quote:MAASTRICHT - De Eneco Tour is ook dit jaar weer rechtstreeks te zien bij L1 TV. Alle etappes zijn dagelijks live te volgen via de Limburgse regionale omroep. Daarmee is L1 de host broadcaster voor Nederland. "De afgelopen maanden hebben opnieuw laten zien dat Limburg een echte wielerprovincie is", aldus Maurice de Heus, chef sport van L1.
De Eneco Tour krijgt dit jaar zijn ontknoping in Limburg. Op vrijdag 12 augustus wordt een cruciale tijdrit verreden in Roermond. Na de etappe rond het Belgisch-Limburgse Genk, volgt op zondag 14 augustus de Koninginnerit door de Zuidlimburgse heuvels, met de finish in Sittard-Geleen. L1 heeft extra lange uitzendingen gepland rond die beslissende etappes.
Vanaf maandag 8 augustus tot en met zondag 14 augustus zendt L1 TV iedere dag vanaf 14.15 uur live de etappe uit. Op vrijdag, zaterdag en zondag start de uitzending al om 14.00 uur met een voorprogramma. Dagelijks om 17.45 uur (en ieder uur herhaald) volgt een samenvatting van de koers in L1 SPRT. Commentator Sander Kleikers wordt bijgestaan door oud-profrenner Max van Heeswijk, zelf meervoudig ritwinnaar in de Eneco Tour.
Oh bedankt, zeker tof!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:06 schreef borisz het volgende:
Ja --> http://www.l1.nl/l1ve/
en tevens ook te zien op Eurosport.
Maandag 8 augustus Amersfoort (NL) Amersfoort (NL) Proloog >> 5,7 kmquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef kawotski het volgende:
Al bekend welke etappes Gilbert gaat winnen?
Won in 2009 ook, dus zou kunnen! Hagen en Gilbert geef ik toch veel kans jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:14 schreef Doff het volgende:
Iets voor Boasson Hagen?
Mooie deelnemerslijst overigens.
Rojas geef ik ook nog wel kansquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef Marcoss het volgende:
Hagen is de topfavoriet ja, kan in de vlakke etappes boni's pakken en kan in dit startveld ook "gewoon" de proloog en tijdrit winnen. Gilbert kan misschien in de heuvelrit tijd terug winnen op Boasson Hagen, maar ik geloof niet dat dat genoeg is om stand te houden in de tijdrit.
Boom, Millar, Thomas en De Gendt lijken me naast die 2 de andere grote kanshebbers voor het podium. En hopelijk kunnen Westra en Tjallingii ook iets laten zien, die kunnen wel wat heuvelachtiger terrein aan en hebben een goede tijdrit, vooral Tjallingii rijdt in de Eneco Tour altijd goed vooraan.
Was even flink uitzoekwerk, maar met een beetje geluk moet 7 keer lukkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
De eerste rit zeker proberen om de renners een paar keer te zien, komen hier in de buurt een paar keer voorbij. Nog maar even met een kaartje erbij bekijken hoe vaak het kan.
Haha tofquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was even flink uitzoekwerk, maar met een beetje geluk moet 7 keer lukken. Morgen vast even kijken of m'n schema überhaupt mogelijk is
. Beetje jammer dat de website van die onduidelijke kaartjes levert, had graag een beschrijving in Google Maps gezien ofzo.
Gewoon de routebeschrijving erbij pakken, icm het kaartje, google maps en topografische kennis moet het dan wel lukken,quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was even flink uitzoekwerk, maar met een beetje geluk moet 7 keer lukken. Morgen vast even kijken of m'n schema überhaupt mogelijk is
. Beetje jammer dat de website van die onduidelijke kaartjes levert, had graag een beschrijving in Google Maps gezien ofzo.
