abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100222493
Ons konijn Roosje heeft last van de steenmarters. Ik weet dat er naast onze buren een grote loods staat, waarin ze inzitten en s'avonds op. Nu hebben wij 2 weken geleden een konijn gekocht en gisteravond hebben we die buiten gezet.

Toen hoorde ik wat buiten, het konijn was aan het stampen in zijn kooi. Ik buiten kijken en het beest vloog de schutting over en daarna in de bosjes van de buren. Daarna waakzaam geweest, maar niets meer gezien. We liggen een halfuur in bed en toen hoorde ik de beesten weer en daarna hoorde ik Roosje stampen. We hebben de kooi maar direct weer binnen gezet. Het arme beestje trilde ook, dus het was geen opstandigheid dat hij nu voor het eerst buiten slaapt.

Nu de vraag. Is er een andere oplossing dan Roosje enkel binnen te laten slapen? Het liefst schiet ik de steenmarters af, maarja iets met een flora en fauna wet zegt dat dat niet mag...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:08:41 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_100222919
- edit: nee, slecht idee -

[ Bericht 87% gewijzigd door ElisaB op 02-08-2011 11:07:05 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_100223018
- edit: nee, slecht idee -

[ Bericht 77% gewijzigd door ElisaB op 02-08-2011 11:05:02 ]
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:40:34 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_100223190
Gemeente bellen, die hebben oplossingen. Niet met gif aan de gang gaan, dat is strafbaar en bovendien tref je daar ook andere dieren mee.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:42:05 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_100223205
Precies, een steenmarter is beschermd die mag je niet afmaken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:47:30 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_100223278
Zo'n apparaatje (voor in de auto) in je tuin plaatsen. Je moet natuurlijk ook opletten dat je auto niet wordt aangevallen door die krengen.
pi_100223295
En hier had je niet aan gedacht toen je je konijn ging kopen? :)
pi_100224504
Jij zet een huisdier semi onbeschermd buiten en gaat dan lopen klagen dat er beesten rond lopen die wel eens op het idee konden komen dat dat een lekker makkelijk tussendoortje is. En nu wil je die beesten dood maken. Iets zegt me dat dit een beetje de omgekeerde wereld is. maar we kunnen natuurlijk ook alle wilde dieren doodmaken, dan heb je er in ieder geval nooit meer last van.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:06:52 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100226224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jij zet een huisdier semi onbeschermd buiten en gaat dan lopen klagen dat er beesten rond lopen die wel eens op het idee konden komen dat dat een lekker makkelijk tussendoortje is. En nu wil je die beesten dood maken. Iets zegt me dat dit een beetje de omgekeerde wereld is. maar we kunnen natuurlijk ook alle wilde dieren doodmaken, dan heb je er in ieder geval nooit meer last van.
Lees de OP nog eens goed? TS zegt zelf al dat afschieten geen optie is en vraagt om een andere oplossing voor de nachtrust van het konijn :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:07:58 #10
33954 ElisaB
pi_100226249
PS: tips die het gebruik van gif inhouden worden niet gewaardeerd en derhalve verwijderd :{
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:09:18 #11
33954 ElisaB
pi_100226281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 06:36 schreef Jaheur het volgende:
Nu de vraag. Is er een andere oplossing dan Roosje enkel binnen te laten slapen? Het liefst schiet ik de steenmarters af, maarja iets met een flora en fauna wet zegt dat dat niet mag...
Ben je op zoek naar een vorm van behuizing waardoor konijn zich niet meer bedreigd voelt, of ben je op zoek naar een legale manier om van de steenmarters af te komen?
pi_100226639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef ElisaB het volgende:
PS: tips die het gebruik van gif inhouden worden niet gewaardeerd en derhalve verwijderd :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry :) Dan maar deze of de gemeente bellen.
Mocht je handig zijn dan kun je deze nog onder het hok bevestigen. Weet alleen niet hoe konijnen hier op reageren.
pi_100226858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens goed? TS zegt zelf al dat afschieten geen optie is en vraagt om een andere oplossing voor de nachtrust van het konijn :{

Het nachtdeel kun je eventueel nog afsluiten. Konijn zit veilig zonder zicht naar buiten. Marter kan nooit binnenkomen ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100242621
Het beest zit al veilig in een soortgelijke kooi, maar bibbert zich rot en stampt de hele buurt wakker. Beest is doodsbang dus als de beesten in de buurt zijn. Ik ga morgen de gemeente bellen, want de buurvrouw durft zowiezo al een tijdje niet meer achter het huis te komen als het donker is. Schijnt dat onlangs 1 van de andere buren bougiekabels zijn aangekauwd. Oftwel, we hebben terecht last van overlast.

Daarnaast hebben ze laatst ook zitten grommen/piepen/blaffen of hoe dat ook heet naar mij toen ik de honden ging uit laten. Ze stonden aan de overkant van de straat.

Ik denk dat we als (hopelijk tijdelijke) oplossing een simpele binnenkooi kopen voor s'nachts en overdags dat men in de buitenkooi gaat. Is voor het konijntje ook leuker.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:49 schreef Scorpie het volgende:
En hier had je niet aan gedacht toen je je konijn ging kopen? :)
Jawel, maar had niet verwacht dat het de eerste avond/nacht al 2 keer raak zou zijn en dat ze er echt op af zouden komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:23 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry :) Dan maar deze of de gemeente bellen.
Mocht je handig zijn dan kun je deze nog onder het hok bevestigen. Weet alleen niet hoe konijnen hier op reageren.
Het eerste is ook voor tegen konijnen, denk dat Roosje het niet in dank zal afnemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ben je op zoek naar een vorm van behuizing waardoor konijn zich niet meer bedreigd voelt, of ben je op zoek naar een legale manier om van de steenmarters af te komen?
Het liefst het tweede, maar dat zal vast niet lukken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het is niet enkel dat ons konijntje er last van heeft, we hebben er zelf ook last van. Vrouw en buurvrouw durven s'avonds niet meer buiten te komen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:56:00 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_100243397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:47 schreef Diemux het volgende:
Zo'n apparaatje (voor in de auto) in je tuin plaatsen. Je moet natuurlijk ook opletten dat je auto niet wordt aangevallen door die krengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')