Dat begrijp ik, heb er al eerder over gehoord, maar wat onderscheidt zich van andere politieseries?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Politieserie.
http://www.imdb.com/title/tt0306414/
Check dat cijfer
Het feit dat je vanuit zowel de 'slechte' als de 'goede' het hele verhaal te zien krijgt en je mensen van beide kanten tof en minder tof gaat vinden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:55 schreef Insane- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, heb er al eerder over gehoord, maar wat onderscheidt zich van andere politieseries?
Oke thanks! Ik zal de eerste paar afleveringen binnenkort wel kijken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het feit dat je vanuit zowel de 'slechte' als de 'goede' het hele verhaal te zien krijgt en je mensen van beide kanten tof en minder tof gaat vinden.
Oh ja, dan zijn ze totaal incompetent om series cijfers te geven. Ze zullen uit verwarring wel op het verkeerde cijfer gestemd hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:57 schreef RacerDKB het volgende:
TV serie cijfers op IMDBHet is niet voor niks the movie database.
Kan je me vertellen waar het over gaat?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:57 schreef RacerDKB het volgende:
TV serie cijfers op IMDBHet is niet voor niks the movie database. TV series scoren altijd hoog, de gemiddelde slechte sitcom scoort nog boven de 8.
Sopranos is wel vet inderdaad maar er is genoeg meer. Mad Men (een van de regsisseurs/schrijvers van Sopranos), en mijn persoonlijke favoriet: Six Feet Under
Serie komt langzaam op gang. Ikzelf was na de derde of vierde aflevering hooked.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:08 schreef ACRyan het volgende:
Op aanraden van veel personen heb ik alle seizoenen + extra's e.d. gedownload, maar ik ben naar amper 1 aflevering (zo'n 30 minuten) al afgehaakt, werkelijk iedere minuut van die 30 minuten was gewoonweg niet te harden, zo saai was het, ik snap dan ook niet waarom mensen deze serie zo ophemelen.
Hetzelfde geld btw voor The Wire.
Dat geld voor mij bij de eerste keer dat ik The Wire keek. Soms moet je ff volhouden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:08 schreef ACRyan het volgende:
Op aanraden van veel personen heb ik alle seizoenen + extra's e.d. gedownload, maar ik ben naar amper 1 aflevering (zo'n 30 minuten) al afgehaakt, werkelijk iedere minuut van die 30 minuten was gewoonweg niet te harden, zo saai was het, ik snap dan ook niet waarom mensen deze serie zo ophemelen.
Kan ik me voorstellen, het is ook niet zo zeer dat die eerste afleveringen heel slecht waren en de rest heel goed, soms moet je gewoon ff kijken voordat je er in komt, maar Dexter is ook heel goed idd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:12 schreef ACRyan het volgende:
Maarja, dat snap ik dan niet hoe kan een serie van 0,0 naar 10+++ gaan, maar niet gewoon vanaf het begin al 10+++ want tegen de tijd dat je de eerste 4 afleveringen hebt gekeken ben je ook weer 3 uur verder, zonde van m'n tijd vind ik dat, maar anders snap je het verhaal niet.
Daarom ook: Dexter!
Mwa, valt bij mij wel mee, sterker nog, ik weet meestal na enkele minuten al of het iets is voor mij of niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:15 schreef Taxidude het volgende:
Bij de meeste series moet je minimaal de eerste drie afleveringen kijken om te weten of het iets is...
Inderdaad, alhoewel het vaak gebeurd met alcohol (vooral bij bier) en sigaretten: veel mensen vinden het helemaal niet lekker, dat vinden ze vaak pas na vele pakjes en kratjes.. Achja, ieder zijn ding...quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:23 schreef Piye het volgende:
Waarom zou je een serie kijken als je de eerste aflevering niet leuk vindt? Dat is hetzelfde als cocaine blijven snuiven tot je de roes lekker vindt.
Ja, ik zie wat je bedoelt... dat is inderdaad precies hetzelfdequote:Op maandag 1 augustus 2011 02:23 schreef Piye het volgende:
Waarom zou je een serie kijken als je de eerste aflevering niet leuk vindt? Dat is hetzelfde als cocaine blijven snuiven tot je de roes lekker vindt.
Na een paar afleveringen kan je een betere oordeel geven over de sfeer en waar het verhaald naartoe gaat. Eeen TV serie is niet iets dat je inneemt. Daarnaast zijn de eerste afleveringen van series altijd introducties.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:27 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Inderdaad, alhoewel het vaak gebeurd met alcohol (vooral bij bier) en sigaretten: veel mensen vinden het helemaal niet lekker, dat vinden ze vaak pas na vele pakjes en kratjes.. Achja, ieder zijn ding...
Feit blijft dat ik The Wire na 5 afleveringen nog steeds een hoop rommelige poep vond.quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:04 schreef Insane- het volgende:
[..]
Na een paar afleveringen kan je een betere oordeel geven over de sfeer en waar het verhaald naartoe gaat. Eeen TV serie is niet iets dat je inneemt. Daarnaast zijn de eerste afleveringen van series altijd introducties.
Meen je dit?quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:21 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Mwa, valt bij mij wel mee, sterker nog, ik weet meestal na enkele minuten al of het iets is voor mij of niet.
komt omdat je down bentquote:Op maandag 1 augustus 2011 02:08 schreef ACRyan het volgende:
Klopt, ik heb seizoen 1 half afgekeken, 2 een of twee aflevering, en drie vanaf het begin helemaal (die is ook wel makkelijk om in te komen) en toen 1 en 2 alsnog helemaal gekeken, en de rest ook.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:24 schreef zomaarwat het volgende:
Al is the wire beter. De enige mensen die ik heb horen klagen over het niveau van the wire zijn mensen die het eerste seizoen niet hebben afgekeken. Je moet The wire eerder zien als een film. Er zijn een hoop goeie films die niet vanaf de eerste minuut boeien. Kijk 1 seizoen af en je zult overtuigd zijn van hoe goed het is.
Breaking Bad inderdaad.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:50 schreef Paxcon het volgende:
Bedankt TS, je herinnerde me eraan dat er weer een nieuwe aflevering van Breaking Bad beschikbaar is
Omdat het te landdradig is meeste series moet je echt in komen wat ik niet doe.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:01 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Je hebt een mening, nu nog een reden
Valt wel mee hoor. The Sopranos, Mad Men en The Wire moet je echt even in komen ja. Maar er zijn ook series (zoals Breaking Bad, Lost, 24) waar je meteen in zit. Helaas missen die dan ook wel wat diepgang.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Bushalte het volgende:
[..]
Omdat het te landdradig is meeste series moet je echt in komen wat ik niet doe.
Landdradig, is dat zoiets als Chili, een land zo dun als een draad.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Bushalte het volgende:
[..]
Omdat het te landdradig is meeste series moet je echt in komen wat ik niet doe.
Nee, het gaat over de drooglegging in de jaren 30 en de manier waarop Atlantic City daar een cruciale rol in speelde (denk aan Lucky Luciano, Rothstein, Al Capone). Het is een fantastische serie, erg de moeite waard!quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:32 schreef antfukker het volgende:
[..]
Is die serie vergelijkbaar met the Sopranos?
Dan weet ik niet wat er aan jou schort. Ik vind The Wire veruit de beste, meest realistische, meest intelligente serie ooit. Beter dan The Sopranos. Beter dan Game of Thrones, beter dan Oz... Beter dan alle series die HBO gemaakt heeft, en die steken in de regel al met kop en schouders boven elke andere serie uit.quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:12 schreef HumphreyBogart het volgende:
[..]
Feit blijft dat ik The Wire na 5 afleveringen nog steeds een hoop rommelige poep vond.
Ik vond Boardwalk Empire een beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Waarom weet ik niet; de productie is van torenhoge kwaliteit, de acteerprestaties zijn sterk, het verhaal is interessant en de regie straalt de flair van Martin Scorsese uit (die volgens mij ook de pilot heeft gedaan). Toch vond ik het niet zo verslavend als The Sopranos, of andere series van HBO.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, het gaat over de drooglegging in de jaren 30 en de manier waarop Atlantic City daar een cruciale rol in speelde (denk aan Lucky Luciano, Rothstein, Al Capone). Het is een fantastische serie, erg de moeite waard!
You come at the king... you best not miss!quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
En Omar is de grootste badass die ooit op tv is geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tevens The Wire.quote:Op maandag 1 augustus 2011 04:40 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
I second that notion. Steve Buscemi als mafia(sorta) baas.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:25 schreef Insane- het volgende:
Fucking hell, heb net een paar afleveringen gekeken en ik ben echt geschrokken toen ik er achterkwam datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:25 schreef Insane- het volgende:
Fucking hell, heb net een paar afleveringen gekeken en ik ben echt geschrokken toen ik er achterkwam datNiet goed gekeken dus..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boardwalk Empire, ook HBO. En Steve Buscemi!quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:51 schreef Insane- het volgende:
Dus ik ben een tijdje terug begonnen met de gangsterserie 'The Sopranos'. En helaas ben ik er net achtergekomen dat ik bij de laatste 6 afleveringen ben aangebroken... Klacht lijkt me duidelijk: Ik ben bijna klaar met de bazenserie The Sopranos. Wat moet ik hierna doen? Geeneen serie zal dit ooit overtreffen zo intens is het.
Dus heeft iemand hier wat recommendaties om hierna te bekijken?
Hoor goede dingen, maar ik haat vampieren films/series...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:20 schreef KoningEbe het volgende:
Spoiler: Sopranos heeft echt een KUT einde voor zo'n bazen serie
Heb hem ook pas afgekeken. Ga nu beginnen aan True Blood (ook van HBO). Iemand enig idee of dat wat is?
While we on the subject, HBO deserves a wack. For ending The Sopranos with a fucking CUT to black.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:20 schreef KoningEbe het volgende:
Heb hem ook pas afgekeken. Ga nu beginnen aan True Blood (ook van HBO). Iemand enig idee of dat wat is?
Ik vond het einde wel sterk. Het eindigde zoals het begonnen was. Midden in het leven van de familie Soprano.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:29 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
While we on the subject, HBO deserves a wack. For ending The Sopranos with a fucking CUT to black.
Mwoah, er gaan bepaalde (gegronde) theorieen in de rondte, die impliceren dat Tony aan het eind wordt geexcuteerd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:31 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Ik vond het einde wel sterk. Het eindigde zoals het begonnen was. Midden in het leven van de familie Soprano.
Ja, maar omdat het een cut to black is weet je dus niet of het lukt of niet. Het zal niet de 1e keer zijn dat Tony aan een executie ontsnapt. Je weet ook niet of bijv. per ongeluk Meadow geraakt wordt a la godfather 3. Daarom is het dus een sterk einde, je weet het niet en je kunt er je eigen fantasie op los laten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:35 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Mwoah, er gaan bepaalde (gegronde) theorieen in de rondte, die impliceren dat Tony aan het eind wordt geexcuteerd.
Klopt, op deze manier kunnen ze altijd weer van start gaan. Al betwijfel ik dat ten zeerste.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:37 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Ja, maar omdat het een cut to black is weet je dus niet of het lukt of niet. Het zal niet de 1e keer zijn dat Tony aan een executie ontsnapt. Je weet ook niet of bijv. per ongeluk Meadow geraakt wordt a la godfather 3. Daarom is het dus een sterk einde, je weet het niet en je kunt er je eigen fantasie op los laten.
Ik vind het leukquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:20 schreef KoningEbe het volgende:
volg True Blood nu ook. Loop nu gelijk met Amerika (seizoen 4). Leuke vermakelijke serie maar zeker niet van de kwaliteit van Sopranos. Als je vampiren leuk vind kun je ook eens The Gate en Vampire Diaries proberen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:20 schreef KoningEbe het volgende:
Het is wel overduidelijk dat Tony is geliquideerd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:35 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Mwoah, er gaan bepaalde (gegronde) theorieen in de rondte, die impliceren dat Tony aan het eind wordt geexcuteerd.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:24 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang we niet duidelijk weten dat ie is geliquideert leeft ie nog. Maar het mooie is wel dat je erop los kan nadenkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:11 schreef Dastan het volgende:
[..]
Het is wel overduidelijk dat Tony is geliquideerd.
Nee, alles wijst op de liquidatie. Het naar de wc gaan van de man in het Members Only-jasje is een verwijzing naar een moord uit The Godfather. `De muziek stopt en het beeld wordt zwart`, zo beschrijft Tony (of Bobby, weet niet meer) nota bene `de dood` nog een paar afleveringen daarvoor. Alvorens de aftiteling begint is het beeld niet voor niets nog even zwart en stil.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef Insane- het volgende:
[..]
Zolang we niet duidelijk weten dat ie is geliquideert leeft ie nog. Maar het mooie is wel dat je erop los kan nadenken
Het wijst erop, maar hoevaak is Tony niet aan een liquidatie ontsnapt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:05 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, alles wijst op de liquidatie. Het naar de wc gaan van de man in het Members Only-jasje is een verwijzing naar een moord uit The Godfather. `De muziek stopt en het beeld wordt zwart`, zo beschrijft Tony (of Bobby, weet niet meer) nota bene `de dood` nog een paar afleveringen daarvoor. Alvorens de aftiteling begint is het beeld niet voor niets nog even zwart en stil.
Twee- of driemaal uit mijn hoofd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om dat moment dat het beeld wegvalt en de muziek niet meer klinkt. De paar seconden vóór de aftiteling. Die zijn wat mij betreft genoeg bewijs voor zijn dood.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:20 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Het wijst erop, maar hoevaak is Tony niet aan een liquidatie ontsnapt?
Het is niet zeker, maar het is wel zogoed als zeker. Je kunt niet `van alles denken`.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:26 schreef Insane- het volgende:
Feit blijft dat we niet kunnen vaststellen dat ie daadwerkelijk dood is. Hij kan het hebben overleefd en er is eigenlijk ook geen reden om hem te vermoorden nu ze een truce met new york hadden en phil uit de weg was geruimd. Wat meneer chase heeft gedaan is een mindfuck einde waardoor je van alles kan denken.
Nee, maar het ligt er wel heel dik op.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:27 schreef hakunamatafaka het volgende:
Daar kun je jaren over blijven discussiseren, maar bewijzen gaat niet.
Klopt. Goed eind ook met Journey op de achtergrond.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:28 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, maar het ligt er wel heel dik op.
Eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:31 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Klopt. Goed eind ook met Journey op de achtergrond.
Wat is dit voor faggot shit? zo'n vampierennichtenserie?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:54 schreef lukaon het volgende:
+1 voor True Blood
Godric is pas een echte baas. Vergeleken met hem is Tony een schatje.
[ afbeelding ]
jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat is dit voor faggot shit? zo'n vampierennichtenserie?
Uuhhh epic. Denk HBO en vampieren?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
True Blood is de enige vampierenserie die serieus te nemen is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ben ze beiden aan het downloaden nu.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:04 schreef Genius-F het volgende:
Boardwalk Empire en The Wire zijn uitstekende alternatieven voor The Sopranos.
Klopt, goede serie. Sowieso bijna alles van HBO.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
True Blood is de enige vampierenserie die serieus te nemen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |