abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:54:36 #31
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100213401
Wij hebben nog 3 weken te gaan tot de grote oversteek en ik lees hier ook alvast een beetje mee. Wat Mignonne (ik mis je oude nick :( ) al zegt: de dreumesjes zijn we onderhand ontgroeid.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100214925
Chan gefeliciteerd en welkom :)

Speentje afleren, geen ervaring. Zindelijk worden, mijn mevrouwtje heeft er even geen zin in.
Jaël is op het moment erg van de als ik mijn zin niet krijg ga ik krijsen. Maar ja dat helpt niet... Verder lijkt ze het lastig te vinden dat Sarah groot wordt, regelmatig roept ze nee niette baby, issuh klein voor. Bijvoorbeeld als ze speelgoed moet delen ofzo.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100223891
Chan gefeliciteerd! *O*

Ik kom hier even speciaal een liedje zingen voor Deepfreeze! *O*
Ik heb gistermiddag 2 glazen water gepakt, een luier en een onderbroekje. Voorgedaan wat er gebeurde.
Leander deed :o

Daarna ging het meteen weer mis, dus ik: hoe was dat ook alweer met dat water?
- Oja!
En vanaf toen was hij droog met een boxer aan :o Vanmorgen al 3 dikke plassen.
Hij beheerst het boxer uitdoen nog niet soepel trouwens _O-
Het verbaast me elke keer weer dat hij het op tijd haalt :D Maargoed, dat kan hij dan ook mooi beter leren nu.
pi_100224111
Chan, gefeliciteerd met Timo!!

Free, danku voor het mooie lied
soms is het zo simpel en soms niet ;)
:P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:39:01 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100224125
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben met de speen een tijdje vantevoren al aangekondigd dat als ze 3 jaar werd dat we dan de speen in een mooie envelop zouden doen omdat hij dan naar een ander babytje ging omdat zij al 3 werd dan en de speen niet meer nodig had, maar het andere babytje natuurlijk wel. Dus samen een envelop versierd de dag nadat ze 3 werd en deze samen op de brievenbus gedaan. Vooral het vantevoren aankondigen en het er geregeld over hebben heeft goed zijn werk gedaan. als vervanging had ze een schaapje van little people in bed (omdat ze de speen altijd in dr handje hand snachts en een doekje. Maar dana sabbelt dan ook niet op andere dingen, dus eerlijk gezegd geen idee wat je daar tegen kunt doen.

Beppie *O*
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?

Welkom nieuwen! *O* Ik zal jullie ook uitzwaaien bij de dreumesjes :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100224910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?
Als ze verdrietig was of ziek of moe dan wou ze de speen ook altijd graag hebben. Maar we hebben het eerst afgebouwd naar alleen nog in bed en troosten op een andere manier.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:37:41 #37
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100247911
Chan en Timo, gefeliciteerd en welkom *O*

Leander *O*

Vanavond had ik een echt heel vies jongetje, die ging dus lekker even douchen voor het naar bed gaan. Zit hij in de douche, had ik hem even snel ingesopt en daarna het washandje gegeven. Toen ging hij de douche schoonmaken ipv zichzelf verder wassen O+
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100261411
Marie, is je douche zo vies dan ;)
pi_100261755
Fijn Marie, zo'n poetser :Y

Senna kan prima praten en heel gezellig meekletsen, hele verhalen van wat ze gedaan heeft, maar wat we momenteel het meeste horen (in alle toonaarden :X ) is "Ik WIL..." :')
Nou heeft ze wat ons betreft erg veel inspraak, maar dit gaat wel een tikje ver :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100262129
Haha Marie! :D

Hier is het als iets niet mag ´maar mama, dat wilte ik zo graag *pruil* '

e vroeg gejuicht gisteren :+ Maar we oefenen vrolijk door :+
pi_100263721
Heerlijk, als de wereld toch zo lekker om jezelf kan draaien.. Ik wil, ik moet, ik ga, jij moet...
Hier sinds een week een jochie dat allemaal spulletjes voor ons pakt, zonder eigenbelang. Zo pakte hij voor zijn papa zoethout en legde hij mijn boek klaar om te lezen toen ik gisterochtend aan het douchen was. En dan verwacht hij niks terug. Een maand terug bood hij ons nog een koekje aan, zodat hij dan ook 1 mocht. Echt een bijzondere ontwikkeling..
pi_100263818
Ik snap niet goed waarom je een knuffel zou afpakken voor het slapen gaan.. Speen ja kan ik inkomen, maar een knuffel?? Damn volgens mij sliep ik nog met een knuf toen ik puber was.. Cil slaapt ook nog met een beer..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100263910
Een knuffel is ook meestal niet erg, maar wel als de knuffel als speen gebruikt wordt en zelfs de stand van het gebit aantast ;)
Ik heb nu nog een knuffel in bed liggen :P
pi_100263993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Een knuffel is ook meestal niet erg, maar wel als de knuffel als speen gebruikt wordt en zelfs de stand van het gebit aantast ;)
Ik heb nu nog een knuffel in bed liggen :P
Nou ja.. eigenlijk zelfs dan... Kindjes die duimen hak je ook de duim niet vanaf.. Ik kan me daar dus weinig druk om maken, zo rond een jaar of 12 een beugel erin en dan moet het klaar zijn.
pi_100264055
dat vind ik wel erg kort door de bocht Pvoess, liever voorkomen dan genezen denk ik maar zo
als het kindje oud genoeg is, misschien proberen uit te leggen dat het erg slecht is voor de tandjes?
Kindjes die duimen, die probeer je het ook af te leren, idem voor de speen en vieze knuffeltjes :P
pi_100264125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
dat vind ik wel erg kort door de bocht Pvoess, liever voorkomen dan genezen denk ik maar zo
als het kindje oud genoeg is, misschien proberen uit te leggen dat het erg slecht is voor de tandjes?
Kindjes die duimen, die probeer je het ook af te leren, idem voor de speen en vieze knuffeltjes :P
Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..

Dat het langzaam afgebouwd kan worden ofzo ben ik wel voor. Zo mag Jen speen en Pip niet meer meenemen naar het kdv.. Dat hebben de juffen daar eerst afgebouwd dat pip en speen in het bakje gingen en er alleen uit mochten als ze ging slapen. Nu slaapt ze er niet meer dus zijn ze niet meer nodig. Speen mag thuis in principe ook alleen nog in bed.. Al pakt ze m nog wel af en toe, maar dan vragen we wel of de speen uit mag en dat gaat goed. Maar zomaar plots klaps ding afpakken en dan een huilend kind, nee, niet mijn ding.
pi_100264243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..
afpakken hoeft toch ook niet?
Ik denk dat cold turkey geen optie is, ik bedoel dat werkt alleen als een kind geen interesse meer toont voor t voorwerp zoals een speen die al vaak achtergelaten wordt)
Ik zou t kindje rustig begeleiden naar iets anders ipv afpakken, dus idd uitleggen, oefenen, iets lekkers geven op t moment dat ie wil sabbelen..etc. komt een stuk minder bruut over met behoud van veiligheid en vertrouwen en t scheelt je een kansloos kindergebit
pi_100264370
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)

Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten ;)
pi_100264372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

afpakken hoeft toch ook niet?
Ik denk dat cold turkey geen optie is, ik bedoel dat werkt alleen als een kind geen interesse meer toont voor t voorwerp zoals een speen die al vaak achtergelaten wordt)
Ik zou t kindje rustig begeleiden naar iets anders ipv afpakken, dus idd uitleggen, oefenen, iets lekkers geven op t moment dat ie wil sabbelen..etc. komt een stuk minder bruut over met behoud van veiligheid en vertrouwen en t scheelt je een kansloos kindergebit
Nou ja dat dus.
pi_100264457
Ik heb er geen ervaring mee, want Senna heeft nooit een speen, duim of knuffel/tut gehad, maar ik zou ook neigen naar een veilige begeleiding in een rustig tempo, dan cold turkey. In bed zie ik ook niet zo'n probleem, hoewel ik als het enigszins zou kunnen de ortho ook wel buiten de deur zou willen houden. Lastig lijkt me.
pi_100264502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)

Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten ;)
idem hoor, mn kind smijt alle knuffels uit r bed, wilde geen speen of fles of lapje of duim.. helemaal niets. Awesome dus..
Maar ik had r die speen echt wel willen afleren na een bepaalde tijd.. als ik nu kinderen van haar leeftijd met speen zie, dan vind ik t net uit de kluiten gewassen baby's..daabij kwijlen ze meestal heel erg en zijn ze onverstaanbaar als ze willen praten
pi_100264588
Jennie heeft nog wel een speen, en die moet dus sowieso uit als ze wat wilt zeggen..
pi_100264639
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
pi_100264671
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
pi_100264706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
idd, ik heb elins luiers ook afgepakt, ze voelden veiliger..
maar ik ben gekke henkie niet, de hele dag dat kind naar de plee bonjouren en dan ook steeds de luiers aan en uit doen. dus hoppa, luiers zijn voor 's nachts en overdag hebben we onderbroekies
pi_100264762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:

Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.

Ik ben echt neit bang dat Senna omvalt, hoor, maar ik zal sommige dingen wel met meer beleid en tijd doen dan andere.
pi_100264977

Hier ben ik dan met mn verse peuter :).
Nu nog even 2 peuters :).

Iris gebruikt een speen, maar die zit steeds vaker met een duim in haar mond (doet haar zus na).
Fake it till you make it...
pi_100265313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
Klopt.. Maar ik zie de noodzaak niet zo.. Het is echt haar troost..
pi_100265402
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.
Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:10:20 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100265746
Het lijkt hier ineens goed te gaan :)
Vandaag gewoon gezegd dat hij beer pas vanavond krijgt bij het slapen gaan, en hij accepteert dat gewoon.

Nu denk ik dat wij zijn hechting aan het beestje iets overschat hebben. Hij zeult nu ook ineens met Nemo-vis. Prima. :)

Luiers was ook zijn veiligheid, die hebben we na aankondiging ook coldturkey weggedaan, drie dagen later was hij volledig droog. En nu ook al een paar weken ''s nachts. Kennelijk is hij van de cold turkeyaanpak.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')