Klopt, is op zich ook wel leuk om uit te zoeken, maar het kost wel veel tijd. En die kennis van de wegen is zeker belangrijk, want ook Google Maps is niet altijd even goed, de wandelroute is dan nog het beste, maar ook die is niet altijd helemaal goed. Totaal is het ongeveer 50 km fietsen, hopelijk is het droog dinsdag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Gewoon de routebeschrijving erbij pakken, icm het kaartje, google maps en topografische kennis moet het dan wel lukken,
Ik ga alle wedstrijden hier in de buurt met de motor kijken.quote:Klopt, is op zich ook wel leuk om uit te zoeken, maar het kost wel veel tijd. En die kennis van de wegen is zeker belangrijk, want ook Google Maps is niet altijd even goed, de wandelroute is dan nog het beste, maar ook die is niet altijd helemaal goed. Totaal is het ongeveer 50 km fietsen, hopelijk is het droog dinsdag.
centraal in de Benelux.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:02 schreef rubbereend het volgende:
De ronde concentreert zich wel heel erg in één hoek dit jaar
Is bij mij nu ook uitgevallen, dus ben nu overgestapt naar de tv. Vanaf 14.30 is ie ook te zien bij de Belg.quote:
Haha, ik heb het geluk dat ik nog vakantie heb. Denk dat de stream het straks wel weer zal gaan doen...quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef jpjedi het volgende:
Tja, tv is wat overdreven op mijn werk.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:39 schreef 045represent het volgende:
Weet iemand de tijden van V Hummel en Bos? Kan ze niet vinden op internet...
Zal ook nog wel een beetje moe zijnquote:14:07:42
Theo Bos stelt teleur in de proloog. Hij is voorlopig 18de op 20 deelnemers.
Was iets te optimistisch van mij...hij ging bij 6:54 onderuit in de bocht...had waarschijnlijk 7:05 geweestquote:
Als EBH scherp is lijkt mij dat die het van Gilbert zal winnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Het lijkt me nu wel duidelijk dat Gilbert deze ronde gaat winnen.
Lijkt toch erg mee te gaan vallen, 's ochtends is het nog matig, maar 's middags wordt het duidelijk beter.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:47 schreef jpjedi het volgende:
Misschien morgen de West Brabant etappe kijken maar het zal wel kutweer worden.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt toch erg mee te gaan vallen, 's ochtends is het nog matig, maar 's middags wordt het duidelijk beter.
vond het commentaar op L1 best te doen eigenlijk, had erger verwachtquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef Szura het volgende:
Oh Van Heeswijk dus blijkbaar co-commentator nu op L1
Zo te zien is Pilbert ook nog scherp, die rijdt ebh er wel afquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:47 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Als EBH scherp is lijkt mij dat die het van Gilbert zal winnen.
Ik moet nog bekijken hoe ik die drukte ga omzeilenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:08 schreef Leatherface het volgende:
ik ga waarschijnlijk vrijdag in Roermond kijken.
Ik ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben net even wezen kijken bij de start in Oosterhout, altijd wel leuk. Ignatiev gaat zeker aanvallen vandaag
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:40 schreef jpjedi het volgende:
Joost Posthuma eruit gestapt?
edit: ja dus.. ziek
Ha, ik ook. Afgezien van de consumptiebonnen was het echter niet echt de moeite waard, eigenlijk zagen alleen de mensen aan het hek iets, terwijl je zo ongeveer overal op het parcours een beter zicht had. De beenham was echter prima te doen iddquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:10 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben gister in vathorst geweest. Leuke dag. Hadden via eneco een uitnodiging voor een kijkplek bij de finish. Gratis consumptiebonnen gekregen. Kreeg er 16 hahaha. Lekker hoor die broodjes warme beenham. Ah fijn. Ik heb ook fotos gemaakt. Straks wel even posten. Weer zat goed mee. Behalve toen we aankwamen. Dikke stortbui en daarna droog. Pas toen het was afgelopen begon het weer even te regenen
Per motor,auto of fiets binnen doorgestoken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:09 schreef Ambrosius het volgende:
Dat was een leuk dagje, heb ze 6,5 keer gezien. Die halve keer zag ik alleen het peloton nog in de verte, ze reden dat stuk toch wat harder dan verwacht. Gelukkig viel het weer mee, maar 1 echte bui die een paar minuten duurde.
Fiets, was het meest praktische, met de auto was het een stuk lastiger denk ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Per motor,auto of fiets binnen doorgestoken?
Heb het met de AGR ook eens gehad. Zag nog net de bezemwagen rijden.
