ik zal het is aankaarten je hebt wel gelijk idd ben wel benieuwd waarom het advies niet "goed" werkt bij ons.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:48 schreef JesseW het volgende:
[..]
Maar die deuren hebben toch niets te maken met het grote assortiment? Het zou iig over het algemeen geen verschil moeten uit maken, uitzonderingen als dit daar gelaten.
Een klein beetje bijsturen is goed, maar over het algemeen houd SAP rekening met verkopen maar ook met de THT data met het bestellen van het vak. Je hebt dan een zo laag mogelijke derving en een zo laag mogelijke out of stock. Hoe zit het met jullie voorraad? Klopt die over het algemeen als je de lege vakken meting loopt?
Jumbo staat voor vers en daar passen producten die krap bij de uiterste THT zitten niet bij. Dat is een keuze die Jumbo maakt. Jij krijgt er gelukkig niet minder om betaald
Dat niet, maar ik krijg wel mijn werkgever op mijn dak als de derving te hoog is. Dat wil zeggen: op dit moment. Misschien is dat als Jumbo anders, maar toch. We worden toch geacht zelf te zorgen binnen de marges te blijven.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:48 schreef JesseW het volgende:
Jumbo staat voor vers en daar passen producten die krap bij de uiterste THT zitten niet bij. Dat is een keuze die Jumbo maakt. Jij krijgt er gelukkig niet minder om betaald
Nee, bij Jumbo is intern gezien de derving een van dé speerpunten. Daar letten ze heel erg op.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:31 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik krijg wel mijn werkgever op mijn dak als de derving te hoog is. Dat wil zeggen: op dit moment. Misschien is dat als Jumbo anders, maar toch. We worden toch geacht zelf te zorgen binnen de marges te blijven.
Onze marges zijn wat ruimer geworden na de overgang. In verhouding blijft het gewoon het zelfde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:31 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik krijg wel mijn werkgever op mijn dak als de derving te hoog is. Dat wil zeggen: op dit moment. Misschien is dat als Jumbo anders, maar toch. We worden toch geacht zelf te zorgen binnen de marges te blijven.
Nogmaals: als je altijd alleen maar aanbiedingen koopt ben je natuurlijk goedkoper uit. Maar ik geloof niet dat als jij boodschappen doet alleen maar producten koopt die in de aanbieding zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:33 schreef Deezertje het volgende:
Ik werk niet bij Jumbo, maar als klant vind ik het jammer dat onze C1000 na de zomer ook een Jumbo wordt. Twee Jumbo's hebben we dan, hoe willen die 'concurreren' dan? Allebei andere franchisenemers (1 Jumbo en 1 C1000 wat nu Jumbo wordt).
Bij Jumbo mis ik echt de aanbiedingen. Ja oke, altijd de laagste prijs. Leuk. Maar een heel jaar lang om en nabij 2 euro betalen per fles cola of om de paar weken 1,50 of soms zelfs 1 euro (50%, 1+1 gratis etc.), dan ben je dus veel duurder uit met je elke dag laagste prijs (oftewel: nooit echt actie). Dat is dus ook meteen het verdienmodel van Jumbo, want aanbiedingen van andere supers matchen ze niet.
De 'aanbiedingen' zelf bij de Jumbo zijn echt om te huilen. 10 procent korting op een product? Geef dan niks! Of 2 voor 2 euro aanbiedingen terwijl het normaal 95 cent per stuk kost. Joepie! 10 eurocent (5%) korting!!!
Nee, geef mij dan maar een AH of C1000 die om de paar weken leuke hamster, euro, 1+1 weken hebben....
Die klanten zijn er zeker wel, hoor. Ik kom genoeg mensen tegen die alleen maar actieproducten meenemen. En als ik een keertje achter de kassa zit, weet ik na twee uur kassa draaien voor het grootste gedeelte welke producten in de actie zijn, simpelweg omdat ik die heel erg vaak voorbij zie komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:51 schreef JesseW het volgende:
[..]
Nogmaals: als je altijd alleen maar aanbiedingen koopt ben je natuurlijk goedkoper uit. Maar ik geloof niet dat als jij boodschappen doet alleen maar producten koopt die in de aanbieding zijn.
Daar wil ik liever niet al te veel over kwijt op internet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:11 schreef JesseW het volgende:
[..]
Onze marges zijn wat ruimer geworden na de overgang. In verhouding blijft het gewoon het zelfde.
Op welke afdeling werk je? En welke functie?
Je moet die aanbiedingen echt los gaan laten. Als je zeker weet dat je overgenomen wordt dan moet je je toch gaan verdiepen in de Jumbo formule? Tenminste dat is wat ik toen der tijd wel gedaan heb. Lees het boekje van Karel Van Eerd (Oprichter Jumbo) eens, Mijn naam is Karel Van Eerd en ik bewijs dat het wel kan. Als je de Jumbo formule echt goed wil begrijpen moet je dat boekje lezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:34 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Die klanten zijn er zeker wel, hoor. Ik kom genoeg mensen tegen die alleen maar actieproducten meenemen. En als ik een keertje achter de kassa zit, weet ik na twee uur kassa draaien voor het grootste gedeelte welke producten in de actie zijn, simpelweg omdat ik die heel erg vaak voorbij zie komen.
En hoewel ikzelf als klant een aantal vaste producten heb die ik graag wil, laat ik mijn keuze ook voor een gedeelte wel bepalen door de acties. Als ik bijvoorbeeld gepland had worteltjes te eten en ik zie broccoli voor minder geld in de aanbieding, doe ik er helemaal niet moeilijk over om dan die week wat vaker broccoli te eten. Prima, net zo lekker. En als ik altijd elstarappels eet, maar deze week jonagoldappels in de actie zie: voor een keertje is afwisseling heel oké. Eet ik altijd jong belegen kaas van merk x, dan eet ik in de aanbieding net zo goed merk y. En is deze week de ham in de actie in plaats van de kipfilet? Nou, dan eet ik een keertje ham. Is vla in de actie? Oké, dan vla en eet ik volgende week wel weer vruchtenyoghurt. Prima. En is de spa blauw in de actie? Nou, dan geen Bar-le-duc. Ik denk dat er veel klanten met mij zijn die het op deze manier doen. Bovendien is een actie ook vaak een leuke gelegenheid om een nieuw product uit te testen voor een leuke prijs.
Daar komt overigens bij dat mijn echte vaste producten vaak niet bij Jumbo in het assortiment zitten (soms huismerken zijn, maar soms ook niet) en ik mijn boodschappen wat dat betreft dus gewoon ergens anders haal. Ik kan vragen of Jumbo ze in het assortiment neemt, maar het enige voordeel dat ik daarvan heb is dat ik weet dat ik niet duurder uit ben dan bij de concurrent. Goedkoper hoeft nog niet eens. Daarvoor heb ik dat gedoe eigenlijk niet over, als de concurrent gewoon meer producten in het assortiment heeft die ik wil én daarnaast leuke acties heeft.
[..]
Daar wil ik liever niet al te veel over kwijt op internet.
En die marges... Ik wil eerlijk gezegd wel zien waar de ruimere marges vandaan komen. Gedeeltelijk van minder acties, gok ik. Maar als je je een ruimere derving (dat moet wel!) kan permitteren, moet grof gezegd je bw toch hoger zijn, loonkosten lager, andere vaste lasten lager of je nw gaat gewoon zakken.
Loonkosten lager zie ik niet voor me met die servicegerichtheid. Daar zouden zomaar best wat uurtjes in zitten. Andere vaste lasten krijg je niet zomaar omlaag. Bw bepaalt Jumbo en die kan bij huismerk- of andere unieke producten omhoog, maar op A-merken zou dat betekenen dat je je fabrikanten flink onder druk zet om de prijs te verlagen. Nw zakken... daar wordt niemand blij van.
Dat betekent dus ook heel wat klanten verliezen als ze zo anders zijn. Misschien ook andere klanten ervoor terugkrijgen, dat wel. Maar die moeten toch ook ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:56 schreef JesseW het volgende:
[..]
De C1000 klanten en die van Jumbo zijn echt heel erg anders. Die komen inderdaad alleen voor de aanbiedingen. Maar Jumbo is nou eenmaal geen HiLo formule.
nieuwsbericht oktober:quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:49 schreef danzazlol het volgende:
ik kom niet zo vaak bij de ah, maar vandaag zag ik dat er redelijk wat srp was geintroduceerd bij de chips. Wat vinden jullie van het beeld hiervan? Ik als klant vindt het niet zo mooi, dat grijze karton en half lege dozen. Wat is jullie mening?
Precies dit.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:14 schreef Pinklady89 het volgende:
Wat een onzinfilmpje.
1. Easy identification: goed plan, maar dat slaat in principe alleen op de voorraden in het magazijn/op een container. Heeft niets, maar dan ook niets te maken met SRP. Dat kan ook met producten die je los vult.
2. Easy disposal: ook andere dozen kun je platmaken en weggooien. Sterker nog, bepaalde SRP-dozen zijn niet meer bruikbaar voor de klanten.
3. Easy opening: kan ook met gewone dozen. Die vind ik persoonlijk zelfs beter dan zo'n scheurrand, waarvan het voorkartonnetje overal belandt waar je het niet hebben wilt.
Alleen easy shelf blijft staan. Staat wel lelijke shelf tegenover, want je krijg allerlei dozen van allerlei formaten. Bij de Lidl en Aldi ben ik het gewend (en irriteert het me ook, maar dat terzijde), maar in een gewone supermarkt vind ik het nogal lelijk, tenzij je iemand hebt die voortdurend rondjes loopt om lege dozen weg te halen en dozen op de juiste manier te openen.
Je hebt altijd baas boven baas, ik zie de diréctie dagelijksquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:28 schreef Loll het volgende:
Die pics van de directie zie ik dagelijks ;-)
Ik zal eens even kijken wat ik kan doen :-)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:24 schreef danzazlol het volgende:
Miss kan iemand zo'n banner maken in jumbo-stijl?
Heb je leuk en snel gedaan! Alleen frits kijkt niet al te blijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |