Ik ga voor raamdorpelstenen. Kunnen ook stenen op hun kant zijn trouwensquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Piet200 het volgende:
Volgens mij het het een waterkering, maar vergeef me als het niet zo is.
De voegen tussen deze steentjes zijn eruit en deze wil ik opnieuw voegen, echter weet ik niet wat voor voegsel ik hiervoor moet gebruiken.
als je later toch last heb van kalk uitslag op je muur, kan je dit nog altijd er af boenen met water en een klein scheutje zout zuur.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 03:14 schreef DarkMinded het volgende:
Als het raamdorpelstenen zijn, niet met zandcement voegen maar inwassen met een papje van cement en water.
Tenminste zo deed ik het, toen ik nog als metselaar werkte.
Kijk trouwens uit wanneer je het TE dun maakt, dan heb je kans dat het er onder weer uitloopt en vervelende strepen achterlaat op de stenen eronder.
Mocht het per ongeluk toch gebeuren , dan stenen flink afspoelen met schoon leidingwater.
Als het af is even met een spons het teveel aan cement weghalen van de raamdorpelstenen. Ze zullen nog wel een keer wit uitslaan, ook dan weer even met de spons erover.
Niet meer op het moment dat het volledig uitgehard is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:11 schreef blomke het volgende:
Maak een probeersel van zuiver cement met wat water. Je zal zien, dat na uitharding je je monster gewoon tussen duim en wijsvinger kunt fijnknijpen. De harde zandkorrels ontbreken, de cement is de lijm daartussen.
Dit is een voegspijker:quote:Op maandag 19 september 2011 13:56 schreef BobLeSponge het volgende:
Ok bedankt, dan wordt het toch maar eens tijd om iemand in de buurt te vragen te helpen, want hier kan ik me echt niets bij voorstellen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |