abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100185445
Zaterdag a.s. gaan mijn vriend en ik uit eten met zijn vader, en wij mochten bepalen waar we gaan eten.
Nou gaan mijn vriend en ik al een aantal jaar naar het Turks restaurant Gunes en Co in de Oosterstraat in Groningen. Goed restaurant, snelle bediening, en het belangrijkste heerlijk Turks eten.
Alleen we twijfelen een beetje of we zijn vader daar mee na toe nemen, of naar een restaurant dat we eigenlijk allebei nog niet zo goed kennen, en wat wellicht ook wel goed blijkt te zijn.
Prijs maakt niet zo veel uit, als het eten maar goed is.
Liever geen pizzeria, of Chinees, maar voor de rest is alles welkom.
Het mag in Groningen zijn, maar ook in Drenthe, ik ben totaal niet bekend met wat er allemaal in Assen e.d. is.

Korte samenvatting: weet iemand een leuk gezellig restaurant met lekker eten in het Noorden? Groningen en of Drenthe?
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_100185599
helemaal niemand? :'(
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_100185624
je topic kicken na 7 minuten op maandagochtend..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_100185671
Ik heb sowieso geen ervaring met hoofdgerechten van meer dan 20 euro :p
Misschien dat Bij Jansen in groningen een idee is? Of het schimmelpenninckhuys?
Extremistisch gematigd.
pi_100185726
Niet zo heel erg ver van Groningen, in Drachten.

http://www.dekoriander.nl/

Niet in Drenthe of Groningen, maar misschien is Friesland eigenlijk wel mooier :).
Old Tyme Hardcore!
pi_100185838
Als je een écht goed restaurant zoekt, dan kun je naar Onder de Linden in Aduard, 10km van Groningen:

klik
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_100185919
Heerlijke sfeer, goede bediening en heerlijk eten:

http://www.bourgondierglimmen.nl/

Niet eens zo ver van Groningen af. :)
_________________O_________________
pi_100186064
Dank jullie wel, die in Drachten lijkt me wel wat.. en afstand valt ook wel mee .

Restaurant in Glimmen kende ik van naam, moet ook idd een goede wezen.
pi_100186088
Ozan poelestraat of ebbingestraat!
pi_100186276
http://www.desmaeckvanspa.nl/

Als je Drachten al overweegt, dan ligt dit ook niet te ver. Erg lekker eten, lief personeel, mooie locatie.
pi_100186959
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:41 schreef ibaneX het volgende:
Ozan poelestraat of ebbingestraat!
Ozan Ebbinge *O*
Extremistisch gematigd.
pi_100189460
Het pakhuis heeft heel lekker eten en een goed sfeertje meestal :Y

En als je geld teveel hebt moet je naar Time-out in de poelestraat gaan :9~
niet meer
pi_100192593
Ik heb een week of twee geleden bij het "Het kleine Oestertje" in Oldehove gegeten, 20 minuten van stad. Het was briljant, lang niet meer zo heerlijk gegeten. Vrij eenvoudig en heel klein en informeel, maar heel erg gezellig, hartelijk en gastvrij en niet erg duur (50 euro p.p. of zo). Ik kan het echt aanraden als je van vis en schaal en schelpdieren houdt, want daar blinkt het in uit. Ik zou wel voor het vismenu of in ieder geval de 'signature dish' gaan. Het lijkt me dat het voor de rest ook wel goed is, maar het lijkt me zonde om heen te gaan en dan de specialiteit niet te nmen.

Ik kan 'Lo Stivale' in de Ebbinge ook aanraden. Een Italiaan zonder pizza, ook niet heel goedkoop. Staat ook bekend om zijn verse vis maar de vleesgerechten zijn ook heerlijk. Je moet er alleen wel met een beetje een open mind heengaan en je laten verwennen door de gastheer/kok, die misschien wat humeurig en erg eigenzinnig kan overkomen of de bediening is niet per se helemaal perfect.

Ik was er een keer met een vriendin die een enorme eetsnob is, en die had zowel de visvitrine en de kaart bestudeerd en haar keuze gemaakt en toen stond die kok aan tafel en begonnen de onderhandelingen pas. Afijn, hij beweerde door te hebben wat zij lekker vond en zou wel even zijn gang gaan. En hij had gelijk, dat wel. Zij vond dat wel grappig maar er zijn ook mensen die dat niet trekken, dus het is een hele nadrukkelijke aanrader als je het een beetje op je af kunt laten komen en de gastheer de baas laat zijn en je durft te laten verwennen. Ik mag dat wel, een tent met echt karakter, maar niet iedereen. En voor een euro of 50 p.p. kun je klaar zijn, voor een euro of 80 ben je echt ontzettend verwend.

"Diep" aan het schuitendiep vind ik ook prima. Franse keuken, gewoon erg lekker allemaal, en gezellig. Niet te formeel.

"Da Vinci" verderop aan het schuiteniep, is ook een prima Italiaan. Heeft ook uitstekende pizza's trouwens, maar ook de meer uitgebreide Sardijnse keuken. Is wel van een andere klasse dan Lo Stivale, maar niettemin goed, en heeft een leuke binnentuin.

Verder heb je aan het kattendiep en richting Steentil een relatief nieuwe spot met een aantal restaurantjes. Laatst bij Cervantes best lekker en gezellig tapas gegeten. Aan te raden bij mooi weer, die hele hoek, prima terrassen. Maar qua eten word ik er lang niet zo enthousiast van als van Lo Stivale.

De Pauw is ook een prima restaurant. Franse keuken, best aan de prijs, wel chique maar ook weer niet al te stijfjes.

Hock Sieng is nog een uistekende Vietnamees/Thai. Maar het heeft wel een beetje een Chinees-uitstraling. Wel netjes hoor, en zijn geld zeker waard.

In Drenthe heb je nog "De groene lantaarn", vlak bij Hoogeveen, het is lang geleden dat ik daar gegeten heb, maar toen was het heerlijk. Best chique, veel gangen enzo, en neem 100 euro p.p. mee.

Dus van Het Kleine Oestertje en Lo Stivale ben ik echt enthousiast, maar dat is wel een beetje persoolijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100195055
Ah kijk hier kan ik wat mee Weltschmerz , helemaal geweldig! Hier ga ik even bij langs.. en overleggen..
De Pauw zit in de Haddinge dwarstraat?Of Gelkingestraat? Nou ja ik rij er wel even langs.. En Hock Sieng kende ik nog niet, maar ga ik ook even voor kijken.
Dank je wel!
Lo Stivale, had ik niet gedacht dat die nog zo groot was van binnen. Italiaans is mijn vriend wel dol op, Dus dat komt ook goed uit.
pi_100195605
Lo Stivale is naar de overkant van de straat verkast geloof ik. Het interieur zal er allicht op vooruit gegaan zijn want daar moest die het niet van hebben. Het was altijd zo'n tent waar mensen of enthousiast over waren, of enorm op zaten te zeiken omdat er een dingetje was waar ze zich enorm aan stoorden, maar het interieur vond niemand wat. Ik ben er nog niet weer geweest, wordt wel weer tijd, maar het lijkt me jammer dat het zo chique is geworden. Ik hou wel van rommelig en informeel, maar in het vorige pand was het gewoon niet erg gezellig.

De Pauw is in de Gelkinge idd. Hock Sieng is zo'n "Chinees" waar Chinezen en andere Aziaten heen gaan.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:32:37 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100197377
Wij hebben exact 2 jaar geleden heel erg lekker gegeten in Aduard bij Onder de Linden
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100197488
Restaurant Frederique in Frederiksoord is echt een goed restaurant. Eventueel serveert de brasserie die er aan vast zit een menu met gerechten uit het restaurant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:20:42 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100244421
Bij het drie provinciënpunt met Friesland ooit wel eens gegeten bij De Drie Provinciën. (http://www.dedrieprovincien.nl/). Maar goed de laatste keer was alweer 5 jaar geleden :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100249178
Twee persoonlijke favorieten:

http://www.eetcafeschuitendiep.nl/: Zeer goed eten, vriendelijke bediening en daarnaast ook goed te betalen.

http://www.degans.nl/: Wederom heerlijk eten tegen een nette prijs. Helaas is de ligging van dit eetcafe alleen niet echt geweldig
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:45:45 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100251288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:20 schreef borisz het volgende:
Bij het drie provinciënpunt met Friesland ooit wel eens gegeten bij De Drie Provinciën. (http://www.dedrieprovincien.nl/). Maar goed de laatste keer was alweer 5 jaar geleden :P.
Hebben wij vanmiddag nog cappuccino en appeltaart met slagroom gehad..
Nepslagroom .. dus niet teveel verwachten.
Het eten is goed trouwens
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:29:05 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100253319
Emmen : Dal baffo _O_ _O_ _O_
http://www.dalbaffo.com/

Zeegse : Ribhouse texas _O_ _O_ _O_

http://www.ribhousetexas.nl/
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:30:40 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100253404
Verrek! Dal Baffo zit ook in grunn!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_100263446
De Loohoeve in Schoonloo!

http://deloohoeve.nl/index.php
pi_100270832
dank allemaal voor de reacties..

Het wordt waarschijnlijk of eetcafé schuitendiep of toch Gunes en Co aan de Oosterstraat..
De rest onthou ik allemaal wel even voor een volgende keer.. vooral Ribhouse Texas en dat restaurant in Glimmen!

maar toch tof dat jullie mee dachten!
pi_100271856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:29 schreef Qwea het volgende:
Zeegse : Ribhouse texas _O_ _O_ _O_
Check. Toen ik ooit tegen een uur of 10 's avonds in Zeegse was beland en er nog gegeten moest worden, was het een schrale troost dat er tenminste nog iets anders open was dan een snackbar. Vooruit dan maar, het cowboy-interieur, de bierpullen en de pindadoppen overal beloofden niet veel goeds en dat het vrouwelijk personeel bijzonder goed was in het dragen van een spijkerbroek leek het meest postieve punt. Maar ik heb er echt een uitstekende ossehaas gegeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')