Nee, geen pleonasme in de TT. Friezen zijn sowieso dom, dat dan weer wel, maar je hebt ook domme Friezen. Dat zijn Friezen die te dom zijn om hun eigen reet af te vegen en hun eigen bek te schrobben. Afgelopen week kwam ik een paar domme Friezen tegen.
![friesland.gif]()
Dit is de vlag van Friesland. Je ziet lelijke rode voorwerpen op deze vlag. Dit zijn geen, ik herhaal, geen hartjes. Waarom zeg ik dit? Omdat de gemiddelde Fries boos wordt als je zegt dat hun vlag 'zo schattig is vanwege die leuke hartjes'. 'DAT ZIJN GEEN HARTJES DAT ZIJN POMPEBLĘDEN!!!! GODVERDDEGODVERKUTHOLLANDERS STERF AAN EEN ZIEKTE!!!' Het zit dus erg diep in Friesland, het zijn dus pompeblęden en geen hartjes. Goed, beetje autisme in Friesland, kan gebeuren.
Maar wat zie ik dan vervolgens op iemand z'n auto geplakt, deze sticker:
![ik_love_fryslan.jpg]()
Vrij vertaald staat hier: Ik pompeblęd Friesland. Dat is natuurlijk een uitspraak van niets. Drie woorden achter elkaar zonder enige connectie. Lekker onlogisch. Of wacht? Zouden ze met dat pompeblęd misschien toch een hart bedoelen? Ik hou van Friesland zou een veel logischere zin zijn (hoewel, eigenlijk ook weer niet, hoe kun je nu weer van zoiets houden?), maar als die Friezen het zo belangrijk vinden dat we weten dat het een pompeblęd is en geen hart, waarom maak je dan zo'n domme sticker?
Kortom, domme Friezen dus, erg dom. Vervelend dom.