En daarom blijven ze in de problemenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:50 schreef erikkll het volgende:
sowieso, en zelfs al gaat het hier opeens enorm slecht, dan nog gaat het hier altijd beter dan in de landen in zuid europa. En zelfs daar gaan mensen op vakantie en kopen ze gadgets.
Oftewel een goed excuus..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:49 schreef erikkll het volgende:
Er is een enorm lage werkloosheid in Nederland. Één van de laagste in Europa. De gewone burger zal er dus weinig van merken behalve dat hij dit jaar misschien geen opslag krijgt omdat het bedrijf waar hij/zij werkt het wat zwaar heeft.
We wachten nu al 3 jaar tot die klap eindelijk eens zou gaan vallen, en elk jaar roept men 'wacht maar tot volgend jaar!'quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:02 schreef luckyb1rd het volgende:
De overheid is ook nog niet aan het bezuinigen, in de huizenmarkt wordt extra lucht in geblazen en de voedselinflatie wordt nog niet (helemaal) doorberekend wacht een jaartje en dan zul je zien dat de werkloosheid opgelopen is en er stuk minder mensen naar verre oorden op vakantie gaan en de ellende op de huizenmarkt echt ziet versnellen..
ach welnee. Doemdenkerij.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:02 schreef luckyb1rd het volgende:
De overheid is ook nog niet aan het bezuinigen, in de huizenmarkt wordt extra lucht in geblazen en de voedselinflatie wordt nog niet (helemaal) doorberekend wacht een jaartje en dan zul je zien dat de werkloosheid opgelopen is en er stuk minder mensen naar verre oorden op vakantie gaan en de ellende op de huizenmarkt echt ziet versnellen..
Dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:08 schreef Scorpie het volgende:
Same here TS. Sterker nog, ten opzichte van 2009 toen de crisis in alle hevigheid los zou zijn gebarsten, ben ik sterk vooruit gegaan qua economische situatie.
Idem voor mij.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef Balisto het volgende:
Ik ben al tijden op zoek naar werk. In mijn sector liggen de banen momenteel niet bepaald voor het oprapen en ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn gaat veranderen.
Dat komt doordat er veel mensen arbeidsongeschikt zijn, die mensen worden niet meegeteld als werklozen. Anders zou nederland rond het gemiddelde zitten. In de VS worden mensen die niet meer actief op zoek zijn naar een baan niet meegeteld als werklozen, iedereen sjoemelt met werkloosheidscijfers.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:49 schreef erikkll het volgende:
Er is een enorm lage werkloosheid in Nederland. Één van de laagste in Europa. De gewone burger zal er dus weinig van merken behalve dat hij dit jaar misschien geen opslag krijgt omdat het bedrijf waar hij/zij werkt het wat zwaar heeft.
Wat verwacht je dan... als je zo gaat denken, koop dan gewoon niets meer. Voor de 800 euro die je nu uitgeeft aan een 47 inch full hd tv van Samsung krijg je over 2 jaar een 36 inch full hd 3d tv van Sony voor. Zo gaat het nou eenmaal..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:12 schreef HiZ het volgende:
Enige wat ik van de crisis merk is dat je nauwelijks meer rente krijgt op je spaargeld. En aangezien ik zit te denken aan het kopen van een nieuwe TV ben ik erg verbaasd over wat je kunt krijgen voor je geld. 8 jaar terug heb ik ¤1400 betaald voor een 36 inch LCD. Als ik dan kijk wat ik voor hetzelfde bedrag nu kan krijgen.
Heb je je pilletjes vergeten of zo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan... als je zo gaat denken, koop dan gewoon niets meer. Voor de 800 euro die je nu uitgeeft aan een 47 inch full hd tv van Samsung krijg je over 2 jaar een 36 inch full hd 3d tv van Sony voor. Zo gaat het nou eenmaal..
Sorry, de volgende keer zal ik ze voor je meenemen.quote:
Komt nog wel de rekening is nog niet betaald.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik merk niet veel van de slechte economie om mij heen. Als ik op FB kijk zijn de meesten ondanks de zware economische tijden toch allemaal op vakantie geweest. Indonesie, Burma, Hong kong Engeland, Griekenland, Belgie.. De aanschaf van meubels en gadgets daalt ook niet. Tenzij je op de armoedegrens leeft zoals mij. Maar ik heb het even over de situatie bij anderen. Tot nu toe leeft eenieder zijn leven zonder zorgen lijkt wel. Politiek en economie kan ze geen ene moer schelen zo te merken. En dat hoeft klaarblijkbaar ook niet. Toch begrijp ik dat het onderliggend niet allemaal koek en ei is. Als men het wel zou (moeten gaan) merken op een gegeven moment, Wat zijn dan de tekenen, hoe merk je dat. Die tekenen zouden er toch allang moeten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |