Franse auto's: Comfortquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Binnenkort kan ik een baan verwachten en ben ik dus opzoek naar een leuke bak. Alleen ben ik niet iemand die van de standaard autootjes houdt zoals Golfjes. Ik weet dat de kwaliteit van een VW prima is maar ik hou toch veel meer van de zuid Europese tinten, dit heeft voor mij een grote voorkeur. Maar aan de andere kant weet ik dat Alfa niet altijd de meest handige keus is op het gebied van onderhoud. Toch wil ik van jullie weten hoe erg het kan zijn, of dat het relatief mee valt. Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats). Kan ik een dergelijke gok nemen, of kom ik keihard mijzelf tegen met een bak als deze? Iets hogere benzine kosten en een hogere wegenbelasting neem ik op de koop toe, het gaat meer om de staat zelf of eventuele reparaties.
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Plus de draagarmen. Verder een heerlijke auto, uitkijken dat je hem niet van een jonge gast overkoopt en dat je een beetje kennis van auto's hebt maar dat geldt voor elke 2e hands auto. Voor de rest zijn de kwalitatief gezien de prijs meer dan prima!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:46 schreef GoldenBatt het volgende:
Alfa 156 is wel 1 van de degelijke Alfa's, punt waar je op moet letten is roest op de bodem. Maar dat is ook wel te lassen, verder rijden die dingen meer dan prima, en ziet der ook stukken beter uit als een golfje ja
Nouja als ik dit moet geloven, niet verkeerd:quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahaha
Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:53 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.
Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef Antaris het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?
Op je teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!
Ot: Een italiaan staat garant voor snelheid, stijl en goed sturen. En dat is precies wat de 156 doet!
Valt wel mee, iets duurder dan Volkswagen over het algemeen, beetje Japans niveau. Soms zie je op onverwachte plekken een grote kloof, zoals bij het vervangen van de bougies. Een Twin Spark motor heeft twee bougies per cylinder in plaats van de gebruikelijke enkele, dus je kunt wel bedenken hoeveel meer dat kost bij een beurt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
ik ben het wel met hem eens hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahaha
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Als je een nieuwe auto koopt. Dan heb je gelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.
Duitse auto's: Lijken degelijk maar dat is een marketingkwestie.
Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.
Benzine, diesel lijkt mij niet echt relevant.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
daihatsu was koreaans toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.
Duitse auto's: Lijken degelijk maar dat is een marketingkwestie.
Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.
Tip 1: koop nooit een Franse auto.
Tip 2: koop een Duitse auto als je tot de mainstream wil behoren.
Tip 3: Koop een Alfa en je geld raakt wonderlijk snel op.
Tip 4: koop een Jap, niemand neemt je serieus, maar als je een serieuse Jap koopt lach je al die anderen uit.
Tip 5: koop geen Koreaan, want hoe hard ze het je ook willen laten geloven, het zijn geen Japanners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |