abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100251102
Binnenkort kan ik een baan verwachten en ben ik dus opzoek naar een leuke bak. Alleen ben ik niet iemand die van de standaard autootjes houdt zoals Golfjes. Ik weet dat de kwaliteit van een VW prima is maar ik hou toch veel meer van de zuid Europese tinten, dit heeft voor mij een grote voorkeur. Maar aan de andere kant weet ik dat Alfa niet altijd de meest handige keus is op het gebied van onderhoud. Toch wil ik van jullie weten hoe erg het kan zijn, of dat het relatief mee valt. Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats). Kan ik een dergelijke gok nemen, of kom ik keihard mijzelf tegen met een bak als deze? Iets hogere benzine kosten en een hogere wegenbelasting neem ik op de koop toe, het gaat meer om de staat zelf of eventuele reparaties.
pi_100251171
Kijk jij geen Top Gear?
pi_100251209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:43 schreef Antaris het volgende:
Kijk jij geen Top Gear?
Nope, niet voldoende in elk geval.
pi_100251294
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Binnenkort kan ik een baan verwachten en ben ik dus opzoek naar een leuke bak. Alleen ben ik niet iemand die van de standaard autootjes houdt zoals Golfjes. Ik weet dat de kwaliteit van een VW prima is maar ik hou toch veel meer van de zuid Europese tinten, dit heeft voor mij een grote voorkeur. Maar aan de andere kant weet ik dat Alfa niet altijd de meest handige keus is op het gebied van onderhoud. Toch wil ik van jullie weten hoe erg het kan zijn, of dat het relatief mee valt. Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats). Kan ik een dergelijke gok nemen, of kom ik keihard mijzelf tegen met een bak als deze? Iets hogere benzine kosten en een hogere wegenbelasting neem ik op de koop toe, het gaat meer om de staat zelf of eventuele reparaties.
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel

Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
pi_100251336
Alfa 156 is wel 1 van de degelijke Alfa's, punt waar je op moet letten is roest op de bodem. Maar dat is ook wel te lassen, verder rijden die dingen meer dan prima, en ziet der ook stukken beter uit als een golfje ja :)
pi_100251370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:

[..]

hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahaha
pi_100251431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:46 schreef GoldenBatt het volgende:
Alfa 156 is wel 1 van de degelijke Alfa's, punt waar je op moet letten is roest op de bodem. Maar dat is ook wel te lassen, verder rijden die dingen meer dan prima, en ziet der ook stukken beter uit als een golfje ja :)
Plus de draagarmen. Verder een heerlijke auto, uitkijken dat je hem niet van een jonge gast overkoopt en dat je een beetje kennis van auto's hebt maar dat geldt voor elke 2e hands auto. Voor de rest zijn de kwalitatief gezien de prijs meer dan prima!
pi_100251444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:43 schreef Antaris het volgende:
Kijk jij geen Top Gear?
Nouja als ik dit moet geloven, niet verkeerd:

Maar dat heeft natuurlijk niets met onderhoud of staat te maken.
pi_100251514
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
pi_100251681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.
pi_100251745
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?
pi_100251848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:53 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.
Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!

Ot: Een italiaan staat garant voor snelheid, stijl en goed sturen. En dat is precies wat de 156 doet!
pi_100251869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef Antaris het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?
Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?
pi_100251944
Ik denk nog altijd met liefde terug aan mijn eerste auto, een Alfa GTV. ook al was het een roestbak. Kies je eerste auto met je hart, kies de rest ook met verstand.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_100252341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!

