abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100280527
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Hogeschool Van Hall Larenstein Wageningen en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, dralion13, Ducktails, GFA, Hurray, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo, MrMazzeltov, Placeholder, Reflectionne, Saxofoontje, Sodium, Xenomyst, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Forum

Atlas

Lumen

Gaia

Radix

Het toekomstige Orion

...en alles overzichtelijk op een plattegrond

Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR
Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc
Link voor huidige BSc studenten
Website met overzicht van alle toekomstige voorlichtingsactiviteiten
Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc.)
Kalender academisch jaar 2011-2012
Studiegids 2011-2012
Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen'
Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan
WUR tv

Van Hall Larenstein:
Website Van Hall Larenstein

Algemeen:
de Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR
Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen
Universitair Sports Centre 'de Bongerd'
Algemene Introductie Dagen 2011 Wageningen
Foto's van AID 2010

Voorgaande delen:
Topicreeks: Studeren in Wageningen

[ Bericht 2% gewijzigd door Reflectionne op 05-08-2011 09:02:56 ]
pi_100280588
Pfoe! Sorry maar die lijst met nieuwe namen ga ik even niet uitzoeken, als die lijst even gemaakt wordt wil ik 'm er best bij zetten -> nu leren

It's safe to post again!
pi_100280782
goed bezig!
Vanaf mn telefoon kan ik niet openen, dus ben blij dat jij het gedaan hebt :)

hoe gaat het met werken en leren en scriptie en al jullie andere bezigheden?
pi_100281189
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:32 schreef maen het volgende:
goed bezig!
Vanaf mn telefoon kan ik niet openen, dus ben blij dat jij het gedaan hebt :)

hoe gaat het met werken en leren en scriptie en al jullie andere bezigheden?
Ben weer begonnen met leren maar kan me slecht motiveren en concentreren! Werken gaat goed, ik vind het leuk en ze kunnen me de uren inplannen die ik wou :) Hoe gaat het bij jou?
pi_100281353
Joepie, nu kunnen we weer posten zonder veel werk te moeten doen ^^.

Ik heb gelukkig even niks te leren (Bachelor binnen en de master moet nog beginnen). Beetje werken en vakantie vieren. Ze schijnen mij echter, in tegenstelling tot Reflectionne, niet alle uren in te kunnen plannen. Deze week opgeteld in totaal 4 diensten, in tegenstelling tot de 8 die ik gehoopt had..
pi_100281381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:43 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ben weer begonnen met leren maar kan me slecht motiveren en concentreren! Werken gaat goed, ik vind het leuk en ze kunnen me de uren inplannen die ik wou :) Hoe gaat het bij jou?
:o net alsof ik mezelf hoor (uhh, lees dus :P)

wanneer zijn jouw herkansingen?
pi_100281418
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:47 schreef maen het volgende:

[..]

:o net alsof ik mezelf hoor (uhh, lees dus :P)

wanneer zijn jouw herkansingen?
Haha eng! Ik heb er maar 1 gelukkig, komende woensdag.. en dinsdag sollicitatie, kan ik me ook lekker druk om maken En jij?
pi_100281561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:47 schreef jappas het volgende:
Joepie, nu kunnen we weer posten zonder veel werk te moeten doen ^^.

Ik heb gelukkig even niks te leren (Bachelor binnen en de master moet nog beginnen). Beetje werken en vakantie vieren. Ze schijnen mij echter, in tegenstelling tot Reflectionne, niet alle uren in te kunnen plannen. Deze week opgeteld in totaal 4 diensten, in tegenstelling tot de 8 die ik gehoopt had..
en dan zeggen ze tegen mij dat er geen vervanging te vinden is :s
ik vond dat ik deze week teveel ingepland was (9 stuks), want ik wil leren voor de hers. Maar ze konden niets meer schuiven :{

sowieso, loopt niet allemaal even soepel bij Opella... stond laatst met nog iemand bij dezelfde vrouw :X of ze geven niet door als er iemand niet aanwezig is, sta je daar voor dichte deur |:(
pi_100281627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:48 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Haha eng! Ik heb er maar 1 gelukkig, komende woensdag.. en dinsdag sollicitatie, kan ik me ook lekker druk om maken En jij?
maandag, woensdag, donderdag, maandag, woensdag en dinsdag. Ben voorlopig nog wel even zoet dus ;)

