zoals ik eerder al zei, voedseldroppingen doen, en het tuig uit de kampen verwijderen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De kapers laten niet toe dat je het voedsel direct aan de inzittenden geeft, maar zeggen tegen je dat ze het wel voor jou aan de inzittenden zullen geven. Maar liever hebben ze geld, zodat ze voedsel voor de inzittenden kunnen gaan kopen. Vervolgens zitten de kapers uitgebreid te dineren van het door jou gegeven voedsel en kopen ze wapens van het gedoneerde geld...
En wie gaat dat tuig verwijderen dan? Je zegt het zo makkelijk, maar ik denk dat het niet zo makkelijk ís.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei, voedseldroppingen doen, en het tuig uit de kampen verwijderen.
bijvoorbeeld. het is geen reden om dan dus maar helemaal niks te doen.
Wel een goede reden om niet op 555 te storten, de NGO's doen namelijk geen van beide.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei, voedseldroppingen doen, en het tuig uit de kampen verwijderen.
ik denk niet dat het kansloos is. nogmaals, we hebben het niet over structurele voedselhulp aan een land, we hebben het over noodhulp aan bepaalde gebieden in een land. of zeg je dan dat de dreiging dat ze het proberen tegen te houden, dan een reden is om maar niks te doen? terwijl een beetje olie al genoeg is voor een invatie tegenwoordig?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kansloos, de kapers zijn de baas over vliegveld, weg en haven.
Dan moet je dus met een behoorlijke militaire macht komen, niet met VN militairen maar meer het type vreemdelingenlegioen, die het handwerk beheersen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:22 schreef okiokinl het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/1984%E2%80%931985_famine_in_Ethiopiaquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
De laatste poging daartoe was ook zo'n geweldig succes inderdaad. Maar misschien krijg je de Amerikanen zo gek om nog een poging te doen om daar orde op zaken te stellen.
van de 8 miljoen die slachtoffer van hongersnood waren toen, hebben 7 miljoen het overleefd.quote:In January 1985 the RAF carried out the first airdrops from Hercules C-130s delivering food to the starving people. Other countries including Sweden[20], West Germany, Poland, Canada, USA and the Soviet Union were also involved in the international response.
tja, wat heb je over voor het redden van die mensenlevens? ik vind het persoonlijk wel iets belangrijker dan een fucking saddam of khadaffi. dit is het uithongeren van miljoenen. en dan is jouw oplossing, niks geven of doen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jezus man. Het is helemaal geen kwestie van dat er te weinig voedsel voorhanden is. Er is zat in die landen aanwezig. Wat stel je voor? Echt zakken rijst uit het vliegtuig gooien? Waar? En wat doe je aan de Al Shahab knakkers die het per direct innemen?
tuig verwijderen? Militair ingrijpen dus?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
natuurlijk is het niet gemakkelijk, en zeker niet zo gemakkelijk als het gewoon lekker negeren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wie gaat dat tuig verwijderen dan? Je zegt het zo makkelijk, maar ik denk dat het niet zo makkelijk ís.
ja je moet t wel winnen natuurlijk. maar het hoeft helemaal geen veroveringsoorlog te zijn, je moet de betreffende gebieden vrijhouden van die gasten. je kan heel veel doen uit de lucht.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan moet je dus met een behoorlijke militaire macht komen, niet met VN militairen maar meer het type vreemdelingenlegioen, die het handwerk beheersen.
En dat heeft dus niets opgelost aangezien er nog steeds honger is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:32 schreef okiokinl het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/1984%E2%80%931985_famine_in_Ethiopia
[..]
van de 8 miljoen die slachtoffer van hongersnood waren toen, hebben 7 miljoen het overleefd.
ze overleefden het, dat vind je niks?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
En dat heeft dus niets opgelost aangezien er nog steeds honger is.
"Live to starve another day..."quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:42 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ze overleefden het, dat vind je niks?
niet als we hulp bieden nu, dan overleven ze het weer.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Live to starve another day..."
De Westerse arrogantiequote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:17 schreef okiokinl het volgende:
dus laat maar verhongeren daar? trieste gasten zijn jullien zeg.
hoe gaan we het structureel verbeteren, een regenmachine sturen of ze allemaal naar nederland halen?
Want het is arrogant om te denken dat onze levensomstandigheden een stuk aangenamer zijn dan in die contreien? Een dik buikje met vliegen rond de ogen is cultuur die wij als blanke oppervlakkige arrogante westering maar niet willen begrijpen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"jullie kunnen geen flikker zonder ons"
Nee, dat wij het ze wel even leren hoe het moet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Want het is arrogant om te denken dat onze levensomstandigheden een stuk aangenamer zijn dan in die contreien? Een dik buikje met vliegen rond de ogen is cultuur die wij als blanke oppervlakkige arrogante westering maar niet willen begrijpen?
Waarom altijd van het slechtste uit gaan? Mensen die storten op 555 willen wat inleveren omdat ze zelf zoveel hebben. Die hebben geen dubbele agenda. Sowieso is het koloniale tijdperk wel enigszins voorbij, het gaat er gewoon om dat je deze oneerlijkheid niet aan je voorbij kunt laten gaan. Dan mag het rationeler en wellicht voor de toekomst beter zijn om het hen nu zelf uit te laten zoeken, zodat zij dezelfde ontwikkeling als in het westen kunnen meemaken op eigen kracht en dus een eigen systeem kunnen ontwikkelen wat voor hen het beste werkt, maar om dat te bereiken zullen wij de andere kant op moeten kijken en zullen duizenden, zo niet miljoenen mensen omkomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, dat wij het ze wel even leren hoe het moet.
En ja, dat is arrogant.
Zie jij niet hoe de mensheid werkt? Het is vrij normaal hoor, om iemand naast je niet te laten sterven 'ondanks dat het wellicht beter is voor de nabestaanden dat ze van hem of haar af zijn'. Zo'n afweging maak je niet even. Levens behoren gered te worden, dat is onze insteek, en daar is wat mij betreft niets mis mee. Dat we een schuldgevoel ervaren is ook heel menselijk (en gelukkig). Moet je je voorstellen dat we zulke rationele wezens zijn geworden dat we kunnen bepleiten dat de wang toekeren de beste oplossing is, dát zou pas arrogant zijn. Een nare houding die alleen bepaalde dictators toebedeeld is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:33 schreef tjoptjop het volgende:
Op de lange termijn is het slechter, maar dat boeit niet want wij kunnen ons op de borst roffelen dat we het toch oh zo goed voor hebben met die landen.
En dan doen we het dus blijkbaar niet eens voor de Afrikanen, maar puur om ons eigen schuldgevoel af te kopen. Zie je niet in hoe onzinnig dit is?
Het geweten is gesust, op naar de volgende hongersnood
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |