abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100261691
Ik word godverdomme al wakker met een ontzettende kater, en nu lees ik ook nog eens dit:

quote:
De Europese Commissie dreigt met juridische stappen als het kabinet-Rutte afspraken over natuurherstel ter compensatie van de Westerschelde niet nakomt. Dat blijkt uit een nog niet openbaargemaakte brief van het directoraat-generaal milieuzaken van de EU, schrijft de Volkskrant vandaag.

Met een zogenoemde inbreukprocedure kan de commissie Nederland via het Europese Hof dwingen afspraken na te komen, schrijft persbureau Novum. De Tweede Kamer dringt volgens de krant al lange tijd aan op openbaarmaking van de brief aan staatssecretaris van Natuur Henk Bleker, die gedateerd is op 8 april. Bleker heeft volgens der krant geen belang bij het openbaar maken van de brief omdat zijn natuurbeleid daarin zwaar wordt bekritiseerd.

In de brief wordt benadrukt dat herstelwerkzaamheden niet buiten de Westerschelde kunnen worden uitgevoerd. Dat is in strijd met de plannen van het kabinet, dat na jaren gesteggel wil afzien van het onder water zetten van de Hedwigepolder in Zeeuws-Vlaanderen, waarmee veel afspraken met onder meer België niet worden nagekomen.
Bleker denkt aan internationale verplichtingen te voldoen door een stuk nabij Vlissingen te ontpolderen en enkele andere maatregelen te nemen. De brief ‘ademt’ volgens de krant ‘de sfeer’ dat dit niet genoeg is.

In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

Naast de kritiek over de Westerschelde wordt betwijfeld of Nederland internationale afspraken nakomt voor het beschermen van waardevolle natuurgebieden. Die zijn opgenomen in het Natura 2000-beleid.

Bron: nrc.nl
Ik ben echt helemaal pisnijdig, wat een goed begin van de dag zeg. Die verrekte Belgen bemoeien zich de soevereiniteit van ONS LAND en die kanker-EU kiest partij voor 't verrekte heilig boontje van Europa. Deze inbreuk op onze soevereiniteit moet serieus keihard vergeld worden, wat denken die malloten in het zuiden wel niet... :{w
You know fuck all about heavy manners...
pi_100261748
Nounou, jij bent de eerste die een procedure start als je onterecht een boete krijgt of niet?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_100261788
Wat is precies het probleem? Ik lees dat Nederland zijn afspraken niet nakomt en dat Belgie daar zijn beklag over doet. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100261808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is precies het probleem? Ik lees dat Nederland zijn afspraken niet nakomt en dat Belgie daar zijn beklag over doet. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Nederland houdt zich WEL aan de afspraken, alleen niet de Hedwigpolder wordt ontpolderd, maar een ander stuk land, wat heeft België daar godverdomme over te zeggen?
pi_100261908
"In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

Naast de kritiek over de Westerschelde wordt betwijfeld of Nederland internationale afspraken nakomt voor het beschermen van waardevolle natuurgebieden. Die zijn opgenomen in het Natura 2000-beleid.
"

Het probleem is dat Nederland zijn afspraken herhaaldelijk niet nakomt. Als het het niet eens was met die afspraken had het die niet moeten maken. Wat ik alleen niet snap is dat België zich over dit onderwerp zo druk maakt. Het ontpolderen in Nederland een maatregel is ter compensatie voor de natuur die verloren is gegaan bij het uitdiepen van de Westerschelde. Het gaat allebei over Nederlandse natuur, voor een project wat juist ten goede zou komen aan de Belgische econmie. Het zou veel logischer zijn geweest als Nederland dwarsgelegen zou hebben over de verloren natuur en liever niet uit had willen diepen. :?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_100261943
Misschien dat een linkse rakker of een milieu-freak mij kan uitleggen wat het nut voor de natuur is om een polder te laten onderlopen, daar begrijp ik helemaal niets van.
Trouwens ik weet zeker dat wanneer je kijkt welke vogels en plantjes er in de Hedwig polder voorkomen er vast weer een milieu organisatie is die tegen de ontpoldering is.
Misschien moet Bleker zo'n organisatie subsideren?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:01:40 #7
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_100261949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:55 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Nederland houdt zich WEL aan de afspraken, alleen niet de Hedwigpolder wordt ontpolderd, maar een ander stuk land, wat heeft België daar godverdomme over te zeggen?
Omdat we helaas met België afgesproken hebben om die polder wel te ontpolderen.
Het stuk dat Belgie gaat ontpolderen ligt er naast, maar dan aan de andere kant van de grens.
De Belgen moesten nu ook nog extra dijken gaan bouwen

Het grootste probleem is natuurlijk die idiote regel van "natuurcompensatie" (alsof dat mogelijk is) voor het uitbaggeren van een vaarweg.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_100261981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef Alecks het volgende:
"In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

"

Het probleem is dat Nederland zijn afspraken herhaaldelijk niet nakomt. Als het het niet eens was met die afspraken had het die niet moeten maken. Wat ik alleen niet snap is dat België zich over dit onderwerp zo druk maakt. Het ontpolderen in Nederland een maatregel is ter compensatie voor de natuur die verloren is gegaan bij het uitdiepen van de Westerschelde. Het gaat allebei over Nederlandse natuur, voor een project wat juist ten goede zou komen aan de Belgische econmie. Het zou veel logischer zijn geweest als Nederland dwarsgelegen zou hebben over de verloren natuur en liever niet uit had willen diepen. :?
Nederland komt de afspraak wel na, want het heeft een alternatief aangesteld voor de Hedwige-polder. Leugenaar.
pi_100262008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:01 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Omdat we helaas met België afgesproken hebben om die polder wel te ontpolderen.
Het stuk dat Belgie gaat ontpolderen ligt er naast, maar dan aan de andere kant van de grens.

