abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100424232
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ja en als ik mijn honger wil stillen en ik heb alleen een zak drop in huis dan eet ik die leeg. Ook dan heiligt het doel de middelen. En nu?

Overigens: het doel is enkelvoud, dus aub heiligT in plaats van heiligEN gebruiken.
Het punt is dat geweld niet de oplossing is. Niet op dat Noorse eiland, niet in een gevangenis.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:04:48 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100426057
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:40 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Dat fascineerde mij ook. Je kunt een hoop van zijn methoden, met name voor motivatie, heel goed gebruiken voor je eigen doelen. Het blijft alleen tricky om zoiets te stellen gezien de man tientallen doden op zijn geweten heeft. Maar mijn punt blijft desondanks staan.

Het gevaar is dat je respect voor hem gaat krijgen (en dat zullen velen krijgen door het lezen van zijn manifest), en daar heb ik me heel bewust voor behoed tijdens het lezen.
Wat je zegt. Helaas ja, als ik dat Manifest doorlees krijg ik een soort van respect voor die man. Die vasthoudendheid, de overtuiging, z'n - misschien wel de beste omschrijving - 'commitment'. Amazing.
Maar als ik dan wat doorgoogle en dan die foto's van de gevolgen van die slachtpartij zie, en het verdriet, de bloemenzee op een plein, dan schiet ik gewoon vol. Hoe kun je nu toch bewust zoveel leed teweegbrengen?!?

Als hij slechts een bom had geplaatst en alleen flinke schade aan wat gebouwen had veroorzaakt, dan ok, niet goed, maar alla. Maar nu met al die doden.....
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:05:48 #103
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100426091
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het punt is dat geweld niet de oplossing is. Niet op dat Noorse eiland, niet in een gevangenis.
:O :O
pi_100426157
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

:O :O
Jij post compleet inhoudsloos, agressief en behoorlijk imbeciel :') Het enige positieve aan je posts is dat de spelling klopt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:09:41 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100426214
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij post compleet inhoudsloos, agressief en behoorlijk imbeciel :') Het enige positieve aan je posts is dat de spelling klopt.
En dat kan dan weer niet van iedereen gezegd worden.

Jouw hippie-houding van 'geweld lost niks op' etc gaat vaak op, maar lang niet altijd. Martelen kan leiden tot waardevolle informatie in geval van Breivik en moet daarom zeker overwogen worden als hij niet meewerkt.
pi_100426313
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:09 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

En dat kan dan weer niet van iedereen gezegd worden.

Jouw hippie-houding van 'geweld lost niks op' etc gaat vaak op, maar lang niet altijd. Martelen kan leiden tot waardevolle informatie in geval van Breivik en moet daarom zeker overwogen worden als hij niet meewerkt.
Hippie-houding :') Omdat ik vind dat martelen niet in deze moderne tijd hoort? Het is iets Middeleeuws, net als de pest, massieve ongeletterdheid en heksenvervolging. We mogen er trots op zijn dat we het op zo'n grote schaal uit hebben kunnen bannen.
pi_100426341
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat je zegt. Helaas ja, als ik dat Manifest doorlees krijg ik een soort van respect voor die man. Die vasthoudendheid, de overtuiging, z'n - misschien wel de beste omschrijving - 'commitment'. Amazing.
:')

Ontopic:

Samenvatting van het manifest komt erop neer dat hij vroeger veel moslimvriendjes had (Pakistanen, Turken)..die zich tegen hem en "het Westen" keerden rond zijn 12de levensjaar.

Hierdoor kreeg Breivik zelf een enorme haat jegens moslim en een groot besef van zijn "eigen" cultuur die hij koste wat kost moest beschermen (zelfde denkwijze als die moslimvriendjes van em).

Uiteindelijk is het een loner die eeuwig in zn jeugd is blijven hangen en maar niet kon verkroppen dat zn beste vriendjes zich tegen hem keerden vanwege hun verschil in afkomst.
pi_100426391
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:13 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

:')

Ontopic:

Samenvatting van het manifest komt erop neer dat hij vroeger veel moslimvriendjes had (Pakistanen, Turken)..die zich tegen hem en "het Westen" keerden rond zijn 12de levensjaar.

Hierdoor kreeg Breivik zelf een enorme haat jegens moslim en een groot besef van zijn "eigen" cultuur die hij koste wat kost moest beschermen (zelfde denkwijze als die moslimvriendjes van em).

Uiteindelijk is het een loner die eeuwig in zn jeugd is blijven hangen en maar niet kon verkroppen dat zn beste vriendjes zich tegen hem keerden vanwege hun verschil in afkomst.
Opkropping van woede en opbouwen van wraakgevoelens komt vaak voor bij dit soort psychopaten inderdaad. Is het manifest zelf eigenlijk een beetje leesbaar? Grammaticaal en qua zinsopbouw enzo?
pi_100426530
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Opkropping van woede en opbouwen van wraakgevoelens komt vaak voor bij dit soort psychopaten inderdaad. Is het manifest zelf eigenlijk een beetje leesbaar? Grammaticaal en qua zinsopbouw enzo?
Jawel...zijn engels is goed.

Maar op een gegeven moment begint het een dagboekvorm aan te nemen en begint hij het proces van vermenging van chemicalien voor zn bom uiteen te zetten en wordt het oninteressant.

Tussendoor wel wat leuke voorvallen. (vb. Huisbaas die onverwacht wil langskomen en dattie zn pistool gereed houdt just in case ze zijn bommen ontdekt)

Het begin van zijn levensverhaal is trouwens wel heel erg interessant. het geeft een goed beeld van iemand die onwetend opgroeit in multicul...en op een gegeven moment "ontwaakt", beseffende dat het aan het mislukken is (voor hem). En vanaf daar begint zijn haat te groeien.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:33:27 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100427629
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:02 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Doel heiligt de middelen.
pi_100431850
Ach toen hij zo'n veertig pagina's ofzo uit ging trekken voor een interview met zichzelf toen nam ik zijn claim dat hij niet alleen handelde en over andere tempeliers niet meer zo serieus.
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')