Laat hier eens weten wat je er in de toekomst van vindt en als je nog zaken hebt die je onduidelijk vindt of graag nog over wil sparren of je mening wil geven, please do so!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:39 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Over die ombouw zeg ik niet te veel: ik wil niet te herkenbaar worden. Maar ik zal er tzt nog eens iets over zeggen
Bosjes bloemen weggeven etc. is natuurlijk hartstikke leuk. Dat doen we bij C1000 (en andere supermarkten) inderdaad niet, dus qua service valt er écht nog iets te winnen (geloof ik ook wel). Dat verhaal over product niet aanwezig --> groentewinkel: ook heel leuk. Financieel gezien niet leuk, maar voor je klant wel.
Maar verrassen vind ik leuker dan blijven vertellen dat je de beste bent in service, daar in je tijdschrift mee te koop lopen, etc. Iets genuanceerder dus: serviceconcept is prima, maar bij deze een oproep aan het hoofdkantoor: stop als Jumbo ajb met jezelf een veer in je reet te steken, want dat is vervelend.
Tja en die Jumbodeals... Sorry, maar die vind ik echt niets waard. Daar kom ik niet voor bij de Jumbo en als ik er ben, neem ik ze vaak ook niet mee als het niet exact mijn merk is. Ik vind ze gewoon niet lucratief genoeg om er iets mee te doen, ook omdat het meeste per 2 gaat (niet erg vriendelijk voor een- of tweepersoonshuishoudens).
Blijft voor mij overigens nog één ding. In A-merkproducten is Jumbo de goedkoopste (en zo niet, kun je dat regelen). In groente en fruit tegenwoordig ook (klopt in de Jumbo waar ik kom echt niets van, maar oké. Ik heb geen zin om de moeite te nemen daar iets mee te doen. Dan moet ik eerst het product bij de andere supermarkt gaan kopen om daarna aan Jumbo te laten zien dat het anders was. En dat voor die 3 of 4 (oké, soms 10) cent die het me scheelt. Ja, product gratis. Maar ik vind dat je, als je garandeert de laagste prijzen te hebben, ook zelf scherp moet blijven. Daar ben ik als klant niet voor. Moeilijke opgave als winkel, om de concurrentieprijzen in de gaten te houden, maar wel je eigen taak, vind ik.)
Wat overige prijzen vind ik Jumbo niet erg goedkoop, hoor. Vlees heb ik me niet in verdiept (koop ik nooit). Maar de broodafdeling, met uitzondering van het voorgesneden fabrieksbrood dan, is echt duur. Echt duur. Een pak koekjes voor bijna 5 euro zag ik vandaag. Ik weet niet wat voor koekjes dat waren, maar die mogen wel een gouden randje hebben. De broden uit eigen oven of Goudeerlijk-lijn: daarvoor hoef ik echt niet naar de Jumbo. Ben ik bij C1000 goedkoper uit. Dus eerlijk gezegd vind ik die Jumboprijs dan wel een beetje tegenvallen op die afdeling. En huismerk vind ik ook niet goedkoop.
Dus al met al: ik begon in dit topic met reageren dat ik niet weet of ik gelukkig word van Jumbo - en dat weet ik op dit moment nog steeds niet. We shall see.
Wat was/is je functie bij jumbo/ah?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Heb zelf onder de Jumbo formule gewerkt en ben 'Gillend naar de Albert Heijn' gegaan. Heb zelfs m'n certificaten nog liggen! Echter een enorme cultuurshock vanuit de C1000 zoals ik die bij ons gewend was. Elke dag als ik de Jumbo binnenloop bij ons zijn er een handjevol mensen en is er een overflow aan caissières, terwijl de rijen bij de AH op 100% capaciteit op dat moment dan al 3 meter staan.
Heeft misschien te maken met steden/regio's, dit verschil!.
Kassier bij beide.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:02 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Wat was/is je functie bij jumbo/ah?
AH bevalt je nu dus beter?
Je werkt er nog niet lang neem ik aan (iig < 2 maaden).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Kassier bij beide.
AH bevalt me enorm veel beter. Ik heb er persoonlijk 0 financiële voordelen aan, heb geen medewerkerspasjes die korting geven of zoals jumbo een soort online plaza met korting voor van alles. Ook geen AH plaza, helemaal niks.
Het overdrevene van de zaken bij Jumbo, in combinatie met een enorme grafhond als filiaalmanager, hebben het voor mij verkloot denk ik.
