abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_100228179


Ieder jaar wordt er meer en meer geautomatiseerd, wat vroeger begon met een volautomatische wasmachine bewandelt nu het pad van de andere huishoudelijke taken die wij niet meer willen vervullen omdat ze of saai zijn of soms gewoon heel lastig. Een rondzwerving over de home-appliances afdeling op de IFA in Berlijn liet ons een 'ramen was'-robot van ISG Micro zien.

Dit ingenieus apparaat wordt aan beide zijden van een raam geplaatst waarnaar het zijn tocht begint om het raam te lappen. De Windoro bestaat uit twee losse elementen, een element bevat de borsteltjes en het andere element zorgt door middel van 4 magneten dat de Windoro op het raam blijft zitten. Hierdoor lapt de Windoro wel maar 1 zijde van het raam per keer, een ramenlapbeurt dient dus in twee keer plaats te vinden. De Windoro kan 60 minuten achter elkaar worden gebruikt waarna deze 180 minuten opgeladen dient te worden. Er wordt 10ml schoonmaakmiddel per 1m2 gebruikt en de poetskunsten worden vertoond met een snelheid van 20cm/sec.



Wanneer de Windoro klaar is met het ramen lappen keert deze terug naar de start-locatie en kan de Windoro eenvoudig verwijderd worden. Kozijnen worden gedetecteerd door middel van stoot-sensoren en een afstandbediening geeft de mogelijkheid om de Windoro ook zelf te besturen. De mensen achter Windoro geven zelf als toepassing;
•Grote winkelramen, het personeel plaatst de Windoro en kan vervolgens een andere taak vervullen (alles draait om efficiëntie)
•Lastig te bereiken ramen zoals bij een hoog flat gebouw

Na een korte demonstratie stelde Harold gelijk de vraag, "Maar wat als je nu niet aan beide kanten van het raam tegelijk kunt zijn?". Dit probleem werd al gelijk door de verkoper weerlegt, momenteel wordt er een hulpstuk ontwikkeld waarmee je een Windoro element met zuignappen op de juist plaats kunt bevestigen en vervolgens aan de andere zijde het andere Windoro element. We merkten hier gelijk dat dit bedrijf geen problemen ziet maar meer in oplossingen denkt



Wat wel opviel was dat het zojuist gelapte raam flink wat strepen liet zien, dit werd veroorzaakt door het gebruikte rubber van de wielletjes. Dit wordt momenteel onderzocht en uiteraard opgelost alvorens de Windoro de markt gaat veroveren. Er is al een Nederlandse importeur bekend, alleen wist de verkoop-medewerker ons niet de naam te vertellen. Hopelijk is onze naam wel doorgegeven zodat we de Windoro binnenkort zelf aan een test kunnen onderwerpen. Wat zullen ze ons volgend jaar brengen?

http://www.stylecowboys.nl/Domotica/1313 met filmpje 8-)
pi_100228254
De pads bestrijken niet de hele onderkant van het apparaat, dus zal het nooit je HELE raam lappen.

Faal :')
pi_100228283
Ok, wie durft?
* lezzer heeft interesse en 42m2 glazen pui :Y
pi_100228314
Beetje een onnozele uitvinding zolang je dat ding zelf steeds naar een ander raam moet verplaatsen. Of moet je per raam zo'n ding aanschaffen?

En ramen wassen doe je met veel warm water.

Handig ook dat je zo'n ding telkens op moet laten.

Ramen wassen doe je gewoon met een emmer en een spons, dat hoef je niet te automatiseren. Echt flauwekul dit!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100228344
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:22 schreef Bonno het volgende:
Beetje een onnozele uitvinding zolang je dat ding zelf steeds naar een ander raam moet verplaatsen.
Oh natuurlijk ja... :{
pi_100228407
En de ramen in een flatgebouw worden meestal door de glazenwasser gedaan. Veel ramen op hoge etages gaan niet eens open trouwens.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100228413
Hoe sterk zijn de magneten? Dubbelglas?
pi_100228481
Leg gewoon een paar tientjes neer voor een pool die dat voor je komt doen.
pi_100228678
Ah, ik heb een hoog raam hier waar aan de buitenkant een glazen scherm zit. (Alle ramen hier in huis gaan naar binnen open zodat je ze zelf kunt zemen, maar dat glazenscherm zit vast.)
Ik woon op de vierde verdieping in een appartementen-complex en dat glazenscherm is er zodat je niet zomaar het raam uit kan vallen zeg maar.

Anyway, dat scherm zit vast en is dus aan de buitenkant bijna onmogelijk te zemen. Daarvoor zou dit wellicht ideaal kunnen zijn!

Er bestaan volgens mij ook van die soort zemers (met magneet) maar die je dan met de hand moet bedienen (??). Dat automatische is dan weer handig voor grote oppervlakken. Hoeveel zeemt ie per batterij/accu?
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:36:05 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_100228681
Het heeft potentie! Nog niet af, maar wel gaaf!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100228844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:35 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoeveel zeemt ie per batterij/accu?
De Windoro kan 60 minuten achter elkaar worden gebruikt waarna deze 180 minuten opgeladen dient te worden. Er wordt 10ml schoonmaakmiddel per 1m2 gebruikt en de poetskunsten worden vertoond met een snelheid van 20cm/sec. :)
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100228970
Haalt hij er ook hardnekkige vogelstront er vanaf?
Ik sta hier bij ons wel eens met een glasmesje de ramen schoon te krabben.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:47:42 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100228993
Mwah, ik zie er niet zo heel veel handigheid in.

Het lijkt ook als of hij een rand van +/- 1 cm tussen kozijn en glas niet meeneemt met het wassen; daar loopt de robot zeg maar "tegenaan".

En zolang de plaatselijke glazenwasser voor een tientje al je ramen lapt ga ik echt geen robot aanschaffen :O
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:06:53 #14
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_100274871
Waar is die te koop?
EDIT: afwachten dus:P
pi_100276860
en ook je kozijnen zelf worden er niet schoon van. Lap je de ramen zelf dan neem je deze meestal ook meteen me.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_100277636
Kun je niet gewoon beter je ramen voorzien van een coating waardoor het zelfreinigende glazen worden? Spul schijnt een leven lang mee te gaan.

Volgens mij kan je zelfs je kozijnen hier van voorzien. Ben je in één keer klaar.

Vraag mij af of dit apparaat wel echt tijdbesparend is. 1m2 in bijna 8 en een halve minuut. Kan maximaal 1 uur zelfstandig draaien, dus kan in 1 keer maximaal 7m2 schoonmaken. En dan moet je hem weer bijvullen, opladen (3 uren lang!) en misschien zelfs wel de borsteltjes vervangen. En dan heb je niet eens het raam echt vlekvrij. Zelfs niet op de plekken waar hij zonder problemen wel kan komen.

Leuk als je hem bij de kassa ziet staan als een aanbieding en er niet verder over nadenkt.
Je moet ramen hebben van iets minder dan 7 m2. Anders moet je hem tussendoor weer overplaatsen (of na het opladen terugplaatsen). Erg omslachtig allemaal.
pi_100279465
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:41 schreef Bonno het volgende:

[..]

De Windoro kan 60 minuten achter elkaar worden gebruikt waarna deze 180 minuten opgeladen dient te worden. Er wordt 10ml schoonmaakmiddel per 1m2 gebruikt en de poetskunsten worden vertoond met een snelheid van 20cm/sec. :)
Ja, en als je niet oplet, flikkert ie er na n uur af ;)


(behalve als de magneten dan nog werken)
pi_100280163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:35 schreef bl0emetjE het volgende:
Er bestaan volgens mij ook van die soort zemers (met magneet) maar die je dan met de hand moet bedienen (??). Dat automatische is dan weer handig voor grote oppervlakken. Hoeveel zeemt ie per batterij/accu?
Die van de Tell Sell reclame bedoel je? ;)

http://www.telsell.com/nl(...)efault.aspx?phid=933
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:00:34 #19
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312531
zo, en op deze manier word een inferieur apparaat dus ff op de brandstapel gefokt :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100314579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:47 schreef Vonkenboer het volgende:

En zolang de plaatselijke glazenwasser voor een tientje al je ramen lapt
Bij mij vraagt hij net iets meer...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 19:25:29 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100323535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij mij vraagt hij net iets meer...
Als je ook kijkt naar de hoeveelheid glas in jou gevel en de hoeveelheid die een gemiddelde woning van een gemiddelde Nederlander maar heeft qua oppervlak is dat niet eens zo vreemd !

:P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')