Nee, dat was alleen voor VIPs, was wel erg gaaf om eens mee te maken, ik zat achter Tankink, toch leuk om mee te pakken!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heb je als Eneco klant ook rondje over parcours mogen meerijden in Gastenwagen Maver? Volgende de uitnodiging bij de VIP kaarten is dat in Roermond wel mogelijk.
Tsja hij is met de AGR uit koers genomen vanwege hangen. En dat in zijn thuiswedstrijd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:05 schreef Szura het volgende:
WTF is Rob Ruijgh aan het doen op Twitter joh
Bedoelde meer dat ie z'n berichten 3 of 4 keer postquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Tsja hij is met de AGR uit koers genomen vanwege hangen. En dat in zijn thuiswedstrijd.
Snap zijn reactie wel
ja dusquote:
Hij werd ook niet echt geweldig gebracht leek mij, moest het allemaal zelf uitzoeken. Skil deed het veel beter, van Hummel bracht Veelers helemaal naar voren en trok daarna zelfs de sprint nog aan. Dat Veelers daarna aan drie kanten voorbijgesprint wordt is dan jammer :pquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:32 schreef kawotski het volgende:
Die Bos rijdt me een sterke Eneco Tour.. moet nog even leren niet ingesloten te raken
Rabo probeerde hem met een treintje naar voren te rijden, maar mislukte door een verkeerssplitsing (oid) midden op de weg.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:48 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij werd ook niet echt geweldig gebracht leek mij, moest het allemaal zelf uitzoeken. Skil deed het veel beter, van Hummel bracht Veelers helemaal naar voren en trok daarna zelfs de sprint nog aan. Dat Veelers daarna aan drie kanten voorbijgesprint wordt is dan jammer :p
Je bedoelt dat ding op 4 km van het einde (oid) waar een Rabo'er bijna overheen viel? Toen zat Greipel ook nog achterin, dus nog tijd zat om weer te regroeperen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Rabo probeerde hem met een treintje naar voren te rijden, maar mislukte door een verkeerssplitsing (oid) midden op de weg.
ja, maar het was al een wonder dat ze een treintje probeerde te vormen, dus toen waren ze natuurlijk meteen helemaal van slag.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:05 schreef Sautor het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ding op 4 km van het einde (oid) waar een Rabo'er bijna overheen viel? Toen zat Greipel ook nog achterin, dus nog tijd zat om weer te regroeperen.
Dat zal het zijn ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, maar het was al een wonder dat ze een treintje probeerde te vormen, dus toen waren ze natuurlijk meteen helemaal van slag.
Inderdaad, had in het verleden het idee dat er meer inzat/inzit maar hij lijkt te stagneren. Jammer.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:03 schreef wimderon het volgende:
Phil![]()
Boom rijdt toch wel een mat seizoen zo.
quote:andremeganck Andre Meganck
#sporza #enecotour - het wordt trikki voor Gilbert - 8" heeft hij nog - Devenyns alleen in achtervolging - Phinney is gelost uit het eerste
Boom valt mij ook tegen. Lijkt alleen zijn ding te kunnen in een proloog / korte tijdrit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:03 schreef wimderon het volgende:
Phil![]()
twitter:lars_boom twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:00:24Auw pootjes deden zeer vandaag geen geweldige dag! Morgen in de tijdrit maar weer proberen!! reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:24:24@Lars_boom je benen pijn doen want ik was zo woest rijden op de voorkant. Graag gedaan. reageer retweet
twitter:lars_boom twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:25:12@Greghenderson1 haha dat klopt niet helemaal;) reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:27:46@ Lars_boom ok. Echter. Je moet onder de indruk van mijn Nederlandse. reageer retweet
Ik had ook beter van hem verwacht ja. Hij is 2x keihard gegaan in een proloog (wel met 2x goede tegenstand) in Qatar en de Dauphiné en zette ook een stap vooruit in Roubaix (zonder lekke band heeft hij zelfs winstkansen), maar verder is het niet zoveel. 2 jaar reed Boom nog mee met o.a. van Avermaet en de Waele in de koninginnerit in België en won hij later dat jaar een op een indrukwekkende manier in de Vuelta door juist op een beklimming weg te rijden bij zijn medevluchters. Daarna is hij bergop eigenlijk alleen maar achteruit gegaan en kan hij hier zelfs een anti-klimmer als Phinney niet volgen..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:03 schreef wimderon het volgende:
Phil![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:43 schreef franklop het volgende:
twitter:lars_boom twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:00:24Auw pootjes deden zeer vandaag geen geweldige dag! Morgen in de tijdrit maar weer proberen!! reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:24:24@Lars_boom je benen pijn doen want ik was zo woest rijden op de voorkant. Graag gedaan. reageer retweet
twitter:lars_boom twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:25:12@Greghenderson1 haha dat klopt niet helemaal;) reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 11-08-2011 om 19:27:46@ Lars_boom ok. Echter. Je moet onder de indruk van mijn Nederlandse. reageer retweet
Mja, in die koninginnerit was Niels Albert de evenknie van Boom, dus misschien was dat nogal relatief (al is Albert wel een vrij degelijke klimmer).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:17 schreef Marcoss het volgende:
2 jaar reed Boom nog mee met o.a. van Avermaet en de Waele in de koninginnerit in België en won hij later dat jaar een op een indrukwekkende manier in de Vuelta door juist op een beklimming weg te rijden bij zijn medevluchters.