Ot: Een italiaan staat garant voor snelheid, stijl en goed sturen. En dat is precies wat de 156 doet!
Op je teentjes getrapt?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:12:49 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100252544
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Valt wel mee, iets duurder dan Volkswagen over het algemeen, beetje Japans niveau. Soms zie je op onverwachte plekken een grote kloof, zoals bij het vervangen van de bougies. Een Twin Spark motor heeft twee bougies per cylinder in plaats van de gebruikelijke enkele, dus je kunt wel bedenken hoeveel meer dat kost bij een beurt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100252948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

ik ben het wel met hem eens hoor.
ik koop regelmatig Japanse sloopauto's om nog een paar maanden af te rijden en het kost me dan ook echt moeite om ze stuk te krijgen.
en dan bedoel ik ECHT moeite _O-
en franse auto's idd lekker rijden :Y
en duitsers valt weinig over te zeggen gewoon
niet meer
pi_100253001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:08 schreef Antaris het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt?
Probeer het eens inhoudelijk.
pi_100254153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:50:21 #20
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_100254452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:

[..]

Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.
Duitse auto's: Lijken degelijk maar dat is een marketingkwestie.
Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.

Tip 1: koop nooit een Franse auto.
Tip 2: koop een Duitse auto als je tot de mainstream wil behoren.
Tip 3: Koop een Alfa en je geld raakt wonderlijk snel op.
Tip 4: koop een Jap, niemand neemt je serieus, maar als je een serieuse Jap koopt lach je al die anderen uit.
Tip 5: koop geen Koreaan, want hoe hard ze het je ook willen laten geloven, het zijn geen Japanners.
pi_100254533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.

Als je een nieuwe auto koopt. Dan heb je gelijk
pi_100254597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
Benzine, diesel lijkt mij niet echt relevant.
pi_100254714
Motorisch bijna niet te slopen, zowel benzine als diesels.
Rand materiaal wil na 150k km wel slijtage geven , denk aan radiator , thermostaat etc. Kost zo'n 200 euro als je zelf zwarte handen durft te krijgen.
Twinspark bougies gaan 100000 km mee, bij vervanging schrik je even van de prijs.
Distributie is zeer belangrijk. Als niet duidelijk is wanneer die vervangen zijn : vervangen met spanrol etc! 125 euro materiaal, gaat 60000 km mee.

Bovenste draag armen gaan kapot, 35 euro per stuk. Stabilisator voor ook inclusief korte stangen, zowel voor als achter.
Rem schijven voor zijn wat prijzig maar gaan lang mee.
Er zijn wat auto's met slechte homokineten afgelevert in nederland, meeste zijn inmiddels vervangen, maar je kunt er een treffen . (Ik waszo gelukkig)

Roest ? nee ! Of je moet een hele ongelukkige treffen van iemand die de auto gebruikte om op het strand garnalen te vissen met een incontinente sint Bernhard in zijn koffer bak.
pi_100254719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Tip 1: koop nooit een Franse auto.
Tip 2: koop een Duitse auto als je tot de mainstream wil behoren.
Tip 3: Koop een Alfa en je geld raakt wonderlijk snel op.
Tip 4: koop een Jap, niemand neemt je serieus, maar als je een serieuse Jap koopt lach je al die anderen uit.
Tip 5: koop geen Koreaan, want hoe hard ze het je ook willen laten geloven, het zijn geen Japanners.
daihatsu was koreaans toch?
ook die krijg je redelijk moeilijk stuk maar die hebben inderdaad wel wat mankementjes maar niet ernstig veel is mijn ervaring :Y
niet meer
pi_100254752
Zeg Antaris.... hoe kan jij in hemels naam een oordeel vellen als de leek die jij blijkbaar bent.

Je weet dat er bijzonder weinig betere diesel kotoren zijn als de JTD`s van Alfa (de 8v iets beter dan de 16v)

Ik heb zowel de 1.8 TS (155),1.9 jtd en nu de 2.5 V6 (156) gereden. Prima auto's iederen auto heeft zijn punten. Kijk goed naar de draagarmen roest en punten waaruit zou kunnen blijken dat er verhoogt olie verbruik is.

Onderdelen vind ik toch iets duurder dan de gemiddelde duitser. Maar zeker de moeite waard.
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')