Ben al uit m'n proeftijd hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Je werkt er nog niet lang neem ik aan (iig < 2 maaden).
Waarom heb je geen ah plaza acc..?
Ah vandaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben al uit m'n proeftijd hoor. >2 maanden. Bijna 3.
Onze franchise doet niet mee aan die extraatjes. Dus vandaar.
Je schrijft in een volgende post over een hond van een filiaalmanager. Is die nieuw sinds Jumbo of werkte hij ook al sinds C1000?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Heb zelf onder de Jumbo formule gewerkt en ben 'Gillend naar de Albert Heijn' gegaan. Heb zelfs m'n certificaten nog liggen! Echter een enorme cultuurshock vanuit de C1000 zoals ik die bij ons gewend was. Elke dag als ik de Jumbo binnenloop bij ons zijn er een handjevol mensen en is er een overflow aan caissières, terwijl de rijen bij de AH op 100% capaciteit op dat moment dan al 3 meter staan.
Heeft misschien te maken met steden/regio's, dit verschil!.
Hij schreef net dat hij geen salaris verschil heeft tussen AH en Jumbo en hij zei net ook dat hij bij alle 2 kassa deedquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Jij doet het alleen voor het geld?
Die indruk krijg ik iig door de reacties die je geeft (waar natuurlijk niks mis mee is, het is alleen anders dan de meesten in de ah/jumbo topics), correct me if i am wrong.
Je verdient iets meer bij AH dan bij Jumbo.
Hoe oud ben je?
Deed je bij Jumbo ook al kassa? Lang gewerkt bij Jumbo?
Thanks, inderdaad, ik zie het nu ook. Heb het aangepastquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:17 schreef JesseW het volgende:
[..]
Hij schreef net dat hij geen salaris verschil heeft tussen AH en Jumbo en hij zei net ook dat hij bij alle 2 kassa deed
Ook kassa, ja. Lang gewerkt? 2,5 maand of zo. Daarna begon het gezeik al. We waren een overgenomen filiaal. Totale tijd bij C1000 + Jumbo = 2 jaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Jij doet het alleen voor het geld?
Die indruk krijg ik iig door de reacties die je geeft (waar natuurlijk niks mis mee is, het is alleen anders dan de meesten in de ah/jumbo topics), correct me if i am wrong.
Je verdient iets meer bij AH dan bij Jumbo.
Hoe oud ben je?
Deed je bij Jumbo ook al kassa? Lang gewerkt bij Jumbo?
In de laatste paar maanden pas. Vanaf de overgangsfase. Het echte gezeik van zijn kant begon echter pas sinds Jumbo.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:16 schreef JesseW het volgende:
[..]
Je schrijft in een volgende post over een hond van een filiaalmanager. Is die nieuw sinds Jumbo of werkte hij ook al sinds C1000?
Dat laatste, daar ging het me om. Bij elke formule heb je winkels die goed functioneren maar aan de andere kant ook winkels die dat minder goed doen. En dat is erg jammer, want als de Jumbo/AH het in 1 plaatst niet goed hebben mensen gelijk een oordeel klaar over de rest van de formule. Is overal het zelfdequote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:21 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ook kassa, ja. Lang gewerkt? 2,5 maand of zo. Daarna begon het gezeik al. We waren een overgenomen filiaal. Totale tijd bij C1000 + Jumbo = 2 jaar.
[..]
In de laatste paar maanden pas. Vanaf de overgangsfase. Het echte gezeik van zijn kant begon echter pas sinds Jumbo.
EDIT : Ik ben 18. Er is een niet-franchiser AH in de buurt, maar daar wil ik niet dood gevonden worden.
Ik wil best het voorval uitleggen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Was je TL dan ook zo erg?
Heb je voorbeelden waardoor jij vindt/vond dat je filiaalmanager niet zo fijn was?
Op die SM ga ik niet te veel in, je hebt van die mensen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik wil best het voorval uitleggen.
M'n TL's vielen mee. Vrij coulant, doorgaans.
Het volgende gebeurde echter met de FM :
Ik gaf hem te kennen - moest allemaal via hem -, dat er een periode een avond van mij niet meer beschikbaar was ivm. examenperiode. Ik had een contract op basis van 2-12 uur en werkte in totaal 8,75 uur per week.
Dat zou dus 4,75 moeten worden (08-13 in het weekend) zolang als m'n examenperiode duurde ( dus laatste toetsweek + voorbereiding + examens).