En Millar het verschil met Hagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:39 schreef Leatherface het volgende:
Netjes van Gilbert. Boasson Hagen moet dit verschil in de tijdrit toch wel kunnen overbruggen.
Dat denk ik niet hoor, denk dat Boasson Hagen en Millar elkaar morgen niet zoveel zullen ontlopen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:19 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
En Millar het verschil met Hagen.
Aangezien het weer gaat regenen, zal dit wel de winnende tijd blijken...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
Sergent voorlopig de snelste met 17:55
Wie weet. Sergent is geen platte vis, dus ik had het nog maar moeten bezien of boom daaronder kon.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op een droog wegdek zou hij de snelste tijd hebben gereden...
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:01 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Wie weet. Sergent is geen platte vis
Gilbert kan alles op dit moment, dat weet je tochquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar gewoon een goede tijdrit voor zijn doen.
Inderdaad. Qua parcours viel dat me ook bijzonder tegen. Ze hadden de A73 tunnels wel mee mogen nemen, die zijn eerder ook wel eens met enige regelmaat gesloten geweestquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:49 schreef Klonk het volgende:
Spannende tijdrit, maar voor dat parcours moet de organisatie zich heel diep schamen. Roermond (heeft net als alle steden) prachtige brede wegen waar met een beetje goeie wil een prachtig snel parcours van te maken was.
Maar wat gebruiken ze? Fietspaden waar morgen Kees en Truus lekker gaan fietsen met de electrische fiets
Echt...
Ik denk niet dat een zo snel mogelijk parcours het doel was.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:49 schreef Klonk het volgende:
Spannende tijdrit, maar voor dat parcours moet de organisatie zich heel diep schamen. Roermond (heeft net als alle steden) prachtige brede wegen waar met een beetje goeie wil een prachtig snel parcours van te maken was.
Maar wat gebruiken ze? Fietspaden waar morgen Kees en Truus lekker gaan fietsen met de electrische fiets
Echt...
Compleet snelweg ofzo is ook wat overdreven maar ze zijn nu naar de andere kant doorgeslagen, beetje tricky mag best van mij om de jongens van de mannen te scheiden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:53 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een zo snel mogelijk parcours het doel was.
Daarnaast zijn die 'prachtige' brede wegen lang niet altijd even interessant, wel voor de Grabschen van deze wereld.
Dat weet je niet, misschien is Boom in de regen wel snel, juist omdat het nat was. Het blijft van oorsprong een veldrijder tenslotte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op een droog wegdek zou hij de snelste tijd hebben gereden...
Als iedereen onder natte omstandigheden zou hebben gereden, dan heb je gelijk. Maar zelfs een Boom heeft in een natte bocht minder grip. In iedere bocht verlies je dus tienden van seconden t.o.v. coureurs die wel onder droge omstandigheden mochten rijden. Vooral bij die laatste bochten heeft Boom heel veel tijd verloren...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat weet je niet, misschien is Boom in de regen wel snel, juist omdat het nat was. Het blijft van oorsprong een veldrijder tenslotte.
Vergif of TB-500?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef kawotski het volgende:
Pilbert gaat weer terug leider worden en het WK winnen, zou er haast vergif op durven innemen
Fietspad was erg ruim. en prima te doen,quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:52 schreef Klonk het volgende:
Had niemand gemerkt idd
Ik kan me de start en finish plek best voorstellen, prima reclame voor Roermond maar dan over het fietspad naar de overkant, ik wist niet of ik moest huilen of lachen toen ik het zag
inderdaad, dichterbij een veldritparcours en omstandigheden kwam het niet, Boom had zeker gewonnen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef Marcoss het volgende:
Boom zat bij het tussensprint maar op 3 seconden, terwijl het daar ook al regende. In deel 2 was het echt heel hard aan het regenen, daar verlies je gewoon veel tijd mee. Misschien had het geen winst opgeleverd, maar hij was er toch zeker heel dichtbij geweest. Dit was ook wel een ideale parcours voor Boom, al die ritmewisselingen (door de vele technische bochten) kan hij goed aan.
absoluut, gemiste kans om de VAM berg niet als aankomst bergop mee te nemenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:27 schreef Mani89 het volgende:
Wat een troosteloze kutkoers is dit toch.
Heel veel koersen die tussen de Tour en de Vuelta zitten hebben dat probleem, daar mag de UCI toch eens iets voor bedenken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:27 schreef Mani89 het volgende:
Sowieso, waarom zou je het parcours als ploegleiderswagen per se moeten volgen? Heb toevallig afgelopen dinsdag ook meerdere ploegleiderswagens voorbij zien scheuren toen ik zelf het parcours afstak.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:56 schreef Drebbelman het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)k-koers-genomen.html
Arme Tankink, alsof hij er iets aan kan doen. Geef dan gewoon de ploeg een boete ofzo :S
quote:Tankink mag toch verder fietsen
GENK - Bram Tankink mag zaterdag alsnog starten bij de zesde etappe van de Eneco Tour. De renner van Rabobank werd na afloop van de vijfde rit door de jury uit koers genomen, vanwege een 'verboden fietswissel'. Enkele uren na die beslissing kwamen de juryleden terug van dat besluit en gaven ze Tankink en ploegleider Frans Maassen 'slechts' een boete.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:27 schreef Mani89 het volgende:
Zeg het maar niet te snel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:36 schreef franklop het volgende:
geen gilbert vooringaat hij niet eens winnen?
Was daar zo smal dus zat beetje klem denk, al zat hij ook op de 20e plaats bij het opgaan van dat klimmetje dus dat was niet al te best...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:36 schreef franklop het volgende:
geen gilbert vooringaat hij niet eens winnen?
Dat ie dat boven de Eneco-Tour verkiest...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gisteren ook al niet, z'n dochter is gisteren getrouwd.
Dat parcours van donderdag was wel aardig; de finale van vandaag was inderdaad een aanfluiting...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waardeloos parcours dus, alweer.
jij wil een ronde van vlaanderen of lombardije in iedere ettape koers?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waardeloos parcours dus, alweer.
In de World Tour verwacht ik een World Tour waardig parcours, dat heb ik nauwelijks gezien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
jij wil een ronde van vlaanderen of lombardije in iedere ettape koers?
idd, ook altijd dat eeuwige gefinish ook in Roermond, Amersfoort en Sittard. Parcours mag veel selectiever, doe maar lekker een etappe volledig langs de kust en finishes op lastige heuvels met daarvoor ook een lastige slotfasequote:Op zondag 14 augustus 2011 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de World Tour verwacht ik een World Tour waardig parcours, dat heb ik nauwelijks gezien.
