Het was ook alsof ik mijn vader hoorde vanavond toen ik het zelf gebruikte bij Jan Simmu

hij was zó aan het klieren tijdens het eten "sjauz! sjauhuaazz!! " terwijl er al een enorme klodder pindasaus op z'n bord lag bij de nasi .. en toen ik bij 2,5 was kon hij ineens z'n lepel oppakken en normaal gaan eten. Ik zei nog tegen johan "ik hoor ineens m'n vader praten" ... hij heel verbaasd kijken .. tot ik uitlegde dat ik echt mezelf zag zitten als klein kind (ik was toen dus al van tafel gegaan om m'n bord op te ruimen; was het geklier echt goed zat). ik begin overigens niet opnieuw met tellen, en als ik een tweede keer moet waarschuwen dat hij bv iets uit z'n mond moet halen dan pak ik het gewoon af. Helaas, ik heb je al eens gewaarschuwd met tot drie (vier

) tellen; dat doe ik niet nog een keer.
Hij heeft een poosje gehad dat hij de oven heel interessant vond want lichtje enzo. Dat hadden we 'm wel afgeleerd ... dácht ik. Vanmorgen had hij dus de oven aangezet. terwijl hij op standje uit, en op 0 graden stond. Om dat ding dan aan te zetten moet je hem eerst aanzetten door een weerstandsknop om te draaien naar een bepaalde stand, dan het aantal graden in te stellen en vervolgens ook nog eens de timer aanzetten. Komt hij me heel trots halen dat dat ding aanstaat

. ik heb echt kwaad de oven uitgezet, stekker eruit getrokken en hem naar z'n kamer gebonjourd. (waar hij na ca drie tot vijf minuten weer af mocht hoor) Hij heeft de rest van de dag het fornuis niet meer aangekeken, zelfs niet toen ik aan het koken was. En eer dat ik hem naar z'n kamer stuur moet er heel wat gebeuren.