quote:
Op zondag 31 juli 2011 22:51 schreef BBQSausage het volgende:[..]
We zijn al druk bezig met het uitstippelen van dit idee. Professionele hulp is van alle kanten erg welkom, en daar is dit topic dus ook een schreeuw naar.
Natuurlijk zou het helemaal top zijn als we onze zender vanaf een vaste locatie in de lucht kunnen krijgen, en als een studiootje kunnen beginnen, waardoor het er allemaal erg gelikt uitziet. We moeten echter ook realistisch denken, en denken aan het feit dat dit
voor en door FOK!ers gedaan moet worden. Om dan zomaar met professionele cameramannen of een presentator te gaan werken die totaal niet in "ons wereldje" thuis hoort, maakt het meteen een stuk minder leuk.
Ik zie ook wel dat het filmpje van Monopoly niet echt een "programma-uitstraling" heeft, maar hij geeft wel een aantal goede punten aan, en motiveert hier hopelijk meerdere mensen mee, om vooral ook de webcam te pakken, en het ook te proberen. Zo kunnen we van elkaar leren, en zullen we uiteindelijk beter en beter worden.
Bovendien zullen we inderdaad bepaalde richtlijnen moeten maken, waardoor we alles in één stijl presenteren. Daar moet nog goed over worden nagedacht, en daar ben ik me van bewust.
We hebben het geld en de materialen niet om meteen professioneel te beginnen, tenzij we opeens een dikke sponsor aan de deur krijgen (Kom maar hoor, ik sta open voor alle vormen van sponsoring!). We moeten het dus eerst doen met wat we hebben. En dat is, zoals jij ook al aangaf, een grote community, veel gemotiveerde mensen, veel input, en als het straks loopt, veel inzet.

Hoewel we erg realistisch moeten denken, is het misschien handig om gezamelijk een pand te huren. Dit kan handig zijn omdat de ruimte die we nodig hebben niet gigantisch is. Tevens hoeft een pand niet al te duur te zijn, en zeker niet als er meer mensen gewerfd worden om mee te werken hieraan.
Ik heb gezocht en een aantal panden gezien die voor rond ¤85,-/m²/j verhuurd worden. Als we aannemen dat we een pand van 35 m², wat voor ons op zich al best groot zou zijn, willen kopen, zijn we 85 * 35 / 12 ≈ ¤247,90/m aan huur kwijt. Na even zoeken ben ik er achter gekomen wat de gemiddelde kosten per maand voor gas, elektriciteit en water zijn. Dit is gemiddeld ¤87,-
voor een huishouden. Aangezien ons verbruik anders zal zijn, zal dit zeker hoger of lager zijn (elektriciteit is op zich niet duur). Dit betekent dat we ongeveer ¤247,90 + ¤87 = ¤334,90/m kwijt zouden zijn. Natuurlijk is dit nog redelijk veel, maar als we 50 mensen hebben die meebetalen, zitten we op ħ¤6,70/m p.p. Dit is uiteraard exclusief overige bedrijfskosten, maar hier kunnen we altijd nog wat op verzinnen indien het een probleem vormt. Ook al is ¤6,70 per maand nog aardig wat om zomaar extra te betalen, we kunnen advertenties op de website plaatsen. Later zouden we misschien zelfs sponsoren kunnen werven, en het beste van alles,
handelswaar verkopen.

Misschien kunnen we zelfs een goedkoper pand vinden, meer mensen werven, of een combinatie van beiden.
Er is ook één groot voordeel: de kwaliteit van de shows zullen drastisch verbeteren, omdat alleen degenen die graag aan zoiets mee zouden willen werken er voor zouden betalen. Natuurlijk moeten we betaling niet verplicht stellen, want dat zal uiteindelijk een tegenovergestelde werking hebben. Uiteindelijk zouden mensen betaald kunnen worden, dus zie het als een positieve stimulans.
Over de apparatuur: er zijn waarschijnlijk zat mensen die apparatuur bezitten dat professioneel genoeg oogt en is. Apparatuur dat we echt niet kunnen bemachtigen van medewerkenden, kunnen we altijd nog tweedehands of in de winkel kopen. Uiteindelijk is het toch een eenmalige aankoop, en er is tevens ook geen haast.
Er is echter één probleem: bereikbaarheid. We kunnen dit oplossen door de afstand te bekijken tussen de mensen wie aan dit project meewerken, met verschillende factoren zoals frequentie in gedachte houdend. Als we ook veel video's die gemaakt zijn buiten de studio uitzenden, vormt dit natuurlijk in principe geen probleem. Dus tenzij iemand een gigantische, bereikbare en leegstaande kamer/pand heeft die we kunnen aanpassen naar wens, is dit mijn voorstel. Uiteindelijk oogt een pand toch wat professioneler.
[ Bericht 0% gewijzigd door Willyfoofoo op 05-08-2011 22:14:29 ]
Willyfoofoo has posted.
This thread is now important.