Een ronde hoort het beste/interessantste op wielervlak van België en Nederland te verzamelen (iets met kasseien, wat met Ardennen, wat in Nederlands Limburg, iets met waaiers). Het enige typisch laaglands dat ik heb gezien is gevaarlijk en vaak onnodig draai- en keerwerk. Zelfs de Ronde van België heeft een beter parcours.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:52 schreef franklop het volgende:
[..]
idd, ook altijd dat eeuwige gefinish ook in Roermond, Amersfoort en Sittard. Parcours mag veel selectiever, doe maar lekker een etappe volledig langs de kust en finishes op lastige heuvels met daarvoor ook een lastige slotfase
helemaal mee eens en dan mogen er best nog wel twee sprintritten inzitten hoor, vind die twee tijdritten op zeven dagen al te veel. Doe dan nog een ochtendrit ofzo erbijquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een ronde hoort het beste/interessantste op wielervlak van België en Nederland te verzamelen (iets met kasseien, wat met Ardennen, wat in Nederlands Limburg, iets met waaiers). Het enige typisch laaglands dat ik heb gezien is gevaarlijk en vaak onnodig draai- en keerwerk. Zelfs de Ronde van België heeft een beter parcours.
Dat ben ik roerend met je eens.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een ronde hoort het beste/interessantste op wielervlak van België en Nederland te verzamelen (iets met kasseien, wat met Ardennen, wat in Nederlands Limburg, iets met waaiers). Het enige typisch laaglands dat ik heb gezien is gevaarlijk en vaak onnodig draai- en keerwerk. Zelfs de Ronde van België heeft een beter parcours.
Renaat beweerde ook dat Jose Azevedo gisteren een rit won in Utah. "Die nu ploegleider is voor RadioShack" zei hij er nog bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Wat een demonstratie"
Nee, Renaat, ze vallen allemaal
Preciesquote:
dat zeggen we toch niet? maar er zijn genoeg heuveltjes (ook vlak bij elkaar) om een selectievere parcours neer te zetten dan wat we vandaag en gister haddenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Precies
Helaas denken er hier te veel dat we in de Benelux een alpencol hebben.
Een parcours door Limburg en met een compleet peloton aan de finish komen. Dan doe je toch wat fout inderdaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:44 schreef franklop het volgende:
[..]
dat zeggen we toch niet? maar er zijn genoeg heuveltjes (ook vlak bij elkaar) om een selectievere parcours neer te zetten dan wat we vandaag en gister hadden
Die klim bij dat instituut was ook nauwelijks de moeite waard, net zoals die andere 2 dingen in dat lokale omloopje..quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:57 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Een parcours door Limburg en met een compleet peloton aan de finish komen. Dan doe je toch wat fout inderdaad.
Qua namen een mooi podium, daarachter is het nogal teleurstellend.
Een energieleverancier kan overal leveren door de liberalisering. En een aantal plaatsen waar ze waren zitten ook niet in het oude netgebied van Eneco, dus dat is niet zo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, het is toch zo dat ze de aankomsten beperken tot gebieden waar Eneco energieleverancier is? Zo beperk je het parcours wel behoorlijk natuurlijk.....
Nee, maar er wordt hier geroepen, attractiever parcours etc.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:44 schreef franklop het volgende:
[..]
dat zeggen we toch niet? maar er zijn genoeg heuveltjes (ook vlak bij elkaar) om een selectievere parcours neer te zetten dan wat we vandaag en gister hadden
Eens, maar dan moet je niet de "koninginnerit" in Sittard laten eindigen, maar een etappe in 1 v/d eerste dagen. En de lastige etappes in plaatsen laten eindigen waar wel een selectief parcours gemaakt kan wordenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
frr
[..]
Nee, maar er wordt hier geroepen, attractiever parcours etc.
Sittard betaald als aankomst gemeente, en in buurt van lokale omloop zitten niet echt steile klimmen. Je kunt moeilijk finishen op de Keutenberg en dan huldigen in Sittard laten plaatsvinden/
@OProg klopt helemaal.
Dan zou Eneco tour ook niet door België kunnen komen.
Mag niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:11 schreef franklop het volgende:
Doe dan nog een ochtendrit ofzo erbij
twitter:Greghenderson1 twitterde op maandag 15-08-2011 om 12:50:13@ Lars_boom goede rit gisteren mate. Je zag er heel sterk de hele dag. Mooi resultaat. Probeer het sprinten in de 11 de volgende keer. reageer retweet
Precies, L1 heeft de rechten gekregen omdat ze dit graag willen uitzenden. TVRijnmond zag er blijkbaar geen interesse in.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:03 schreef TargaFlorio het volgende:
?
Het was toch live op Sporza, Eurosport en L1? Keus genoeg zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |