op het op te krikken...
Bij Davinia zit het denk ik iets anders omdat haar medicijnen ook invloed op de productie gehad hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:54:00 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100386733
Hier lijken we de draai weer te hebben gevonden. Gisteren rond het middaguur gevoed, toen om half 8 en om middernacht, en daarna pas weer om 7 uur! En nu ligt de kleine jongen weer aan de borst. Tussen half 1 en 7 heb ik als een blok geslapen, en tussen 8 en half 12 ook. Heb dus 9,5 uur geslapen. Sinds de bevalling heb ik niet zo veel geslapen. Wat ben ik opgeknapt! Ik doe wel iets anders met voeden, ik laat hem nu de ene borst helemaal leegdrinken en dan laat ik er een pauze tussen waarbij ik hem bv. rechtop zet, een beetje met hem speel of rondloop, eventueel verschoon. Daarna komt de andere borst en als ik denk dat hij wil kan hij daarna de andere ook nog heel even krijgen. Deze sessie duurt een klein uur, maar hierna is hij volgens mij pas echt helemaal voldaan. Verder bakeren we hem weer in als we hem wegleggen. Hij lijkt nu weer heel tevreden.
pi_100389230
Aventura, wat fijn dat je zo lang geslapen hebt. Daar knapt een mensch van op! ^O^
Begrijp ik nou goed dat hij in 24 uur vier keer gedronken heeft en overdag een keer 7,5 uur ertussen gelaten heeft? Ik denk eigenlijk dat dat een beetje te weinig is en dat grote kans hebt dat je zo je productie om zeep helpt :@ Het kan heel goed zijn dat hij door het inbakeren te tevreden is, zeg maar, waardoor hij zich te laat meldt.
Je zit nu nog in de beginfase waarin stimulatie erg belangrijk is om te voorkomen dat je productie instort en om ervoor te zorgen dat je over een tijdje door middel van regelen meer melk aan gaat maken. Je productie stabiliseert pas vanaf 9 maanden (bij mij helaas pas veel later), pas dan kun je zonder problemen eens een voeding overslaan.
Misschien kun je proberen om hem alleen 's nachts in te bakeren en overdag te reageren op iedere kik en niet langer dan 4 uur ertussen laten, zodat je productie in stand blijft? Tijdens clusteruurtjes en regeldagen is het heel normaal dat kinderen constant aan de borst willen drinken. Zelfs wanneer het lijkt dat er niets meer uitkomt, dat zorgt er juist voor dat er meer melk aangemaakt wordt.
:*

[ Bericht 8% gewijzigd door Twinkly op 06-08-2011 13:57:22 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:47:20 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100389367
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:04 schreef Asyniur het volgende:

Wat Twinkly zegt dus :)

Een van m'n meds had invloed op mn productie. Afbouwen van die meda gaf dus ook een enorme productiedip. Weekje op vakantie geweest, aanleggen, aanleggen, aanleggen, het bleef niets.

Nu dus bij iedere afbouwpoging knalt de productie er weer af. Ik deed steeds op donderdag een half pilletje eraf, zodat ze in het weekend kon bijregelen. Resultaat: madam wil zaterdag en zondag minstens 10x per dag drinken en maandag sta ik alsnog half droog.

Oftewel, ik hou mijn productie niet kunstmatig hoog omdat ik niet wil dat ze afbouwt. Ik hou de productie in stand zodat Aviva zelf kan bepalen hoe ze afbouwt, niet dat het door meds wordt afgedwongen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:47:46 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100390806
Twinkly, ik vergat de middagvoeding van 16 uur. Maar dan zijn het inderdaad nog maar 5 voedingen. Dat is zeker wel weinig, de dagen hiervoor zat ik wel op 8-9 keer. Alleen 's nachts inbakeren is misschien wel een goeie, wist niet dat inbakeren ervoor zorgt dat hij minder trek heeft! Ging er eigenlijk van uit dat hij zich sowieso meldt zodra hij wil drinken. k wil natuurlijk niet dat mijn productie afneemt. Ik ga nu maar weer eens kijken bij de kleine vent, hij heeft om 12 uur voor het laatst gedronken.
pi_100390956
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:47 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Oftewel, ik hou mijn productie niet kunstmatig hoog omdat ik niet wil dat ze afbouwt. Ik hou de productie in stand zodat Aviva zelf kan bepalen hoe ze afbouwt, niet dat het door meds wordt afgedwongen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
^O^
Balen overigens dat je het niet afgebouwd krijgt :{
pi_100391566
Hoe oud is je zoontje nou precies?
8 - 9 keer drinken is heel normaal (het is bij jonge kindjes zelfs een minimum: om de drie uur), heel veel baby's drinken zelfs een stuk vaker per dag dan dat ;) Het is voor mensenbaby's heel normaal om vaak kleine beetjes te drinken, omdat moedermelk snel verteerd wordt. Als je ingaat op de hongersignalen van je jongetje en hij dan 8-9 keer per dag drinkt, kun je ervan uitgaan dat dat zijn ritme is. Hij geeft het zelf allemaal aan.
Eigenlijk wordt inbakeren afgeraden wanneer je borstvoeding geeft, omdat je dan hongersignalen kunt missen. Ze kunnen dan niet hun knuistje naar hun mond brengen en ze zullen ook dieper slapen waardoor ze door de honger heen kunnen slapen.

Hier kun je meer lezen over zowel het aantal voedingen als over waarom inbakeren afgeraden wordt.
pi_100392804
Ik heb een branderig voelende tong, een vieze smaak in mijn mond en een wat dikke keel. Zojuist zag ik dat ik blaasjes achterop mijn tong heb. Herkent iemand dit van de spruw of als reactie op de spruwmedicatie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100393078
Oei Claudia, wat vervelend. Ik had het alleen op mijn lip.
pi_100393239
Ik word zo teruggebeld door de dienstdoende huisarts. Het is niet zozeer pijnlijk maar wel gekmakend.

-Edit- Ze kunnen niks spruwgerelateerds bedenken. Ik dacht dat het misschien een allergische reactie was. Zelf vinden ze het meer als koortslipverschijnselen klinken.

[ Bericht 46% gewijzigd door Claudia_x op 06-08-2011 16:19:47 ]
pi_100395807
Twinkly, en een puckababy valt ook onder inbakeren? Ik merk wel nl. dat Bartje nu 's nacht wat langer doorslaapt, maar overdag meld hij zich ook wat minder, hoewel we hem dan niet inbakeren. Ik zit nu op 5-6 voedingen per dag(en hij is ruim 9 weken). Hij laat iig duidelijk merken als hij honger heeft... ;)
pi_100395959
Ja, dat valt er ook onder, laiveneertiekje. Er is op zich niks mis met inbakeren, zolang je je ervan bewust bent dat je kind minder om een voeding kan vragen. Het is verstandig om in de gaten te houden of hij wel regelmatig drinkt, genoeg poep- en plasluiers heeft en of hij goed groeit.

Ik vind 5-6 voedingen trouwens vrij weinig, maar als hij het verder goed doet dan zou ik er gewoon blij mee zijn. Bij een heel verse baby zou ik daar anders over denken vanwege de reden die Twinkly al aangaf, namelijk het op gang komen van de melkproductie. Als je geen reden hebt om aan te nemen dat je onderproducteert dan is er op dat gebied ook niks om je zorgen over te maken.
pi_100397380
Ik merk dat hij 's nachts er iets langer tussenlaat, maar hij is vannacht eigenlijk pas om 5 uur ingebakerd tot iets na 9 uur, en de rest van de dag weer niet, en hij laat er nu gewoon 4 uur tussen, en de lange ruk van afgelopen nacht was ook zonder puckababy. De plasluiers zijn er genoeg, en soms ook heel zwaar, en ik was van plan woensdag weer even te gaan wegen.

Tussendoor is hij ook goed wakker en alert, en ligt hij in de box te lachen en te maaien.. Ik wacht het dus gewoon verder rustig af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')