abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:43:47 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100296229
Muzikale evolutie een experiment

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het knutselen in Pure Data, en nou loop ik al heel lang met een soort muzikale evolutie idee in mijn hoofd. Tijd om daad bij het woord te voegen en maar eens wat te proberen.
Het resultaat is erg ruw maar zou misschien wel een wat grappigs op kunnen leveren.

Opzich is het idee vrij simpel ik heb 2 nummers random gekozen die ongeveer 2 min duurden uit mijn playlist als de adam en eva van mijn evolutietje. Deze heb ik als het ware DNA laten uitwisselen en ze hebben 4 kindjes gekregen :P

Omdat muziek toch voornamelijk een gehoor ding is is de selectie waar jullie komen kijken. Namelijk 1 van de 4 zal zich voortplanten met 2 anderen en 1 zal afvallen. Nu is het aan jullie om het geheel van selectie druk te voorzien. Dus luister de 4 'liedjes' en kies de leukste. (ze lijken nogal op elkaar maar ze hebben dan ook dezelfde ouders, dus hoor je stukjes die je leuk vind onhoud het dan en stem.)

Als er een aantal stemmen zijn dan zal ik een nieuwe voortplanting doen. (en ondertussen kijken of ik het algorithme beter kan krijgen) Er zijn nog een heleboel dingen die ik geplanned heb maar nog niet in het programma heb gezet maar ik zal die langzaam maar zeker in het programma zetten.

Zie het als een groot muziekaal experiment ik zou het leuk vinden als jullie mee doen.

De 4 kindertjes

http://soundcloud.com/bosbeetle/1-1
http://soundcloud.com/bosbeetle/2-1
http://soundcloud.com/bosbeetle/3-1
http://soundcloud.com/bosbeetle/4-1

Poll: Wie doorstaat de selectie druk.

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Er is een nieuwe poll

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 05-08-2011 17:26:35 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:49:31 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100296508
Ik snap er echt geen hol van. Ik doe hier niet aan mee, om de uitkomst zo puur mogelijk te houden.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:50:50 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100296559
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:49 schreef Darkestrah het volgende:
Ik snap er echt geen hol van. Ik doe hier niet aan mee, om de uitkomst zo puur mogelijk te houden.
Okay dan even voor de mensen voor wie de tekst te lang is: er staan hier 4 liedjes vul in de poll in welke jij het leukste vind. (ze zijn alle 4 bagger maar dat boeit niet welke van de 4 vind je leuker)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100296663
Ik vind het eigenlijk 4 miskramen. :s
standaarddrinker
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:53:19 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100296685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het eigenlijk 4 miskramen. :s
Dat klopt ook :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:54:33 #6
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100296749
Het leukst? Aha. Ik dacht dat je bedoelde welke liedjes het meest elementaire geluid representeren. Geen idee ook wat voor geluiden ik moest verwachten.
En ik kan de geluidjes niet horen, ik zit namelijk op m'n mobiel. Morgen meer kans.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:57:03 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100296860
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:54 schreef Darkestrah het volgende:
Het leukst? Aha. Ik dacht dat je bedoelde welke liedjes het meest elementaire geluid representeren. Geen idee ook wat voor geluiden ik moest verwachten.
En ik kan de geluidjes niet horen, ik zit namelijk op m'n mobiel. Morgen meer kans.
muziek is feitelijk alleen maar goed te beoordelen door mensen zelf (je zou het de computer ook kunnen laten doen maar zo goed ben ik niet, heb nog wel wat ideetjes van selectie druk die ik vanuit de computer kan inbouwen maar dat is voor later) Ik ga proberen dit een jaar ofzo vol te houden en dan eens te kijken wat er gebeurd. (al denk ik dat de stemmers het al eerder opgeven maar het zou moeten lukken om toch wat stemmers te hebben elke ronde)

Wat je trouwens kunt verwachten is 2 liedjes die schijnbaar random door elkaar heen spelen :P (met de nadruk op schijnbaar) bonuspunten voor de mensen die de originelen herkennen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100297316
Ondanks dat ik ze alle 4 onwijs veel op elkaar vond lijken heb ik toch opp nummer 4 gestemd. Waarom? Geen idee. Kwestie van gevoel.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_100297392
Ze klinken allemaal even slecht :P
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:11:15 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100297438
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:08 schreef Paaskonijn het volgende:
Ondanks dat ik ze alle 4 onwijs veel op elkaar vond lijken heb ik toch opp nummer 4 gestemd. Waarom? Geen idee. Kwestie van gevoel.
haha ik ook :D (zelfde reden trouwens :@ )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:12:23 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100297488
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:10 schreef flyingribbon het volgende:
Ze klinken allemaal even slecht :P
Tja misschien moet ik niet zeggen de leukste maar de minst slechte. (wie weet dat ik de volgende ronde naar liedjes van 1 min ga al zitten in deze liedjes de leukste stukken aan het einde dus misschien kan ik dat beter niet doen)

Ik moet ook nog even kijken wanneer ik de volgende ronde ga doen ik denk volgende week of als ik 25 stemmen heb welke van de 2 eerder is.