(en nee, ik ga er niet voor om ze alle 6 te halen, maar gewoon poging tot :P Wil er 3 halen)
pi_100281653
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:52 schreef maen het volgende:

[..]

en dan zeggen ze tegen mij dat er geen vervanging te vinden is :s
ik vond dat ik deze week teveel ingepland was (9 stuks), want ik wil leren voor de hers. Maar ze konden niets meer schuiven :{

sowieso, loopt niet allemaal even soepel bij Opella... stond laatst met nog iemand bij dezelfde vrouw :X of ze geven niet door als er iemand niet aanwezig is, sta je daar voor dichte deur |:(
Die laatste mag je hopelijk wel schrijven toch? (toen een vrouw niet doorgegeven had dat ze wegmoest mocht ik dat wel schrijven)

Ik heb veel afwezige zorgmappen en een man waar ik 2,5 uur heen moest maar naar een uur klaar was (kon niks meer doen, wilde de man niet hebben, alles was pas gedaan), ik gemeld omdat ik dat heel bizar vind en me afvraag wat de vaste hulp dan doet. Krijg ik de reactie dat ik dan maar ramen had moeten wassen ofzo. DIE MAN WILDE NIKS MEER!

Ik heb het idee dat het hoofd van de planning zeg maar (om geen namen te noemen) het beter voorheeft met ons en de clienten dan de anderen.
pi_100281703
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:53 schreef maen het volgende:

[..]

maandag, woensdag, donderdag, maandag, woensdag en dinsdag. Ben voorlopig nog wel even zoet dus ;)

(en nee, ik ga er niet voor om ze alle 6 te halen, maar gewoon poging tot :P Wil er 3 halen)
Zo dan! Succes :)
pi_100281767
Ik heb het idee dat ze mij ook verkeerd op papier hebben staan (of het is toeval). Ik sta namelijk voor 2 weken in Wageningen (en Rhenen etc. dacht ik dus) en 3 in Ede ingeplanned. Ik heb deze week (eerste week) echter alleen maar in Wageningen gemoeten. Nouja, ik laat het er mooi bij voor nu, maar hoop dat het beter gaat.

@ Reflectionne: Jij had toch ook iets niet doorgekregen van de planning omdat de cliënt 'je het zelf al verteld had' toch? :').
pi_100281831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:57 schreef jappas het volgende:

@ Reflectionne: Jij had toch ook iets niet doorgekregen van de planning omdat de cliënt 'je het zelf al verteld had' toch? :').
Klopt, mevrouw vertelde me dat ze deze week geen hulp wilde omdat ze weg moest ik zei dat ze dat tegen Opella moest zeggen. Ik hoorde niks dus vroeg me af of het goed was gegaan, dus mailtje. Krijg ik terug: omdat ze het jou zelf al had verteld hebben we je niet gemaild. Wtf? Zo'n bejaarde kan nooit wat vergeten ofzo?

Trouwens maen, heb jij ook vaak tijd te veel?
pi_100281938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:54 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Die laatste mag je hopelijk wel schrijven toch? (toen een vrouw niet doorgegeven had dat ze wegmoest mocht ik dat wel schrijven)

Ik heb veel afwezige zorgmappen en een man waar ik 2,5 uur heen moest maar naar een uur klaar was (kon niks meer doen, wilde de man niet hebben, alles was pas gedaan), ik gemeld omdat ik dat heel bizar vind en me afvraag wat de vaste hulp dan doet. Krijg ik de reactie dat ik dan maar ramen had moeten wassen ofzo. DIE MAN WILDE NIKS MEER!

Ik heb het idee dat het hoofd van de planning zeg maar (om geen namen te noemen) het beter voorheeft met ons en de clienten dan de anderen.
hmm ja alles mocht gewoon geschreven worden. Ik ben ook vaak eerder klaar, vinden ze geen probleem (de clienten dan). Hoef niets extras te doen vaak, want da's meer iets voor de vaste hulpen vinden ze. Dat ga ik niet melden iig.
pi_100282042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:57 schreef jappas het volgende:
Ik heb het idee dat ze mij ook verkeerd op papier hebben staan (of het is toeval). Ik sta namelijk voor 2 weken in Wageningen (en Rhenen etc. dacht ik dus) en 3 in Ede ingeplanned. Ik heb deze week (eerste week) echter alleen maar in Wageningen gemoeten. Nouja, ik laat het er mooi bij voor nu, maar hoop dat het beter gaat.

ik moest laatst naar Doorwerth, echt een uur fietsen! Renkum en Heelsum vind ik nog wel te doen maar dat vond ik echt te ver. Was kapot toen ik daar aan kwam, poets je ook niet lekker meer...

tsja, communicatie bij Opella is niet alles. Is er niet iemand hier die Communicatie studeertl die ze iets kan leren! ;)
pi_100282055
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef maen het volgende:

[..]

hmm ja alles mocht gewoon geschreven worden. Ik ben ook vaak eerder klaar, vinden ze geen probleem (de clienten dan). Hoef niets extras te doen vaak, want da's meer iets voor de vaste hulpen vinden ze. Dat ga ik niet melden iig.
Gelukkig :) Beter dan toch? :+ Ja ik ook, 'dat doet de vaste hulp wel weer'. Dat meld ik ook niet hoor, prima zo! Klant is koning was hun motto toch? Maar die 1 uur ipv 2,5 vond ik gewoon bizar..
pi_100282073
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef maen het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook wel sneller klaar ja, al probeer ik vaak nog wat door te zeuren om in ieder geval niet veel langer dan een kwartier eerder klaar te zijn. "Moet er nog iets extra's gebeuren", "is er nog wat" etc.

Ik heb trouwens ontdekt dat je sommige dingen heel goed moet doen. Ik zag de vaatwasser half open staan en de randen waren heel vies, dat even gedaan. En de deurmatten even uitgeklopt. Hoor ik die client later met haar zus die op visite was praten. "Ja, hij is best ijverig" :D.
pi_100282096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:05 schreef jappas het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook wel sneller klaar ja, al probeer ik vaak nog wat door te zeuren om in ieder geval niet veel langer dan een kwartier eerder klaar te zijn.

"Moet er nog iets extra's gebeuren", "is er nog wat" etc.

Ik heb trouwens ontdekt dat je sommige dingen heel goed moet doen. Ik zag de vaatwasser half open staan en de randen waren heel vies, dat even gedaan. En de deurmatten even uitgeklopt. Hoor ik die client later met haar zus die op visite was praten. "Ja, hij is best ijverig" :D.
Mevrouw vandaag; "Soms komen er ook jongens, die zijn vaak beter dan de meiden. Als een jongen voor zo'n baantje kiest vindt hij het ook echt leuk!" :+

Maar eergisteren: "Gelukkig ben jij er, er zou een jongen komen maar dat moet ik niet"
pi_100282169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:06 schreef Reflectionne het volgende:

[..]"Soms komen er ook jongens, die zijn vaak beter dan de meiden. Als een jongen voor zo'n baantje kiest vindt hij het ook echt leuk!" :+
Dit mag in de OP :P.
pi_100282184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:05 schreef jappas het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook wel sneller klaar ja, al probeer ik vaak nog wat door te zeuren om in ieder geval niet veel langer dan een kwartier eerder klaar te zijn. "Moet er nog iets extra's gebeuren", "is er nog wat" etc.

ja ik vraag ook altijd wat, of ik zoek zelf even. Maar ik kom veel bizar schone huizen tegen. Dat je je echtg afvraagt wat kan ik hier nou nog schoonmaken!
pi_100282200
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:08 schreef maen het volgende:

[..]

ja ik vraag ook altijd wat, of ik zoek zelf even. Maar ik kom veel bizar schone huizen tegen. Dat je je echtg afvraagt wat kan ik hier nou nog schoonmaken!
Hahaha ja, 'ga maar afstoffen' en dan denk ik: 'welke stof?'
pi_100282258
Zal ik de tt laten veranderen in: Werken bij Opella #1
pi_100282322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:06 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Mevrouw vandaag; "Soms komen er ook jongens, die zijn vaak beter dan de meiden. Als een jongen voor zo'n baantje kiest vindt hij het ook echt leuk!" :+

Maar eergisteren: "Gelukkig ben jij er, er zou een jongen komen maar dat moet ik niet"
ja ik had laatst ook iemand. Die moest eigenlijk niets van jongens hebben, "maar die van vorige week was zo ontzettend attent!" Ze vond het zelfs jammer dat ik nu kwam en niet hij :o
pi_100282340
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:12 schreef maen het volgende:

[..]

ja ik had laatst ook iemand. Die moest eigenlijk niets van jongens hebben, "maar die van vorige week was zo ontzettend attent!" Ze vond het zelfs jammer dat ik nu kwam en niet hij :o
Nou zeg! Ben je maar weer gegaan toen? :P
pi_100282381
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:12 schreef maen het volgende:

[..]

Hmm, ik heb vorige week niet gewerkt. Hoe kan dat nu :P. Ik merkte overigens ook dat ze het handig vinden dat ik (in vergelijking met meisjes/vrouwen) vrij groot ben.
pi_100282388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:13 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Nou zeg! Ben je maar weer gegaan toen? :P
nee, ik heb heel goed mijn best gedaan, en gezellig thee met haar gedronken en toen was ze wel weer blij ;)
pi_100282413
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef maen het volgende:

[..]

nee, ik heb heel goed mijn best gedaan, en gezellig thee met haar gedronken en toen was ze wel weer blij ;)
Bejaarden zijn makkelijke mensen :) Gewoon luisteren naar hun verhalen, vragen over foto's en je best doen. Altijd tevreden
pi_100282422
hebben jullie al vaak boodschappen moeten doen trouwens?
pi_100282442
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef maen het volgende:

[..]

Ook zoiets, heb je ook mensen die om 9 uur vragen als je er net bent of je al koffie of thee wil? "Nee mevrouw, laat ik eerst maar eens iets gaan doen".

@ Maen hierboven: Nee, nog niet. Wel knutselpapier moeten kopen voor kerstkaartjes :P.
pi_100282458
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:15 schreef maen het volgende:
hebben jullie al vaak boodschappen moeten doen trouwens?
Ik heb 1 vrouw waar ik vaker heen moet daar moet ik 't altijd, daarnaast nog 1 keer en ik moet morgen boodschappen doen (was maandag ook bij haar)
pi_100282467
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:15 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Bejaarden zijn makkelijke mensen :) Gewoon luisteren naar hun verhalen, vragen over foto's en je best doen. Altijd tevreden
ja idd :) de 'jongere' zijn vaak flink lastig, heb ik gemerkt! :{
pi_100282486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef jappas het volgende:

[..]

Ook zoiets, heb je ook mensen die om 9 uur vragen als je er net bent of je al koffie of thee wil? "Nee mevrouw, laat ik eerst maar eens iets gaan doen".
Dat heb ik dus nog steeds nooit gehad, altijd pas op de helft van het werken
pi_100282492
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef maen het volgende:

[..]

ja idd :) de 'jongere' zijn vaak flink lastig, heb ik gemerkt! :{
Ja, heb er 1 gehad, niks aan..
pi_100282549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef jappas het volgende:

[..]

@ Maen hierboven: Nee, nog niet. Wel knutselpapier moeten kopen voor kerstkaartjes :P.
haha idd! "meisjes drinken allemaal thee, jongens koffie". En ik drink water, maar dat vinden ze armoedig :P
pi_100282558
Leuk als straks mensen geinteresseerd zijn in 'studeren in Wageningen' en even het topic willen bijlezen :')
pi_100282605
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:18 schreef maen het volgende:

[..]

haha idd! "meisjes drinken allemaal thee, jongens koffie". En ik drink water, maar dat vinden ze armoedig :P
Ik koffie! Dat ik het zwart drink is schijnbaar raar..
pi_100282621
Haha, inderdaad. Sla de eerste pagina maar over. Het verbaasd me overigens hoe goed sommige mensen nog zijn. Deze week 2 mensen die rond de 90 zaten gehad, maar nog hartstikke helder. En vanochtend een vrouw van 81 die boven alles vrolijk zelf ging stoffen. En ook leuk om te zien dat ze vaak ook best goed opgeleid zijn en veel weten :P.

Zwart koffie drinken is inderdaad vreemd. "Helemaal niks??"
pi_100282627
De winnende opmerking van een bejaarde was wel:
quote:
Ik ben blij met iemand die studeert de vaste hulpen zijn allemaal zo dom en van die asociale mensen!
pi_100282631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ja, heb er 1 gehad, niks aan..
uhu, heel erg ziek, maar toch flink commentaar leveren :{w

ok, je krijgt t niet voor niets natuurlijk, maar beetje respect voor mijn manier van werken zou ook wel prettig zijn
pi_100282654
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:20 schreef maen het volgende:

[..]

uhu, heel erg ziek, maar toch flink commentaar leveren :{w

ok, je krijgt t niet voor niets natuurlijk, maar beetje respect voor mijn manier van werken zou ook wel prettig zijn
Oh, zo erg heb ik het niet gehad.. Lijkt me vervelend zeg, jij staat ook maar je best te doen.
pi_100282740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:20 schreef Reflectionne het volgende:
De winnende opmerking van een bejaarde was wel:

[..]

haha ik kreeg juist te horen "ja die studenten zijn allemaal zo vies in hun eigen huis, hier is alles schoon in vergelijking daarmee" heb toen maar verteld dat ik op mezelf woonde O-)
(combikamer is best op jezelf, toch? :+ )
pi_100282796
Och, en anders helpt iets in de trant van: "Ik houd er zelf van om het goed schoon te houden" ook wel. Image is belangrijk :+.
pi_100282801
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:23 schreef maen het volgende:

[..]

haha ik kreeg juist te horen "ja die studenten zijn allemaal zo vies in hun eigen huis, hier is alles schoon in vergelijking daarmee" heb toen maar verteld dat ik op mezelf woonde O-)
(combikamer is best op jezelf, toch? :+ )
Hahaha heel wat anders.. Kan me dat ook wel voorstellen, dat beeld hebben ze toch. Joah, op jezelf wonen is een relatief begrip
pi_100282861
Nu maen dat zo zegt, "is best op je zelf toch" even een vraag in het algemeen aan iedereen (voor zover je dit niet allemaal overslaat).

Weet er iemand voor een redelijke prijs nog een leuke huurwoning/appartement voor twee personen in Wageningen? De Woningstichting schiet helaas niet op :(.
pi_100282977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:25 schreef jappas het volgende:
Nu maen dat zo zegt, "is best op je zelf toch" even een vraag in het algemeen aan iedereen (voor zover je dit niet allemaal overslaat).

Weet er iemand voor een redelijke prijs nog een leuke huurwoning/appartement voor twee personen in Wageningen? De Woningstichting schiet helaas niet op :(.
in Renkum, anti-kraak weet ik wel... maar of je dat wil? heel goedkoop, dat wel
pi_100283150
Oh, heel goedkoop gaat het niet eens zozeer om, het moet alleen wel betaalbaar blijven voor ons ;). We willen eigenlijk sowieso in Wageningen blijven wonen en anti-kraak lijkt me ook niet echt iets (dan kun je in principe toch ook weer elk moment weg moeten enzo toch?)
pi_100283217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:33 schreef jappas het volgende:
Oh, heel goedkoop gaat het niet eens zozeer om, het moet alleen wel betaalbaar blijven voor ons ;). We willen eigenlijk sowieso in Wageningen blijven wonen en anti-kraak lijkt me ook niet echt iets (dan kun je in principe toch ook weer elk moment weg moeten enzo toch?)
binnen 2 weken er uit kunnen ja.
Vriend van me had daar optie op, maar heeft nu combiwoning op de Haarweg. Is dat niets voor jullie? Of schiet dat ook niet op...
pi_100283306
Daar staan we al heel lang op te wachten en op een of andere manier blijven we rond de 3-4 plek staan. Iedereen die al langer studeert (en ingeschreven staat bij Idealis) en nu wil samenwonen zal steeds wel voorgaan.En in een appartementje zouden we ook nog iets langer na onze studie kunnen blijven.

Maar laten we maar hoop blijven houden dat loting straks een keer lukt :P. En tot dan reclame maken :).
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:11:47 #49
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_100287815
Zo heb weer even de dagelijkse beslommeringen van de schoonmaakmiepjes (Oke, waarom wil de spellingscontrole daar schoonmaakmietjes van maken?) bij gelezen. (Sorry Jappas)
pi_100287895
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:11 schreef bioloogje het volgende:
Zo heb weer even de dagelijkse beslommeringen van de schoonmaakmiepjes (Oke, waarom wil de spellingscontrole daar schoonmaakmietjes van maken?) bij gelezen. (Sorry Jappas)
blijkbaar vond je het wel interessant, anders had je het wel overgeslagen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')