Het grootste probleem is natuurlijk die idiote regel van "natuurcompensatie" (alsof dat mogelijk is) voor het uitbaggeren van een vaarweg.
Er wordt een fucking alternatief geleverd. Wat is het probleem? Wat is dit allemaal voor idioterie, zijn jullie blind of zo? :?
pi_100262081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:55 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Doe eens effe rustig man, randdebiel. Ten eerste kan het mij al geen reet schelen, van mijn part zetten ze heel Zeeland blank. Bovendien lees ik dat Nederland gemaakte afspraken niet nakomt en dat de aangedragen alternatieven niet afdoende zijn. Zie geen reden om helemaal door het lint te gaan.
pi_100262165
Laat België zich eerst maar is bezig houden met een regering.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100262199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:04 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Er wordt een fucking alternatief geleverd. Wat is het probleem? Wat is dit allemaal voor idioterie, zijn jullie blind of zo? :?
Als jij het principe van een afspraak niet snapt, zul je nooit het licht zien.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_100262300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Als jij het principe van een afspraak niet snapt, zul je nooit het licht zien.
Als jij 10 fucking weilanden hebt, maakt 't dan uit in welk weiland je gaat staan pissen?
pi_100262325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:16 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Als jij 10 fucking weilanden hebt, maakt 't dan uit in welk weiland je gaat staan pissen?
.... :|W
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100262358
quote:

[..]

Je bewijst mijn stelling. :)
pi_100262416
Kom eens met correcte standpunten TS , nu blaat je maar wat, en als iemand erop reageert, kom je met totale bagger
( hihihi snap je hem, bagger gezien het topic :') ) .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2011 10:20:20 ]
pi_100262419
quote:

[..]

Gast, zet de computer gewoon uit en ga in de kroeg de alcoholist uithangen. Dit is simpelweg te hoog gegrepen voor je, blijkbaar.
pi_100262523
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef Monopoly het volgende:
Kom eens met correcte standpunten TS , nu blaat je maar wat, en als iemand erop reageert, kom je met totale bagger
( hihihi snap je hem, bagger gezien het topic :') ) .
Maar het is toch, werkelijk waar, idioot dat niemand zich stoort aan he feit dat de EU zich zomaar met ons land mag bemoeien? Dat maakt mij juist zo pisnijdig.
pi_100262556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, zet de computer gewoon uit en ga in de kroeg de alcoholist uithangen. Dit is simpelweg te hoog gegrepen voor je, blijkbaar.
Oh ja, we gaan het op de man af spelen? Dat is niet baggeren?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 augustus 2011 @ 10:26:27 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100262586
Als NL nu gewoon haar afspraken nakomt... :'). Maar nee dit kabinet en afspraken nakomen... Al was Balkenende ook erg, die maakte wel een afspraak maar was ook alleen maar aan het vertragen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100262619
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:23 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Maar het is toch, werkelijk waar, idioot dat niemand zich stoort aan he feit dat de EU zich zomaar met ons land mag bemoeien? Dat maakt mij juist zo pisnijdig.
Wel eens in je portemonnee gekeken?

En het antwoord op je username: NEE!!!
pi_100262626
quote:

[..]

Pisneidig mag je best worden omdat jij hier een mening over hebt. Maar je opent hierover een topic wat een best interessante discussie kan worden. Verdedig je mening dan ook op een correcte manier. Nu komt het gewoon over alsof je enkel gal aan het spuwen bent, dan paste dit topic meer thuis in KLB dan in NWS!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:29:52 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_100262679
De Belgische regering hebben een punt, de Nederlandse regering is onbetrouwbaar.

Ik had alleen nog liever gezien dat de zuiderburen die dijk hadden opgeblazen dan dat ze gingen klagen bij de EU.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_100262699
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Pisneidig mag je best worden omdat jij hier een mening over hebt. Maar je opent hierover een topic wat een best interessante discussie kan worden. Verdedig je mening dan ook op een correcte manier. Nu komt het gewoon over alsof je enkel gal aan het spuwen bent, dan paste dit topic meer thuis in KLB dan in NWS!
Die hele inhoudelijke discussie over de Hedwige-polder is toch achterhaald, het feit is dat de EU ons niet behoord te vertellen wat wij zouden moeten doen. Dat is inbreuk op onze soevereiniteit, en dat valt niet goed te praten door te gaan janken dat NL verplichtingen niet nakomt, welke ze in feite ook wel doet.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:31:23 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100262702
quote:
Dus als jij; laten we zeggen; een PS3 kapot terugbrengt en van de winkel een nieuwe Xbox krijgt want, das toch bijna hetzelfde, mag je niet naar de consumentenbond stappen om te klagen dat de winkel zich niet aan de afspraken houdt? O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')