De volgende evolutie gaat er denk ik nogal ander uitzien omdat de paren dan op elkaar lijken. Dan ga ik wat kleine 'random' variatie per stelletje aanbrengen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100298460
Ik vind 4 ook wel het minst slechtste klinken maar misschien beeld ik me dat nu in omdat jullie dat ook vinden :P Wat zijn de originele nummers die je hebt gebruikt?
pi_100298491
Ik snap nu wel waarom één van adam en eva's kinderen meteen een moordenaar bleek te zijn. Desalniettemin, bazenexperiment. Ik zal mijn stem zo uitbrengen. Wat is het overigens? 80s pop vs trash?
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:38:26 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100298495
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:37 schreef flyingribbon het volgende:
Ik vind 4 ook wel het minst slechtste klinken maar misschien beeld ik me dat nu in omdat jullie dat ook vinden :P Wat zijn de originele nummers die je hebt gebruikt?
Dat ga ik niet zeggen is het doel niet een ik weet niet of soundcloud dat zo leuk vind.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:39:05 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100298516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:38 schreef On het volgende:
Ik snap nu wel waarom één van adam en eva's kinderen meteen een moordenaar bleek te zijn. Desalniettemin, bazenexperiment. Ik zal mijn stem zo uitbrengen. Wat is het overigens? 80s pop vs trash?
het is allebei uit de 90s geloof ik alternative hoek.

Wow 4 stemmen al voor 4 :o populair ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100298566
Ik heb op de eerste gestemd, de stemmen leken elkaar daar het meest 'natuurlijk' af te lossen.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:44:16 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100298703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef On het volgende:
Ik heb op de eerste gestemd, de stemmen leken elkaar daar het meest 'natuurlijk' af te lossen.
^O^ Ikzelf zat erg te twijfelen tussen 3 en 4, ik hoop echt dat ik langzaam maar zeker ook het programma nog kan uitbreiden. (zoals ik het nu zie krijgt de winnaar straks 3 of 4 kindjes van 2 partners (6 of 8 in totaal), dan hou je er nog wat variatie in, ik moet alleen dan nog zien wie er dan gaan voortplanten het moet niet te groot worden maar wel voldoende 'materiaal' behouden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100298831
Mja ik zou het de volgende keer eens proberen met wat simpelere rustigere muziek, misschien dat het resultaat dan minder als een haperende kettingzaag klinkt :D
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 00:49:13 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100298875
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:47 schreef flyingribbon het volgende:
Mja ik zou het de volgende keer eens proberen met wat simpelere rustigere muziek, misschien dat het resultaat dan minder als een haperende kettingzaag klinkt :D
Niks mis met een haperende kettingzaag toch?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100299072
Wat hoop/verwacht je eigenlijk als uitkomst te krijgen? Of zie je wel waar het schip strandt. :P Ik weet niet of het mogelijk is om met frequenties en dergelijke de boel niet zo hak op de tak te krijgen? Als het wat meer samen zou smelten zou het effect wel wat interessanter zijn denk ik.
pi_100299205
Ik heb op 2 gestemd.
Dat was de enige waarbij ik vanaf het begin iets in het ritme kon vinden.

Ik ga trouwens dit experiment bekend maken bij wat "vage kennissen uit het verleden", die met experimentele muziek op sega's ed bezig waren. Denk dat zij dit experiment wel kunnen waarderen en dan is de kans best reeel dat je een jaar vooruit kunt.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 01:01:04 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100299326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:54 schreef On het volgende:
Wat hoop/verwacht je eigenlijk als uitkomst te krijgen? Of zie je wel waar het schip strandt. :P Ik weet niet of het mogelijk is om met frequenties en dergelijke de boel niet zo hak op de tak te krijgen? Als het wat meer samen zou smelten zou het effect wel wat interessanter zijn denk ik.
Ik hoop eigenlijk dat het niet complete noise word en dat er wat interesante patronen/stukken gaan ontstaan. Ik denk niet dat het ooit erg soepel wordt. Ik wil eigenlijk af van het monotone ritme (het zijn telkens stukjes van 200 ms maar dat gaat de komende versies nogal gevarieerder worden) verder zitten er nu al envelopes overheen maar daar ga ik denk in ook wel wat mee aan het werk om het wat uit te 'smoothen'. Verder is het vooral een combi tussen kijken wat er gebeurt.

(mischien een lichte reverb over het geheel de volgende keer dat haalt toch wat randjes weg)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2011 01:06:42 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 01:03:00 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100299411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:58 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Ik heb op 2 gestemd.
Dat was de enige waarbij ik vanaf het begin iets in het ritme kon vinden.

Ik ga trouwens dit experiment bekend maken bij wat "vage kennissen uit het verleden", die met experimentele muziek op sega's ed bezig waren. Denk dat zij dit experiment wel kunnen waarderen en dan is de kans best reeel dat je een jaar vooruit kunt.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :) Ik hoop af en toe ook wel wat uit te leggen van het programma dat ik gebruik.

Het is een uitbereiding van wat ik hier al eens gepost heb mochten mensen geintreseerd zijn : Puredata: spelen met geluid :) (ovchipkaart is mijn kloon)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:32:06 #24
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100306166
Ik heb op 3 gestemd, maar het was bepaald geen pretje om te luisteren. :')

quote:
donderdag 4 augustus 2011 01:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

(ovchipkaart is mijn kloon)
Serieus? :{
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:34:56 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100306233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:32 schreef Darkestrah het volgende:


Serieus? :{
ja is dat zo raar?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')