Dat weigerde hij te accepteren, want meneer vond het niet kunnen dat ik maar 1 dag in de week zou werken. We hadden verder wel een team met mensen die enorm graag meer wilden werken, en ofwel jonger dan mij, ofwel een jaartje ouder dan mij waren.
Maar nee, dat mocht niet.
Naar TL gestapt, en zij zou me zoveel mogelijk matsen, en anders van 17-19 inroosteren.
Midden in m'n toetsweek roosterde ze me van 17-21 in, en dat zag ik over het hoofd. Werd gebeld, en kon natuurlijk niet komen. Diezelfde avond zie ik een post van de TL van die avond op Facebook, waarin gesuggereerd wordt dat mensen 'die zich niet aan afspraken houden' maar beter ontslag kunnen nemen.
In zo'n tent wil ik niet werken. Gelijk een ontslagbrief ingediend en aan de FM gegeven. Zijn reactie : Prima. Jij houdt je niet aan de afspraken, dan hoort dit ook.
Doorgesolliciteerd bij de AH. Zij refereerden natuurlijk bij de Jumbo. Ik heb netjes een brief bij m'n sollicitate bij de AH gedaan om het voorval uit te leggen en Jumbo een stap voor te zijn.
De FM van de Jumbo bleek toen star vol te blijven houden dat ze mij niet moesten aannemen, omdat ik een lage beschikbaarheid zou hebben, ookal wist hij dondersgoed waarom m'n beschikbaarheid omlaag donderde voor 1,5 maand.
AH pikte dit niet, want wettelijk niet toegestaan mits zeer goede reden, en vroeg door. Uiteindelijk zei hij dat hij toch wel vond dat ze me gerust konden aannemen (nooit kassaverschillen, mooie scansnelheid) en hadden de mensen van de AH de indruk dat hij gewoon pissig was en mij derhalve wilde naaien.
Verder bemoeit hij zich met ALLES op de werkvloer, en moet je het bijvoorbeeld niet durven eventjes (als er geen klanten in de winkel zijn 's avonds bijvoorbeeld ) een gezellig praatje te maken met je collega's. Hij komt namelijk geregeld 's avonds langs en heeft wel eens verklaard dat hij het liefst 'iedereen per direct wil ontslaan' omdat ze aan het praten waren ipv. achter de kassa's zaten op de eerste zondag dat ze tot 8 uur open waren (en er dus geen hond binnen was, ivm onwetendheid der klanten).
Tot zover mijn ervaring met Jumbo.
Wat ik verder dus kut vind aan de formule bij Jumbo is het extreem klantvriendelijke.
Nogmaals, ik groet elke klant en sta ze desgewenst uitgebreid te woord, maar ik ben geen loopjongen.
Ook dat hele idee van gratis weggeven, mits tegen de tht datum aan, is onzin. Die boodschappen helemaal.. Het kan simpelweg wel eens voorkomen dat een rij ietsje langer is. Kan gebeuren, heb je niet altijd zelf in de hand.
Ook het gegeven dat we bij de trainingen geleerd werden om te proberen het huismerk aan zoveel mogelijk mensen te slijten, omdat er daar meer winst op wordt gemaakt, vind ik maar sneaky.
Ik houd van een open, straight-forward werkvloer zonder fratsen en gemaakte vriendelijkheid. Dat mis ik heel erg bij Jumbo, en vind ik wel terug bij AH/C1000.
Tof trouwens dat jullie hierover een serieus gesprek/serieuze discussie met me aangaan. Ik waardeer het zeer!
Dat staat dus zo lijnrecht tegenover mijn eigen denkwijzes in! De beste supermarkt is voor mij niet de supermarkt waar niks over datum is en ik gratis spul mee kan krijgen. Zal wel aan mij liggen, maar het enige waaraan ik mij ooit heb hoeven ergeren wat betreft boodschappen doen zijn lange rijen. Als iets op is kan de winkel er ook weinig aan doen en loop ik wel even een paar blokjes om, prima. En ga zo maar door.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:49 schreef JesseW het volgende:
[..]
Op die SM ga ik niet te veel in, je hebt van die mensen..
Wat jij zegt over de 7-zekerheden is precies waarvoor ze in het leven geroepen zijn. De 7-zekerheden zijn de dagelijkse ergenissen van de klant, daar is onderzoek naar gedaan. Jumbo wil geen 'kan gebeuren'. Dat kan niet gebeuren! Als je de beste supermarkt wil worden dan moet alles op rolletjes lopen en dus tevreden klanten. Daar draait alles om. Dat gratis weggeven is geen onzin, dat is een stok achter de deur. Als er iets weggegeven wordt dan is dat omdat wij een fout hebben gemaakt. Wij vinden het fijn dat de klant ons daar op wijst en belonen de klant met een gratis product. MAAR.. het probleem moet wel opgelost worden, het is niet de bedoeling dat je een product gratis weggeeft en klaar, opgelost. Dan moet het probleem wel opgelost worden. Je mag fouten maken maar je wordt er wel op aan gesproken en de volgende keer moet het wel goed gaan.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Laat hier eens weten wat je er in de toekomst van vindt en als je nog zaken hebt die je onduidelijk vindt of graag nog over wil sparren of je mening wil geven, please do so!
Kijk ook eens naar mijn post over de 7 zekerheden die zijn geïmplementeerd en ik ook waarneem bij mij op de afdeling.
Tja, dit klinkt heel mooi, maar zo bijzonder is het niet allemaal voor mij.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:54 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Mijn afdeling, de verslijn, is een afdeling waar je bij ons alle 7 aspecten van de zevenzekerheden terugziet:
-Euro's goedkoper --> prijsmeters die elke dag op pad gaan om de prijzen te controleren.
-Service met een glimlach --> bij ons op de afdeling is elke medewerker netjes en fatsoenlijk (wat écht niet overal is!)
-Groot assortiment aan vleeswaren en kaas.
-vers is ook écht vers --> alles wordt vers gesneden.
-vlot winkelen --> de verslijn is prominent aanwezig in de winkel, is iets er niet, wordt het voor u gesneden
-Niet tevreden, geld terug! ---> Geen probleem, als u het aangeeft krijgt u zo een nieuw stuk kaas mee (bv schimmel op een stuk jong belegen kaas)
-uw wensen staan centraal --> u wilt eerst even een stukje proeven van een stuk kaas of vlees? Geen probleem, vertel ons uw wensen en wij doen ons best voor u.
Bij ons worden dus iig de 7 zekerheden heel goed nageleefd en bijgehouden.
Waarom laten jullie de zuivel niet op advies binnen komen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:55 schreef Loll het volgende:
Moet wel zeggen dat er een Downie besteld op zuivel. Maar als hij niet besteld gaat er gewoon nog steeds veel weg. Wat ik ook een ramp vind is dat jumbo in een kleine winkel zoveel mogelijk spullen wilt stouwen dat gaat ten koste van netheid en de uitstraling van het filiaal.
Ik hoop maar dat het je niet gaat opbreken. Heeft het bij mij wel gedaan. Succes ermee, in ieder gevalquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:36 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
[..]
Conclusie: er blijft nog genoeg te verbeteren bij ons als supermarkt (zal ik echt niet ontkennen), maar de extreme focus op service als onderscheidend punt vind ik te overdreven. Sorry.
Als het voor jou niet bijzonder is dan pas je dus prima binnen Jumbo. De 7-zekerheden zijn een hulpmiddel om de dingen te doen die jij dus al deed.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:36 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
[..]
Tja, dit klinkt heel mooi, maar zo bijzonder is het niet allemaal voor mij.
Prijsmeters? Oké, dat is typisch Jumbo. In de Jumbo bij mij in de buurt doen ze hun werk niet goed, maar als dat bij jou anders is, is dat prima.
Fatsoenlijke medewerkers? Degenen die dat niet zijn, worden daar bij mij op aangesproken c.q. ontslagen als er geen verbetering optreedt. Klinkt hard, maar er zijn hoge eisen bij ons: goed en fatsoenlijk werk afleveren én klantvriendelijkheid zijn erg belangrijk. Als dat in orde is, kun je daarentegen ook gewoon lol hebben met collega's. Niemand die dat een probleem vindt. De focus ligt bij ons ook niet per se op het aannemen van 15-jarigen. Leuk als je een goede 15-jarige hebt, maar een 18-jarige die goed werk aflevert, is ook welkom. Meer nog dan een 15-jarige, die goedkoop is, maar niet goed genoeg werkt.
Vers is ook echt vers? Alles vers snijden gebeurt in andere supermarkten ook. In sommige ook niet. Ik kan in ieder geval best een paar supermarkten in mijn buurt opnoemen die evengoed echt verse producten verkopen (dat verschil merk je wel). Maar het "wij doen alles vers" zegt me weinig, omdat elke winkel met winkelbewerking spreekt over "vers", terwijl het soms te lang ligt om vers te noemen. Wat is jouw definitie van vers? Een dag? Paar uur? Op verzoek van de klant (voor diens neus dus)? Meerdere dagen?
Vlot winkelen? Same. Doe ik nu al. Wat er niet is, regel ik, indien mogelijk. Op bestelling kan ik zelfs nog beter afstemmen op de klant. Dus ik nodig mijn klanten ook zeker uit van tevoren aan te geven wat ze willen en dan regel ik het. Is iets er niet en kan ik het binnen 10 minuten regelen? Geen probleem, klant doet de rest van zijn boodschappen en ik breng het bij hem voor hij of zij bij de kassa is. Soms brengen we het product ook wel eens bij klanten thuis als het echt niet te regelen is tijdens het winkelen.
Niet tevreden, geld terug? Lijkt me een uitgangspunt van elke supermarkt. De eerste supermarkt die een beschimmeld product of product van mindere kwaliteit niet terugneemt, ziet mij niet meer terug. Maar ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Waar je over kunt twisten, is smaak. Klanten die terugkomen met "ik vind dit product gewoon niet lekker", ja dat vind ik niet altijd een reden om geld terug te geven (maar soms ook wel).
Uw wensen staan centraal? Tja, dat kan niet op elke afdeling (of je moet speciaal voor klanten producten openmaken). Zo ver gaan we niet op afdelingen waar dat niet kan.
Dus: prima dat de 7 zekerheden bij jullie zo goed zijn doorgevoerd - en we zullen ongetwijfeld nog veel kunnen leren van het Jumbo-concept - maar het grootste verschil zit 'm denk ik in de keiharde garanties die wij niet hebben en in de de laagste prijs vs. leuke acties. En dan kies ik toch voor hard mijn best doen voor mijn klant zonder garanties (dan blijft er nog wat meer te verrassen over) én voor leuke acties in plaats van de laagste prijzen (want dat is de zekerheid waarop we het meest verschillen).
Conclusie: er blijft nog genoeg te verbeteren bij ons als supermarkt (zal ik echt niet ontkennen), maar de extreme focus op service als onderscheidend punt vind ik te overdreven. Sorry.
Ben je langer bezig met weggooien als met afprijzen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:52 schreef Loll het volgende:
Waar ik zelf bij zuivel en hekel aan heb is gewoon collis goedkope basis melk weggooien een kar vol met optimel . Door die zeven zeker heden regel is het dus niet het beleid om af te prijzen hoewel dat wel wenselijk is.
Ik vind dat de regels te veel onder een vergroot glas liggen en dat is vervelend voor het personeel. Zeker sinds de overname van c1000waardoor er (te) veel is gekort op uren . Dat maakt het voor het personeel extra moeilijk. Om de zekerheden na te komen.
daar ben ik net niet helemaal mee eens omdat je producten niet meer "normaal" kan neer zetten. Bij ons komt dat oa ook omdat we een oude sbd onze zuivel koeling is de oude koeling van te toenmalige sdb waar van die zware deuren zijn opgemonteerd.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:48 schreef JesseW het volgende:
[..]
Waarom laten jullie de zuivel niet op advies binnen komen?
Het grote assortiment gaat niet ten koste van de netheid en uitstraling maar het gaat ten koste van de facings van andere producten in de winkel. Bijvoorbeeld: D-E koffie zou normaal op een facing van 8 staan, maar staat nu op een facing van 4 omdat er 2 andere producten van facing 2 bij komen.
Maar die deuren hebben toch niets te maken met het grote assortiment? Het zou iig over het algemeen geen verschil moeten uit maken, uitzonderingen als dit daar gelaten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:02 schreef Loll het volgende:
[..]
daar ben ik net niet helemaal mee eens omdat je producten niet meer "normaal" kan neer zetten. Bij ons komt dat oa ook omdat we een oude sbd onze zuivel koeling is de oude koeling van te toenmalige sdb waar van die zware deuren zijn opgemonteerd.
Om op het bestellen terug te komen als wij bestellen op advies hebben we veel out of stock.
Met afprijzen verdien je nog wat met weggooien niet.
Maar het is verder ook niet mijn pakkie an.
Punt blijft wel dat ik het erg interessant vind allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |